mijn zoontje slaapt slecht (ziet iemand)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:49

8nnemiek schreef:
Je hoort inderdaad vaak dat katten geesten kunnen zien. Onze eerste kat zat vroeger heel vaak naar een hoek in de kamer te staren, en ik als kleine baby staarde schijnbaar vaak naar die zelfde hoek..
Grappig dat je kat ook echt kopjes gaf :+ Misschien familie van je, of iemand die in het huis heeft gewoond, en de onrust van je zoontje oppikte en wilde helpen :) Ik weet ook nog steeds niet of ik erin moet geloven of niet, maar op zich wel een mooie gedachte dat er mensen rondzweven die op ons passen :j

Katten gaan vaak bij geesten zitten, vanwege de energie daar. Dan vinden ze fijn...

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:55

Geesten bestaan niet, voer je kind dan ook niet met je eigen gewaande angsten.

Daarnaast is scheiden een traumatische ervaring voor kinderen. Als je kind geen blijk geeft dat hij er mee zit, betekent het niet dat hij er ook daadwerkelijk niet mee zit. Zijn vaak binnenvetters.

Freggle_Edge

Re: mijn zoontje slaapt slecht (ziet iemand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:58

Wie heeft het hier over angsten van de moeder?
Kind was bang, nu niet meer, toppie opgelost toch? Of je er nou wel of niet in geloofd, voor het kind is het zijn waarheid. En wanneer je als moeder ervoor kan zorgen dat het kind niet meer bang is, dan heb je het in mijn ogen prima opgelost.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 10:00

Kattenbak schreef:

Daarnaast is scheiden een traumatische ervaring voor kinderen. Als je kind geen blijk geeft dat hij er mee zit, betekent het niet dat hij er ook daadwerkelijk niet mee zit. Zijn vaak binnenvetters.

sorry maar als je mijn openings post leest zie je dat ik er zelf niet echt in geloof.
plus mijn zoontje is alles behalve een binnen vetter, en is heel gevoelig voor emotie.
in de tijd van de scheiding zat hij stil in elkaar gedoken.
nu is hij weer een vrolijk kindje.
en gaat nu ook graag naar zijn vader toe.

dus echt een binnenvetter is het niet.

de reactie van onze kat gaf me toch wel ff een rilling.
maar me zoontje heeft hierna heerlijk door geslapen in zijn eigen bed.

als dit hem geholpen heeft nou prima toch.
Laatst bijgewerkt door hanny_jelke op 11-07-13 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:02

Kattenbak schreef:

...sprak kattenbak vanuit the box...

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:05

vanLotje schreef:
Kattenbak schreef:

...sprak kattenbak vanuit the box...

Poes!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:07

Waar we vroeger woonden durfde ik als kind 's nachts niet te slapen. Ik werd daar 's nachts altijd zo ontzettend bang; ik werd elke nacht wakker omstreeks 3-4 uur, badend in het zweet, en mijn hart bleef maar bonzen. Ik had het gevoel dat iemand me 'bekeek'. Soms hoorde je ook 'voetstappen' in de gang en op de trap :brr:

Toen ik een jaar of veertien was, en mijn kleine broertje net een beetje begon te brabbelen, zei hij 's avonds soms vrolijk lachend in de slaapkamer 'Dag m'vouw, dag m'nee', terwijl hij naar een lege hoek keek. En de hond begon soms uit het niets te grommen en te blaffen naar die hoek (wat ze anders echt nooit deed).

Ik geloof dus wel degelijk dat kinderen zulke zaken kunnen 'zien' of 'aanvoelen', en ik heb eens gelezen dat je vatbaarder voor zulke energie bent wanneer je je kwetsbaar voelt (zoals na een echtscheiding)?

Ik vind dat je het erg goed aanpakt, TS! Als kind vond ik het altijd vreselijk dat iedereen het als onzin afdeed dat ik zo enorm bang was. Ik voelde me daardoor ontzettend eenzaam. Het is echt top dat jij dat niet bij je zoontje doet, en hem gewoon probeert te helpen.

Kattenbak

hanny_jelke schreef:
Kattenbak schreef:

sorry maar als je mijn openings post leest zie je dat ik er zelf niet echt in geloof.

de reactie van onze kat gaf me toch wel ff een rilling.
maar me zoontje heeft hierna heerlijk door geslapen in zijn eigen bed.

als dit hem geholpen heeft nou prima toch.

Je geeft aan dat je twijfelt omdat je wel eens lariekoek op televisie ziet of wat leest in een tijdschrift.

Prent dit in: er is nog nooit onomstotelijk bewezen dat geesten bestaan. Vaak zijn waarnemingen of het gevoel dat er wat is het gevolg van een elektromagnetisch veld of iets wat je oproept uit eigen emoties.

Mloez

Ik heb je een PB gestuurd!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 10:11

Kattenbak schreef:
Je geeft aan dat je twijfelt omdat je wel eens lariekoek op televisie ziet of wat leest in een tijdschrift.

