Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
SunNDLM schreef:Hmm ja jullie hebben ook gelijk! Ik moet ook voor mezelf kiezen maar ik ben zo bang om (weer) de fout in te gaan...
Ik heb twee jaar terug in Rotterdam gewoon, drie hoog in een appartement, vond er echt niks aan. Ik weet dus wel zeker dat ik mezelf meer thuis voel in Dordrecht/Papendrecht (waar ik al 12 heb gewoond) dan hier.
De reden dat mijn ouders het niet goed vinden dat m'n paard mee gaat is omdat dat ook 'mis' is gegaan in Rotterdam. De overgang 10 uur weidegang en een box van 3x6 naar 4 uur weidegang en een box van 3x3 was te groot. Voor het eerst in 8 jaar was paardjelief ziek, meerdere waren. Van sociaal paard veranderde ze in eentje die niet meer samen kon staan i.v.m. vechtpartijen. Ik kan het dus ook wel begrijpen als ik mijn paard niet mee 'mag' nemen...
@Rocamor, Ik ben inderdaad iemand die vooral alles goed wil doen voor anderen en zichzelf daarbij wegcijfert. Het is nu al een stuk minder maar mijn moeder... Tja dat is gewoon niet iemand waar je tegenin gaat
).
simodi schreef:SunNDLM schreef:
De reden dat mijn ouders het niet goed vinden dat m'n paard mee gaat is omdat dat ook 'mis' is gegaan in Rotterdam. De overgang 10 uur weidegang en een box van 3x6 naar 4 uur weidegang en een box van 3x3 was te groot. Voor het eerst in 8 jaar was paardjelief ziek, meerdere waren. Van sociaal paard veranderde ze in eentje die niet meer samen kon staan i.v.m. vechtpartijen. Ik kan het dus ook wel begrijpen als ik mijn paard niet mee 'mag' nemen...
Kun je dan niet zoeken naar alternatieve stalling, met weidegang en dan maar niet de luxe van een binnenbak en een bak met supergoede bodem? Of is dat er echt niet in de randstad? (Woon zelf op de Veluwe waar je dat volop vindt).
Rocamor schreef:Nu ga ik toch nog even advocaat van de duivel spelen. Sorry daarvoor.
Ik zag in een ander topic dat je in een depressie zit (kom ik lekker aan met een waarschuwing, mooi op tijd :-(...). Wat zeggen jouw psychologen hierover? Als je in een depressie zit, is het dan wel verstandig om dit soort rigoreuze beslissingen te nemen? Ben je dan niet min of meer aan het vluchten voor je situatie?
SunNDLM schreef:SunNDLM schreef:
Kun je dan niet zoeken naar alternatieve stalling, met weidegang en dan maar niet de luxe van een binnenbak en een bak met supergoede bodem? Of is dat er echt niet in de randstad? (Woon zelf op de Veluwe waar je dat volop vindt).

bigone schreef:Zorg er dan eerst maar eens voor dat je ook jezelf kunt zijn zonder je paard, lijkt me gezonder. Ga gewoon voor je studie zonder verplichtingen en zet je paard bij je ouders neer. Over een jaar is die er nog wel.
maar het is af en toe wel een lekkere uitlaatklep waar ik al het 'gezeik' even kan vergeten.