Mag dit? Werkgever verplicht aanwezigheid 'werkuitje'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:50

Concorde schreef:
'Buitendienst' bij ons houdt een groep gedetacheerden in. Ik ga voor de herkenbaarheid hier even niet neerzetten wat ze precies doen, maar deze mensen hebben aardig doorgeleerd, en doen tijdelijke opdrachten op redelijk pittige functies (heren in pakken..). We verkopen dus uren ipv producten. Op kantoor zit een 'standaard' clubje, financieel, secretarieel, HR, commercieel, dat werk. Die qua vakkennis totaal niet overeenkomen met de buitendienst (en dat hoeft ook niet) maar zorgen dat iedereen een opdracht heeft en alles eromheen geregeld wordt. Het altijd bereikbaar zijn, allerhande sores aan je kop, dat hebben ze niet- daar zijn wij voor.
Tuurlijk ga ik er niet dood aan, zo'n dag, en ik ga ook wel. Maar ik baal ervan omdat vrije tijd samen met mijn vriend erg schaars is (heeft ook een leuke baan.. dag en nacht van huis :') ) en een ander nu bepaalt wat ik daarmee moet gaan doen.
Zo flexibel (not) ben ik trouwens ook als familieleden menen dat ik op moet komen draven bij 'sociale verplichtingen'- daar kan ik ook van balen.
Ik ga nog wel even netjes (tactisch) een balletje opgooien bij mijn leidinggevende dat ik het een beetje zonde geld vindt, kosten/baten. Wat ze daarmee doet moet ze zelf weten

Ik zou gewoon gaan.
Zoals ik nu alles lees, zoek je gewoon een reden/smoes om niet te gaan.
Het klinkt alsof je teleurgesteld bent in het bedrijf en daar eigenlijk niet op je plek bent, zodat je liever niet gaat.
Maar werk is werk en een vervangende baan is gewoonweg niet 123 te vinden.
Doe wel wat met je gevoelens, want zo maak je van een door de baas betaald weekend met workshops ten bate van het bedrijf een martelgang voor jezelf.
Succes! Of sterkte?
Doe er iig jouw voordeel mee! ;)