Bokkers kleiner dan 1.60m

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:25

Ik ben 28(bijna 29) en 1.58 lang. Meestal heb ik er geen last van, kan wel lachen om mensen die mij komen vertellen dat ik klein ben, reageer dan super geschrokken van neeee omg dat meen je niet. Soms is het wel balen dat ik me vaak moet legitimeren en steeds schattig word genoemd.

Grootste irritatie is vooral dat ik niet snel serieus word genomen(werk/zakelijke dingen) want ze denken dat broekie weet niks, moet me dan dubbel bewijzen, zodat ze me serieus nemen en niet alleen zien als een schattig blond meisje van 18. Mijn echte leeftijd reageren mensen ook vol ongeloof op, word nu wel iets minder(krijg een ouwe kop denk ik haha).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:34

Ik had de grootste lol in het begin van het academiejaar toen ik opmerkte dat 1 van mijn klasgenoten een boontje voor me had. Hele leuke knul, echt een schat. Helaas maar 20 dus veel te jong voor me (en ik ben gelukkig met mijn vriend).
Leuk detail: hij is ook maar 1m60 :))
Na een paar weken eens gepolst hoe hij over me dacht op een luchtige manier. Hij zei toen ook "ik val gewoon op iets oudere meiden zoals jij, zo rond de 22 à 23 jaar." Je kon mij en een klasgenote oprapen, zijn gezicht was goud waard toen hij hoorde dat ik (toen nog) 28 was.
Intussen is hij wel echt een maatje van me geworden :)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:35

18 jaar en 1.58

Ik pas zo af en toe een kindermaatje nog :') scheelt af en toe wel qua prijs!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:36

Het zal vast een Vlaamse uitdrukking zijn maarre.. wat voor boontje??

:') _O-

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:38

Leuk topic :D

Ik ben 20 jaar, 1.60m en 45 kg. Nooit mee gepest, soms wel beetje plagen. Vooral in de eerste klas van de middelbare school vaak opmerkingen gehad van 'heé, daar loopt een tas met een meisje' of iets in die richting :Y)

Grooot voordeel vind ik inderdaad dat je gewoon lekker op de pony's kunt blijven rijden en tegelijkertijd ook gewoon op paarden kunt stappen.

En kleine schoenmaat vind ik ook mooi (maatje 36).

Alleen kleding kopen... :') Ik verzuip letterlijk in de meeste kleding, broeken gaat nog wel, maar T-shirts! XS is gewoon vaak te groot, en naar XXS moet je echt zoeken want dat hebben de meeste merken niet eens. Bij de Vero Moda hoef ik eigenlijk al niet eens te passen, 9 van de 10 keer is het gewoon echt veel te wijd. :(

Iemand tips voor merken die klein vallen? Ben erg benieuwd. Sommige mensen zeggen je moet gaan shoppen in China, maar da's toch iets te ver weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:40

Ken je de uitdrukking niet "een boontje voor iemand hebben?" Dat wil zeggen dat iemand je (heel) leuk, aardig, sympathiek vindt.

Geen boner nee (ik hoop echt van harte dat ie me dat bespaard :') )

Roosch

Re: Bokkers kleiner dan 1.60m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:42

Ik heb heel lang vlakbij de Belgische grens gewoond maar dit kende ik nog niet. :')

Ik ben helaas niet gezegend met een kleine maat, ben vrij breed. Niet in m'n heupen maar al het vet hoopt zich op bij mijn buik. Heel lastig is dat.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:47

heb laast zoongeveer de hele winkel leeggekocht :')
er waren hempjes, in xs ! maar van iedere maar 1 binnen gekomen. dus alle kleuren waar nog 1 van was meegenomen ( en heel magazijn op kop gezet :D )

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:50

jelledaantje schreef:
24 jaar en 1,49 en maatje 34 van schoenen haha

Qua schoenmaat kan ik je de hand schudden! Eindelijk nog iemand die op kleine voet leeft :D Wat een drama is schoenen (en laarzen.....) kopen altijd zeg!

