Verliefd geworden in het buitenland... Maar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:21

Vind aan het hele verhaal wel erg veel toevalligheden zitten. Zijn broer die ook een nederlandse vriendin heeft en hier woont, zijn ex die ook nederlandse is, en nu vindt hij jou, ook een nederlandse, en begint gelijk al over visa e.d. Volgens mij heb je iemand gevonden die erg graag hier wil komen wonen... ;)

Ten tweede, jij hoeft dan nog geen moslim te worden (ik zeg expres "nog", want denk dat die discussie vroeg of laat toch wel gaat ontstaan), maar wat denk je wat er gebeurt als jullie samen verder gaan en je krijgt kinderen?

Ik geloof best dat er situaties zijn waarin het goed gaat, maar lees hier teveel dingen in die mij achterdochtig zouden maken.

Vind je ook wel naief overkomen in je posts, denk dat hij daar handig gebruik van maakt.

Anyway, succes met je beslissing!

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:30

Juulxx schreef:
ik hoef geen moslim te worden hoor.. :P
dat heeft ie allang aangegeven...

Tuurlijk dat zegt hij nu mooie praatjes ,maar geloof me maar eenmaal gesetteld zal hij je vragen moslima te worden

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:36

pinto_1 schreef:
Vind aan het hele verhaal wel erg veel toevalligheden zitten. Zijn broer die ook een nederlandse vriendin heeft en hier woont, zijn ex die ook nederlandse is, en nu vindt hij jou, ook een nederlandse, en begint gelijk al over visa e.d. Volgens mij heb je iemand gevonden die erg graag hier wil komen wonen... ;)

Ten tweede, jij hoeft dan nog geen moslim te worden (ik zeg expres "nog", want denk dat die discussie vroeg of laat toch wel gaat ontstaan), maar wat denk je wat er gebeurt als jullie samen verder gaan en je krijgt kinderen?

Ik geloof best dat er situaties zijn waarin het goed gaat, maar lees hier teveel dingen in die mij achterdochtig zouden maken.

Vind je ook wel naief overkomen in je posts, denk dat hij daar handig gebruik van maakt.

Anyway, succes met je beslissing!

Vind ik ook, het wel erg overdreven in zo'n korte vakantie om dan over zulke dingen te praten.. Dat gaat wel erg gemakkelijk en ik geloof er niks van. Zijn vorige vriendin was dus ook Nederlandse. En die jongen werkt in een hotel, in zulke landen zijn dat vaak bepaalde types.... Maar goed de tijd zal het leren.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:38

Captain schreef:
Juulxx schreef:

Een serieus praktiserende moslim man wil dat zijn vrouw ook moslima wordt.
Een moslim man die dat niet belangrijk vind is geen praktiserend moslim
en zal het dus ook niet zo precies nemen met de regeltjes w.b. respect en eerlijkheid naar anderen.
Ik denk dat je nog beter iets kan beginnen met een praktiserende moslim dan met iemand die maar wat aanrommelt en voor de gein meedoet aan de ramadan..

Ligt er heeeeel erg aan of het alawitische of soenitische moslims zijn, die leven sowiezo al volgens andere regels.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:42

Tabaluga12 schreef:
Vind ik ook, het wel erg overdreven in zo'n korte vakantie om dan over zulke dingen te praten.. Dat gaat wel erg gemakkelijk en ik geloof er niks van. Zijn vorige vriendin was dus ook Nederlandse. En die jongen werkt in een hotel, in zulke landen zijn dat vaak bepaalde types.... Maar goed de tijd zal het leren.

Nja, als je halsoverkop verliefd op iemand wordt dan heb je het vast samen ook wel over 'hoe en wat later'. Maar als hij al precies weet hoe het zit met een visum etc... Daar word ik wel wantrouwig van. Daarnaast ook de combi 'Tunesiër en werken in Turkije'.

TS: Ik hoop in ieder geval dat je geen ticket bent naar een beter bestaan in Nederland.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:44

Kan je een leuk verhaal vertellen uit ervaring met mijn eigen dochter
Ze was toen 17 en achter ons woonde een nette leuke turkse jongen ,die 2 werden stapel verliefd op elkaar
Ok dacht ik is haar keuze en die jongen was welkom in mijn huis ,zat hele dagen bij mij omdat het thuis niet zo leuk was bij hem en hier mocht hij onderuit op de bank ploffen

