Wat hoor jij 's nachts voor geluiden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Re: Wat hoor jij 's nachts voor geluiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:35

Krijsende meeuwen met jong -:(-
Heb de afgelopen weken al heel veel nachtrust moeten inleveren en ben dus ook niet te genieten (nog geen ene nacht normaal kunnen slapen).
Ben een beste dierenvriend maar deze dieren kan ik in de nacht echt wel wat aandoen.
Het gaat de hele nacht door.
Nu is het met dit weer nog wel te doen omdat je je raam dicht gooit maar met die hitte -O-
Iemand interesse in lieve duiven :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:43

Op dit moment de ventilator, mijn ratten en af en toe een kat. :') Woon in een rustige wijk en de vogeltjes slapen 's nachts ook.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:44

Kirsha schreef:
Toevallig vorige week een keer een hysterische koe. Weet niet wat er aan de hand was, maar het beest moet 's morgens geen stem meer over gehad hebben :D Verder hoor ik vrij weinig.

Dat hoor ik trouwens ook regelmatig :)* En natuurlijk, ik zou het het liefste vergeten, maar de hond van mijn opa , blaft bij elke hond die er langs komt vanaf het moment dat die het ziet, en weer uit het zich voorbij is, en dat duurt heeell lang, maar sws bij elke voorbijganger blaft die wel :(

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:50

Nachtelijke geluiden hier:

Het aankomen rollen van de wind/regenbui over de boomtoppen (bos)
Een hele saaie maar volhoudende oeeeehhhoooeeeeeehhhh oehoeeehhhh (uil)
Mijn, of andere katten die rondstruinen (het blije 'miewmiewbaas!miew!miew als er een prooi mee is :') )
Krekels
Pokpokpok van tegen de wand vliegende kevers en motjes
Met wat pech het getrippel van een losgelaten prooi in huis

'S ochtends het rondspelen van de eksters op het platdak (de eerste keer dacht ik serieus; 'wat moeten er potdikkie die spelende kinders op mijn dak! :oo ') en het wat serieuzere mooie vogelconcerten wat je aan een bosrand treft.
Heel soms het voor mij nostalgsche geluid van koerend duivenkoppel (had in mijn ouderlijk huis een wild duivenkoppel onder mijn raam voor 16jr). Echter zijn ze niet zo vasthoudend met het bezoeken van de boom ivm mijn katten :o

Als de wind (niet) goed staat, de grote weg verderop, of de kerk verderop
En de efteling (aqua-urine met zijn muziekje en soms een andere achtbaan)
De buren nu en dan, of het cafe verderop als er een feest is.
Afhankelijk van de overgang naar warm/koud weer en vice versa: het tikken, krakken en ander 'werken' van het hout.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:54

Wij zijn een klein jaar terug verhuisd, en wat is dat genieten van de rust zeg!!
Maaaaaaar we zitten nu aan de polder en daar zitten heeeeeeeeel veel kikkers :+ Overdag vind ik het een leuk geluid, maar 's nachts............. Mijn god wat gaan die beesten te keer zeg!! En het lijken er wel honderden.... 8-)
Heel af en toe heb ik stiekem gedacht om een bom in de sloot te gooien.......

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:15

Citaat:
Wie nog meer nachtelijke geluiden en kun je er door slapen?

Autosnelweg.. soms irritant als de wind verkeerd staat
Buren die de radio buiten aanhebben, 80 meter verderop (oude mensen, dus staat hard) met de raam open nu, is het moeilijk slapen s´ochtends
Galopperende paarden langs je slaapkamer, vervelend met een kater :')

Verder is het erg rustig hier 8-)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:44

m'n kat die ligt te knorren/spinnen/piepen aan m'n voeteneinde (ze maakt nogal wat geluid)
Volgels, auto's die over de dijk crossen, kerkklokken, hond van de buren, kinderen van de buren, hond van de andere buren, m'n kat die het weigert om andere katten op haar terrein te laten (als ze niet ligt te slapen aan m'n voeteneinde) mijn hond die nodig moet, geen water meer heeft, of als die word lastig gevallen door m'n kat (krengetje is het ook := ) het gekraak in huis, m'n broer die vroeg in de ochtend (laat in de nacht voor hem dan :') ) afscheid staat te nemen van z'n maten, krekels, auto's die met 60 door de straat scheuren...
Ja dat is het wel, voornamelijk gebeurd alles vroeg in de ochtend, op het moment dat ik nog maar heel licht slaap.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:49

's nachts het geluid van mijn airco. Een Spinnende kat op buik, mijn slapende vriend of het kraken van mijn bed

'S ochtends vaak de voetbal geluiden van voetbalclub even verderop, honden van de buren, klusgeluiden(voornamelijk allemaal in het weekend)

En de hele dag door, op een heel gedempt niveau. De auto's op de snelweg.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 01:38

