Even hulp gevraagd schuldvraag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendyenbram

Re: Even hulp gevraagd schuldvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:14

Ben het na gaan vragen en idd alleen voor Gas. Maar dan nog, Hij heeft altijd alle ramen wagenwijd open. maar ook hele dagen weg van huis voor werk. of hele weekenden met de ramen open en de stoom die uit de verwarmingspijp blijft komen.

Dus die 50,- euro gaan echt wel op aan dat gas. Aangezien wij zelf een houtkachel hebben gebruiken wij niet zo heel veel gas.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:15

50 euro voor alleen gas? Het klinkt wel weinig, maar een kennis betaald ook maar 73 euro voor een klein huisje (3kamerapp) incl gwl én kabel á 16,00. Dus het kan wel. Zeker als het alleen voor gas is. Zitten jullie nog op z’n tank?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:19

Dan zou ik er wat mee gaan doen. Kijken of er voor zowel gas, water én elektra een tussenmeter geplaatst kan worden en dan kan meneer lekker zelf het volle pondje dokken. Dan zal ie wel spijt krijgen dat ie gestopt is met die 50 euro aan jullie te betalen.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:27

Dit is een zomerhuisje 2 slaapkamers en keuken met woonkamer in een. en een apart gangetje met badkamer/toilet. het huis is niet tot weinig geisoleerd en heeft dus dag en nacht de ramen wijdt los.
Normaal betaalden we in een hoekhuis per maand voor 6 personen 215 euro p/m en krgen we nog geld terug aan het eind van het jaar. Nu betaalden we 295 euro per maand en moeten nog 2000 euro bij betalen. terwijl wij een houtkachel zeer vaak aan hebben.

* toegevoegd wij hebben geen tank meer.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:34

Tussen metertje laten plaatsen meid, je betaald je nu scheel voor je "gezellige'buurman....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:36

Ik zou meters laten plaatsen. Of iig je zwager dat laten doen. Hij wil het verhuren, toch. Hij is ook de verhuurder. Simpel. Dan ben je er vanaf ook. Geen geruzie meer over wie betaalt wat voor wie. Of gedreig met ik betaal dit niet en dat niet. Splitsen, tussenmeters of wat ook dan ook. En op papier laten zetten.

Hij heeft ook de huurbescherming achter zich staan waardoor er ff uitgooien echt niet zomaar zal lukken. Laat hem dan ook maar gewoon betalen voor wat hij gebruikt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:39

wendyenbram schreef:
Dit is een zomerhuisje 2 slaapkamers en keuken met woonkamer in een. en een apart gangetje met badkamer/toilet. het huis is niet tot weinig geisoleerd en heeft dus dag en nacht de ramen wijdt los.
Normaal betaalden we in een hoekhuis per maand voor 6 personen 215 euro p/m en krgen we nog geld terug aan het eind van het jaar. Nu betaalden we 295 euro per maand en moeten nog 2000 euro bij betalen. terwijl wij een houtkachel zeer vaak aan hebben.

* toegevoegd wij hebben geen tank meer.

Zie mijn verbruik, komt overeen met jouw situatie en betaal 200, daar zit dus 200 verschil in, hallo wakker worden, kun je leuke dingen van doen hoor.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:42

Het is niet on-topic (want het ging om een camera-kabeltje :D ), maar ik zou inderdaad de hele situatie wat betreft gas, water en licht laten aanpassen. Water en licht betaald ie wel apart aan de desbetreffende instantie als ik het goed begrijp?
Het gas zou ik niet meer zelf willen handelen, is er geen mogelijkheid een aparte gasaansluiting bij het zomerhuisje te laten plaatsen? Op kosten van de zwager, die verhuurt tenslotte. De (misschien wel 20) nieuwe eigenaren kunnen toch niet 200 jaar aan de oude regeling vastzitten omdat het geheel ooit van 1 persoon was?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:59

wendyenbram schreef:
Wij hebben 3 jaar geleden het huis gekocht, en mijn zwager het bedrijf. pas na 2 jaar zijn we er achter gekomen dat het gas dus bij ons vandaan komt. dit omdat we ineens zoveel hoge prijs moesten gaan betalen dan eerder. We hadden er rekening mee gehouden dat het duurder werd. omdat we van een rijtjeshuis naar vrijstaand gingen. Maar ineens en 100 euro per maand meer betalen en nog 2200 per jaar bijbetalen. kwamen we erachter.

Dus pas sinds een klein jaar betaald hij nu dus 50,- euro aan ons en wat hij NU betaald aan zwager weet ik niet.

