Zijn er meer mensen die bewust single blijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:49

Roosch schreef:
Bewuste singles, als DE vent langskomt zou je hem wegsturen? Een relatie zoek je niet, die loop je tegen het lijf.

Als het niet de juiste vent is, laat je hem of lopen, of je de gaat de fout in, maar als de goeie vent langskomt vraag ik me af hoeveel van jullie zeggen van 'nee, ik blijf bewust single'.

Als ik echt een bijzonder leuk iemand tegenkom dan blijf ik niet single. Maar dat zegt ook vrijwel iedereen in dit topic.
Helaas zijn de echt bijzondere mannen niet talrijk en voor minder doe ik het niet :D
Zoals ik wel vaak zeg: ik wil een aanvulling en geen opvulling.
:)

Edit: ben overigens ook niet echt op zoek. Als ik iemand toevallig tegen het lijf loop is dat wel oke Loop ik nooit meer iemand tegen het lijf is dat net zo goed oke.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:58

Hmm als ik het zo lees is het grootste gedeelte van de dames uit dit topic niet 'bewust single', maar komen ze gewoon (even) niet de juiste man tegen. Dat lijkt me heel wat anders en ik denk dat vrijwel elke single er zo over denkt: alleen met de júíste man wil ik nu een relatie. Of althans, dat zie ik om mij heen toch wel: veel meiden die zich prima vermaken zonder man, maar als er een echt leuke op hun pad komt, willen ze het best proberen.
Is dus niet 'bewust single', maar 'gelukkig en single', in mijn ogen ;)

[Edit] Ah, zie dat Roosch ongeveer hetzelfde zegt

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 20:04

Christiene schreef:
ik kan bijv gewoon rond scheuren op mijn bureaustoel tussen pc i/d woonkamer en keuken.. niemand die er commentaar op heeft..

Hahaha ik moest zo hard lachen om deze zin! :') :o

GlenFiddich

Re: Zijn er meer mensen die bewust single blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:00

Ik ben nu al een tijdje bewust single, hoewel er (zelfs hier) een paar daar een ander idee op nahielden, vandaar dat ik de laatste tijd wat minder actief ben hier. :+

Ik voel wel aan dat ik wel een partner wil, ik zoek er even niet naar. Er zijn gewoon ook nog een paar dingen die ik voor mezelf moet uitklaren, vooral naar het vertrouwen van mensen toe. Het is allemaal misschien wat extreem dan wat de meeste mensen hier vertellen, maar ik geef het gewoon even mee

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:02

Joyce_ schreef:
Hmm als ik het zo lees is het grootste gedeelte van de dames uit dit topic niet 'bewust single', maar komen ze gewoon (even) niet de juiste man tegen. Dat lijkt me heel wat anders en ik denk dat vrijwel elke single er zo over denkt: alleen met de júíste man wil ik nu een relatie. Of althans, dat zie ik om mij heen toch wel: veel meiden die zich prima vermaken zonder man, maar als er een echt leuke op hun pad komt, willen ze het best proberen.
Is dus niet 'bewust single', maar 'gelukkig en single', in mijn ogen ;)

[Edit] Ah, zie dat Roosch ongeveer hetzelfde zegt

Couldn't agree more. Mooi omschreven, Joyce. :)

Bewust single is in mijn ogen iemand afwijzen waar je normaal wel voor zou gaan als je ervoor open zou staan. Bewust single is dus niet openstaan voor de juiste persoon voor jou..

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:11

Eindelijk een topic vol dames die het zelfde denken als mij _/-\o_
Ik loop gewoon helemaal vast als het om een relatie gaat, bijna al mijn vrienden zijn gewoon jongen dus het is niet dat ik iets tegen mannen heb.
Maar ik vind het gewoon niks om de hele dag met een andere rekening te moeten houden, ik ben een plattelandmens en heb altijd geleerd om in mijn eentje te werken en vind het ook heerlijk om alleen te zijn.
Het is niet zo dat ik altijd alleen wil zijn, maar nu nog wel voor een tijdje.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:14

Als we alles konden plannen in het leven zou het allemaal een stuk makkelijk zijn. Juist op het moment dat ik besloot een tijdje geen vent meer te willen, leerde ik mijn vriend kennen. En die heb ik écht niet de deur gewezen omdat ik had besloten een tijdje geen vent meer te willen. :+

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:23

Roosch schreef:
Bewuste singles, als DE vent langskomt zou je hem wegsturen? Een relatie zoek je niet, die loop je tegen het lijf.

