Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Carlienn_ schreef:'s Morgens vroeg de eerste trein: Sorry we wachten op de machinist, we hopen dat hij snel komt.
En een keer aan het eind van de middag, een meisje reed zwart en 100 meter voor het station (waar ik zelf ook moest uitstappen) heeft de trein ongeveer 20 minuten stil gestaan omdat er nog geen politie was gearriveerd op het station om het af te handelen met het meisje.

(vertraging als je écht ergens op tijd moet zijn bijvoorbeeld)
Traiectum schreef:"We wachten nog op de machinist. Hij is wat later want zijn trein heeft vertraging."

Konstantine schreef:Traiectum schreef:"We wachten nog op de machinist. Hij is wat later want zijn trein heeft vertraging."
Die hoor ik geregeld.
Of "Hier volgt een mededeling aan de passagierende machinist: u wordt geacht deze trein te besturen, meld u."
's Zomers tussen Oudenbosch en Zevenbergen (geloof ik): "Wij staan even stil want de brug is omhoog. Geniet u intussen van het uitzicht!"
Zelfde trein had vlak daarna ineens problemen met de tractiemotor of zo, toen reden we de rest van de weg met zo'n slakkengangetje dat we op een gegeven moment aan de kant moesten voor de stoptrein achter ons.
Ook wel eens gehad dat onze trein moest wachten op de trein van de andere kant, want die had een station overgeslagen en al die mensen die daar moesten zijn moesten overstappen en met ons mee terug.
Trouwens ook wel eens gehad dat de trein stopte waar dat niet moest, die machinist reed vast niet vaak intercitydiensten.
Met de metro ooit echt doodsbang geweest, omdat 'ie ermee kapte midden op een overweg, midden in de spits, terwijl de metro erachter er al aan kwam, die kon gelukkig net op tijd remmen en heeft ons geduwd naar het volgende station.
) deze doet het. Excuses voor het ongemak en nog een fijne reis.
Die toeristen zullen gedacht hebben zeg!!
tabaflab schreef:Amsterdam perron bedenk ik 5 minuten van te voren roepen ze om trein blablabla vertrekt daar. Halve perron over blijkt dat je te laat bent
Dat ze niet even kunnen omroepen dat de trein van een ander spoor vertrekt. Mijn trein vertrekt in Tilburg altijd vanaf spoor 1, tot vorige week. Ik zag die trein aankomen, blijkt ie naar spoor 2 te rijden. Iedereen als 'n idioot naar spoor 2..
Adindaa schreef:"Dames en heren de achterkant van de trein kan niet in gebruik genomen worden, wij verzoeken u allen zich te verplaatsen naar de voorkant van de trein."
Oke dus iedereen vanuit het achterste gedeelte naar voren, we zitten nog geen vijf minuten:
"Dames en heren, deze trein rijdt niet omeer, de volgende trein vertrekt vanaf spoor 4"
Zucht oke dus iedereen naar spoor 4 toegelopen, waarna we er vervolgens 1,5 uur over hebben gedaan om van Alkmaar naar Amsterdam te komen omdat we in de file stonden voor Amsterdam Centraal
die koppelt in alkmaar aan elkaar.
) maar in België reed alles gewoon!
En dan zo'n heerlijke belgen stem, geweldig!