Wanneer douchen de bokkers zich?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:40

KarinvdM schreef:
_Tara_ schreef:
Dat laatste zal best zo zijn maar ik ga echt niet 's morgens douchen als ik weet dat ik 's middags ga sporten. Dan kan ik 2 keer per dag douchen en dat vind ik echt onnodig.

Trek dan zo je kleren aan als je uit bed komt, of gebruik je wel een washandje oid voor je gezicht en oksels? En je kruis???
Deodorant gebruiken op oksels na een nacht zweten is ook vrij zinloos.

Ik trek zo m'n kleren aan. Zo erg zweet ik 's nachts echt niet iig. En daarbij, half uurtje fietsen richting m'n studie en ik zweet toch weer :')

Volgens mij zijn sommige mensen iets te schoon. Maar je moet doen waar je je prettig bij voelt.

zonnebloem18

Re: Wanneer douchen de bokkers zich?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:41

En hoe fris is het dan om kleding van de dag ervoor aan te doen.
De mens wordt steeds allergischer, waar zou dat nou door komen?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:41

Als je stinkend van het zweet wakker wordt sochtends klopt er iets niet helemaal geloof ik hoor :n

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:42

Ik douche het liefste 's ochtends om lekker wakker te worden.
Met nat haar gaan slapen is ook niet mijn hobby.

Voor de mensen die met olie wassen, wat voor olie gebruiken jullie?

Undefined

Wo elke ochtend je wassen? Volgens bij leef ik vrij vies dan :')

Zerena

zonnebloem18 schreef:

_/-\o_

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:43

zonnebloem18 schreef:

Ik doe gerust kleren van de dag ervoor aan. Al check ik wel altijd even de oksels van bovenkleding. Zeker een spijkerbroek ga ik echt niet iedere dag wisselen :n

Undefined, welkom bij de club! :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:44

Undefined schreef:

Ik was mezelf elke ochtend maar moet zeggen dat ik vaak alleen de plekken zoals oksels enz. doe.

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:44

Ik douche in de ochtend.
Als ik s' avonds douche en mijn haren was, lijk ik de volgende ochtend wel een ontplofde egel :+
Geen model in te krijgen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:45

Ik douche 's ochtends, lekker start van de dag, maar niet iedere ochtend hoor. Normaal om de dag minimaal en met dit warme weer wel iedere ochtend.. Heb gewoon een kantoorbaan en rijdt geen paard meer oid, dus vind iedere dag douchen niet nodig. Fris me uiteraard 's ochtend dan wel ff op met een washandje, gezicht wassen, tanden poetsen, deo en geurtje op.

Manlief doucht 's avonds (niet iedere avond), hij moet s'morgens vaak achterlijk vroeg op..

2x per dag douchen, dan moet ik wel heel gek hebben gedaan qua sport/zweten oid. Wat een gedoe!
Als ik trouwens vroeger thuis 2x per dag zou douchen zouden mijn ouders echt niet happy zijn geweest (hadden ze denk ik ook niet toegestaan) wat een waterverspilling :)

Kleren doe ik wel vaker dan 1 dag aan, broek en bovenkleding max 2 normale werkdagen, ondergoed iedere dag schoon, bh wel paar dagen meestal.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-13 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineS

Ik douche als ik vies ben :+ En dat kan 2x douchen op een dag zijn (warme dag; zweten, bij de paarden geweest, wezen zwemmen etc).. Maar ik kan gerust ook twee dagen niet douchen. Als ik niet vies ben en niet stink, dan douche ik niet :P

Heb dus geen vaste routine.. En douche wisselend in de ochtend, middag of avond. Gewoon wanneer het me uitkomt, wanneer ik zin heb en wat handig is.

Ik douche altijd als ik naar de paarden ben geweest, behalve als ik 's avonds bij de paarden ben geweest en de volgende ochtend weer ga; dan douche ik niet.. Dan douche ik in de ochtend als ik terugkom van de paarden. Vind het zo'n onzin om in principe alleen 'voor de nacht' te douchen.