De ramadan brak aan toen begon de ellende ,hij wilde me dochter niet kussen als ze varkensvlees had gegeten ,moest ze eerst haar tanden poetsen ,
Suikerfeest werd ze uitgenodigd door zijn ouders ,om mee te gaan naar zijn opa en oma ,ze had er niet veel zin in maar voor die jongen is ze mee gegaan ,werd wel verteld dat ze zich netjes moest kleden ,ze hoefde nog net geen hoofddoek op :n
Mijn dochter is net als ik erg kritisch wat eten betreft schaap en lam eten we al zo wie zo niet ,dus nam ze een broodje kaas ,,Nou dat werd haar niet in dank afgenomen dat ze niet van de soep had gegeten
Niet door opa en oma Nee door zijn moeder en toen begon echt alle ellende
We hebben geen geloof en dat was duivels ,ze belde mij op met de mede deling dat mijn dochter en ik de duivel oproepen ,en zoon lief was toen 19 werd verboden om nog bij ons te komen
Die jongen was kapot en me dochter ook die 2 waren stapel op elkaar en moet eerlijk bekennen ik mocht die jongen ook graag ,alleen zijn moeder was gek echt gek ,zijn stiefvader was een rustige man ,maar heeft m ook wel eens afgerost met een riem omdat die toch stiekum na school ff langs kwam

De relatie heeft 9 maanden geduurd

Dus weet waar je aan begin ,en nu zie ik op zijn facebook niks anders dan Islam enkel islam is goed dus pas op meisje

Babeth

Re: Verliefd geworden in het buitenland... Maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:08

Meid, ik zou zeggen geniet er lekker van. Nu is het wel zo dat je inderdaad met vriendjes uit zulke landen uit moet kijken, maar zolang je dat in ziet en in je achterhoofd houd, dan komt het vast wel goed.
Ga eerst een paar keer op vakantie met elkaar en kijk of het inderdaad goed blijf gaan. Laat hem ook een paar keer naar Nederland komen, kan hij meteen bij zijn broer op bezoek, dus hij zal dan alleen een ticket hoeven te betalen waarschijnlijk.
Zolang je een paar kijkgaten in je roze wolk laat zitten, zul je vanzelf zien of hij het meent of dat je gewoon een van de zovelen bent. Maar dan moet je wel zorgen dat je roze wolk niet je zicht belemmert en je er wel wat kijkgaten inhoud!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 09:49

even een update voor degene die het leuk vinden..

ik heb gezegd dat ik nog een keer op vakantie zou gaan...
nu ben ik het huis uit getrapt en heb alle sleutels in moeten leveren..
de kans dat ik me paard nu moet verkopen is nu ook erg groot..

gelukkig heb ik wel onderdak aangeboden gekregen bij een goede vriendin van me.. dus daar woon ik nu tijdelijk.. en langzaam maar is gaan kijken of ik iets kan huren bij iemand..

me laptop neem ik mee. dus mochten jullie nog iets willen weten ofzo.. me inbox staat open..

groetjes x

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:53

Zo dat is wel een heel erg heftige reactie..

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:57

Juulxx schreef:

gelukkig heb ik wel onderdak aangeboden gekregen bij een goede vriendin van me.. dus daar woon ik nu tijdelijk.. en langzaam maar is gaan kijken of ik iets kan huren bij iemand..

me laptop neem ik mee. dus mochten jullie nog iets willen weten ofzo.. me inbox staat open..

groetjes x

Wow das wel een hele heftige reactie op het feit dat jij hebt gezegd dat je nog een keer op vakantie wil...
Voordeel is dat je nu wel kan doen en laten wat je wilt en als je dus op vakantie wilt kan je gaan...let wel op dat je nu xtra vatbaar bent voor mooie praatjes en beloftes omdat je geen (t)huis hebt.

Nevaeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:58

Wow, dat is wel heel heftig. :(:)

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:11

Ik denk dat als hij jou echt wil dat hij wel naar nederland afreist!
Ik ben nu 2.5 jaar samen met mijn vriend hij is dan wel nederlands maar ik woon in Oostenrijk dus lange afstand relatie en we hebben ons leren kennen in Oostenrijk en eerst een lange tijd gesmst en het volgende jaar is het pas echt wat geworden! maar zo hadden we wel tijd om elkaar te leren kennen en te kijken of het wel echt wat zou kunnen worden. en nu reizen we allebei heen en weer! Het kost een berg geld maar het is het allemaal waard als de liefde van beide kanten echt is!!

