Co-ouderschap zonder kinderwens. Adviezen gevraagd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vriendin_van

Re: Co-ouderschap zonder kinderwens. Adviezen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 16:50

Pffff, even een hoog frustratiemoment hier. Mijn energie begint een beetje op te raken. Denk je een goed gesprek te hebben gehad waarbij ik mijn behoeftes duidelijk heb gemaakt, waarbij aangegeven werd dat deze begrepen werden, is de realiteit weerbarstiger. Als ik niets doe, dan hoor ik ook niets en als ik hoor dan is het omdat de plannen weer zijn omgegooid. Het voelt echt even als dat ik er alleen in sta.

Een andere locatie gaat lastig worden financieel, dit is voor nu het beste. Ergens denk ik dat het voor de kinderen op dit moment ook het meest fijn is, zij hebben tenminste hun eigen plek, tenminste 1 zekerheid. We wonen ver uit elkaar, en dat is jammer.... Zijn woningnood is hier simpel opgelost. Hij zou zo antikraak kunnen wonen in een huis vlakbij (eigenaar is een vriend van mij die er al jaren niet meer woont). Kosten vrijwel nihil.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:40

vriendin_van schreef:
Pffff, even een hoog frustratiemoment hier. Mijn energie begint een beetje op te raken. Denk je een goed gesprek te hebben gehad waarbij ik mijn behoeftes duidelijk heb gemaakt, waarbij aangegeven werd dat deze begrepen werden, is de realiteit weerbarstiger. Als ik niets doe, dan hoor ik ook niets en als ik hoor dan is het omdat de plannen weer zijn omgegooid. Het voelt echt even als dat ik er alleen in sta.

Een andere locatie gaat lastig worden financieel, dit is voor nu het beste. Ergens denk ik dat het voor de kinderen op dit moment ook het meest fijn is, zij hebben tenminste hun eigen plek, tenminste 1 zekerheid. We wonen ver uit elkaar, en dat is jammer.... Zijn woningnood is hier simpel opgelost. Hij zou zo antikraak kunnen wonen in een huis vlakbij (eigenaar is een vriend van mij die er al jaren niet meer woont). Kosten vrijwel nihil.

Niet doen, ga je er niet aan ergeren, je claimt hem nu teveel terwijl hij wel ergers aan zijn hoofd heeft.

Laat hem zelf op zijn manier eerst alles op het rijtje krijgen en dan pas als alles normaal is kan je gaan kijken of je hem nog leuk vind en het nog de moeite waard vind.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:03

Ik heb niet toe te voegen, maar ik wil even m'n complimenten maken voor de manier waarop je met deze moeilijke situatie omgaat en hoe je je verwoordt. Als iedereen zo zou communiceren zou er een stuk minder ruzie in de wereld zijn.

vriendin_van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 18:20

Het huilen staat inmiddels naderbij dan het lachen. Zijn we samen dan is het gezellig, maar daar buiten voel ik me zo verdomd alleen. Ik moet zo vaak tegen mijzelf zeggen 'whatever', 'het komt wel goed'. Maar mijn behoeftes worden gewoon niet begrepen. En zo bizar zijn deze niet. Even een 'goedemorgen', een 'welterusten' of even een berichtje hoe het gaat. En dat niet alles uit mijn kant moet komen. Veel meer vraag ik niet. Vooral even een berichtje zou al zo'n hoop goede doen, lijkt me niet teveel gevraagd.

Het is zo lastig, ik sta momenteel op ontploffen. Juist omdat er niet gecommuniceerd wordt en ik teveel in mijzelf aan het communiceren ben.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:43

Het lijkt me zo ontzettend moeilijk! En heb respect dat je niet zomaar opgeeft!

Ik weet hoe moeilijk het is..
Mijn ex heeft jaren niet naar z'n zoon omgekeken en moest bijna smeken of hij een nachtje daar mocht slapen..
Nu heeft hij een nieuwe vriendin, en zij regelt nu vaak dat m'n zoontje erheen mag..

