filou schreef:Ik zou best willen geloven in iets (noem het god), maar het is voor mij te tegenstrijdig dat diezelfde god er ook voor heeft gezorgd dat er rampen, oorlogen, moorden, kindermisbruik, misvromingen bij geboorten en noem maar op zijn. Als er zoiets gebeurt dan gaat menig men bidden om vergiffenis of om hulp. Ik zie niet in hoe je kan geloven in de god die je met dingen moet helpen, als hij/zij ook degene is die diezelfde dingen heeft veroorzaakt.
Dus waarom doet god dit dan als hij zou bestaan?
Dat komt door ons zelf , door de zondeval hebben wij er voor gekozen dat wij het wel alleen kunnen, en daar door was de wereld die eerst zo mooi was, veranderd in deze wereld met de dood, pijn en verdriet.
God heeft hier niet voor gekozen, maar wij.
Ik haal juis veel steun uit God, als ik iets belangrijks moet doen, of er is een situatie waar ik er tegen op zie, vertrouw ik op Hem en bid ik. Natuurlijk gaat dan niet alles goed, en gaat het niet zo als ik wil, maar dat is logisch. God is geen Sinterklaas , je kan niet een lijstje maken of bidden met dit wil ik , dat wil ik, en wilt U ook zorgen dat dit en dat en zus en zo goed komt. Dan zou het leven wel heel makkelijk zijn, en daarnaast ligt de duivel op de loer, en door dat wij verkeerde keuzes maken gaat niet alles even goed.