Dus hij heeft ook nog eens 2 jaar niks betaald voor gas? :wow: Dat is dus €50x24 maanden= €1200 ( :wow: ) aan gas wat hij van jullie heeft gekregen (MINIMAAL, aangezien ik denk dat ie wel meer verbruikt met zo'n niet geïsoleerd huisje). En hij meldt er zelf dus ook niks over dat hij jullie gas gebruikt. Lekker is dat, en dan nu ineens geen gas willen betalen vanwege een kabeltje. Ik zou €1200 terugeisen en hem maar eens gaan laten betalen wat hij écht verbruikt. Als hij zo wil gaan miepen dan mogen jullie dat ook.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 12:56

Het is een feit. De buurman heeft op eigen houtje een bedrag afgetrokken van het te betalen gas. ipv 50,00 eur heeft hij 13 euro betaald. Nu gaat het natuurlijk niet om een wereldbedrag, echter is dit niet een natuurlijke manier.

+ dat het geld is voor geleverde dienst aan hem(gas)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:58

Dat klopt, dus nu kunnen jullie ook actie gaan ondernemen!

Succes ermee!

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:00

Aangetekend in gebreke stellen voor het nog verschuldigde bedrag. Hij heeft niet eens enig bewijs dat jullie de kosten van het kabeltje aan hem verschuldigd zijn, en zelfs al mocht hij dit hebben, mag hij dit niet zomaar 'verrekenen'.
Edit: naar alle waarschijnlijkheid betaalt hij de hele tijd sowieso ook al te weinig voor zijn verbruik, gezien de toch wel hoge tarieven..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:20

Mijn advies ..
Eens met jullie zwager om de tafel gaan zitten om in ieder geval de gasmeter apart te zetten en alle andere problemen aan te pakken.
Ook zou ik een stuk afzetten waar de beste buur van en naar zijn huis kan zodat in ieder geval jullie kinderen geen gevaar meer lopen.
Ook zou ik het verhaal van het vage kabeltje naar de verzekering sturen (al denk ik niet dat die dit gaan vergoedden).

Kortom deze situatie werkt niet dus er moeten veranderingen komen.
Kijk wat er gedaan moet worden om dit weer te voorkomen.
Mijn voorkeur zou zijn voor een nieuwe huurder ;)
Succes !

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 13:24

Ik ga me hoofd eens breken op een nette brief waarin ik geen boosheid leg (voel me nu best een beetje boos, heb zelfs al in mezelf geroepen dat ik hem nu 3 weken ga afsluiten om de kosten weer terug te verhalen)
En waarin ik netjes en goed verwoord wat er gebeurd is, wat ik daar van vind, wat ik nu van hem verwacht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:30

Hallo, dit is het probleem van je zwager, kom nu, hij verhuurt het huis maar het gas moet aan jullie betaald worden, dit is al zo krom als het maar kan zijn. Stuur maar een brief en dan heel netjes vertellen dat er een tussenmeter geplaatst gaat worden en hij in vervolg het echte verbruik zal moeten betalen. Gewoon niet meer over dat kabeltje banketstaaf, dit kostte je 37 euro, als je een tussenmeter plaatst dan zal het een veelvoud aan geld opleveren of hij gaat stennis schoppen en heel misschien nokt hij wel helemaal af. Niet zo lief blijven en opkomen voor waar je recht op hebt, doet hij ook op een vervelende manier. En je zwager voor de meter laten betalen als het kan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:23

wendyenbram schreef:
Ik ga me hoofd eens breken op een nette brief waarin ik geen boosheid leg (voel me nu best een beetje boos, heb zelfs al in mezelf geroepen dat ik hem nu 3 weken ga afsluiten om de kosten weer terug te verhalen)
En waarin ik netjes en goed verwoord wat er gebeurd is, wat ik daar van vind, wat ik nu van hem verwacht.

Dat schiet natuurlijk niet op. In gebreke stellen! En die tussenmeter plaatsen en niet nog 3 weken daarmee wachten. Er zijn zoveel topics hier op bokt met soortgelijke problemen, men vraagt om raad, men krijgt antwoorden dat ze actie moeten ondernemen en wat doet de ts, een beetje aanlummelen en geen actie ondernemen. Schrijf vooral die brief die je van plan bent te schrijven, dan heeft je buurman nog meer te lachen. Het gas alsnog betalen doet ie toch niet dan, als je je als een watje opstelt. En dat doet ts al die weken al. Ongelofelijk. Gaat het niet over laarzen die door de schoenmaker verpest zijn en waar iemand gewoon alsnog voor betaald, dan gaat het wel over een kerel die z'n gas niet betaald omdat ie even het recht in eigen hand neemt. Zucht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:39

Gamblerscup, we zijn niet allemaal van die goedgebekte tantes, bij mij was hij er ook niet mee weggekomen, tussenmeter had ik allang geplaatst.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:45

Ik heb laatste pagina`s alleen jouw berichten gelezen, dus exuse me als het al genoemd is, Even over het gas, kan er geen aparte meter tussen de buis die naar zijn huis gaat gezet worden zodat hij ook moet betalen wat hij verbruikt, 50- is weinig zeker als hij elke dag flink stookt en jullie het mogen gaan betalen

