Je kunt de krant nog niet open slaan, of...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:32

Rowdine schreef:
Wat is dit voor een nutteloos bericht? Ik zeg alleen maar dat ze vaak hard vallen omdat hun voeten vast zitten.
Duh natuurlijk kiezen ze daar zelf voor. }:0

Nou hallo, heb je een rotdag ofzo? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:32

Ayasha schreef:
Babsiej schreef:

Die gunnen ze jou ook hoor, als je niet snel genoeg aan de kant springt :+

Dus? Moet ik me dan verlagen tot het niveau van de gene die ik irritant vind?

Ja blijkbaar wel.
Beetje lachen omdat anderen op de grond vallen. Heel raar is dat vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:33

lieveli schreef:
Rowdine schreef:
Wat is dit voor een nutteloos bericht? Ik zeg alleen maar dat ze vaak hard vallen omdat hun voeten vast zitten.
Duh natuurlijk kiezen ze daar zelf voor. }:0

Nou hallo, heb je een rotdag ofzo? :=

Nee :)

Anoniem

Rowdine schreef:
amoj schreef:
Dan moeten ze hun poten niet vast maken aan de pedalen. Beetje labiel zeg, snap dat het vast bij de sport hoort maar je hoort fatsoenlijk te kunnen remmen/stilstaan in het verkeer. Anders moet je NIET deelnemen aan het verkeer!!
Hetzelfde dat ze nooit een bel op hun fiets hebben. Terwijl IK dat wel moet als gewone fietser.

Labiel? Uh dikkevandale.nl

Ik heb een bel op mn wielrenfiets.
En dat de voeten vast zitten dat is bij iedere wielrenfoets zo, dus dat is zo gemaakt :)

Je hoort ook fatsoenlijk te kunnen remmen en stil te kunnen staan, maar als je een beetje leest zeg ik dat ze zo hard vallen omdat ze vast zitten.
Ik zeg nergens dat ze daardoor niet fatsoenlijk zouden moeten kunnen remmen.

Och sorry ken niet het hele woordenboek uit mn kop.
Dat is dan hun eigen schuld dat ze extra hard vallen, ze kiezen toch zelf om op die fiets te stappen?
Als je extra hard kan vallen wees dan ook voorzichtiger, gedraag je er dan naar. Maar de meeste wielrenners zijn juist waaghalzen die de grens altijd op moeten zoeken.

Babsiej

Ayasha schreef:
Dus? Moet ik me dan verlagen tot het niveau van de gene die ik irritant vind?

Dat is helemaal aan jezelf.. Maar je kan van een ander dan niet verwachten dat ze het niet grappig vinden ... k kon nog niet het fatsoen opbrengen het niet in hun gezicht te doen maar dat was t wel...

Niemand had iets gebroken oid, ze gingen allemaal weer vrolijk verder.. OP naar hun volgende slachtoffer :')

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:34

Citaat:
wielrenfoets

Is dat niet wat we allemaal willen... foetsie met die wielrenners }:0

jorretje

Re: Je kunt de krant nog niet open slaan, of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:35

nummer 1 irritatie van wielrennend vriendje lief: andere wielrenners die zich aso gedragen en een slechte naam geven aan wielrenners!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:36

Ik denk maar zo; een wielrenner heeft tenminste nog controle over de fiets. Als hij valt, valt de fiets ook gelijk. Is met ruiters wel eens anders en dan rent opeens 500 kilo los over de weg heen te denderen.
Wat dat betreft vind ik ruiters enger op het fietspad; paard schrikt en kan zo een huppel opzij maken terwijl je net passeert. Hebben fietsen gelukkig geen last van :)

Gelukkig zijn er ook veel wielrenners die zich geweldig in het verkeer gedragen :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:38

Het is geven en nemen in het verkeer, maar als er één groep is waar ik me vreselijk aan kan ergeren.. dan zijn het idd wel de wielrenners. Laatst ook weer 4 man dik op het openbare weg, maar natuurlijk nooit 50kmpu fietsen. Uiteindelijk toch toeteren omdat je er langs wil, geen cm opzij gaan he.. nouja dan nog een keer zachtjes toeteren.. Middelvingers! feest -O- nou dan ga ik er toch echt gewoon langs... Maargoed dat mijn raam dicht was, want die aso's begonnen te schelden en tegen mijn auto raam te tuffen :\ En het zijn er altijd maar een paar die het verpesten voor de volledige groep wielrenners, maar volgens mij kom ik altijd net die paar tegen O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:38

amoj schreef:
Rowdine schreef:

Labiel? Uh dikkevandale.nl

Ik heb een bel op mn wielrenfiets.
En dat de voeten vast zitten dat is bij iedere wielrenfoets zo, dus dat is zo gemaakt :)

Je hoort ook fatsoenlijk te kunnen remmen en stil te kunnen staan, maar als je een beetje leest zeg ik dat ze zo hard vallen omdat ze vast zitten.
Ik zeg nergens dat ze daardoor niet fatsoenlijk zouden moeten kunnen remmen.

