Rowdine schreef:Het hele Facebook leven is een vertekende waarheid doordat mensen juist of alleen maar negatieve dingen plaatsen of juist (zoals het gros), alleen maar positieve verhalen plaatsen.
Want waarom wil je alleen maar positieve dingen plaatsen bijvoorbeeld? Ik ben daar wel benieuwd naar?
Het is gebleken dat mensen hierdoor depressief kunnen worden! (Bron kan ik later opzoeken, nu ff telefoon bokken)
Ikzelf vind het ook bijzonder irritant als mensen alleen maar hun positieve, goede ervaringen op Facebook zetten. Tenminste het ligt er een beetje aan wat voor ervaringen. Mensen die steeds opschepperig zijn in hun voorkomen op fb blok ik gelijk.
Dat is het een beetje. Zet je er positieve dingen op is het prima, maar negatief word meteen als 'aandachtzoeker' o.i.d bestempeld terwijl niemand z'n leven 'rooskleurig' is.
Plus, ik ga echt niet al mijn drama, ruzie's en negatieve dingen zomaar online zetten, even min als al het positieve
En over het 'complete leven op FB', tja. Ik snap ook niet waarom mensen dat doen, ik vind 't eerlijk gevaarlijk. Vaak hebben die mensen hun profiel ook totaal niet afgeschermd staan, dus iedereen kan 't meelezen. Ik heb alles beperkt tot vrienden, en van m'n verzoeken zoek ik eerst uit wie het zijn en wat ze 'van me moeten'
En soms wat gezeur over hoe hard ik wel niet aan het studeren ben en hoe saai het wel niet is.. Maar voornamelijk positief, 80% gok ik?
Das een goeie!
je voelt je dan compleet overbodig, soms heb ik het idee dat het niet eens gemerkt zou worden als je zou weglopen.