7 uur begint het klussen onder mijn raam..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:45

DewiRox schreef:
Ik denk dat je echt niet alleen tips wil, maar ook gewoon even wilde klagen. Voor zover ik me kan bedenken zijn er geen andere tips dan oordoppen of ergens anders gaan logeren, vandaar ook dat je nu dit soort reacties krijgt waarschijnlijk.

Zo komt de OP wel over ja. Vervelend, maar het is niet anders.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:07

Wij kregen ongevraagd een bouwopslag voor de deur. Werden letterlijk pas geinformeerd toen het opgebouwd werd. Maandenlang beginnen de graafmachines en vrachtwagens om 7 uur op en neer te rijden en te laden en te lossen. Toen ze het presteerde om om 6 uur te beginnen is er vanuit de bewoners geklaagd. Prima dat er vroeg begonnen moet worden maar niet zo vroeg. Toen begonnen ze weer om 7 uur. Helaas gaat het nog een paar maanden door. Ik geniet nu van de rust van de vakantie. Wanneer deze is afgelopen hoop ik er maar weer aan te wennen. Je kunt er weinig aan doen, leg je er bij neer.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:28

Tip voor TS,
zoek overdag een strand of een zwembad om lekker een uurtje te dommelen aan de waterkant
Wel in de schaduw en je goed insmeren {:}

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:38

Lasca_1987 schreef:
Het is altijd het zelfde liedje met bokt helaas. Op dingen in gaan die er niet toe doen, of die niet relevant zijn. Hou het bij de vraag, zo moeilijk is het toch niet?

Het is imo ook wel overdreven om te gaan klagen op een forum dat iemand teveel herrie maakt. Doe gewoon oordoppen in, dan heb je nergens meer last van. Er leven nu eenmaal meer mensen op de wereld.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:05

verootjoo schreef:
Lasca_1987 schreef:
Het is altijd het zelfde liedje met bokt helaas. Op dingen in gaan die er niet toe doen, of die niet relevant zijn. Hou het bij de vraag, zo moeilijk is het toch niet?

Het is imo ook wel overdreven om te gaan klagen op een forum dat iemand teveel herrie maakt. Doe gewoon oordoppen in, dan heb je nergens meer last van. Er leven nu eenmaal meer mensen op de wereld.

Dan kunnen we net zo goed helemaal niets meer posten en nergens meer over klagen en vooral onze mond maar stil houden, nietwaar? Dat is waar het bij jou steeds op uit draait :)

Klagen is gezond, klagen moet, klagen mag. Als je onredelijk gaat handelen, dán ben je verkeerd bezig. Het enige wat ts hier doet is vragen om tips. Als ze daarbij even haar frustraties kwijt wil, laat haar. Who cares?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:10

TS ik ben het echt met je eens over hoe vervelend dat is

Mijn buren hebben een hele boerderij gekocht en zijn al maanden aan het klussen. Ze hebben zelfs al een keertje bij ons door de muur heen gezeten :=

Het is erg vervelend dat als je eens een keertje wat langer wilt blijven slapen dat je door al het boren, schuren, timmeren en weet ik het wakker wordt...

Je kan er idd weinig aan doen op de oordopjes na dan. Ik snap je frustratie in ieder geval wel..

Ik hoop dat je snel weer van je nacht rust kan gaan genieten.. Heb je geen ontzettend lieve beste vriendin waar je een nachtje kan blijven slapen? Ik 'vlucht' in de weekenden altijd naar mn vriend want dan beginnen ze altijd echt al vroeg met klussen.. dan kan ik tenminste uitslapen haha :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:11

Hoezo steeds :?

Je mag van mij heel bokt vol posten met nuttige dingen, maar om een topic te maken om te klagen over zoiets vind ik behoorlijk overdreven :+ positieve mensen leven langer :Y) Klagen levert niks op, vreet alleen maar energie. Geniet lekker van het mooie weer, als je vroeg wakker bent kun je ook langer genieten ;)

En tips... Wat voor moet je geven dan? Je kan toch zelf wel bedenken om oordoppen in te doen?

Tieneke

Re: 7 uur begint het klussen onder mijn raam..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:17

Bij mijn buren begon men vorige week om 6u 's morgens met het schieten van nagels in planken voor het dak. Dat heeft een hele week geduurd en zo kon ik dus de hele week niet goed slapen. Normaal heb ik mijn raam ook niet open 's nachts, maar met dit weer... Ik heb in elk geval geïnformeerd bij de wijkagent en blijkbaar mag het hier, zo vroeg zo veel lawaai maken.

Ik heb dus weinig tips, behalve het "uitzitten".

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:20

verootjoo schreef:
Hoezo steeds :?

Je mag van mij heel bokt vol posten met nuttige dingen, maar om een topic te maken om te klagen over zoiets vind ik behoorlijk overdreven :+ positieve mensen leven langer :Y) Klagen levert niks op, vreet alleen maar energie. Geniet lekker van het mooie weer, als je vroeg wakker bent kun je ook langer genieten ;)

En tips... Wat voor moet je geven dan? Je kan toch zelf wel bedenken om oordoppen in te doen?

