Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gewoon duidelijk en vriendelijk zeggen. 

Sababber schreef:Of je probeert heel subtiel te beginnen over het wassen. Dat je heel fijn wasmiddel hebt ofzo, of iets wat goed werkt waardoor je kleding lang fris blijft. Gewoon niet direct zeggen dat ze stinkt en ze moet gebruiken maar op die manier gaat ze het misschien wel proberen. Ik verwacht dat ze toch wel eens ruikt dat haar kleren niet fris zijn?
Ik had dat namelijk ook met wat werkkleding, die ik dan te lang niet had gewassen (lui
). Daar was m'n zweetlucht ook in gaan zitten. Met azijn krijg je dat er weer uit
. Ik zou het nog steeds niet durven te zeggen, geloof ik. Tytonidae schreef:Een woord: Niet![]()
Sommige mensen voelen zich hier heel erg zelfbewust over en ookal is je advies goedbedoeld, het kan ze heel erg kwetsen. Een familielid van me heeft dezelfde 'oude' penetrante zweetlucht. Maar hoevaak ze haar kleren ook wast, de lucht blijft er in hangen, en hoeveel deo ze ook spuit, de lucht blijft ze hebben. Dus zelf kan ze er eigenlijk weinig aan doen. Grote kans dat jou vriendin hetzelfde probleem heeft

meggiemeg schreef:Ik weet van mijzelf dat ik een sterke zweetlucht heb, gebruik in de zomer dan ook altijd een andere deo dan bijvoorbeeld in de winter.
Ik merk wel dat als ik een oud shirt aan heb bij de paarden dat daar die zweetlucht nog altijd inzit ook al is dit gewassen geweest, de zweetlucht wordt denk ik geactiveerd door mijn lichaamswarmte. Heb ik een nieuw shirt aan heb ik hier geen last van..
Was tegenwoordig wel mijn kleding met een extra toevoeging voor sportkleding en dat voorkomt dat die zweetlucht er echt in gaat zitten zoals bij mijn oude kleding.
Persoonlijk zou ik het graag weten als ik erg ruik, je eigen geur ben je vaak wel gewoon.
Zou zoiets zeggen zonder andere erbij of met die ene vriendin maar zeker niet met meer personen.
Sommige mensen kunnen zich erg opgelaten voelen hierdoor.
(pas nog tegen een vertegenwoordiger die langs de deur kwam gemeld dat hij onder de vogelpoep zat, hij was er erg blij mee want mocht nog de hele middag langs de deur gaan...)
fargo schreef:meggiemeg schreef:Ik weet van mijzelf dat ik een sterke zweetlucht heb, gebruik in de zomer dan ook altijd een andere deo dan bijvoorbeeld in de winter.
Ik merk wel dat als ik een oud shirt aan heb bij de paarden dat daar die zweetlucht nog altijd inzit ook al is dit gewassen geweest, de zweetlucht wordt denk ik geactiveerd door mijn lichaamswarmte. Heb ik een nieuw shirt aan heb ik hier geen last van..
Was tegenwoordig wel mijn kleding met een extra toevoeging voor sportkleding en dat voorkomt dat die zweetlucht er echt in gaat zitten zoals bij mijn oude kleding.
Persoonlijk zou ik het graag weten als ik erg ruik, je eigen geur ben je vaak wel gewoon.
Zou zoiets zeggen zonder andere erbij of met die ene vriendin maar zeker niet met meer personen.
(pas nog tegen een vertegenwoordiger die langs de deur kwam gemeld dat hij onder de vogelpoep zat, hij was er erg blij mee want mocht nog de hele middag langs de deur gaan...)
Dat heb ik dus ook alleen bij mijn paardrijkleding, dus inderdaad met witte azijn voorbehandelen of toevoegen of voorwassen met Biotex of zo'n sportkledingmiddel.
Heb jij een linkje naar het middel dat jij gebruikt?
meggiemeg schreef:<quote="fargo">meggiemeg schreef:Ik weet van mijzelf dat ik een sterke zweetlucht heb, gebruik in de zomer dan ook altijd een andere deo dan bijvoorbeeld in de winter.
Dat heb ik dus ook alleen bij mijn paardrijkleding, dus inderdaad met witte azijn voorbehandelen of toevoegen of voorwassen met Biotex of zo'n sportkledingmiddel.
Heb jij een linkje naar het middel dat jij gebruikt?</quote>
Ik gebruik deze: http://www.deonlinedrogist.nl/wasmiddel ... 18670.html