Als het niet de juiste vent is, laat je hem of lopen, of je de gaat de fout in, maar als de goeie vent langskomt vraag ik me af hoeveel van jullie zeggen van 'nee, ik blijf bewust single'.

Dit vraag ik me dus af he. Ik heb een paar keer gehad dat ik iemand toch net iets te leuk begon te vinden, en het daardoor min of meer bewust verprutst heb. Maar ik zeg niet dat dat echt de juiste persoon was... Als ik de Mister Perfect opeens tegen het lijf zou lopen zou ik denk ik eerder "o oliebol..." denken dan 'yes eindelijk gevonden!' :')

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:25

ik denk dat je op verschillende manieren bewust single kunt zijn.
ik ben bewust single, als ik geen klik voel bij iemand waarvan ik zeg WAUW zie ik er van af:) even goede vrienden maar ik ben er van overtuigt dat er op een dag iemand in mijn leven tegenkom waarbij ik wel die WAUW factor heb en of het fout gaat of niet weet je nooit, en ik vind ook dat je je daar niet druk om moet gaan maken, ik leef hier en nu.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:29

Toen ik voor een halfjaar naar het buitenland vertrok heb ik wel bewust de boot afgehouden. Ruim 1, 5 jaar later kwamen we elkaar bij toeval weer tegen en daarna voor twee jaar een stelletje geweest.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:31

Roosch schreef:

hmm, ja en nee. Datingsites, speeddating, flirt je stijf (op de radio), dat zijn allemaal manieren om het te zoeken. Ik zoek het niet, maar mocht het me tegen het lijf lopen (in mijn geval DE vrouw :+ ) sta ik daar wel open voor :j

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:46

Roosch schreef:

Ik blijf bewust single.
Door de dingen die ik mee heb gemaakt in mijn verleden ben ik ontzettend onzeker geworden, en bang voor mannen.

Vaak genoeg willen er mannen met me daten, maar ik word dan zo bang en onzeker dat ik altijd alles afkap. Ook als ik een jongen wel heel knap en aardig vind.
Ik denk altijd die gaat mij toch weer pijn doen, of die kan mij niet leuk vinden die maakt vast een grapjes. Ook denk ik altijd dat ik niet goed genoeg ben voor iemand, en daarbij heb ik nul ervaringen met relaties, en daar zit echt niemand op te wachten. dus ik begin er niet aan.

(ja ik zit hiervoor in therapie :+ )

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:52

Ik ben gewoon single ;) Ik heb nog geen liefde in mijn leven gehad. Wel kansen gehad, maar als ik niks voor diegene voel dan is het niet eerlijk tegenover hem/haar.

Ik zie wel wat er op mijn pad komt, maar ga niet actief zoeken. :+

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:13

Bewust gekozen om m'n relatie te beëindigen en nu bewust bezig om mannen op afstand te houden, omdat ik voorlopig alles wat ik ga doen en regelen (huisje kopen) voor mezelf ga doen. Ik begin flirten en aandacht krijgen weer leuk te vinden, maar daar blijft het bij. Das wel redelijk bewust single toch?
Heb me in m'n relatie vaak in allerlei bochten moeten wringen en dat dus nooit meer. Wie weet bestaat er iemand die wel met mijn hobby, werk, vrijwilligerswerk, verenigingsleven en drukke sociale leven om kan gaan. Maar die kom ik dan vast wel eens tegen en anders maar niet. Want ik kan mezelf heel goed redden; veel geleerd en nu vrolijker, sterker en happier dan ooit.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:25

Ik wilde voor mijn vriendin ook liever geen relatie, omdat ik vond dat ik eerst mezelf wat meer op de rit moest krijgen voordat ik aan een relatie begon :j Bovendien ben ik er niet minder van geworden :D en heb ik niks gemist toentertijd! Geen bewuste keuze, maar ik was daarvoor ook niet echt op zoek!

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:35

Ik kies er al vier jaar voor om geen relatie te beginnen met iemand omdat ik eerst "aan mezelf wil werken"(bewustworden van alles wat er nog onbewust speelt en me parten speelt in het dagelijkse leven) .
Regelmatig verlang ik wel naar een relatie, maar ik weet dat dat een manier is om te vluchten van de realiteit. Dusjaa,
bewust single! :)

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 21:18

Ik ben 25 en altijd al single geweest. Helaas niet bewust. Ik voel me een beetje zoals onderstaande quotes:

SanneJas schreef:
Heel veel verdriet van gehad dat ik niet gewoon 'normaal' net als de rest een vriend kon krijgen.