Met naar de paarden bedoel ik ook echt, als ik gereden heb of mezelf in het werk heb gezweet met stallen mesten of weide uitmesten. Ga ik heen om ze alleen even te voeren, binnen/buiten zetten, dan doe ik dat veelal in gewone kleding en douche ik ook niet als ik terugkom.

Ik doe ook 2/3 dagen met shirtjes, tenminste, als ze nog goed ruiken. Spijkerbroek doe ik meerdere keren aan. Hang ik over de stoel en 2 dagen later, als ik tussendoor andere dingen aan heb gehad (andere broek, rokje etc) trek ik hem gewoon weer aan.

Paardrijbroeken heb ik meestal 2/3x aan voordat ze in de was gaan.

Undefined

Spijkerbroek kan ik weken dragen zonder te wassen, als het een donkere is. (Ik wil nou eenmaal niet dat die snel vaal wordt en haat met de hand wassen := )
Ik moet zeggen dat ik volgens mij sowieso niet super hygienisch leef. Ik vergeet ook vaak fruit te wassen en als iets op de grond is gevallen eet ik het gerust nog op terwijl sommigen me echt aankijken alsof ik net stront in m'n mond gestopt heb :+ Ik ben ook nooit ziek dus ik zie en verband 8-)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:46

zonnebloem18 schreef:

Van het té schoon willen/moeten zijn.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:46

Undefined schreef:
Spijkerbroek kan ik weken dragen zonder te wassen, als het een donkere is. (Ik wil nou eenmaal niet dat die snel vaal wordt en haat met de hand wassen := )
Ik moet zeggen dat ik volgens mij sowieso niet super hygienisch leef. Ik vergeet ook vaak fruit te wassen en als iets op de grond is gevallen eet ik het gerust nog op terwijl sommigen me echt aankijken alsof ik net stront in m'n mond gestopt heb :+ Ik ben ook nooit ziek dus ik zie en verband 8-)

Ik ben het tegenovergestelde, overal vies van, en ook nooit ziek. :=

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:47

lieflampje schreef:
Ik douche in de ochtend.
Als ik s' avonds douche en mijn haren was, lijk ik de volgende ochtend wel een ontplofde egel :+
Geen model in te krijgen :')

Ook egels hebben zo hun charme :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:47

Je frist zelfs je gezicht nog niet op met een plens water Tara?

Nou, ik mag dan misschien te schoon zijn, maar ik ben graag lekker fris.
Als je soms in de supermarkt loopt en daar al die onfrisse en ongewassen mensen ruikt... Brrrrrr. :r

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:48

NeverGiveUp schreef:
Als je stinkend van het zweet wakker wordt sochtends klopt er iets niet helemaal geloof ik hoor :n

Zweet is gewoon om je af te koelen dus dat lijkt me vrij normaal. In je slaap word je warm.

Nette kleren wissel ik elke dag, rijbroek ligt eraan wat ik ermee gedaan heb. Net in de hitte gereden dan kan hij wel de was in := maar als ik een dag alleen gelongeerd heb dan mag hij nog een dagje mee.

Als ik 's avonds mijn haren was vlecht ik ze in voor de nacht. Dat irriteert niet zo. Of ik zet een douchemuts op, als ik hem kan vinden (WEL schoon maar OOK sloddervos)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:48

`ik was mijn haar savonds en draai het dan in een knoedel op mijn hoofd. Dan heb ik geen last van ontploft ge-egel in de ochtend :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:49

Urielle schreef:
NeverGiveUp schreef:

Zweet is gewoon om je af te koelen dus dat lijkt me vrij normaal. In je slaap word je warm.

Nette kleren wissel ik elke dag, rijbroek ligt eraan wat ik ermee gedaan heb. Net in de hitte gereden dan kan hij wel de was in := maar als ik een dag alleen gelongeerd heb dan mag hij nog een dagje mee.

