Samenwonen, hoe ging dit bij jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Samenwonen, hoe ging dit bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:59

Mijn vriend heeft ook een schoonmaakster. Toch best wel handig! Maar mochten we gaan samenwonen, wil ik zelf ook wel het een en ander doen. Ik werk thuis en kan tussendoor ook best zelf af en toe de handen uit de mouwen steken :) Vind het ook helemaal niet vervelend om bijvoorbeeld te stofzuigen, de afwasmachine uit te ruimen of boodschappen te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:03

Qua taken.. bij ons is het gewoon "degene die toevallig ergens tegenaanloopt lost het op" wat er op neer komt dat mijn vent de vaatwasser doet, ik kook tenzij hij iets wil maken, hij doet de tuin (gras sproeien enzo), ik de was, we vouwen ieder onze eigen was op etc etc. En stofzuigen / dweilen etc doet de schoonmaker :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:06

Oh ik ben er zó blij mee. Ik ben 4 of 5 dagen in week van kwart voor 7 tot half 7 weg en daarnaast geef ik nog les en wil ik toch graag 5-6 dagen per week mijn eigen paard beweging geven. Dus het is zo'n heerlijke luxe!! :o

Bij ons komt het erop neer dat vriendje het gras maait en de vaatwasser doet. Verder neemt hij een groot deel van de boodschappen mee van de markt (hij staat zelf ook op de markt).
En ik was en kook, doe de tuin en de noodzakelijke dingetjes schoonmaken, zoals wc en keuken etc omdat schoonmaakster dus niet elke week komt.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:08

Ehm, ik ging op een vrijdagavond naar hem toe voor onze eerste "date" en vanaf de maandag erna ben ik eigenlijk nooit meer weggegaan :bloos:
Ik woonde toen bij mijn ouders en hij op zichzelf in een koopwoning.
We wonen nu 1 jaar en 3 maanden samen en het gaat prima!
Omdat we elkaar nog niet zo lang kenden hebben we wel wat struikelblokken meegemaakt, veel ruzie gehad over geld (ik nam ook nog eens een schuld mee, waar hij al wel van wist), maar inmiddels zitten we allebei op ons plekje en gaat het prima samen.

Dus misschien was het beter geweest om een tijdje te wachten, maar ik denk achteraf dat we dat ook wel gehad zouden hebben als we apart waren geweest en nog niet samenwoonden dus.
We konden het ook prima rooien samen, daar ging het niet zo om, alleen allebei zo koppig als wat :+. Ik wilde bepaalde dingen niet laten en hij vond dat dat móest en als ik iets móet dan gooi ik de kop in de wind.
Dit is lang verhaal in het kort natuurlijk...

Maar zoals ik al zei, we hebben nu allebei onze draai gevonden samen en we zijn erg happy samen :) Ik vind het nog steeds een goede keuze en zou echt niet meer zonder hem willen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:12

Soms denk ik dat het ook goed is om snel samen te gaan wonen: dan leer je iemand meteen door en door kennen. Je leert elkaar toch anders kennen als je elkaar de hele dag ziet, ipv 1 a 2 keer per week.

En dan kan het direct mis gaan, of pas na 5 jaar twee dagen in de week als je dan ineens 24/7 bij elkaar bent.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:20

Bij mij is het eigenlijk allemaal de schuld van mijn kat.. O:)
Wij leerden elkaar kennen, gingen op date, ik kwam logeren, en toen kwam ik nog een keer logeren..
Mijn vriend had 2 katten, en ik eentje.. Nu was het zo dat ik op dat moment nog niet zo lang verhuisd was en mijn huisje vol met dozen stond.. En terwijl ik rustig aan het slapen was is mijn poezel in haar reismandje geklommen die bovenop een lege verhuisdoos stond.. Resultaat: Poes + poezenmandje zakken naar beneden waardoor de ingang geblokkeerd werd met doos.. Toen ik thuiskwam was mijn poezenkindje nergens, tot ik opeens gekrabbel hoorde, en jaja, daar vond ik dr, doodsbang en hongerig in een doos opgesloten..
Toen heb ik mn vriend verteld dat ik niet meer durfde te komen logeren, omdat mn poezel me toch wel vrij lief is.. Waarop zijn reactie was: Dan neem je dr maar mee.
En waar poezenkind is ben ik.. En zo woonden we eigenlijk al binnen 2 weken samen..
Na een half jaar hebben we nog een maandje apart gewoond omdat mijn vriend opeens de wiebels kreeg, en toen zijn we weer heel gelukkig samen in ons huisje gekropen

