Buggy voor dummies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:01

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:01

In de meeste grote steden zit er wel een babydump of prenatal. Toch wel 2 van de meest bezochte babywinkels van nederland. Zitten meestal wel in de grote steden.
En anders eens op zwangerschapssites info vragen? Daar zitten alleen maar mama's en hier komen dit soort vragen veel voorbij. Bijv. Zwangerschapspagina.nl

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 23:05

Een pony mee nemen is niet serieus trouwens. :+

De enige hengst die met mij en de baby mee op stap zal gaan is mijn vriend.

Echte zwangerschapssites ken ik dus ook niet in Nederland. Heb er 2 gevonden maar dat waren vooral discussies met vergevorderden mama's die naar mijn mening alles te serieus nemen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben hartstikke serieus en wil een goede moeder zijn, maar online contact moet ook leuk zijn en een lolletje leek er daar niet af te kunnen.
Laatst bijgewerkt door Raponsje op 28-07-13 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:05

Sabbel schreef:
Stokke en quinny voldoen allebei absoluut niet aan de wensen van de ts.
!

Heb hier anders een quinny staan die stabiel is en juist geschikt voor winkels en skaten/hardlopen hoor. Weliswaar een iets ouder type maar wel het type jogger. Prima als boodschappenwagen en om lange stukken mee te wandelen.niet te groot. Brede banden. Kan autostoel, bak en zitting op. Voorwiel is meesturend. (Dus niet zo'n wiel wat alle kanten op kan vliegen).

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:08

Maar, om het helemaal moeilijk te maken, van veel driewielers kan je het derde wiel vast zetten zodat je ook weer makkelijker manoeuvreert. Het zoeken naar een geschikte wandelwagen heeft bij ons veel voeten in de aarde gehad. Ik zou toch echt even gaan kijken als je in Nederland bent. Maar wat voor "pram" heb je nu dan?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:09

Als je veel wilt gaan wandelen dan zou ik eerder voor een wandelwagen gaan dan voor een buggy. Deze zijn namelijk veel comfortabeler dan een buggy naar mijn idee. Wij hebben een buggy alleen voor op de fiets gekocht. Wanneer we de auto bij ons hebben dan nemen we automatisch de wandelwagen mee. Het boodschappennetje is hiervan steviger en groter en het rijdt veel comfortabeler.
Wij hebben voor een Koelstra Simba T3 gekozen, deze zit onder de 7 kg en mag daarom op de fiets mee. Het is een fijne buggy die je met 1 hand in en uit elkaar kan vouwen als een paraplu, maar het is niet zo luxe als dat de MacLaren is, de laatst genoemde hebben wij niet gekozen omdat ze nieuw boven de 250,- zitten gemiddeld.
Hoeft het niet op de fiets meegenomen te worden dan kun je ook kijken naar bv de Quinny of een ander merk maar daar heb ik verder geen ervaring mee.
Op http://www.zwangerschapspagina.nl heb je ook meerdere topics die hierover gaan. En verder raad ik je aan om bij een baby winkel te gaan kijken en voelen welke buggy je fijn vind rijden, wel adviseer ik je dan om je kindje in de buggy te zetten wanneer het oud genoeg is als je gaat kijken omdat het qua gewicht kan verschillen.

Raponsje

Re: Buggy voor dummies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 23:14

We hebben nu een orbit baby. Maar die gaat dus weg zodra ze wat groter is.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:16

Wij hebben een maxicosi mura 4 wandelwagen en een buggy van de Kruidvat. Beiden liggen werkeloos weggeborgen. De MC mura op zolder en de buggy in de auto.

Ik ben alles dat langer dan 5 minuten duurde met de ergonomische dragers of draagdoek gaan doen(ABSOLUUT GEEN BABYBJORN OF CHICCO OFZO, heel slecht voor de heupen van je kindje!).
Langer hielden mijn kinderen het niet uit in de wagen. Ze zijn nu 1 en 2 jaar en als ze lopen zit er altijd wel voor ieder een doek/drager in de rugzak, worden ze moe dan gaan ze verder mee op onze rug. Lekker hoog zodat ze alles kunnen zien en toch lekker dicht bij ons kunnen zitten. Slapen was en is nog steeds geen probleem op de rug lekker tegen papa of mama aan. Het is in het begin goed oefenen met knopen maar als je het eenmaal door hebt is het heerlijk dragen. Bovendien heb je je handen vrij om bijvoorbeeld je winkelwagen te duwen of mandje te dragen. Het is goed voor je rughouding en je kan overal een trap op of af zoals bijvoorbeeld in de dierentuin. Er bestaan zelfs sportlessen met kind op je rug gebonden, maar dat laat ik liever aan de echte fanatiekelingen over :) (kijk even voor meer info op http://www.dragen-en-voeden.nl)