Dat is dan hun eigen schuld dat ze extra hard vallen, ze kiezen toch zelf om op die fiets te stappen?
Als je extra hard kan vallen wees dan ook voorzichtiger, gedraag je er dan naar. Maar de meeste wielrenners zijn juist waaghalzen die de grens altijd op moeten zoeken.

Tja bij paardrijden loop je ook meer risico. Dan is het dus ook je eigen schuld als je van je paard afvalt?
En is het ook je eigen schuld als je met je paard de weg opgaat, deze schrikt, glijdt uit door zn ijzers, valt, jij valt dus ook en breekt je been.
Tja dan had je maar niet met een paard dat je niet te allen tijden op de rem kan trekken buiten moeten gaan rijden. Zoiets?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:39

Rowdine schreef:

Nou reageer dan niet zo apart, je bent volwassen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:40

Van de week was er nog een stuk over op HvNl, over een boswachter geloof ik die wielrenners wel eens aansprak. Dat moest met raampje dicht anders begonnen ze gewoon naar binnen te tuffen.

En ja rowdine, je bent ten alle tijde verantwoordelijk voor je eigen paard. Ook al schrikt het van iemand anders. Dat risico loop je nu gewoon als ruiter zijnde. Dat is je keus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:42

amoj schreef:
Van de week was er nog een stuk over op HvNl, over een boswachter geloof ik die wielrenners wel eens aansprak. Dat moest met raampje dicht anders begonnen ze gewoon naar binnen te tuffen.

En ja rowdine, je bent ten alle tijde verantwoordelijk voor je eigen paard. Ook al schrikt het van iemand anders. Dat risico loop je nu gewoon als ruiter zijnde. Dat is je keus!

Natuurlijk. Maar moeten de omstanders dan ook maar gaan lachen?
Over een paard heb je ook nooit 100% controle, dus wat dat betreft staan wielrenners en ruiters in het openbaar verkeer gelijk aan elkaar.

Anoniem

lieveli schreef:
Rowdine schreef:

Nou reageer dan niet zo apart, je bent volwassen hoor.

Ik reageer niet apart :)

Cioccolato

T zijn net een stel fietsende lama's met hun getuf altijd maar :Y)

En luidruchtig, alsof ik hun gesprek wil volgen zeg -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:43

Rowdine schreef:
amoj schreef:

Over een paard heb je ook nooit 100% controle, dus wat dat betreft staan wielrenners en ruiters in het openbaar verkeer gelijk aan elkaar.

Dat moeten die omstanders lekker zelf weten, hebben hun tenminste nog iets te lachen toch?
De meeste ruiters gedragen zich fatsoenlijker dan wielrenners, wielrenners zoeken imo toch echt de grens op door voorrang te nemen, af te snijden en 4 breed te blijven fietsen. Heb ruiters dat nog niet vaak zien doen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:44

Carolaaxxxx schreef:

Scheelt dat ze een snel tempo hebben en voordat je kunt horen wie de buurvrouw van de man links nou weer in bed heeft gesleept, ze alweer weg zijn :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:44

Kan me dat lachen helemaal voorstellen. Kijk als een gewoon fietsende fietser ergens overheen gaat wat niet zo slim is en ten val komt: dan ben ik de eerste die erheen rent om te helpen.

Als echter een fietser (wielrenner of niet) valt JUIST omdat hij het te druk heeft om tegen mij te schelden. Ja daagg dan zoek het maar uit en zou ik ook met een gniffeltje verder lopen. Die wielrenner had ook gewoon voor zich uit zijn doppen kunnen kijken ipv nog even een sneer naar achteren te moeten geven.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:45

vuurneon schreef:
Carolaaxxxx schreef:

Scheelt dat ze een snel tempo hebben en voordat je kunt horen wie de buurvrouw van de man links nou weer in bed heeft gesleept, ze alweer weg zijn :')

_O- _O-

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:45

Als ze luidruchtig zijn heb je nog de langzame rijders. :)
De harde vliegers zeggen geen woord, hoogstens: aan de kant!!!

