11 urige werkdag, drama!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: 11 urige werkdag, drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:53

Volgensmij valt dat "stel je niet aan" wel mee. Wat veel mensen (denk ik) bedoelen is dat je je inderdaad niet aan moet stellen en het gewoon moet doen totdat blijkt dat het niet gaat, het is immers in principe geen onmogelijke opgave. Daargaan tot je erbij neervalt heeft inderdaad geen zin, maar dat heb ik ook niemand "horen" zeggen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:00

Heel erg knap dat je het hebt volgehouden, zelfs 12 uur. Ook voor gezonde mensen is dat een hele ruk, dat je daar doodmoe van bent geworden is heel normaal.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 09:32

Super dat je het volgehouden hebt, misschien wordt het de volgende keer ook al makkelijker, dat had ik zelf namelijk wel toen ik lange dagen kreeg. De eerste keer was ik doodmoe maar na een paar keer gaat het al een stuk makkelijker :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:43

Ik had de eerste week a 2weken wel las om 13 uren te werken maar erna was ik het helemaal gewend
Kwestie van wennen is het om de hele dag te staan

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:33

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 00:03

Ik heb morgen een lange dag voor de boeg...
15.00 tot +- 03.00 ;)

Komt allemaal heus wel goed..

Blijveb lopen is het belangrijkste in de horeca
Ga je stilstaan? Dan krijg je rugpijn..voetpijn..enz.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:41

Mijn baas had me ingeroosterd van 07:30 tot 20:30 (wordt bijna altijd 21:00). Toen zei ik dat ik dat niet ging doen, en nou mag ik om 10:00 beginnen.

Ik denk dat het ligt aan hoelang je er werkt, aan je betrouwbaarheid en aan de relatie met je werkgever.
Ik kan bijna altijd werken, en je hoort me nooit piepen als ik moet overwerken (wat soms 2 uur is, en dat in een supermarkt).

Moet wel zeggen dat ik van te voren al had aangegeven liever niet vroeg te moeten beginnen op zaterdag. Ik heb namelijk nog een ander baantje in een nachtclub, daardoor lig ik op vrijdagnacht om 5 uur in bed, en dan vind ik het niet heel prettig als om 7 uur m'n wekker weer gaat voor een werkdag van 13 uur :+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:55

Goed dat je het hebt gedaan!

ik vond de koopavonden verschrikkelijk. Half 10 winkel openen, betekende om 9 aanwezig zijn. Dan sluit om 21 uur, wat regelmatig uitliep waardoor je om 21.30 de winkel uitliep.
lange dagen die door de pauzes en ontzettend leuke collega goed te doen waren.
maar ik ben blij dat ik weer op kantoor zit hoor!
al maak ik nu ook geregeld lange dagen

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 14:33

savasan schreef:
Hallo!

Ik zit in een dilemma en zou graag wat ideeën van buitenaf horen.
Het zit namelijk zo, ik heb een zomerbaantje bij een groot bedrijf zodat ik voor volgend studiejaar wat geld kan sparen.
Nou ben ik voor morgen ingepland van half 9 's ochtends tot half 8 's avonds. 11 uur lang dus. Dit is helemaal legaal en ligt binnen het arbeidsrecht, maar ik moest hier wel even van slikken.
Het is niet zo lang geleden dat ik om medische redenen grote moeite had met 2 uur naar school gaan. Ik heb een depressie en ben al een tijdje in behandeling. Het gaat nu beter met me, maar ik weet bijna zeker dat 11 uur werken te hoog gegrepen is voor me.
Daarbij komt dat ik me nu al dagen zorgen maak over hoe het gaat lopen waardoor het een negatieve invloed heeft op mijn gemoedstoestand.

Ik ga morgen sowieso werken, ik moet het van mezelf in ieder geval proberen.
Maar als dit niet goed gaat, zoals ik eigenlijk verwacht, wat moet ik dan doen?
Wat zijn mijn opties dan? Ik zit nog in mijn proeftijd, word ik niet gewoon ontslagen als ik aangeef dat ik dat niet aankan?

Zoals jullie wel merken weet ik niet helemaal wat ik hiermee aanmoet.
Zouden jullie mee kunnen denken?

ben je hier van te voren op de hoogte gesteld? want ik zou gewoon als ik jou was even aangeven dat het te hoog voor je gegrepen is.
vooral als je het niet bent gewent en zoals je al aangeeft je moeite had met 2 uur naar school te gaan, moet je het niet forseren.

in ieder geval succes ermee