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:30

Daar zit ook wat in, Jans. Al denk ik dat je veel meer van elkaar accepteert als je nog in de 'roze bril' verliefdheidsfase zit en op die manier dus ook wat dingen scheef kunnen groeien. Tegen de tijd dat je dan die bril afzet is het lastiger om dingen weer te veranderen.
Ik heb het nu allebei gedaan, Een keer heel snel samenwonen en een keer lang gewacht en denk dat het ook wel per persoon kan verschillen wat nou handig is.

Mijn huidige vriend vond overigens ook dat mijn kat wel bij hem mocht blijven, die nam ik namelijk gewoon mee. Maar toen ik zei dat als zij bleef ik ook zou blijven, was hij toch minder amused, dus hebben kat en ik gewoon een tijd op en neer gereisd. Vond ze ook prima trouwens, zorgde ook wel voor vermakelijke taferelen in de trein. :+

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:12

Dreamybol schreef:
Mijn huidige vriend vond overigens ook dat mijn kat wel bij hem mocht blijven, die nam ik namelijk gewoon mee. Maar toen ik zei dat als zij bleef ik ook zou blijven, was hij toch minder amused, dus hebben kat en ik gewoon een tijd op en neer gereisd. Vond ze ook prima trouwens, zorgde ook wel voor vermakelijke taferelen in de trein. :+

Haha ja herkenbaar, mijn kat is ieniminie, en die vind treinreizen niet heel veel aan, maar knuffelen wel.. Haar vervoer ik gewoon met een tuigje, of met een mandje en dan in de trein los op schoot, vind ze prachtig, lekker bij mama op schoot slapen :D

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:19

Ik had de Freule ook aan haar tuigje in de trein, mensen snapten er niets van. Vroegen me dan of het nou een hond of kat was. :=

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:22

Wij zijn na ongeveer een jaar relatie gaan samenwonen, ik was toen net 20 jaar oud en begon ook net een HBO studie.
Nu wonen we al weer een dik jaar samen en het gaat super. Beste keuze die we gemaakt hebben. :)

Hij doet graag de was en geeft de planten water, ook haalt hij altijd de vaatwasser leeg. Ik poets en kook voor ons. We hebben een appartementje van ongeveer 75 vierkante meter.

Boodschappen doen we altijd samen en daar hebben we een gezamenlijke rekening voor aangemaakt. Daar hebben we beiden een pasje van.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:27

Wij hebben zelfs eerder al een gezamenlijke rekening geopend en dat geld kwam nu wel goed van pas. De hele waarborg en eerste maand huur hadden we al bijeen gespaard.

conejo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:49

Mag ik mij ook melden :) ? Ik en mijn partner zijn druk op zoek naar een huurhuisje. Nu we anderhalf jaar samen zijn, zijn we ook wel toe aan een huisje samen hoor, maar ik zie toch enorme leeuwen en beren op de weg := . Maar als ik het allemaal zo lees valt het reuze mee. :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:51

Dreamybol schreef:

Dat heb ik dus met mijn vogel. De krijst de hele trein bij elkaar :+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:00

Freule zei alleen maar 'Mauw' tegen iedere passagier die langsliep. In de hoop op een aai. :=

Maar goed, da's een beetje offtopic. :o

Overigens vind ik samenwonen soms nog steeds wel lastig hoor, verschillende ritmes, gewoontes, voorkeuren van tv programma's. Over het algemeen gaat het prima, maar zoals nu met die warmte. Ik kan daar prima tegen en slaap nog onder een laken. Vriendlief zucht en steunt als een oude man en slaapt haast niet door de warmte. Dan wilde ik weleens dat ik het bed voor mezelf had.
Maar als hij dan weer nachtdienst heeft mis ik hem wel weer. :=

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:07

Tv heb ik niet echt last van.. Ik werk niet dus kijk overdag "mijn" dingen terug :P
Dat slapen heb ik ook trouwens.. Soms kan ik m echt wel uit bed trappen omdat ie in de weg ligt, maar als ie dan eens 1 keertje weg is.. :x