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 16:02

GamblersCup schreef:
wendyenbram schreef:

Dat schiet natuurlijk niet op. In gebreke stellen! En die tussenmeter plaatsen en niet nog 3 weken daarmee wachten. Er zijn zoveel topics hier op bokt met soortgelijke problemen, men vraagt om raad, men krijgt antwoorden dat ze actie moeten ondernemen en wat doet de ts, een beetje aanlummelen en geen actie ondernemen. Schrijf vooral die brief die je van plan bent te schrijven, dan heeft je buurman nog meer te lachen. Het gas alsnog betalen doet ie toch niet dan, als je je als een watje opstelt. En dat doet ts al die weken al. Ongelofelijk. Gaat het niet over laarzen die door de schoenmaker verpest zijn en waar iemand gewoon alsnog voor betaald, dan gaat het wel over een kerel die z'n gas niet betaald omdat ie even het recht in eigen hand neemt. Zucht.

Pardon? Ik heb afgewacht om te kijken of hij idd zijn dreigement uit ging voeren. Bij deze was het vandaag betaaldag en idd blijkt hij het geld afgetrokken te hebben. Vandaar dat ik NU pas actie kan ondernemen.
En een brief schrijven? JA ik zal toch schriftelijk bewijs moeten hebben dat ik hem meld dat ik het niet eens ben met de gang van zaken.En hem daarin vertellen wat ik nu van hem verwacht. (alsnog binnen een bepaalde tijd betaling en anders afsluiting van Gas.)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:05

TS, op mij komt het over dat die man al meermaals heeft laten zien geen respect voor je te hebben en niet voor rede vatbaar te zijn.

Waarom dring je er niet gewoon op aan dat er een echte aansluiting voor hem gemaakt wordt zodat je niks meer met hem te maken hebt wat dat betreft?

Het zou mij enorm dwars zitten als ik voor zo'n eikel zou betalen voor al zijn stookkosten en ik daar maar 50 euro voor krijg :o

Ik zou dan ook die 37 euro lekker overdwars in zijn reet duwen denk ik, en dat zien als mooie aanleiding om hem voor een eigen aansluiting te laten dokken zodat je waarschijnlijk heel wat geld (en wellicht ergernis) kunt besparen :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:07

Helemaal geen 37 euro vragen maar hem simpel op de hoogte stellen dat er een tussenmeter geplaatst gaat worden, moet je eens kijken wat hij dan doet, verhuizen of stennis trappen zodat hij er alsnog uit word gezet, ben je van het hele probleem af.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:12

Dat bedoel ik :j

Dit is echt een geweldige aanleiding om het gewoon officieel te gaan doen O:)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:19

Een aanmaning voor die 37 euro en daarnaast een formele brief dat je er een meter tussen laat zetten. Daarin kun je best zetten dat je de hele gang van zaken betreurt, maar om voor de toekomst duidelijk te hebben is het voor beide partijen prettiger dat zus en zo. Geen verwijten, gewoon zakelijk.

En dan is het gewoon straks wie het laatste lacht lacht het hardst. Hij heeft zichzelf hier dus gigantisch mee. Dat beseft hij nu nog niet, maar dat komt wel.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 16:23

Ik heb het bij mijn zwager neergelegd toen al. Hij vertelde mij af te wachten wat er ging gebeuren.
Tussen meter gaat er in. alleen IK heb dat niet echt voor het zeggen he? Wanneer wat gebeurd. Aangezien het geregeld is tussen Zwager, buurman.

Nu vandaag is het dus de dag dat er idd niet (genoeg) betaald is. Dus nu verder actie ondernemen.
Ik kan wel zomaar dingen gaan doen, echter dan ben ik het zelfde aan het doen als hij. Door het een met het ander "op te lossen" Ik los het idd liever via enige goede wegen op, maar wel met vanaf hier duidelijke afspraken.
1- hij betaald de rest van de gasschuld van deze maand.
2- er komt een gasmeter.
3- er worst uitgekeken voor het speelgoed van de kinderen.
4- Ik pak geen pakketjes meer voor hem aan.
5- Hij blijft elke maand 50,- euro betalen. Zodra bij ons de afrekening binnen komt de rest van het bedrag.

Dit wil ik in een aangetekende brief aan hem melden, Maar wel netjes verwoord, Zodat hij me niet weer terug kan pakken op wat anders.
En vanavond ga ik weer met zwager praten over wat hij nu van plan is hier aan te doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:27

Nouja, jij hebt het mijns inziens wel voor het zeggen eigenlijk, gezien jij nu voor de kosten opdraait die hij verbruikt...

Ik snap wel dat het je zwager verder wellicht aan zijn bips oxideert hoe het gaat met het gas, want voor hem is het natuurlijk al lang een leuke extra inkomstenbron dat hij het huisje aan die man verhuurt.

Voor die man is het ook lekker goedkoop zo.

De enige die er last van heeft ben jij :=