Mensen met onmogelijke, maar toch succesvolle relaties?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: Mensen met onmogelijke, maar toch succesvolle relaties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:57

Voor zover ik weet mag het idd niet, maar goed alles wat onze lieve heer verboden heeft mag in de taxi wereld wel :+
Het sloopt ook wel maar het is zijn eigen keuze.
Als hij er aan onderuit gaat zien we het dan wel weer ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 00:45

En waar bestaat jullie relatie dan uit, rommulus? Ik kan me er geen voorstelling bij maken, maar dat betekend niet dat ik het veroordeel, ik ben wèl erg nieuwsgierig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 01:02

Ik slaap nu ook gewoon alleen, samen slapen gaat zo lastig wanneer je vriend nog in Canada zit en ik niet meer.. Vind het niet zo'n big deal, het went wel :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 01:22

Ik pas wel op Esah nu wij samenwonen. No worries.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 02:19

Zelf al meer dan 12 jaar een lat-relatie
Vriend is 14 jaar ouder en woont 64 km bij me vandaan

Mijn zus is al jaren getrouwd met een volle neef
Hebben twee kinderen
Mijn zus is zelfs al oma

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 02:20

Een neef? Moesten ze toestemming vragen of mag dat wettelijk gewoon?

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 02:46

lieveli schreef:
Een neef? Moesten ze toestemming vragen of mag dat wettelijk gewoon?

Neef mag gewoon, is niet strafbaar
Toen mijn zus zwanger was kreeg ze wel wat meer controle en onderzoeken
De beide kinderen en kleinkind zijn kerngezond

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 04:23

Hier een heel succesvol huwelijk met een tien jaar jongere man, begonnen als vakantieliefde, inclusief immigratie naar Nederland, verschillende culturen, verschillende religies (hoewel beiden niet praktiserend). Maar niemand die onze relatie ooit onmogelijk heeft genoemd. Nou ja, ik zelf misschien :n :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 06:55

MarcoBorsato schreef:
Varekaj schreef:
Altijd lachen als je dan even aangeeft "is de rimboe van Argentinië ook goed? Of onder een sluier in de Verenigde Arabische Emiraten?"

Lieveli: De domicilie van mijn vriend staat momenteel ook nog in Saoedi-Arabië :j Je ziet mensen altijd verschrikt kijken als ze zijn ID in handen krijgen, die is ginds immers uitgegeven door de Belgische ambassade, maar het staat er wel op als verblijfplaats.
Wat mag ik verstaan onder uberbiologisch? Biologisch eten kan ik er uit afleiden, of gaat het verder dan dat?

Moest ik de paarden niet hebben, ik zou ook gewoon meegaan op getrouwde basis tot de kinderen 3 zijn en naar de kleuterschool moeten. Vanaf dan zou ik ze ook gewoon in België op school willen hebben, ten laatste in het 1e klasje van het lager onderwijs als ze 6 zijn.

Hij heeft een biologische supermarkt, eet geen brood en lactose producten, gebruikt geen plastic zakjes in de supermarkt (serieus, welke idioot doet het fruit los in de mand? Mijn vriend :roll: ) herbruikt ALLES en vertelt mij elke dag, de hele dag, hoe slecht wifi is voor het lichaam, wat suiker met mijn lijf doet, dat ik mijn afval moet scheiden etc etc.

Haha, herkenbaar, hoewel op andere vlakken := Wat je in het begin aantrekkelijk en charmant vind, gaat op den duur wel irriteren heb ik al gemerkt :')

