Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Suzanne F. schreef:Geryon schreef:Maar waarom zou je dan moeten betalen als ze het officieel niet veranderen? Je kan jezelf toch gewoon anders noemen dan? Zoals ik al zei heet ik anders (roepnaam) dan in mijn paspoort sta, dus ik kan toch ook gewoon mijn roepnaam veranderen? Niemand weet mijn 'echte' naam
Maar bij de bank, de belastingdienst en paspoort etc. ben je gewoon nog degene die je officieel heet. Dus je kan je roepnaam wel veranderen maar voor officiële instellingen geldt je oude naam.
Geryon schreef:Dus het is eigenlijk gewoon hetzelfde als in mijn situatie? Waarom zouden pesters dan zoveel geld uit willen geven.. Omdat ze een nieuwe start willen maken?

Geryon schreef:Maar waarom zou je dan moeten betalen als ze het officieel niet veranderen? Je kan jezelf toch gewoon anders noemen dan? Zoals ik al zei heet ik anders (roepnaam) dan in mijn paspoort sta, dus ik kan toch ook gewoon mijn roepnaam veranderen? Niemand weet mijn 'echte' naam

Suzanne F. schreef:Beertje van Beers heeft ook zo'n aparte naam.
Ik vraag me af of zij daar nooit mee gepest is. Je zal maar Beertje heten. En dan nog die achternaam erbij.
Joey: Dat begrijp ik wel. Jopie ook een erg ouderwetse naam.
Maar het is niet officieel veranderd begrijp ik?

max66 schreef:in mijn dochter haar voornaam staat een letter teveel. Heeft haar vader destijds verkeerd gespeld bij het aangeven van haar geboorte (de sukkel, inmiddels al lang mijn ex, haha).
Ik zou wel graag haar voornaam willen laten veranderen want ze wordt door officiële instanties natuurlijk aangeschreven met een voornaam met een (spel)fout erin, zo irritant! Helaas moet je voor een voornaamswijziging naar de rechtbank en dat is er nog niet van gekomen....

Soms zie ik naambordjes in de tuin staan en dan denk ik bij mezelf hoe komen die mensen erop om hun kind zo te noemen. Willen ze graag dat het gepest gaat worden? Mss gemeen om te zeggen, pesten hoort nooit en het is nooit goed te praten. Maar sommige namen zijn zo bizar dat je het bij voorbaat al weet dat dat niet goed gaat komen. lovelady1 schreef:ik ben gewoon hartstikken te vreden met me naam ik heet sigrid en iedereen noem me sig op psig
)

Precyll schreef:Alwiene schreef:Ik zou niet mijn eigen naam kwijt willen, die hebben mijn ouders immers voor mij gekozen. Maar ik ben minder gelukkig met mijn voorletters M.S. net als de ziekte dus. Ik zou daarom graag de naam Alwiene toevoegen aan mijn voornamen zodat het M.S.A. zou worden. Of ik daar 300 euro voor over zou hebben geen idee. Zou wel willen weten of mijn ouders het oke zouden vinden, want dat vind ik wel belangrijk. Alwiene is een naam die ik 'gejat' heb van iemand die echt zo heet, ik noemde mezelf op internet Alwiene zoals een ander zich bv Anky zou noemen. Inmiddels is de naam zo bij me gaan horen dat ik zeker luister als ik real life zo genoemd zou worden. (Is enkele keer ook wel gebeurd bij mensen die mij via internet kennen).
MSA is ook een ziekte....meervoudig systeem atrofie, oftewel vroegtijdige hersenveroudering.
Ik had er nog bij willen zeggen dat ik voor die tijd uiteraard wel zou checken of M.S.A. niet ook een of andere nare afkorting is. Foutje bedankt dus.

Depende schreef:Joey, idd een nogal ouderwetse naam, mijn oma's roepnaam is ook Jopie (in haar geval nog beter dan haar echte naam jacobje)
Ik vind het niet respectloos naar je ouders toe om je naam al dan niet officieel te veranderen. Ik heb geen hekel aan mijn naam, Petra, maar ik ben er ook niet enorm aan gehecht, zou alleen niet weten wat het anders zou moeten zijn.