Altijd negatief BSA bij onvoldoende studiepunten HBO?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:01

NienkeNiels schreef:
Ik heb al heel wat uitslagen binnen en ik ga het waarschijnlijk niet halen op 2 of 3 punten onder de 45. Wat is nu het beste te doen?

Denk dat je er dan maar vanuit moet gaan dat je deze opleiding niet gaat halen, en wat anders zoeken.. Als je niet al te laat bent tenminste!

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:34

NienkeNiels schreef:
Heb met mijn slber contact al gehad die adviseerde een afspraak met decaan weer aan dus die staat er al voor volgende week. Verder heb ik het hoofd van de examencommissie net al gemaild met mijn verhaal. Heb denk ik toch nog weinig te verliezen. Bokkers ervaring met dit?

Wat wil je specifiek weten, ik heb er wel ervaring mee, maar ik weet ook dat je echt een "geldige" reden moet hebben.
Mocht je door mogen naar het tweede studiejaar, houd er dan rekening mee dat je een achterstand hebt en waarschijnlijk een jaar extra gaat studeren, als het om een of twee vakken gaat dan kun je dat misschien nog inlopen, maar als het om meer vakken gaat die je mist, zou ik geen risico lopen en gewoon iets langer over je studie doen.
Ik ben benieuwd hoeveel propedeusevakken je in totaal mist, in het tweede jaar moet je voorrang verlenen aan je propedeusevakken, dit kan er toe leiden dat je tweedejaarsvakken niet kunt volgen/halen.

Alvast rekening houdend met het feit dat je de opleiding moet verlaten, kun je misschien alvast een plan-B bedenken.
Als je de studie erg leuk vind zou je kunnen overwegen deze op een andere hogeschool voort te zetten, je begint dan weer in jaar 1, maar wellicht met wat vrijstellingen voor vakken die je al hebt.
Probeer op een rijtje te krijgen wat er precies mis gaat, waarom je niet aan je punten komt, maak een studieplanning met je slb-er als je door mag, of bij je nieuwe school.
Probeer te voorkomen dat dit nog een keer gebeurd, dat maakt het studeren voor jou zelf ook prettiger. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat aflopen.
Hopelijk mag je door.