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:12

:') Hier heb ik de broek aan wat televisie betreft. Vriendlief kijkt met mij mee, maar kan de beeldbuisvervuiling dat ik kijk (America's next top model, GTST, ik heb HET nog nooit gedaan, Spuiten & Slikken, TLC in het algemeen, etc.) niet zo waarderen :)) Ach, als hij iets wil zien dan mag dat best maar hij vindt tv kijken niet zo boeiend.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:15

We hebben nu tv on demand, zodat ik alle in zijn ogen belachelijke tv op kan nemen en het kan kijken als hij er niet bij is. :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:17

Dreamybol schreef:
Freule zei alleen maar 'Mauw' tegen iedere passagier die langsliep. In de hoop op een aai. :=

Maar goed, da's een beetje offtopic. :o

Geloof het of niet. Mijn vogel doet precies hetzelfde. Een miauwende vogel levert altijd heel wat publiek op :')

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:18

Samenwonen? Verliefd, verloofd, getrouwd. Toen "samen gaan wonen". Inmiddels gescheiden. Wel pas na 28 jaar. :n

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:18

@Cayenne: _O- Lijkt me geweldig om tegen te komen!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:19

Johanna59 schreef:
Samenwonen? Verliefd, verloofd, getrouwd. Toen "samen gaan wonen". Inmiddels gescheiden. Wel pas na 28 jaar. :n

Jeetje, wat heftig! Klikte het toch niet?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:22

Johanna59 schreef:

Wow heftig... Hoe komt dat dan als ik vragen mag?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:23

Johanna, dat was vroeger geloof ik meer de standaard, maar zie toch maar weinig mensen die dat doen tegenwoordig. Ken maar 1 stel in mijn omgeving die dat gedaan hebben, ivm geloof.

een mauwende vogel, dat is wel leuk ja :+ kunnen mensen je nu gelijk aan herkennen :P

Rian, heeft die van jou t ook al zo warm :+ ik dacht dat ik al erg was, maar ik kan altijd wel aardig slapen, vriendlief heeft er zoveel meer last van!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:27

Jans schreef:
Soms denk ik dat het ook goed is om snel samen te gaan wonen: dan leer je iemand meteen door en door kennen. Je leert elkaar toch anders kennen als je elkaar de hele dag ziet, ipv 1 a 2 keer per week.

En dan kan het direct mis gaan, of pas na 5 jaar twee dagen in de week als je dan ineens 24/7 bij elkaar bent.

Ja, dat denk ik inderdaad ook.

Het was bij ons ook een samenloop van omstandigheden eigenlijk, we waren beide toe aan een serieuze relatie, zwaar verliefd en de mogelijkheid. Ik had namelijk ook geen huis die ik eerst moest opzeggen/verkopen. En als het misgaat, gaat het toch wel mis, dan maakt het niet uit of je langer gewacht hebt inderdaad. Dat was ook wat toen ter sprake kwam.
Eigenlijk ging het, gek genoeg, heel vanzelfsprekend.

Wat betreft die ritmes trouwens, dat merken wij ook wel. Mijn vriend moet 's ochtends om 6 uur beginnen en ik later, hij ligt 's avonds om 10 uur in bed terwijl ik dan eigenlijk net 2 uur thuis ben, aangezien ik na werk meteen door naar mijn paard ga. Dus meestal ga ik ook later naar bed.
Hij wacht meestal wel op mij met eten, hij kookt dan ook voor mij en op dagen dat ik niet werk doe ik het huishouden en hij op de dagen dat hij vrij is. Zo verdelen we het een beetje en maken het voor elkaar makkelijker.
Maar soms doet hij de avond ervoor al stofzuigen en afwassen en dan zegt hij erbij: "Dan heb jij morgen de hele dag de tijd voor je foto's." <3 Het is wel echt een lieverd..

Qua TV hebben we wel redelijk dezelfde smaak trouwens :+ Maar over het algemeen zit ik toch liever achter de laptop dan voor de TV. Maar die staan allebei in dezelfde kamer, dus dat scheelt dan weer.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:28

Dat warmte "probleem" ken ik wel.

Nu slaap ik gewoon onder het laken en hij er op en als het koud is moet hij mij warm houden zodat ik er geen dikke deken op hoef te gooien :Y)