Meest vreemde vorm van vertraging.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:26

Hmm ik heb ooit versnelling gehad omdat het mistig was en de trein per ongeluk een station voorbij reed, ik vond het best grappig maar ik heb wel een boel ziektes om me heen gehoord :')

Laulitz

Re: Meest vreemde vorm van vertraging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:37

Wat hebben jullie leuke omroepen hebben jullie in Nederland zeg! In België hebben ze geen reden of ze steken het op 'mensen op het spoor'

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:52

De trein stond stil, al 10 minuten en we vroegen ons allemaal af wat er was.. uiteindelijk riep de conducteur dus wat om, we stonden stil omdat er een ontsnapte hond op de rails rondliep die ze niet te pakken kregen. Na een half uur konden we weer verder, nadat de dierenambulance de hond had weggehaald.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:59

Van de winter: sorry ben het station voorbij gereden het was niet glad maar er wilde toch niet uitstappen toch? Uhh jawel wij haha.

Heb er ook wel eens eentje gehad die bleef maar zingen en lol dat hij had joh!

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:02

's Morgens vroeg de eerste trein: Sorry we wachten op de machinist, we hopen dat hij snel komt.
En een keer aan het eind van de middag, een meisje reed zwart en 100 meter voor het station (waar ik zelf ook moest uitstappen) heeft de trein ongeveer 20 minuten stil gestaan omdat er nog geen politie was gearriveerd op het station om het af te handelen met het meisje.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:05

Carlienn_ schreef:
's Morgens vroeg de eerste trein: Sorry we wachten op de machinist, we hopen dat hij snel komt.
En een keer aan het eind van de middag, een meisje reed zwart en 100 meter voor het station (waar ik zelf ook moest uitstappen) heeft de trein ongeveer 20 minuten stil gestaan omdat er nog geen politie was gearriveerd op het station om het af te handelen met het meisje.

Jeetje wat lijkt me dat beschamend zeg :=
Ik reis wel vaak met de trein, maar nog nooit echt leuke vertragingen gehad, wel hele vervelende :+ (vertraging als je écht ergens op tijd moet zijn bijvoorbeeld)

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:07

Amsterdam perron bedenk ik 5 minuten van te voren roepen ze om trein blablabla vertrekt daar. Halve perron over blijkt dat je te laat bent :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:09

Traiectum schreef:
"We wachten nog op de machinist. Hij is wat later want zijn trein heeft vertraging."

_O-
Die hoor ik geregeld. :j
Of "Hier volgt een mededeling aan de passagierende machinist: u wordt geacht deze trein te besturen, meld u."

's Zomers tussen Oudenbosch en Zevenbergen (geloof ik): "Wij staan even stil want de brug is omhoog. Geniet u intussen van het uitzicht!"
Zelfde trein had vlak daarna ineens problemen met de tractiemotor of zo, toen reden we de rest van de weg met zo'n slakkengangetje dat we op een gegeven moment aan de kant moesten voor de stoptrein achter ons. :+

Ook wel eens gehad dat onze trein moest wachten op de trein van de andere kant, want die had een station overgeslagen en al die mensen die daar moesten zijn moesten overstappen en met ons mee terug. _O-

Trouwens ook wel eens gehad dat de trein stopte waar dat niet moest, die machinist reed vast niet vaak intercitydiensten. :')

Met de metro ooit echt doodsbang geweest, omdat 'ie ermee kapte midden op een overweg, midden in de spits, terwijl de metro erachter er al aan kwam, die kon gelukkig nog wel op tijd remmen en heeft ons geduwd naar het volgende station. :=

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:10

Konstantine schreef:
Traiectum schreef:
"We wachten nog op de machinist. Hij is wat later want zijn trein heeft vertraging."

_O-
Die hoor ik geregeld. :j
Of "Hier volgt een mededeling aan de passagierende machinist: u wordt geacht deze trein te besturen, meld u."

's Zomers tussen Oudenbosch en Zevenbergen (geloof ik): "Wij staan even stil want de brug is omhoog. Geniet u intussen van het uitzicht!"
Zelfde trein had vlak daarna ineens problemen met de tractiemotor of zo, toen reden we de rest van de weg met zo'n slakkengangetje dat we op een gegeven moment aan de kant moesten voor de stoptrein achter ons. :+

Ook wel eens gehad dat onze trein moest wachten op de trein van de andere kant, want die had een station overgeslagen en al die mensen die daar moesten zijn moesten overstappen en met ons mee terug. _O-

Trouwens ook wel eens gehad dat de trein stopte waar dat niet moest, die machinist reed vast niet vaak intercitydiensten. :')