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:52

Lottjxx schreef:
Iemand tips voor merken die klein vallen? Ben erg benieuwd. Sommige mensen zeggen je moet gaan shoppen in China, maar da's toch iets te ver weg.

Ik kan altijd heel goed slagen met Italiaanse merken, ik was ook een heel gelukkig mens vorig jaar tijdens de uitverkoop in Rome _/-\o_

Schoenen vind ik het moeilijkste, afhankelijk van het merk en de pasvorm heb ik 34 tot 37 (tja, brede en korte voeten, dan loopt het al snel uit een :+ ) Ik baalde vorig jaar ontzettend toen ik een paar ontzettend leuke pumps had gezien die mooi waren qua hoogte en ook van een mooie kwaliteit. Maar helaas, de kleinste maat was 37 en ik stapte er steeds uit. :(

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:52

Wat een grappig topic! Ik ben 25 jaar en 1,58m lang. Schoenmaat 35,5 en weeg 51 kg. En mijn wedstrijd paard is 1,80m. Nooit rare reacties op gehad. Je ziet heus wel dat ik niet zo groot ben en hij wel groot is, maar we zijn een goed team samen. Verder ook nooit gepest op school. Ik ervaar het 'klein' zijn ook niet als vervelend. Als ik wel iets zou willen veranderen, dan zouden mijn benen wel langer mogen zijn. :-) mijn ouders zijn ook niet lang, ma ong 1.65m en pa ong 1.75m. Mijn broertje is wel een stuk groter dan mijn vader. Dus tja, ik ben klein uitgevallen. :-P

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:53

ben wel eens gestart op een vrij imposante kolenschoppen tuiger, nou, daar kreeg ik wel reacties op :+

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:56

Ik meld me hoor :D 26 en 1.56. Daarbij een vrij jong koppie, dus moet me regelmatig legitimeren. Broeken is een drama,ook omdat mijn kuiten meer dan gemiddeld dik (gespierd :Y) ) zijn. Laarzen kopen is dan ook een drama bij schoenmaatje 36....

Mensen moeten altijd erg lachen als ik op het aanrecht klim om dingen te pakken -O-

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:58

Jaaa ik meld me *\o/* Ik ben 19 jaar en 1,57 :))

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:01

Hier 1.62m, 54kg en schoenmaat 39/40. Lengte maat 30, rijbroek maat 170 a 176 afhankelijk van het merk en model. Voordeel van mijn lengte= past op een pony, maar ook op een paard van 1,82m :)
Mensen maken wel opmerkingen over mijn grote voeten= zo die leeft op grote voet of ga je water skieen?
Vroeger veel jonger geschat, tegenwoordig niet meer :)

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:03

haha, dat op het aanrecht klimmen ken ik ook.

Met broeken heb ik niet echt problemen. Sla meestal te pijpen om of als dat echt niet kan laat ik ze door mijn schoonmoeder inkorten, vindt ze nooit erg gelukkig.
Aan mijn moeders kant van de familie zijn al mijn tantes en oom klein. Mijn nichten daarentegen zijn dan weer wel lang. Mijn broertje had trouwens ook wel wat van zijn lengte aan mij mogen geven (hij is rond de 1.90). Anderzijds vond moeders mij makkelijker uitpoepen dan mijn broertje :+

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:04

unihorses schreef:
ben wel eens gestart op een vrij imposante kolenschoppen tuiger, nou, daar kreeg ik wel reacties op :+

Ja, wij passen wel. All star heeft lange benen en niet zoveel lijf. Voorheen heb ik een paard gehad van 1.65m en deze was heel rond, veel lijf. Dit paard leek zeker zo groot dan deze nu. Ik denk dus ook dat het per paard verschilt of je als kleiner persoon staat .:-)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:06