Maar het steekt zo dat ik jaren alles alleen heb gedaan en dat m'n ex nu denkt dat alles en iedereen moet wijken want hij heeft recht op z'n zoon.. En tuurlijk heeft hij dat maar niet op zo'n manier.. Jaren niets laten horen en nu moet ik afspraken laten vallen omtrent m'n kind omdat hij hem net die dag wil hebben, en ik heb ook zo'n respect voor mijn vriend dat hij kan handelen met deze situatie..

Ik kan het gelukkig goed relativeren dat ik mijn zoon z'n vader gun, het is alleen jammer dat z'n vriendin denkt moeder te kunnen zijn over mijn kind en dan bepaalde dingen doet zonder overleg..

Mijn ex communiceert dus ook niet, haalt onze zoon op en brengt hem terug wanneer hem dat uitkomt..
Zoooo vervelend, maar je slikt het allemaal omdat je toch een beetje goed met elkaar overweg wilt kunnen omdat je een kind samen hebt.. En helaas maakt hij misbruik van mijn karakter daarin..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:10

Oef pascal, ik dacht eerst wat fijn dat die nieuwe vriendin je ex wat motiveert om vader te zijn, maar op deze manier niet echt leuk... Hoewel kinderen daar zo doorheen prikken hoor, als ze dingen doet waar jij niet blij van word, voelen hun zich ook niet fijn bij, dan houd dat vanzelf een keer op lijkt me.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:50

Naja ze motiveert dat denk ik vooral omdat zij het wel gezellig vind en anders alleen zit.

Maar goed ik vind het fijn voor m'n zoon dat hij daar vaker is, want hij zit duidelijk beter in z'n vel..

Dus denk dan maar weer, nog een paar jaar dan is hij oud genoeg om zelf keuzes te maken.
Maar het irriteert mij wel dat ik een hoop tijd en energie steek in het opvoeden en dat dat met een paar dagen daar van de tafel geveegd is.

Maar ik weet ondertussen na jaren dat me druk maken geen zin heeft want er veranderd niets door..

Ik hoop alleen niet dat mijn zoon nooit de keus maakt om daar te gaan wonen, want echt regels zijn daar niet.
Een kind hoort niet om 10 uur in bed te liggen als ze de volgende dag weer naar school moeten.
En zo zijn er nog wel 20 dingen waar ik m'n twijfels bij heb..

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:02

vriendin_van schreef:

Hij heeft veel aan zijn hoofd, maar dat is volgens mij geen reden om jou aan je lot over te laten. Het moet niet alleen maar van één kant komen. Ik kan me je frustratie voorstellen. Ga even iets leuks doen met je paard (als je die hebt) of met een vriendin. Ga een paar dagen weg. Zet je focus even op iets anders, je bent nu teveel met de relatie bezig. Dit kost je alleen maar energie en je krijgt er niets voor terug.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:04

Van totaal geen regels word een kind denk ik uiteindelijk ook niet gelukkig. Als er bij jou structuur en vastigheid te vinden is, vinden ze dat ergens toch veiliger. Ik zou me er niet druk om maken, je klinkt als een prima moeder!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:08

Gypsy schreef:
Van totaal geen regels word een kind denk ik uiteindelijk ook niet gelukkig. Als er bij jou structuur en vastigheid te vinden is, vinden ze dat ergens toch veiliger. Ik zou me er niet druk om maken, je klinkt als een prima moeder!

Dat is fijn om te horen, en mijn zoon heeft een kleine achterstand dus juist die regels en dat vaste ritme zijn zo belangrijk.. Helaas ziet niet iedereen dat zo.

vriendin_van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 22:27

@Pascal, de situatie is hier gelukkig anders, hij wil wel heel graag betrokken blijven bij de kinderen. Zijn wens is zo groot, dat ik mij gezien de problemen, afvraag of de prijs niet te hoog is. Inmiddels begin ik dat voor mezelf ook af te vragen.....

Het minste wat ik nodig heb is dat ook hij zijn best doet om de tijd die beschikbaar is samen door te brengen en dat ik in de tijd die we niet samen doorbrengen van hem hoor. Een simpel sms'je met een goedemorgen, een slaap lekker en doe eens gek, mij even tussendoor laten weten hoe het gaat.