Met de metro ooit echt doodsbang geweest, omdat 'ie ermee kapte midden op een overweg, midden in de spits, terwijl de metro erachter er al aan kwam, die kon gelukkig net op tijd remmen en heeft ons geduwd naar het volgende station. :=

Jij heb er ook een hele lijst bijzitten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:11

Ja, ik heb een jaar lang 3 dagen in de week met het ov van Zeeland naar Rotterdam gereisd en dan ook nog een dag naar Den Haag.
Altijd leuk, de NS. :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:12

Vrijdag avond nog: in de sprinter van rotterdam centraal richting barendrecht. Op lombardijen "uu jongens we moeten terug, we hebben de verkeerde wissel genomen en staan nu op een doodlopend stuk spoor". Ja hoor, gingen we in zijn achteruit terug naar de wissel.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:12

Ow ik heb er nog een - ja je beleeft nog eens dingen in die treinen ja!
Zat op een gegeven moment in de trein naar Schiphol, ik zou vliegen maar het was eerste dag kerstvakantie en d'r viel toen 25 centimeter sneeuw. Drama dus, hele OV plat...ontzettend druk. Ik zat in Amsterdam (hoorde ik helemaal niet eens te wezen maar ja OV en sneeuw, enough said...), in de trein die naar Schiphol zou gaan via twee stations.

Dus trein vertrok, kwam bij station aan, reed heel rustig, stond toen stil op station.. allemaal mensen al naar de deuren maar die gingen niet open. Ineens de conducteur:
"Sorry jongens, maar we rijden toch door!"
Trein kwam weer in beweging.
"Vind het een beetje druk op het station, dat gaat volgens mij noooiit meer in de trein passen, dus ik durf de deuren niet open te doen...dus jullie mogen vanaf Schiphol zometeen weer met rechtsomkeert terug! Ik hoop dat die trein terug nog rijdt! Excuses voor het ongemak."

:')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:13

Niet echt veel grappige vertragingen hier, maar toen ik nog veel lange afstanden (lelystad zeeland of friesland belgie) ALTIJD iets met arnhem.
Meestal geraak ik er überhaupt niet, maar als ik er kom is er wel weer iets anders. >;)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:14

Opeens een trein die in de noodrem ging, binnen 5 seconden stond de trein volledig stil.
'dames en heren, we wilde even kijken of de noodrem het deed (goh, nog niet gemerkt :+ ) deze doet het. Excuses voor het ongemak en nog een fijne reis.
Dus. :+

Oja, en nog eens dat we opeens stil stonden omdat het raam stuk was en afgeplakt moest worden, ook wel apart.

doekenbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:19

Ik heb vrienden die bij de NS werken en daar krijg je zulke grappige verhalen van te horen :j

Trein kapot, staan op het perron te wachten met zen allen. Een vrouwtje tegen mijn vriendin: Euhh wat is er aan de hand? Nou, zegt mijn vriendin, we hebben een lekke band! En dat vrouwtje bloedserieus: Ohhh...Maarre.. hebben jullie geen plakspullen bij dan? Euh...nee die hebben we op station Eindhoven laten liggen _O-

Een defect aan de trein en op het volgende station moesten alle reizigers overstappen in een andere trein. De machinist dacht lollig te zijn en roept om: Dames en heren we hebben een defect aan deze trein, we zullen station Den Bosch waarschijnlijk nog wel halen maar dan moet u wel nu allemaal aan de linkerkant van de trein gaan zitten! Mijn vriendin, toendertijd nog conductrice, gaat door de trein... En werkelijk alle reizigers zaten aan de linkerkant! En de enkeling die nog rechts zat vloog bij de aanblik van mijn vriendin alsnog naar links :+

Een vriend was hoofdconducteur en zijn trein ging vanaf het rustpunt richting schiphol. Omdat die treinen op dat rustpunt schoongemaakt worden en er dan vuilniszakken bij de deuren liggen gebeurt het nog wel eens dat er kauwen (soort kraai) de trein in vliegen en opgesloten worden. Toen ze eenmaal op schiphol stonden kwamen ze daar dus achter en die vriend van mij zegt tegen zijn collega, roep ff om dat we iets later vertrekken dan jaag ik dat beest naar buiten.
Dames en heren, het duurt iets langer voordat we vertrekken want er zit een kauw in de trein. Die jagen we eerst even naar buiten.
Ladies and gentleman, we have a little delay because there's a cow in this train..... }:0 Die toeristen zullen gedacht hebben zeg!! _O-

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:20

"Dames en heren de achterkant van de trein kan niet in gebruik genomen worden, wij verzoeken u allen zich te verplaatsen naar de voorkant van de trein."