(Bijna) 24-jarige bokker van 1m50 meldt zich...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:07

Fanny_1988 schreef:
unihorses schreef:

Ja, wij passen wel. All star heeft lange benen en niet zoveel lijf. Voorheen heb ik een paard gehad van 1.65m en deze was heel rond, veel lijf. Dit paard leek zeker zo groot dan deze nu. Ik denk dus ook dat het per paard verschilt of je als kleiner persoon staat .:-)

dit stond niet :+ gigantische bennen... ik kijk tegen zijn kruis aan.... en met kramperig kijk ik dus tegen een hoef... :D
zijn hoofd is groter dan mijn bovenlichaam :') en vrij gespierd

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:40

Wat een leuk topic :) Ik ben 20 jaar en 1.56, schoenmaat 36. Over het algemeen heb ik niet veel hinder van het klein-zijn, behalve:
- concerten/festivals. Zulke evenementen zouden ze moeten sorteren op grootte (vooraan de dwergjes, achteraan de reuzen).
- laarzen kopen. Zijn of te lang, of te dun in de kuit.
- broeken kopen. In m'n kast ligt nog een hele stapel broeken die korter gemaakt moeten worden, dat komt er nooit van. Wel heb ik een model broek gevonden wat perfect past! Broeken met zo'n ritsje onderaan de pijp, dit is een model dat voor 'normale' mensen tot net boven de enkel komt. http://tinyurl.com/pntknl3
- boodschappen doen. De hoge schappen blijven lastig.
- staantafels. Ik heb een hekel aan die dingen, veel te hoog!
- grote groepen dicht op elkaar staande mensen. Daar word ik helemaal claustrofobisch van, krijg dan ook geregeld een elleboog oid tegen m'n hoofd.

Het heeft natuurlijk ook wel voordelen :) :
- je wordt sneller als schattig bevonden, je moet denk ik veel moeite doen wil je 'bitch' genoemd worden.
- schoenen zien er veel leuker uit aan een klein voetje.
- in kleine auto's zitten is niet vervelend en je krijgt geen kramp van onnatuurlijke houdingen.
- je kunt zonder schaamte een happy meal bestellen.
- als je onder een auto komt wordt je niet geraakt, en als je de huissleutel bent vergeten kun je zo onder de deurspleet door :+
- vul aan :D
Laatst bijgewerkt door Connie op 27-06-13 00:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:44

159 en 19 jaar.
Iedereen vind me schattig. :j

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:48

broeken heb ik helemaal geen problemen mee. ze zijn wat te lang, ja... maar het zit gewoon wat gerimpeld bij mijn enkels

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 03:08

Ik ben 1,54 en vind het heerlijk :D Ik klim in de supermarkt gewoon de rekken in, iedereen begint altijd tegen me te praten want ik ben zo "schattig", ik kan iedere schoen aan die ik wil zonder langer te zijn dan welke jongen dan ook (op de iniminies na :P) en sta bij ieder concert vooraan omdat ze toch wel over me heen kunnen kijken. Leuk hoor, dat klein zijn :D het enige nadeel vind ik soms als je met een groep lange mensen op stap bent dat je de gesprekken niet goed kunt volgen omdat je toch snel 1' a 2 koppen kleiner bent. Ik ben trouwens 20 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 03:11

1.55, lekker makkelijk in het vliegtuig.

Zie niet zo goed waarom je schattig zou zijn omdat je klein bent, alsof je dan een babyface hebt ofzo. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:58

Toen ik met Delta Airlines naar de VS vloog had ik anders ook best wel last met mijn benen. Net zoals op school in onze auditoria, er zijn er 2 waar zelfs ik al haast met mijn knieën tegen de rug van mijn voorganger aan zit. Kan niet eens mijn benen kruisen zonder het tafeltje aan te tikken. Als dat lokaal op de planning staat hoor je dan ook erg vaak gezucht en gevloek van de grotere mensen in de klas.