Depende schreef:franka75 schreef:Ehm ik denk dat er nog wel meer bij komt kijken , ik heb ook wel eens gevraagd of ik daar vrijwilliger mocht worden. Enja ik praat wel veel. Ik doe wel de bingo in het bejaardenhuis aan elkaar praten dan mag het wel uiteraard. en ik ben gewoon heel erg open heb geen geheimen voor niemand.
Hier zou misschien ook wel de crux kunnen zitten, tenminste als ik naar mijzelf kijk dan praat ik ook wel eens met onbekenden op een terrasje, (of in de bus of in de rij bij de supermarkt of of) dat is echt een familie trekje. Nu niet met iedereen en niet met mensen die al in gesprek zijn. Echter als ik iemand zie met een vrolijk kindje, een mooie aparte tas etc. dan geef ik daar wel snel een complimentje over of begin ik een gesprekje. Eigenlijk is daar nog nooit raar op gereageerd. Maar om nu je gehele levensverloop te gaan vertellen aan een onbekende die daar niet naar vraagt of om uitgebreid te gaan beschrijven wat je als ontbijt hebt gegeten daar zitten mensen niet op te wachten.
Kortom in denk dat je moet leren wanneer anderen aangeven (ook non verbaal) of ze open staan voor contact en wat gewenste gespreksonderwerpen zijn op een terras (misschien zijn dat er wel niet zoveel)
Ja dat zal er ook wl mee te maken hebben denk ik, pff lastig hoor.

en ze heeft nog verrekte gelijk ook.