Als je wil gaan hardlopen zou ik dan wel voor de stevige wandelwagen gaan en zeker niet voor een buggy.
Buiten de luchtbanden die deze hebben, hebben ze vaak ook nog een kleine vering ingebouwd. Is wel zo comfortabel voor de kleine meid.

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:19

Deze zijn niet meer nieuw te krijgen. Mocht je m tweedehands aanschaffen heb je grote kans dat als er iets kapot is er geen onderdelen meer voor te krijgen zijn!!

Tieme schreef:
Sabbel schreef:
Stokke en quinny voldoen allebei absoluut niet aan de wensen van de ts.
!

Heb hier anders een quinny staan die stabiel is en juist geschikt voor winkels en skaten/hardlopen hoor. Weliswaar een iets ouder type maar wel het type jogger. Prima als boodschappenwagen en om lange stukken mee te wandelen.niet te groot. Brede banden. Kan autostoel, bak en zitting op. Voorwiel is meesturend. (Dus niet zo'n wiel wat alle kanten op kan vliegen).

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 07:18

Sabbel schreef:
Deze zijn niet meer nieuw te krijgen. Mocht je m tweedehands aanschaffen heb je grote kans dat als er iets kapot is er geen onderdelen meer voor te krijgen zijn!!
]

Uitroeptekens zijn nergens voor nodig ;)
Onderdelen zijn nog gewoon te krijgen. En dan nog, er staan er genoeg op marktplaats voor 30 euro dus zo een ander gekocht of 1 voor de onderdelen. Maar goed, dat is aan TS of ze perse nieuw wil of alles in 1, 2 aparte of whatever..Hier dus 2 wagens. 1 grotere (de oudere versie quinny dus) voor thuis en de quinny buzz ligt in de auto voor de andere uitstapjes.

Mn moeder heeft 2 oudere quinny's en mn zusje ook. Allemaal van die 3 wielers.
Allemaal voor 30 a 40 euro van marktplaats en ze doen het al een paar jaar super goed. En eerlijk? Die wagens zijn een stuk betere kwalititeit dan de wagens van tegenwoordig.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:48

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:51

Raponsje schreef:
NathalietjeB: Wat een goed idee skeeleren! Had ik nog helemaal niet bedacht.

Met de Bug a Boo ging ik elke week een uurtje skaten met mn zusje schaterend voorin!
Hardlopen kan dus ook makkelijk, heerlijk apparaat :D

En mijn ouders wonen in een vrij bosrijk gebied, met hobbels en bobbels in het bospad.
Toen klikten we gewoon de stang om, zodat de grote luchtbanden voor kwamen.
Stuurt ff anders, maar voor mn zusje wel echt fijner dan het gebonk van die kleine wieltjes.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:11

ik zou persoonlijk niet gaan hardlopen of skaten met een wagen met meedraaiende voorwielen....
ook al kan je die vastzetten. als er 1 losschiet en die die slaat om door een steen dan lig je met wagen en al op je bekkie...
heb hier ooit eens iemand goed mee onderuit zien gaan. wiel blokkeerde.
het word ook niet voor niets afgeraden door de fabrikanten.
hiervoor zijn de joggers bedoelt. 3 wielers met een vast voorwiel. of diegene die ik heb, voorwiel wat kantelt als je de bocht om gaat. hiermee kan weinig gebeuren. ging ik regelmatig mee skaten.
belangrijk is (althans, vind ik) dat er dan een handrem op het handvat zit. hier deed ik losjes een riem omheen en het andere uiteinde om mn pols. mocht ik dan op mn bek gaan dan werd de riem aangetrokken en hiermee meteen de handrem. geen wagens die dan met kind doelloos de weg opschieten. helaas zelf ervaren maar het werkte super :')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 13:04

Ik ga alles zometeen even doorlezen en alle merken / modellen even opzoeken. :)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:26

Als je echt een grote boodschappenmand wilt kom je al gauw uit op de Amerikaanse merken, Graco bijvoorbeeld. Baby jogger city mini is ook geweldig, maar beide zijn niet echt makkelijk verkrijgbaar in Nederland, ik zou deze dus gewoon in de UK kopen.