Wat veel mensen die hier last hebben van buren, gelukkig geen last van hier op het platteland. O:)

In de zomer vaak tractors die af en aan rijden met hun oogst en dan de hele nacht door.
De honden die blaffen.
Onze paardjes die hinniken.
Regen op het dakraam. (Wat wel kalmerend werkt dus dat is niet zo erg.)
Heel af en toe een auto/motor die voorbij komt.
Wc van boven want als iemand doortrekt stroomt dat water via een buis mijn kamer door. (eerste keer dat ik dat hoorde dacht ik dat er een tsunami was en ik stond meteen naast m'n bed. :') _/-\o_ )

Maar gelukkig slaapt ik best vast dus heb er eigenlijk nooit last van.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 01:56

Net een hele enge krijs :+ En soms de kerkklok :P

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:46

Haha leuk topic!

Afgelopen week de zwarte cross muziek, maar werd er niet wakker van.
Soms een auto op de weg.
Klapperende spiegel als ik de ramen open heb, toevallig vannacht uit frustratie eraf gehaald.
Kerkklok.

Verder is het helemaal stil als ik de ramen dicht heb, slaap boven op zolder. Geen vaste slaper dus gelukkig valt het mee!

Alleen elke ochtend rond half 7 schreeuwende buurkinderen....Je kan het niet eens meer schreeuwen noemen trouwens. Hebben ze ruzie omdat ze het konijn moeten voeren buiten. |o
Gelukkig is het konijn gisteren ontsnapt en weggelopen.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:24

Normaal vogels en vliegtuigen, soms mensen op straat en dat is het wel. Nu slaap ik op een stal in Duitsland en hoor ik elke nacht krekels, de paarden, puppy's die de leeftijd hebben bereikt dat ze vrij hard kunnen blaffen en dat heeeel stoer vinden... Ik slaap dus al een tijd erg slecht, maar dat geeft niks :D

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:25

miauw, de kat dus

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:42

Heel verschillende geluiden maar vooral krijsende/roepende fazanten en uilen, heel af en toe een keffende/blaffende vos (hoe noem je dat eigenlijk bij een vos? :') ), vechtende katten en 's ochtendsvroeg bij het ochtendgloren de eerste vogeltjes en (als ie op tijd wakker is) onze haan.
In de winter lopende en knagende muizen op zolder en als het getrippel te zwaar is voor een muis dan loopt er wat anders op zolder (hermelijn? bunzing? marter? ..?). En als mijn dochter een nachtmerrie heeft dan een huilende/roepende kleuter.
Conclusie: wij wonen buitenaf en ik ben de afgelopen maanden te vaak 's nachts wakker geweest, gelukkig slaap mijn jongste van 4,5 maand tegenwoordig redelijk goed door en meldt zich niet meer 's nachts voor zijn flesje _/-\o_

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:47

Hier ook verschillende geluiden.
De normale geluiden van mijn soms wat krakende bed, vriendlief die praat in zijn slaap, de kat, de wind en regen, auto's (erg veel woon aan de doorgaande weg), sirenes en vogeltjes.

Hiernaast ook schreeuwende dronken mensen of mensen die ruzie hebben, typische van die geluiden van mensen die uit de kroeg komen. Erg fijn als je wekker vroeg gaat :+

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:54

Duiven,buurmeisje van 2,en me vader aan de telefoon |o

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 02:40

Meestal is het aardig stil moet ik zeggen, maar soms komt er in het weekend een jolige dronkelap langs die het nodig vindt te gaan schreeuwen tegen zijn net zo dronken vrienden. :=
Voor de rest hoor ik vaak de wind door de bomen, af en toe een uil of twee katten die met elkaar aan het bakkeleien zijn, of een rammelende fiets die langs komt.
Maar de meeste 'lawaai' komt van mijn vriend die aan het snurken of zwaar aan het ademen is. :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 03:41

Ik hoor soms dingen die er niet zijn :+ Ik zou van de week zweren dat (toen was ik buiten) dat ik stemmen op de stal hoorde, was met dat giga onweer dus ik achter naar stal, drijfnat geworden van de regen er was niemand :')

Ook hier in huis heb ik af en toe het idee dat ik stemmen hoor, maar zal ik me wel verbeelden (in geesten geloof ik niet zo rap en al helemaal niet dat ik ze dan zou horen :') )

Verder, echte dingen :+ hoor ik altijd het gekrijs van het steenuiltje hierzo, en 's ochtends vroeg (zodra het eerste beetje licht komt) het gekwetter van de musjes (en dat is me toch een kabaal joh :') ) Ik woon (tenminste, als ik bij m'n ouders ben) heel erg achteraf op een boerderij ook loeiende koeien is niks ongewoons hier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 04:30

Ik hoor hier mijn klok, sochtends de haan en vogeltjes. Verder de weg die vlak voor de boerderij ligt .. ze kunnen zo hard eb laat rijden soms