Geluidsoverlast buren....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:11

blauw00gje schreef:
Misschien zit ik dan anders in elkaar. Ik maak me niet druk als het om 22:30 nog niet stil is :n
Gelukkig doen ze bij ons in de buurt ook niet moeilijk.

TS heeft het ook nergens over stil, ze vraagt enkel netjes of het geluid zachter mag. Geheel terecht ook nog eens.

ivy_power89

Re: Geluidsoverlast buren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:18

TS, wij hebben ook zulke buren en daar hebben inmiddels al 5 adressen wijkbemiddeling aangevraagd....
Het varieert van keiharde muziek en constant blaffende honden, en als je aan de deur staat om te vragen of het allemaal wat zachter mag, dan is het teveel gevraagd.
Honden trekken de bosjes hier kapot, en ik ben niet snel bang voor honden (heb er zelf ook 3) maar als ik hen buiten zie lopen blijf ik toch nog even wachten of loop snel om....

Ze worden hier al de tokkies genoemd, en als iemand zo reageert kun je er zeker van zijn dat de situatie niet gaat veranderen.....De politie heeft hier inmiddels al zo'n 15 keer voor de deur gestaan

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:44

blauw00gje schreef:
Als ik heel eerlijk ben snap ik je buren ook wel. Je woont er pas 4 weken (toen je het topic opende) en gaat eisen dat ze om 22:30 stil zijn. Misschien hebben ze nog nooit klachten gehad uit de rest van de buurt. Ik zou dan eerlijk gezegd ook met mijn oren staan flapperen.

>;) Jij zou met je oren staan flapperen van het feit dat een ander ook graag wil slapen? Je mag pas nadat je er 6 maanden woont een normale nachtrust eisen?
Stiltetijd is 22:00 dus TS is al coulant door het nog een half uur langer aan te horen. Daarbij is meerdere keren bij de buren aan de deur geweest, ze had ook helemaal niet langs kunnen gaan en direkt de politie kunnen bellen.
Dus nee, ik snap die buren totaal niet en jou ook niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:55

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:00

Is normaal gesproken opgenomen in de APV en 22:00 wordt als normale tijd gezien om je herrie uit te zetten.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:05

ik wou net zeggen,, dat is toch wel algemeen bekend dat iedereen gewoon op 22.00 uur stil ( zachter) moet zijn

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:13

ALS het al in een APV staat kan dit ook nog eens per gemeente verschillen. Ik denk dat die 22.00 uur gewoon een eigen leven is gaan leiden, omdat een groepje dit zelf maatschappelijk gezien een mooie tijd vinden. Landelijk is het iig niet bepaald.

Dus 'wettelijk' heb je geen 'poot' om op te staan, daar is meer voor nodig. Zie o.a. de link..

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:29

Zachter is idd niet stil maar dat vroeg TS toch ook niet?

Wij hebben gelukkig enorme mazzel met onze buren, natuurlijk hoor je wel eens iets van elkaar. Maar horen is iets heel anders dan er last van hebben. Wat denk ik hier ook meespeelt is de manier waarop de buren ermee omgaan. Waren ze rustig en vriendelijk gebleven had TS waarschijnlijk ook niet al zo snel de politie gebeld.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:30

politie bellen, na 10 uur mag er geen muziek meer gedraaid worden waar andere mensen bij mee kunnen genieten ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:31

Stilte eisen vind ik sowieso te ver gaan. Je moet gewoon kunnen leven zoals je wilt, mits je er een ander maar niet mee stoort. TS vraagt ook expliciet niet om stilte maar om een zachter volume, en ik vind dat je dat gewoon moet kunnen vragen van je buurtjes. Of je er nu 1 week woont of 1 jaar. Het is gewoon rekening houden met. En ja als ze dan hardleers zijn en niet willen luisteren naar de vriendelijke vraag of het volume iets lager kan zou ik ook de politie bellen. Eerst proberen zelf vriendelijk oplossen, werkt dit niet? Politie.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:33

anneliesdj schreef:
blauw00gje schreef:
Als ik heel eerlijk ben snap ik je buren ook wel. Je woont er pas 4 weken (toen je het topic opende) en gaat eisen dat ze om 22:30 stil zijn. Misschien hebben ze nog nooit klachten gehad uit de rest van de buurt. Ik zou dan eerlijk gezegd ook met mijn oren staan flapperen.