Samen is het gezellig, maar daartussen is het zo stil. Krijg vandaag om 4 uur bericht dat hij vandaag de kinderen heeft en dat hij morgen komt. Prima hoor, het hing in de lucht. Maar had het even eerder gezegd(net een uitgebreide maaltijd geregeld) en verder niets gehoord, niet even ook wat aandacht voor mij.

Pfff, even een slecht moment.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:51

Ik begrijp dat dat frustreert. Probeer er voor jezelf achter te komen of hij zo is, of dat dit komt door de huidige situatie.

Er zijn zat mensen, die niet snel ff reageren via sms. Als jij wel zo iemand bent, word je misschien niet ongelukkig door het gebeuren rondom de kids, maar juist doordat jij verwachtingen hebt waar hij niet aan tegemoet kan komen.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 01:09

Lieve Ts, je bent vooral aan het piekeren en aan het geven. Het is begrijpelijk dat je partner op dit moment erg met zichzelf bezig is en dat dat wat aanpassingen vraagt. Dat is logisch en prima maar pas op dat het geen routine wordt die telkens weer ten koste gaat van jou. Ga gaandeweg het proces niet aan jezelf voorbij, bewaak je grenzen en vergeet jezelf niet, hoeveel je ook van hem houdt. Jij bent ook iemand! Ik geloof dat ik even wat afstand zou nemen om bij te tanken en na te denken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 06:56

vriendin_van schreef:
Samen is het gezellig, maar daartussen is het zo stil. Krijg vandaag om 4 uur bericht dat hij vandaag de kinderen heeft en dat hij morgen komt. Prima hoor, het hing in de lucht. Maar had het even eerder gezegd(net een uitgebreide maaltijd geregeld) en verder niets gehoord, niet even ook wat aandacht voor mij.

Pfff, even een slecht moment.

Ik ken een koppel in dezelfde situatie-alleen kind wel welkom voor stiefmoeder-en zoals ik eerder zei, als de ex wil kan ze het voor jullie nog een ware hel maken.
Zij zijn nu begonnen met een aanvechten van co-ouderschap want nu hebben ze ook geen officiële regeling. Kind mag normaal om het weekend naar de vader toe. Maar zeven van de tien keren belt mams, het liefst pas een half uur op voorhand, af met flutsmoes nummer zoveel dat het kind toch niet mee kan. Heb je heel je weekend leeg gelaten door dat.
Maar omgekeerd, als ze samen iets heel leuks gepland hebben, dan kan je er zowat vanuit gaan dat ze belt "als je je kind wilt zien kan je nu komen." En natuurlijk gaat het zien van je kind voor op dat leuke weekendje. Weg leuke tijd voor nieuwe vriendin. Iemand zei laatst al eens tegen hun "Als je je kind wilt zien moet je gewoon zeggen 'sorry, dit weekend kom ik haar niet ophalen want ik heb plannen met mijn vriendin', wedden dat ze dan belt?"
Voor hun al heel frustrerend bij momenten maar op dit moment zijn ze er nog sterk tegen en hopen ze via de rechter co-ouderschap te kunnen krijgen. Maar als je niet eens zit te wachten op die co-ouderschap van je partner moet je nog eens dubbel zo sterk in je schoenen staan dan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:05

Het is vooral zo jammer om als vriend zijnde niet even een paar seconden vrij te kunnen (willen!!) maken om in plaats van heel droog te zeggen "ik kom niet vanavond" .... gewoon even diezelfde boodschap wat liever te verpakken :)

Hoeveel moeite kost een klein beetje aandacht nou -O-

Dat hij het niet doet dat is 1 ding, zo zijn heel veel kerels, die hebben daar gewoon geen erg in :P

Maar dat hij het zelf niet eens wìl blijkbaar, en ook niet even een beetje een "samen" gevoel erin gooit nadat TS heeft gezegd dat ze dit echt nodig heeft om de relatie op de rails te houden....dat baart mij dan wel zorgen.

Dan word je als vrouw te afhankelijk omdat je je zorgen gaat maken, en raak je steeds meer teleurgesteld :(:)

vriendin_van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 16:57

Inmiddels zijn we hier een week verder en begin ik een 'critical mass (mess)' te worden. Vorige week ben ik ontploft en zijn er hele harde woorden gevallen. De situatie lijkt steeds erger te worden en mijn gevoelens lijken niet begrepen te worden.