Oke dus iedereen vanuit het achterste gedeelte naar voren, we zitten nog geen vijf minuten:
"Dames en heren, deze trein rijdt niet meer, de volgende trein vertrekt vanaf spoor 4"

Zucht oke dus iedereen naar spoor 4 toegelopen, waarna we er vervolgens 1,5 uur over hebben gedaan om van Alkmaar naar Amsterdam te komen omdat we in de file stonden voor Amsterdam Centraal >;)

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:41

Wat is het vreemd dat een trein de verkeerde wissel neemt >;)
De NS kan er duidelijk wat van, maar de NMBS ook hoor :p
Alleen stations voorbij rijden is denk ik nog niet echt voor gevallen

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:46

tabaflab schreef:
Amsterdam perron bedenk ik 5 minuten van te voren roepen ze om trein blablabla vertrekt daar. Halve perron over blijkt dat je te laat bent :+

Oh daar heb ik zo'n hekel aan! >;) Dat ze niet even kunnen omroepen dat de trein van een ander spoor vertrekt. Mijn trein vertrekt in Tilburg altijd vanaf spoor 1, tot vorige week. Ik zag die trein aankomen, blijkt ie naar spoor 2 te rijden. Iedereen als 'n idioot naar spoor 2..

Of nog iets in Den Bosch. Allemaal problemen. Intercity naar Zwolle was te laat dus de Sprinter naar Breda stond er eerder. Word er gezegd de InterCity naar Zwolle rijd alsnog (in eerste instantie niet of met 15 min vertraging, trein was er ineens?), maar die rijd wel over 2 min aan, wil je eerder in Tilburg zijn, moet je die trein hebben. Nou dus de halve trein kon in 2 min half station Den Bosch door rennen voor die trein.. :roll:

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:49

Hier ook een paar mooie, hebben niks te maken met vertraging maar vind ze toch de moeite waard om te melden!

'Dames en heren, door de mist hebben wij station Nieuw-Vennep gemist'

en:

'Dames en heren, wonder boven wonder rijden wij op tijd station Leiden Centraal binnen! Links van u ziet u dit en rechts van u ziet u dat (even vergeten wat)'

Blijkbaar bijzonder dat treinen op tijd aankomen :')

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:51

Bij ons had de trein onlangs vertraging omdat er bij het vorige station 'mensen langs het spoor stonden' ofzoiets. Het klonk vrij apart.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:55

Adindaa schreef:
"Dames en heren de achterkant van de trein kan niet in gebruik genomen worden, wij verzoeken u allen zich te verplaatsen naar de voorkant van de trein."

Oke dus iedereen vanuit het achterste gedeelte naar voren, we zitten nog geen vijf minuten:
"Dames en heren, deze trein rijdt niet omeer, de volgende trein vertrekt vanaf spoor 4"

Zucht oke dus iedereen naar spoor 4 toegelopen, waarna we er vervolgens 1,5 uur over hebben gedaan om van Alkmaar naar Amsterdam te komen omdat we in de file stonden voor Amsterdam Centraal >;)

Dat moet de intercity wel zijn :') die koppelt in alkmaar aan elkaar.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:02

Vanmiddag nog, trein remde een aantal maal nogal plotseling: 'Dames en heren, zoals u voelt heeft deze trein een paar kuren... We hopen dat het snel over gaat'. Juist ja :+

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:10

Geen vertraging, wel een noodstop.

"Dames en heren, jongens en meisjes. Wij gaan zo meteen een noodstop maken! Rustig maar, er is niks aan de hand, het is gewoon een oefening die onze machinist in opleiding moet doen."

...

"NEE TIM! NIET DIE KNOPPEN! DEZE!!!!"

Oftewel, de machinist in opleiding had nog wat te leren :))

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:20

Ik ging een keer met mn vriend naar Antwerpen (vanuit Roosendaal) om naar een concert te gaan, dus wij de grens over (dat was op die dag dat alle treinen ongeveer stilstonden, we hebben er 6u over gedaan om van Den Bosch naar Antwerpen te gaan :') ) maar in België reed alles gewoon!

Stonden we heel even stil omdat er een IC voorbij moest: 'Als u nu allemaal even naar rechts kunt kijken, dan ziet u een hoge snelheidstrein in zijn natuurlijk habitat'

Ik had het niet meer :') En dan zo'n heerlijke belgen stem, geweldig!

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:24

ik vind het ook vooral knap dat jullie die machinisten kunnen verstaan!
ik hoor vaak niet meer dan alleen wat geruis uit de spiekers komen :Y)