Yv_ schreef:Pascal schreef:Ik heb ooit een baas gehad waarvan je moest in en uit klokken als je naar de toilet ging, je kreeg 10 minuten per week!! Ging je daarover heen kreeg je een gesprek..
Ik heb me nooit ziek gemeld, ik vind dat niet netjes tegenover je collega's en ik vind niet dat je op die manier moet handelen.
Of je neemt ontslag en zoekt wat anders, of je zet je in tot de tijd dat je wat anders hebt en neemt dan ontslag.
Mijn dat zou mijn mentaliteit zijn..
Eens, ik sta er gewoon van te kijken hoeveel mensen er zeggen "ziekmelden".
In de 6 jaar dat ik bij mijn huidige baas werk, heb ik me 2x ziekgemeld, waarvan 1x een dikke week op bed gelegen en de andere week echt een fikse griep te pakken maar omdat collega's ook al ziek waren, heb ik toch gewerkt. Klanten verklaarden me voor gek, maarja ach, ik kon nog lopen toch.
Nee, ben echt niet van de mentaliteit om je om zulke dingen ziek te melden. Ga een gesprek aan met je baas, wellicht opent dat zijn ogen wel?
Zo te horen heeft namelijk nog nooit iemand die stap gezet. Misschien weet hij helemaal niet hoe hij handelt of heeft hij niet door dat het zo grof overkomt?
Ik zit nu ook met koorts achter mijn bureau, maar mijn enige 2 collega's die vandaag op de zaak zouden zijn zijn buiten de deur voor een belangrijke afspraak.
Is dus belangrijk voor de zaak, en daardoor ook weer belangrijk voor mij

En tuurlijk had ik nu liever in mijn bedje gelegen om uit te zieken, maar samen moet je het oplossen.
Dus hopelijk zijn hun op tijd terug, kan ik wat eerder weg en anders werk ik gewoon tot het einde..
(BTW als ik had gezegd dat ik koorts had, had mijn baas zijn afspraak per direct verzet zodat ik thuis kon blijven.)
.
.