>;) Jij zou met je oren staan flapperen van het feit dat een ander ook graag wil slapen? Je mag pas nadat je er 6 maanden woont een normale nachtrust eisen?
Stiltetijd is 22:00 dus TS is al coulant door het nog een half uur langer aan te horen. Daarbij is meerdere keren bij de buren aan de deur geweest, ze had ook helemaal niet langs kunnen gaan en direkt de politie kunnen bellen.

Als TS te lang wacht met reageren dan zal de reactie zijn dat ze "opeens" begint te klagen en dat ze er tot die tijd geen last van had, dus waarom doet ze nu zo moeilijk?
Dus ik zou idd nu actie ondernemen.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:29

anneliesdj schreef:
blauw00gje schreef:

Je snapt mij niet? Wie zegt dat dit bij ons het geval is? Dat is een aanname van jou :n
Ik ga hier niet eens verder op in. Ben blij dat ik in elk geval een goede relatie met de buren heb.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:33

He, wat fijn voor jou :D. Helaas gaat het voor TS niet zo makkelijk, omdat haar buren geen rekening met haar houden. Tof he, zulke buren.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:36

Fijn dat het weer persoonlijk wordt :evaw:

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:38

blauw00gje schreef:
Fijn dat het weer persoonlijk wordt :evaw:

Je zegt zelf dat je dan met je oren zou gaan flapperen :) je betrekt het dus ook op jezelf. Wat anderen dus ook gaan doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:46

Oh jeetje... Jij bent zelf degene die het over jouw situatie ging hebben :D.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:53

Volgens mij moet je rekening met ELKAAR houden..

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:54

prima rekening houden met elkaar maar vind toch wel 22:30 een mooie tijd om ZACHTER te doen.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:59

Of 22 uur nou wettelijk vastgelegd is of niet, met goed fatsoen begrijpt toch iedereen dat het later op de avond niet prettig is om zoveel lawaai te maken.

Het zit je nog niet mee TS, heb je topic toen over de sleuteloverdracht ook met verbazing gelezen. Hopelijk zien de buren snel in dat je er echt last van hebt en blijft er nog een aardige relatie over. Tuurlijk mag je voor jezelf opkomen al woon je er nog niet zo lang, zou me niet verlagen tot hun niveau. Hopelijk is de boodschap al begrepen na de wijkagent en komt hij er verder niet meer op terug. Succes!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 09:41

Inderdaad Sammie, rekening met élkaar houden :j Met klussen lette ik heel erg goed op dat ik tussen 9 uur smorgens en 9 uur savonds niet te veel herrie maakte. Voelde me al bezwaard als ik om half 10 savonds nog aan het boren was.
Ik hoop ook dat de boodschap nu over gekomen is en dat ze er rekening mee gaan houden. Anders bel ik de politie zo weer op en raakt hij misschien zijn installatie wel kwijt (hij is zendamateur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:09

Van harte btw ts! Lekker een feestje bouwen :')

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:23

Overlast is nooit prettig... Maar de 1 ervaart sneller iets als overlast als een ander.

Ik vind 22:30 ook niet schokkend in het weekend, zeker gezien het feit dat het tot 23:00 "mag" .
Misschien nog eens het gesprek aangaan en afspreken dat het 23:30 -24:00 stiller/zachter gaat. Geeft hem wat meer de ruimte, en als hij zich daar wel aan houdt voor jou uiteindelijk ook prettiger. Beter dat uurtje als bonje met je buren.

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:13

De genoemde tijden zijn wel degelijk gerelateerd aan wetgeving, namelijk het Activiteitenbesluit (voorheen geregeld in de Wet geluidhinder).
Hierin staan o.a. de geluidsvoorschriften voor bedrijven en de tijd van 23.00 uur (de akoestieke nachtperiode) wordt vaak in de APV overgenomen als eindtijd voor een evenement. In de praktijk is dit tijdstip een eigen leven gaan lijden als eindtijd voor geluidsoverlast, terwijl de meeste APV's zeggen dat overlast nooit veroorzaakt mag worden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:43

blauw00gje schreef:
anneliesdj schreef:

Je snapt mij niet? Wie zegt dat dit bij ons het geval is? Dat is een aanname van jou :n
Ik ga hier niet eens verder op in. Ben blij dat ik in elk geval een goede relatie met de buren heb.

Ik zeg toch helemaal niet dat het bij jou het geval is?
Alleen dat ik jou niet snap gezien je het raar vind dat ts 'al' na 4 weken eens bij de buren aanbelt of het wat zachter kan laat op de avond.
Jij betrekt het op jezelf en vat het persoonlijk op, dat heb ik geen moment gedaan.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:12

Hoop voor je dat het vanavond wat rustiger is.