Ik zou eerst gewoon met hem whatsappen en daarna kun je altijd nog verder kijken!
Om gelijk weer terug te reizen is overdreven want dan is het zowiezo allemaal even leuk lijkt me! Je kunt het beter kijken in je eigen leef omgeving dan in een vakantie land

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 10:16

hij heeft nu geen telefoon alleen in tunesie.. en zou hem dan pas kunnen bereiken.. tot die tijd skype we elke dag

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:26

Toch niet omdat je gewoon hebt gezegd dat je nog eens op vakantie wilt???? Je hebt misschien gezegd waarom je dat wilt?
Maar wat een trieste reactie van je ouders zeg. Ben je er zeker van dat het geen opwelling van woede is en ze over een dag of twee je terug gaan opbellen? Als een soort van dreigementje zeg maar, "zie tot waar wij in staat zijn als jij met een buitenlander thuis durft komen".

Hem naar hier laten komen is trouwens voor zover ik weet niet zo gemakkelijk hoor. Tunesiërs zijn mensen die de overheid niet zo graag ziet komen door het risico van dat ze niet meer terugkeren na hun "vakantie". Dat gaat een ongelofelijke rompslomp worden.
Waar woont hij trouwens ergens in Tunesië? In een toeristische stad of meer afgelegen?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:27

Juulxx schreef:

groetjes x

Vind ik niet leuk!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:29

Er is vast meer aan de hand,neem aan dat je niet zo maar er uit wordt gezet. Zou eerst maar eens mijn eigen problemen op lossen voordat je je druk maakt over deze man.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:34

Wat een rare reactie van je ouders. Ik vermoed dat er veel meer speelt en vooral ook veel langer dan je ons hier laat weten. Op zich is het toch niet zo raar dat een 22-jarige (nog) eens op vakantie gaat. Tenzij je daar geen geld voor hebt of je ouders om een andere reden ernstig bezorgd om je zijn. Dat hoef je hier uiteraard niet allemaal te melden.

Sterkte met het vinden van de oplossing voor je huisvestingsprobleem en ik hoop dat je je paard kunt houden. Ik meen me van een ander topic te herinneren dat je wat problemen met haar hebt gehad maar dat je helemaal gek op haar bent dus ik wens je het beste toe.

Updates zijn altijd welkom. We denken graag met je mee.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:13

Wat een uiterst belachelijke reactie van je ouders. Dit kon ook wel een tandje minder. Tuurlijk, iedereen hier in het topic heeft er misschien niet zo'n lekker gevoel bij en heel begrijpelijk: je ouders dus ook! Maar om je nou uit huis te schoppen? >;)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:41

Lekker makkelijk om zo over de ouders van TS te gaan oordelen, wie weet wat TS nog meer allemaal op haar geweten heeft en is dit de spreekwoordelijke druppel?? Het is altijd zo makkelijk om te oordelen van 1 kant van het verhaal :roll:

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:47

mang schreef:
Lekker makkelijk om zo over de ouders van TS te gaan oordelen, wie weet wat TS nog meer allemaal op haar geweten heeft en is dit de spreekwoordelijke druppel?? Het is altijd zo makkelijk om te oordelen van 1 kant van het verhaal :roll:

Kan zijn natuurlijk maar dat je dochter niet met een buitenlander thuis mag komen is echt niet meer van deze tijd. Wij leven nl in een maatschappij waar het, bij de wet, al heel lang niet meer is toegestaan om mensen op kleur en afkomst te veroordelen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:50

Misschien hebben de ouders met name problemen met deze specifieke jongen (omdat ze hem niet vertrouwen, omdat ze verwachten dat hij veel andere meisjes heeft, omdat ze bang zijn dat hij hun dochter wil mis- danwel gebruiken) en maakt TS ervan dat het om zijn huidskleur gaat en dat het allemaal oneerlijke vooroordelen zijn. Verliefdheid maakt blind.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:52

Wie weet speelt er idd. nog meer... en ze hebben deze jongen op vakantie ook gezien wellicht is ts nogal naief. Inderdaad liefde maakt blind.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:04

Ik vind het een heftige reactie van je ouders, naar aanleiding van jouw verhaal ts. Ik snap niet hoe een ouder zijn/haar kind op straat kan zetten, omdat zij misschien de liefde heeft gevonden in Turkijke/Tunesië.

TS: ik hoop dat je snel een eigen plekje hebt en dat het contact met je ouders weer opgebouwd kan worden.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:07

mang schreef:

Ook ik denk dat er wel iets meer aan de hand is dan alleen dit.

Ik denk ook niet dit de druppel is die de emmer heeft doen overlopen.

Door iemand uit huis te schoppen jaag je ze juist in de armen van de man die je afkeurt.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:09

Heb ook eens een hotelmedewerker uit Turkije achter mij aan gehad, bij mij gingen direct een heleboel alarmbellen rinkelen en zo te zien bij vele andere bokkers ook. Meid, niet op in gaan!