Heb vaker een opmerking van jou voorbij zien komen en het komt er vaak op neer dat we maar gewoon helemaal onze mond moeten houden op een forum, want daar schijnt een forum niet voor te zijn.

Misschien dat iemand nog 1 of ander grandioos goed idee had waar je zelf niet aan denkt. Daarnaast kan ik niet slapen met iets in mijn oren, mss de ts ook niet, of had ze er simpelweg niet aan gedacht. Nou en.

Het is gewoon weer typisch bokt. Meningen zijn er constant, en als deze niet aansluit op jouw mening (algemeen bedoeld) dan is zo iemand direct (in dit geval) een zeikerd. Hoezo? Ik zou ook niet vrolijk worden als een bouwvakker besluit om om 7 uur een keihard geluid te produceren, zonder dat ik dit van te voren weet. Ja, ik zou dan ook een frustratie hebben. Zal er geen wereldramp van maken (wat de ts imo ook niet doet), maar hé iedereen klaagt toch wel eens?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:21

Ik vind 7 uur een normale tijd om een klus dag te beginnen, de klus moet nou een maal geklaard worden. Het is mooi weer, pluk de dag.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 19:45

@verootjoo, als je de OP en mijn posts goed door had gelezen, had je nu geen onzinnige reacties hoeven te plaatsen. Ik stel voor dat je dus eerst mijn posts gaat doorlezen, voor je gaan oordelen.

Voor alle anderen: bedankt voor de tips. Ik zal eens gaan kijken naar nieuwe oordopjes. Ik had wel oordopjes, verschillende zelfs, maar daar hoor je de herrie nog erg hoed doorheen.
Loonwerkers hoor ik niet. Normaal gesproken woon ik op het platteland, maar nu tijdelijk in een woonwijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:45

Ik kan je de alpine oordopjes echt aanraden :j

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 19:48

Dankjewel! Ga ik daar even naar zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:49

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 19:49

Top! Dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:50

Ik heb mijn bericht nog even geedit :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:50

Inderdaad, ik ben fan van alpine sleepsoft :j
Ideaal! Verder; klinkt suf, maar het negeren. Hoe meer je er op let, des te erger het wordt. Of zie het positief; je hebt nog iets aan je dag als je zo vroeg op staat :')

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 20:02

Haha, ja vuurneon, zo kun je het idd ook bekijken :')

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:56

Voor de woning waar ik nu al 2 jaar woon zijn ze ook al 2 jaar bezig met het verplaatsen van een kruispunt. Elke dag om 07:00 beginnen en om de 3 maanden in de weekenden en s nachts (2 jaar lang op nog geen 300 meter!) asfalt schrapen, leggen, riolering verplaatsen, grasmaaien en dit soort taferelen.

Afbeelding

Ik weet dus hoe vervelend het kan zijn..maar meer dan oordoppen, informeren hoelang het nog gaat duren en als je het echt niet trekt zo nu en dan ergens anders slapen kun je helaas niet doen..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 07:33

Hier hebben ze ook besloten om om 7uur in het weekend door te gaan. Pffff...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 07:55

Tieneke schreef:
Bij mijn buren begon men vorige week om 6u 's morgens met het schieten van nagels in planken voor het dak. Dat heeft een hele week geduurd en zo kon ik dus de hele week niet goed slapen. Normaal heb ik mijn raam ook niet open 's nachts, maar met dit weer... Ik heb in elk geval geïnformeerd bij de wijkagent en blijkbaar mag het hier, zo vroeg zo veel lawaai maken.

Gefeliciteerd met je verjaardag! Afbeelding
Mijn buren waren pas een keer 's nachts bezig := Gelukkig maar een dagje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 00:36

En TS? Helpen de oordoppen een beetje? :D

Bij mij is het momenteel rust, bouwvak jeej *\o/*

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 15:47

Ik heb ze niet hoeven te proberen!
De dag erna waren ze er al niet meer! :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:42

Moest vandaag weer aan je denken ts. Hier begonnen ze vanochtend om 5 uur om de vangrails te verwijderen langs de weg. Heb zojuist een vriendelijk telefoontje naar de gemeente gedaan dat het wel netjes zou zijn als ze buiten de normale werktijden werken om de bewoners te informeren. Werd wakker met een hartverzakking, alsof er een bom naast mijn hoofd afging..

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:53

secricible schreef:
Moest vandaag weer aan je denken ts. Hier begonnen ze vanochtend om 5 uur om de vangrails te verwijderen langs de weg. Heb zojuist een vriendelijk telefoontje naar de gemeente gedaan dat het wel netjes zou zijn als ze buiten de normale werktijden werken om de bewoners te informeren. Werd wakker met een hartverzakking, alsof er een bom naast mijn hoofd afging..

Dat is ook wat!
Bij mij in de buurt is de NS Prorail aan het werk gegaan een tijdje geleden en die doen netjes een brief in de bus bij de omwonenden met de data en tijden en bij wie je voor vragen etc terecht kan.