Als ze door eigen toedoen op hun plaat gaan kan ik het ook wel grappig vinden.
Als je van die filmpjes ziet waar iemand een paard niet eerlijk behandeld en die krijgt een trap van dat paard lach ik ook.
En dan weet ik ook niet of die persoon wat heeft.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:46

Rowdine schreef:
amoj schreef:

Tja bij paardrijden loop je ook meer risico. Dan is het dus ook je eigen schuld als je van je paard afvalt?
En is het ook je eigen schuld als je met je paard de weg opgaat, deze schrikt, glijdt uit door zn ijzers, valt, jij valt dus ook en breekt je been.
Tja dan had je maar niet met een paard dat je niet te allen tijden op de rem kan trekken buiten moeten gaan rijden. Zoiets?

Wiens schuld zou het anders moeten zijn :)? Ik ben, wanneer ik met mijn paard de weg op ga (niet zo vaak) extra voorzichtig omdat het een dier betreft. Amoj zegt ook zoiets, als je kwetsbaarder bent in het verkeer om wat voor reden dan ook, gedraag je dan niet als koning, keizer en admiraal op de weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:46

amoj schreef:
Rowdine schreef:

Dat moeten die omstanders lekker zelf weten, hebben hun tenminste nog iets te lachen toch?
De meeste ruiters gedragen zich fatsoenlijker dan wielrenners, wielrenners zoeken imo toch echt de grens op door voorrang te nemen, af te snijden en 4 breed te blijven fietsen. Heb ruiters dat nog niet vaak zien doen!

Tja dat zullen andere weggebruikers misschien wel niet zo vinden. Ruiters zijn ook uitermate vervelend omdat ze altijd willen dat er voor hen afgeremd wordt.
Rijd je met je auto op een 60 km weg ook met 60 voorbij dan moet je ruiters eens zien gebaren en schreeuwen.
Dus net als men met ruiters rekening houdt kan er toch ook prima met wielrenners rekening worden gehouden.

Ik weet ook wel dat er irritante wielrenners bij zijn. Maar dat geldt zeker niet voor alle wielrenners zo :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:47

little_king schreef:
Als ze luidruchtig zijn heb je nog de langzame rijders. :)
De harde vliegers zeggen geen woord, hoogstens: aan de kant!!!

Als ze door eigen toedoen op hun plaat gaan kan ik het ook wel grappig vinden.
Als je van die filmpjes ziet waar iemand een paard niet eerlijk behandeld en die krijgt een trap van dat paard lach ik ook.
En dan weet ik ook niet of die persoon wat heeft.

Nou soms zijn de middelmatige ook wel luidruchtig, als ik mn paard rijd in de bak en ze komen een stuk verder over de dijk hoor ik ze altijd van ver al aankomen -O-
Maar idd, de allersnelsten hoor je al geen eens aankomen, nog gevaarlijker :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:48

Vanmorgen nog. Blijkbaar was er hier een enorme groep deense wielrenners aan een tocht bezig, inclusief begeleidende auto's.
De route die ik rijd naar mijn werk, is een normale B-weg die ook op plekken door het dorp leidt. De hele weg ligt er een fietspad naast.
In het dorp gingen ze al op de rijbaan fietsen en allemaal gewoon door rood licht. En buiten het dorp bleven ze fijn op de rijbaan fietsen, terwijl er verdorie dus gewoon een fietspad naast ligt!
Als auto kun je op die route praktisch nergens inhalen, dus wij tuften er allemaal met een vaartje van 40 km/u achteraan, totdat een van de begeleiders bedacht dat die smallere asfaltstrook er misschien niet voor niks lag :+

Zomaar een voorbeeld waarom ik het dus niet zo op wielrenners heb. En zo te lezen ben ik niet de enige.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:48

Gelukkig ben ik gezegend met een paard dat wielrenners totaal niet eng vind, anders had ik al een hoop ongelukken met wielrenners gehad vrees ik.
Ik kan me er mateloos aan ergeren hoe die wannabe tour le France debielen omgaan met paarden en andere weggebruikers.
Neemt niet weg dat ik heel soms wielrenners tegenkom die wel rekening houden met anderen, maar het merendeel... echt hoor!