Prent dit in: er is nog nooit onomstotelijk bewezen dat geesten bestaan. Vaak zijn waarnemingen of het gevoel dat er wat is het gevolg van een elektromagnetisch veld of iets wat je oproept uit eigen emoties.

juist en daarom zeg ik ik zie het wel als ik dood ben.

wat voor mij nu belangrijk is, is dat mijn zoontje het gevoel heeft dat ik hem serieus neem. en hij niet meer bang was.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:13

Ga je niet een beetje te ver? Je wilt je zoontje het gevoel geven dat je hem serieus neemt. Omdat hij één nacht niet goed heeft geslapen? Omdat hij zei dat er iemand in zijn kamer was? Volgens mij hebben we dat allemaal gehad.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:13

hanny_jelke schreef:
wat voor mij nu belangrijk is, is dat mijn zoontje het gevoel heeft dat ik hem serieus neem. en hij niet meer bang was.

_/-\o_

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:16

Kattenbak schreef:

Dus..... Ze moet tegen dat kind zeggen.. "Stel je niet aan, geesten bestaan niet!"
Jeetje, zeg....

Ik vind het geweldig hoe ze het oplost...
Of het nu echt is of niet.. Maakt het wat uit, kind is toch tevreden gaan slapen..
En op deze manier vergeet hij het misschien sneller...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:17

Of op deze manier maak je juist een issue van een heel normaal "kinder-iets".

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:18

Goed opgelost TS! +:)+

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:19

Onzin.... Dat trekt straks als kind ouder wordt ook weer bij.. Je zegt zelf "hebben we dat niet allemaal gehad".

Je wilt als kind toch het liefst dat je ouders je geloven, je troosten en je begrijpen..
En niet zeggen, Nee is niets, stel je niet aan bla bla bla....

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:20

Mayling27 schreef:
Onzin.... Dat trekt straks als kind ouder wordt ook weer bij.. Je zegt zelf "hebben we dat niet allemaal gehad".

Je wilt als kind toch het liefst dat je ouders je geloven, je troosten en je begrijpen..
En niet zeggen, Nee is niets, stel je niet aan bla bla bla....

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:22

Onzin? Dat vind ik dus niet.
Je kunt imo ook te ver gaan als een kind één! nacht slecht slaapt. Prima dat je je kind troost, zou wat zijn als een ouder dat niet zou doen. Maar dat een kind 's nachts eens overstuur is, wil toch niet meteen zeggen dat er geesten zijn?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 10:23

chevax schreef:
Of op deze manier maak je juist een issue van een heel normaal "kinder-iets".

nee hoor, mijn zoontje heeft weer lekker kunnen slapen.
ik ga hem verder niks over geesten of wat dan ook zeggen want dat kan ik hem juist onnodig bang maken.

voor jongen kinderen is het heel belangrijk het gevoel te hebben dat je gelooft word. dan zijn ze eerder geneigd naar je toe te komen als er iets is.
in plaats van bang in zijn schulp terug te trekken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:23

Laura_Zodine schreef:
Ik zou vooral niet zelf in geesten beginnen te geloven en met salie enzo aan de gang gaan.. Dan geef je je zoon echt iets om bang te zijn.

Mee eens.

Het is een fase waarin kinderen doorheen gaan. Gewoon iedere keer als je kindje in paniek is er even heen. Troosten, laten zien dat er niets is. Weer lekker instoppen en weer naar bed gaan.

Heeft er gewoon mee te maken dat zijn hersenen enorm aan het ontwikkelen zijn en dan kunnen ze erg gaan dromen. Worden ze dan(half)wakker kunnen ze dingen zien die er niet zijn.

Over een poosje is het over en dan krijgt iedereen z'n rust terug.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:24

Ik vind ook dat je het mooi hebt opgelost +:)+ Geloof dat het veel schadelijker kan zijn om tegen je kind te zeggen "stel je niet aan, je blijft hier en gaat slapen", dan er gewoon rustig in meegaan zoals TS heeft gedaan.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:25

Maar waarom moet het nu weer meteen zijn dat je zegt "stel je niet aan, je blijft hier en gaat slapen" als je zegt dat geesten misschien iets te ver is gezocht?

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:26

chevax schreef:
Onzin? Dat vind ik dus niet.
Je kunt imo ook te ver gaan als een kind één! nacht slecht slaapt. Prima dat je je kind troost, zou wat zijn als een ouder dat niet zou doen. Maar dat een kind 's nachts eens overstuur is, wil toch niet meteen zeggen dat er geesten zijn?

Het feit dat jij EEN! nacht al te ver vind gaan... Dat vind ik raar... Als ze nu al een half jaar zo elke nacht bezig zou zijn en je zou zeggen "Te ver" dan snap ik het.. Maar het gaat maar!!!! om 1 nacht....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:28

chevax schreef:
Maar waarom moet het nu weer meteen zijn dat je zegt "stel je niet aan, je blijft hier en gaat slapen" als je zegt dat geesten misschien iets te ver is gezocht?

Je moet zeker niet zeggen stel je niet aan. Opdat moment is het voor het kind echt.

Gewoon laten zien dat er niets is. Samen kijken onder het bed, in de kast, in de hoek.

Oh,...en een nachtlampje. Misschien heb je die al hoor maar dat hielp hier iig wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:28

Kom op zeg, het heeft voor het zoontje van TS toch gewerkt? Wat willen jullie dan nog? Iedereen pakt het op zijn eigen manier aan, leven en laten leven hoor.