Als ik 's avonds mijn haren was vlecht ik ze in voor de nacht. Dat irriteert niet zo. Of ik zet een douchemuts op, als ik hem kan vinden (WEL schoon maar OOK sloddervos)

Ja, maar er is een verschil tussen 'schoon' zweet en stinkend zweet.

Stinkend wakker worden.... ik heb het in mn 36 jaren nog nooit meegemaakt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:49

Hoe kun je nou naar zweet stinken bij het ontwaken, als je schoon je bed in gaat?! Dan is er iets mis met de natuurlijke afweer en bacteriehuishouding van je huid, lijkt mij. Zo vaak wassen met toch agressieve douchezeepjes en lotions is ook gewoon niet goed voor je huid. Om nog maar niet te spreken over al dat waterverbruik!

Ik douche een 2x per week en ga 1 a 2x per week in bad, net wanneer dat uitkomt voor het werk of voor het slapengaan of op de dag. Bij erg veel zweten door warm weer of sporten, spoel ik me gauw even af met alleen wat water tussendoor. Ik was me wel elke ochtend uitgebreid met een washandje. Ik gebruik alleen zeep, olie of lotion op natuurlijke basis van Weleda en aanverwanten.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:51

Undefined schreef:

Ik gok dat de meeste bokkers ook met een boog om me heen lopen. :')
Douche, als ik er aan denk, om de dag tenzij ik iets heel vies heb gedaan (op de kop in de mest ofzo) en trek dan als het al te vies is ook schone kleren aan. Zie het nut echt niet van vaker, tenzij ik direct voor het slapengaan douche zit ik toch binnen het uur weer onder de zooi. :P

Moet ook zeggen dat het enige 'werk' dat ik doe twee keer in de week dagbesteding op een smederij is (waar iedereen met een half uur zwart en zweterig is) en ik verder nauwelijks onder de mensen kom. Da's natuurlijk anders dan dat je elke dag bij elkaar op schoot zit op kantoor of school ofzo.
Laatst bijgewerkt door julius_juut op 15-07-13 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 20:51

Afspoelen met water lijkt mij ook niet fijn ofzo..
Juist de douchegel geeft mij het frisse gevoel haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:52

Zolang ik me oksies scheer scheelt het zweet , ga me niet elke dag wassen en trek gerust 2 dagen dezelfde kleren aan maar dan niet 2 dagen achter elkaar :') En niet dezelfde combi , ben een rare 1 maar ik heb nooit huid problemen geloof ik... Hooguit een handenwas tikje

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:53

Er is een verschil tussen douchen en even afspoelen. Het laatste doe ik zonder zeep en is in een minuut klaar, gewoon het nachtzweet van m'n lijf spoelen. En nee, ik heb nergens gezegd dat ik daar 's ochtends van stink. Ik vind het alleen niet fris om deodorant op ongewassen oksels te spuiten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:53

julius_juut schreef:
Undefined schreef:

Ik gok dat de meeste bokkers ook met een boog om me heen lopen. :')
Douche, als ik er aan denk, om de dag tenzij ik iets heel vies heb gedaan (op de kop in de mest ofzo) en trek dan ook schone kleren aan. Zie het nut echt niet van vaker, tenzij ik direct voor het slapengaan douche zit ik toch binnen het uur weer onder de zooi. :P

Moet ook zeggen dat het enige 'werk' dat ik doe twee keer in de week dagbesteding op een smederij is (waar iedereen met een half uur zwart en zweterig is) en ik verder nauwelijks onder de mensen kom. Da's natuurlijk anders dan dat je elke dag bij elkaar op schoot zit op kantoor of school ofzo.

Maar jij bent een man. Enne... no offense verder, maar mannen denken er toch gemiddeld ietsje anders over dan vrouwen. (behalve mijnes, die is zo schoon op zichzelf, dat kan ik nog niet evenaren)