Hier geen onmogelijke relatie, maar toch wel wat verschillen :D We verschillen 5 jaar in leeftijd, hij is afgestudeerd als filosoof, en ik volgend jaar als bioloog... je kan je dus wel voorstellen hoe het hier soms aan toe gaat, ik über realistisch en wetenschappelijk en hij zweverig en rond de pot draaiend (in mijn ogen :)) ) Het is ook wel de reden dat ik op hem ben gevallen, maar ook de reden van veel misverstanden en meningsverschillen. Vandaag zijn we 7 jaar samen :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:31

lieveli schreef:
Mijn vriend en ik zijn nog maar iets meer dan 3 maanden samen, maar wel de meest onmogelijke combinatie ooit. Hij: uberbiologisch, sport heel veel, erg met de natuur en dergelijke bezig. Ik: Nederlandse uberconsument. Maar het werkt tot nu toe wel. We kunnen heerlijk gepassioneerd discussiëren en ruziemaken en het ook heerlijk gepassioneerd bijleggen. :')

Hihi dat klinkt een beetje als mijn neef. Van kleins af aan is dat altijd een rasechte carnivoor geweest. Vlees, vlees vlees en liefst zo vettig mogelijk, groenten lustte hij niet en wilde hij niet, en mijn nicht die vegetarisch is kreeg meermaals heel idiote flauwe opmerkingen naar haar hoofd.

Zijn laatste drie grote liefdes waren allemaal...vegetariërs :') . En zijn huidige vriendin noemt zichzelf er dan geen maar die lust gewoon écht niks :D . Intussen is hij het zo gewoon dat hij zelf vaak voor zichzelf nog altijd vegetarisch maakt en zijn er heel wat groenten op zijn lijst bijgekomen :D .

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:47

Tijdens een concert van Burning Spear in Nighttown (bestaat dat nog?), tegen een prachtige Kaapverdiaan met lange dreads 'aangelopen'. Na een half jaar simpele pret tegen beter weten in verliefd geworden. We gingen samenwonen en kregen een dochter. Na een paar jaar heftige ups en downs ermee gestopt. Hij blowde vreselijk veel en was vanwege heimwee naar zijn thuisland vreselijk ongelukkig.
Inmiddels ben ik alweer tien jaar gelukkig met mijn Hollandse Jan. Niet zo heftig, maar juist zo heerlijk ongecompliceerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 08:08

Ik heb er niks op tegen dat iemand er een bepaalde levensstijl op na houdt, maar ik zou het wel best snel zat worden als ze me de hele tijd gaan wijzen op wat allemaal slecht is. Al ben ik soms ook wel drammerig naar het gewicht van vriendlief toe :o Dan wel eerder in de zin "zorg dat je niet meer over de 100kg heen gaat" dan dat hij echt moet vermageren. Toen we net samen waren zijn we een keer uit geweest waar er foto's gemaakt werden, hij woog toen 100+ en had er geen last van. Ik ook niet, tot ik de foto's zag. Jeetje... Heel subtiel ze naar hem doorgemaild en hij reageerde even geschokt. Vond zichzelf echt papperig, en is toen op zijn leefgewoontes gaan letten. Vooral minder bier heeft wonderen gedaan, hij is toen best snel 10kg kwijtgeraakt en hij schommelt nu steeds tussen 96 en 92kg. Perfect vind ik zelf :) Hij krijgt er ook steeds complimenten over dat hij er zo goed uit ziet van heel veel mensen, da's voor hem dan weer de motivatie om het vast te houden.

Ohja, iedereen zei ook steeds dat onze relatie gedoemd was om te mislukken omdat ik onmogelijk zou zijn om mee samen te leven :)) Zat toen erg slecht in mijn vel, heel erg in de knoop met mezelf en ik geef toe, een rotkarakter :o Nu zijn de meeste jaloers op 'm voor alles wat ik voor hem doe en ze staan verbaasd over de positieve draai die onze relatie aan ons beiden gegeven heeft. Dat vind ik dan wel weer leuk om te horen, dat we een beetje een voorbeeld zijn van hoe het allemaal wel goed kan gaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 08:53

Toestemming voor een huwelijk tussen neef en nicht is redelijk ouderwets :D Dat mag gewoon. Je mag als oom zijnde ook met je eigen nicht trouwen (of andersom). De vraag is of je het wil natuurlijk :D