Gucci_ schreef:
Ik ben altijd al single geweest, maar niet bewust... Ik mis het erg om iemand te hebben die echt van mij houd en om me geeft.
Leuk vind ik het niet, vooral als ik andere stellen zie denk ik waarom ben ik altijd maar alleen?

Er zijn periodes dat ik me niet druk maak over het feit dat ik alleen ben. Maar ik heb helaas ook de enorme dipjes waarin ik me ongelofelijk alleen voel en me afvraag 'waarom?' Ik ben net als TS wel op een punt waarop ik me afvraag of ik ooit wel iemand tegen ga komen.
Ik heb respect voor mensen die echt bewust single willen blijven. Dit geeft toch aan dat jullie sterk genoeg in je schoenen staan om dit leven alleen aan te kunnen op alle vlakken. Als ik naar mezelf kijk, denk ik niet dat ik dit ooit zal kunnen...

Een vriendin van mij is ook iemand die bijvoorbeeld echt nóóit meer samen wil wonen. Daar heb ik ook echt respect voor. Zij kiest voor zichzelf en voor wat zij wil in het leven en daar zal ze ook nooit meer een man over laten beslissen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 21:24

Ja TS zo denk ik ook!
Alleen zit mijn moeder allerlei theorieen te ontwikkelen (ze heeft me serieus gevraagd of ik lesbisch was...) omdat ik met niemand thuiskom.
Het is echt vervelend dat vriendinnen settlen en kinderen krijgen (hallo, we zijn net in begin twintig?) en dat mijn ouders dan ook zo denken en ik niet.
Ik kan me niet voorstellen dat ik een huis moet delen met één persoon en die iedere dag moet zien... Daarbij gaat vrijwel iedere jongen tegenwoordig vreemd dus al die ellende voor niets?
Wie weet kom ik opeens dé jongen tegen maar voor nu ben ik content :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:30

Ik zit me nu serieus te bedenken dat ik single zijn een stuk relaxer vond :') Alleen toen kwam ik deze sukkel tegen (nee, hij is wel lief hoor... en heb nog steeds al mijn vrijheden en alles.. maar af en toe had ik hem graag achter het behang geplakt zo voor een paar dagen :')

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:48

Bewust single voor altijd geloof ik trouwens niet in. Ik denk wel dat je een periode kunt hebben waarin je er bewust voor jezelf kiest

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:52

Mioux schreef:
Hier bewust single, maar ik heb ook een hoop meegemaakt afgelopen jaren en ben nu een trotse, vrolijke en tevreden single mama :)

Hier nog 1 *\o/*
Heb geeneens tijd voor een man haha :D en het bevalt me prima zo.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 00:07

eilleen333 schreef:
Ik kan lekker doen en laten waar ik zin in heb. Ik kan zo hard snurken als ik wil, op onmogelijke tijden werken, lekker naar paard stinken, eten wanneer en waar ik zin heb, en mijn benen pas scheren als ik er zin in heb. Heerlijk!

ik kan dat ook allemaal... juist omdat ik in een goede relatie zit.
tegenwoordig kosten al die relaties zoveel energie heb ik het idee, terwijl ze juist een aanvulling op je leven moeten zijn.

misschien heb je díe man nog niet gevonden, en dan kan ik me voorstellen dat je liever singel blijft, maar een maatje voor t leven hebben is toch het fijnste wat er is?

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 01:41

Ik ben niet met een Nederlander samen omdat ik nu (voor de zoveelste keer) naar het buitenland verhuis, maar nu voorgoed weg hier gelukkig := Maar vanuit daar over een jaar waarschijnlijk ook weer door naar een ander land. Dus elke keer dat ik in de afgelopen 3 jaar iemand ben tegen gekomen waarbij ik dacht 'Onder andere omstandigheden misschien...' heb ik het toch afgekapt, omdat ik nooit langer dan een (half) jaar op 1 plek was.

Ik zie wel wat er nu weer op m'n pad komt, maar ik betwijfel ten zeerste dat het ervan komt in de komende tijd. En vind het helemaal prima zo :)

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 01:45

ja ik blijf bewust single:D
En waarom?
omdat ik eerst me leven op orde wil hebben voordat ik de man van me dromen ontmoet..:P

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 10:55

Hoe zit dat dan met flirten bij jullie?