Ik wil niet weglopen, maar moet eens serieus gaan denken. Dagelijks leven wordt er zo niet leuker op en ik weet niet wat ik nog verder kan. Er is minimale communicatie en alle initiatief lijkt bij mij te liggen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:08

vriendin_van schreef:
Inmiddels zijn we hier een week verder en begin ik een 'critical mass (mess)' te worden. Vorige week ben ik ontploft en zijn er hele harde woorden gevallen. De situatie lijkt steeds erger te worden en mijn gevoelens lijken niet begrepen te worden.

Ik wil niet weglopen, maar moet eens serieus gaan denken. Dagelijks leven wordt er zo niet leuker op en ik weet niet wat ik nog verder kan. Er is minimale communicatie en alle initiatief lijkt bij mij te liggen.

Wat een vervelende 'update.'

Ik denk dat het voor nu beter is dat jij de eer aan jezelf houdt en hem succes wenst de komende periode. Ik lees weinig geluk in jouw berichten, iets wat toch hoort als je in een relatie zit.
Als hij eenmaal alles op de rit heeft is het vast mogelijk een gelijkwaardige relatie met hem aan te gaan, het komt nu -te-veel van jouw kant.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:10

TS, denk je dat die minimale communicatie en geen initiatief komen doordat hij zo bezig is met zijn kinderen? Of zou het niet zijn dat nu de rozewolkperiode voor hem voorbij is, zijn ware aard naar boven komt en hij van zichzelf zo is? Dat hij toch niet helemaal is wie je je voorstelde?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:53

Eens met de reactie hierboven.

Erg belangrijk nu om te achterhalen wat de oorzaak is. als het zijn ware aard is --> rennen. Als het de situatie is, probeer begrip te tonen, hoe moeilijk ook. Voor hetzelfde geldt dat hij "jullie" problemen er niet bij kan hebben en afstand neemt / muurtje bouet om niet weer gekwetst te worden als jij ook besluit weg te gaan.

Lastig hoor! Veel sterkte en wijsheid in ieder geval!

vriendin_van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 00:22

De kogel is door de kerk, ik moet loslaten en hij moet zijn problemen eerst zelf het hoofd gaan bieden. Na een heel verdrietig gesprek moeten concluderen dat zijn reactie op problemen terugtrekken is. Ik draag al tijden de problemen van hem op mijn schouders, samen met mijn eigen problemen. En hij geeft niet thuis wanneer er teveel problemen zijn aan zijn kant. Met als gevolg dat ik alleen sta met de problemen van 2 personen en er geen ruimte is voor mij. Ik kan niet met uitgestoken armen blijven staan. Hij heeft aangegeven te moeten denken hoe het op te lossen, waarop ik heb besloten het dan los te laten. Ik kan en wil mijzelf niet verliezen in de problemen van een ander.

Maar god, wat doet dit pijn.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 00:36

Wat een wijs maar verdrietige keuze. Ik hoop dat hij snel eea op de rit heeft en dat je toch samen verder kunt uiteindelijk.

Ik wens je nogmaals sterkte toe en nu ook veel rust om weer terug naar jezelf te kunnen komen.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 01:22

Ik sluit me aan bij de woorden van Rocamor. Je hebt zojuist een pijnlijke maar, ik denk in elk geval voor nu, moedige en wijze beslissing in het kader van zelfbehoud genomen. Enorm veel sterkte gewenst.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 07:50

Heel erg zonde, maar je had zo te horen geen andere keus.... je kunt best een poosje alleen maar geven, maar als je dat blijft doen en je krijgt niks terug, dan blijf je zelf leeg achter :(:)

Hopelijk zal dit besluit linksom of rechtsom alles snel wat leuker voor je maken :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:59

Een onvermijdelijke keuze denk ik, heel veel sterkte..

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:14

Sterkte! Hard koekkie, maar als jullie bij elkaar horen komt het wel goed.
Nu kan hij zich ook richten op de problemen aan de andere kant, want problemen tussen jullie (en nog iemand tevreden houden) geeft hem ook alleen maar meer op zijn bord.