Ik ken ook een stel die achterneef en achternicht zijn. Dat wisten ze van elkaar. Hebben ook een kind is ook gezond :j Vage kennis zijn volle neef en nicht, maar die hebben wel een ongelukkig kindje gekregen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 08:57

Ik zei vroeger (een jaar of vijf oud) altijd dat ik met mijn neef ging trouwen. We konden gewoon goed met elkaar opschieten. Maar we gingen wel geen kindjes hebben, want die waren dan gehandicapt dus dat ging niet. En dat zeiden we dus héél erg serieus tegen onze ouders :') .
Het is er wel nooit van gekomen :D .

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:09

rommulus schreef:
Veel mensen vinden het een onmogelijk iets, maar ik schijn er ook een te hebben :D
Mijn vriend (ex collega) draait alleen nachtdiensten.
Als ik dus overdag weg ben zien we elkaar niet.
S'nachts lig ik zonder menselijk gezelschap.
En overdag als ik thuis ben loop ik als een muis door het huis wand we wonen nog klein en zeer gehorig.

De dagen dat ie vrij is lukt het hem niet om het dag ritme aan te nemen dus mocht ie er vroeg uit zijn pakt ie vaak in de middag nog wat uurtjes slaap.

Ik zit zowat in hetzelfde schuitje.
Vriendlief is chefkok in de horeca en werk begin middag tot vaak laat in de avond, ik zit op kantoor van 8 uur sochtends tot 4 uur smiddags.. Daarnaast is vriendlief wisselende dagen vrij, dus de ene week zien elkaar weinig, alleen s'avonds als we te bed gaan en de andere is hij vaak wel een dag in het weekend vrij.

Hier moet ik ook altijd erg stil zijn want als ie wakker wordt is hij de hele dag ongezellig haha :Y)

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:54

Zelf was ik vroeger ook verliefd op mijn neef
Zal wel in de genen zitten
Alleen was dit zo'n lekker onschuldige kinder verliefdheid

Wij zijn in Australië geboren en voor een groot gedeelte opgegroeid
Dus familie, neven en nichten kende we helemaal niet
Er was toen nog geen Skype of internet
Dan kan het gebeuren dat als je je neef ontmoet er meer is dan een familie klik
Kan me de ruzies tussen mijn moeder en zus nog heel goed herinneren
Ook de vele keren dat ze stiekem samen met mij er heen ging
Dan kon ik altijd nog zeggen dat we daar niet zijn geweest
Alsof mijn moeder dat niet door had

Maar uiteindelijk zijn ze een gelukkig en vooral gezond gezin

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:04

Aan dat laatste gedeelte van je post kan ik geen touw aan vastknopen?

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:38

Hier een naar mijn inziens een normale relatie/huwelijk.
We zijn elkaars tegenpolen, hij geduldig,kalm en iet wat een binnenvetter maar als die knalt dan gaat het hard,ik daarin tegen kan wat impulsief zijn,flapuit,ongeduldig,soms wat drammerig :o
Maar juist onze verschillen maakt het dat wij elkaar perfect aanvullen.
Dit jaar zijn we 11 jaar samen en 3 jaar getrouwd.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:55

Sammie schreef:
Aan dat laatste gedeelte van je post kan ik geen touw aan vastknopen?

Mee eens, kan het ook niet volgen :D

Maar deze post heeft ook niet veel betrekking op dit topic..