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:31

_Nadia_ schreef:
Als je echt een grote boodschappenmand wilt kom je al gauw uit op de Amerikaanse merken, Graco bijvoorbeeld. Baby jogger city mini is ook geweldig, maar beide zijn niet echt makkelijk verkrijgbaar in Nederland, ik zou deze dus gewoon in de UK kopen.

Bugaboo heeft toch een behoorlijke boodschappenmand die makkelijk bereikbaar is.
Ook is het super als het zitje naar je toe kan gedraaid worden als ze erg eenkenning zijn tijdens een periode dan willen ze niet van je weg gedraaid zitten en ergens heb ik een onderzoek gelezen dat het beter is voor je kind om naar je toe te kijken

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:33

Bugaboo vond ik waardeloos, maar dat komt omdat ik met mijn reuma handen deze niet in kan klappen.
Zeker in vergelijking met Graco is de boodschappenmand van een bugaboo hartstikke klein. Wij hebben een winkel gehad in tweedehands kinderwagens, dus meer dan genoeg ervaring met alle modellen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:35

JoAnn schreef:
Alles in een? De maxi Cosi mura 3. Makkelijk op alle terrein, iets breder dus niet altijd even makkelijk in het gangpad van smalle winkels maar het kan best! Verder zijn wij de onze intensief beginnen gebruiken vanaf 5 maanden, de aankoop uitstellen tot 10 maanden-12 maanden lijkt me vrij laat. Anderzijds kan je ook je baby dragen natuurlijk. Als je dat dan maar ergonomisch verantwoord doet en niet met de in de babywinkels veel verkochte babybjorn, chico of stokke drager.

ik ben ook m blij met de mura, liepen er het hele jaar door mee het bos. Wilde er altijd een buggy bijkopen,omdat dat minder plaats inneemt in d auto etc,maar dan kom ik wederom op n hele dure uit en dus wandel ik vrolijk door met mn mura,haha.

Vriendin heeft n bugaboo,maar volgens mij is die echt lager als de (bijvoorbeeld) mura en de bak lijkt ook kleiner. Vind t net n doodskist :') ..sorry...

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:55

Ik heb in een babyzaak gewerkt, en wij konden de onderdelen niet meer bestellen. Is toch jammer als je een wagen aanschaft waar je plezier van hoopt te hebben.

Tieme schreef:
Sabbel schreef:
]

Uitroeptekens zijn nergens voor nodig ;)
Onderdelen zijn nog gewoon te krijgen. En dan nog, er staan er genoeg op marktplaats voor 30 euro dus zo een ander gekocht of 1 voor de onderdelen. Maar goed, dat is aan TS of ze perse nieuw wil of alles in 1, 2 aparte of whatever..Hier dus 2 wagens. 1 grotere (de oudere versie quinny dus) voor thuis en de quinny buzz ligt in de auto voor de andere uitstapjes.

Mn moeder heeft 2 oudere quinny's en mn zusje ook. Allemaal van die 3 wielers.
Allemaal voor 30 a 40 euro van marktplaats en ze doen het al een paar jaar super goed. En eerlijk? Die wagens zijn een stuk betere kwalititeit dan de wagens van tegenwoordig.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:03

Je kunt direct bij Dorel nog wel onderdelen voor de Freestyle (tenminste, ik neem aan dat het daarom gaat) bestellen, ze hebben deze juist net weer opnieuw uitgebracht onder een andere naam Safety 1st (hun bmerk)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:15

_Nadia_ schreef:
Je kunt direct bij Dorel nog wel onderdelen voor de Freestyle (tenminste, ik neem aan dat het daarom gaat) bestellen, ze hebben deze juist net weer opnieuw uitgebracht onder een andere naam Safety 1st (hun bmerk)

Ja, klopt. Kan gewoon nog onderdelen krijgen bij quinny zelf. Die hebben nog een hoop liggen van de freestyle. Daarnaast zijn er nog genoeg webwinkels die onderdelen verkopen, kapot onderstel van marktplaats of desnoods een andere 2e handse van marktplaats en hij doet het weer. Gelukkig niet nodig. Wagen is prima stevig. En dat voor 40 eurie en een wagen wat zeker een aantal jaar oud is :D