Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wendyenbram schreef:Dit is een zomerhuisje 2 slaapkamers en keuken met woonkamer in een. en een apart gangetje met badkamer/toilet. het huis is niet tot weinig geisoleerd en heeft dus dag en nacht de ramen wijdt los.
Normaal betaalden we in een hoekhuis per maand voor 6 personen 215 euro p/m en krgen we nog geld terug aan het eind van het jaar. Nu betaalden we 295 euro per maand en moeten nog 2000 euro bij betalen. terwijl wij een houtkachel zeer vaak aan hebben.
* toegevoegd wij hebben geen tank meer.
wendyenbram schreef:Wij hebben 3 jaar geleden het huis gekocht, en mijn zwager het bedrijf. pas na 2 jaar zijn we er achter gekomen dat het gas dus bij ons vandaan komt. dit omdat we ineens zoveel hoge prijs moesten gaan betalen dan eerder. We hadden er rekening mee gehouden dat het duurder werd. omdat we van een rijtjeshuis naar vrijstaand gingen. Maar ineens en 100 euro per maand meer betalen en nog 2200 per jaar bijbetalen. kwamen we erachter.
Dus pas sinds een klein jaar betaald hij nu dus 50,- euro aan ons en wat hij NU betaald aan zwager weet ik niet.
wendyenbram schreef:Ik ga me hoofd eens breken op een nette brief waarin ik geen boosheid leg (voel me nu best een beetje boos, heb zelfs al in mezelf geroepen dat ik hem nu 3 weken ga afsluiten om de kosten weer terug te verhalen)
En waarin ik netjes en goed verwoord wat er gebeurd is, wat ik daar van vind, wat ik nu van hem verwacht.
GamblersCup schreef:wendyenbram schreef:Ik ga me hoofd eens breken op een nette brief waarin ik geen boosheid leg (voel me nu best een beetje boos, heb zelfs al in mezelf geroepen dat ik hem nu 3 weken ga afsluiten om de kosten weer terug te verhalen)
En waarin ik netjes en goed verwoord wat er gebeurd is, wat ik daar van vind, wat ik nu van hem verwacht.
Dat schiet natuurlijk niet op. In gebreke stellen! En die tussenmeter plaatsen en niet nog 3 weken daarmee wachten. Er zijn zoveel topics hier op bokt met soortgelijke problemen, men vraagt om raad, men krijgt antwoorden dat ze actie moeten ondernemen en wat doet de ts, een beetje aanlummelen en geen actie ondernemen. Schrijf vooral die brief die je van plan bent te schrijven, dan heeft je buurman nog meer te lachen. Het gas alsnog betalen doet ie toch niet dan, als je je als een watje opstelt. En dat doet ts al die weken al. Ongelofelijk. Gaat het niet over laarzen die door de schoenmaker verpest zijn en waar iemand gewoon alsnog voor betaald, dan gaat het wel over een kerel die z'n gas niet betaald omdat ie even het recht in eigen hand neemt. Zucht.