Citaat:
Hier een naar mijn inziens een normale relatie/huwelijk.
We zijn elkaars tegenpolen, hij geduldig,kalm en iet wat een binnenvetter maar als die knalt dan gaat het hard,ik daarin tegen kan wat impulsief zijn,flapuit,ongeduldig,soms wat drammerig :o
Maar juist onze verschillen maakt het dat wij elkaar perfect aanvullen.
Dit jaar zijn we 11 jaar samen en 3 jaar getrouwd.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:00

Citaat:
Maar deze post heeft ook niet veel betrekking op dit topic..
Citaat:
Uiteraard zijn alle verhalen welkom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:12

Ik vind mijn relatie heel gewoon, maar veel anderen vinden dat niet.

we zijn bijna 10 jaar samen
Hij is 5 jaar jonger.( 35)
Ik ben 40 en heb een dochter van 17 ( waar mijn man dus al bijna 10 jaar stiefvader van is )
Samen hebben we een zoon van 5
We hebben een pleegdochter van 18

Ik werk meer dan fulltime en ben kostwinnaar.
Hij werkt 4 dagen vrij dicht bij huis, en draagt het grootste deel van de zorg voor de kinderen en gaat over zaken als ouderavond, kinderen die bij elkaar spelen, kookt bijna altijd ( behalve het weekend )

Goed geregeld vinden we allebei, maar meer traditionele gezinnen vinden ons raar :)

Niet zo spannend als de verhalen in dit topic ( heerlijk om te lezen ) , maar we zijn niet gemiddeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:19

Hier erg vaak mensen die raar kijken omdat het er bij ons wel vrij traditioneel aan toe gaat. Logisch, de helft van de tijd is hij er niet, het huishouden gaat niet uit zichzelf :roll:
Oh, nog zo'n punt waarop ik veel verbazing krijg. Ik studeer nu verpleegkunde, als het goed is heb ik morgen mijn 1e jaar afgerond. Ik twijfel om er daarna nog een banaba Spoed/IZ bij te doen en zelfs nog een master. Da's 3 jaar extra. Ik ben er nu 29 en kinderwens is er, maar er zit geen haast bij en eerlijk, als ze er niet komen, ook geen ramp. Dat doet ook vaak wenkbrauwen fronsen, dat ik zo graag verder wil studeren.
Tel daarbij op dat ik geen kinderen wil als het er op neerkomt dat ik dan moet stoppen met werken. Vind het zonde om een diploma te halen, keihard ervoor te werken en er dan niks mee te doen als huisvrouw. Dan heb ik geen eigen inkomen, wordt afhankelijk van mijn partner en ik zie die niet staan springen om mijn paarden te blijven betalen.
Haast niemand begrijpt me als ik zeg dat ik de paarden niet wil verkopen. "Dan koop je later toch een ander?". Werkt hier niet. En ik hou enorm van mijn vriend, maar wil nooit van mijn leven vrijwillig financieel afhankelijk worden als dat inhoudt dat ik zowat alles wat ik graag doe opzij moet schuiven omdat ik het zelf niet meer kan betalen.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:22

Lay_D schreef:
Citaat:
Uiteraard zijn alle verhalen welkom
[/quote]

Dit topic gaat toch over onmogelijke, maar succesvolle relaties...?

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:22

missje schreef:
leestmee schreef:
Ik ben bijna 30 en mijn partner is ook 62. Gaat al 5 jaar goed.

Jee zeg. Ben nu wel nieuwschierig hoe jij naar de toekomst kijkt.
Als je mijn leeftijd hebt is je partner 77.

Dat klopt. Ik weet dat hij er op een gegeven moment niet meer zal zijn. En dan ben ik 60 ofzoiets.
Ik heb er nooit zo bij stil gestaan. Ik ben al heel erg blij dat ik dit keer wel een goeie vent getroffen heb ipv een klootzak die alleen om zichzelf geeft.

als ik er dan nu over nadenk weet ik dat ik op een gegeven moment zonder hem verder zal moeten.
Het enige wat wij wel hebben gedaan is een samenlevingscontract omdat wij nooit zullen trouwen en hij mij niet onverzorgd achter wil laten.
Dit ook omdat hij 3 kinderen heeft uit een vorig huwelijk.

Dat het pijn gaat doen als hij er niet meer is lijkt me logisch.

Hoe dan verder tegen die tijd zie ik wel. Met hem ben ik gelukkig en hoop dat ook nog te blijven.