Stoer hoor! Sommige kinderen van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:28

Vaak zie je idd wel wat voor soort opvoeding ze mee krijgen.

Toen mijn dochtertje nog op de peuterspeelzaal zat, zat er daar ook een jochie (laten we hem ff A noemen). Omdat mijn oudste eerder uit school was dan ik de jongste op kon halen op de psz ging de de oudste altijd mee.
Ze zijn op het pleintje aan het spelen. De juf vraagt of ze komen helpen opruimen. Niets mis mee vind ik, dat hoord er ook gewoon bij. A piekert er niet over daar heeft hij een moeder voor. Jee dat jochie was toen 3! Maar goed, de jongste gaat daarna nog ff op de glijbaan en d'r broer achter haar aan. Begint A opeens heel hard te schoppen tegen de oudste. Die negeerde dit, en wij zijn naar huis gegaan.
De week erna ging het precies hetzelfde. En weer schopt A zonder aanleiding de oudste. Deze was hem nu zat en gaf hem een schop terug. Tja oke niet goed maar kan dit wel begrijpen, want A blijft doorgaan.
Op dat moment ziet zijn moeder het en gaat tekeer tegen mijn oudste. Die legt rustig uit dat haar zoontje steeds aan het schoppen is.
Nee zoiets zou hij nooit doen, dat is mijn kind niet. Waarop de juf zegt, nou helaas gebeurt dit met enige regelmaat en dat heb ik u onlangs ook al gezegd. Moeders geloofde er niets van, want dat deed hij niet.
waarop A met een grote grijns op z'n gezicht zegt "dat deed ik wel"! Waarop A wel gelijk zegt dat die grote jongen hem zeer heeft gedaan. En moeders gaat hem knuffelen en troosten....
Nu een paar jaar later is het me toch een etter kind en zijn kleine broertje is geen haar beter!

Vorige week op het schoolplein een jochie van 8 tegen een ander meisje uit een hogere klas.......he pssttt, he pppssst (meisje kijkt om) waarop hij zegt "vuile t*ering h*er..... Nou mijn mond viel echt open van verbazing. Ik heb hier melding van gemaakt bij de leerkracht omdat dit niet het enigste is wat er gaande is rondom hem. heeft een grof taal gebruik, slaat en schopt geniepig....
De leraar was ervan op de hoogte en weet gewoon niet meer wat hij ermee aan moet, mede omdat de ouders er ook niets mee doen. En tja het jochie krijgt thuis ook niet veel beters mee dan dit soort taal gebruik. Maar nee dat mag je niet zeggen, want dan kraak je iemand z'n opvoeding af.....

En ook de jeugd van de middelbare scholen zijn niet veel beter. Vliegen zo met de fiets met terrein bij school af, of er nu een auto aankomt of niet. Die remt maar!
Kleinere kinderen die erlangs moeten worden lachend van hun fiets gereden....
Er zijn al heel wat klachten daarover naar de school gestuurd. Maar doe lijken er niets aan te doen.... Nee want ook die vliegen soms zo de weg op met hun fiets....

En nee ik woon niet in de stad. Al jaren niet meer! Maar ook in de kleinere dorpen word het al erger.

xSlvna

Re: Stoer hoor! Sommige kinderen van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:32

Vind dat ze kinderen best van school mogen gooien bij zulk gedrag, ben zelf ook geen lievertje, maar slaan en trappen hoort in mijn ogen bestraft te worden, en dan heb ik het niet over een opstel schrijven.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:32

Ben blij dat ik daar geen last van heb. Woon in een dorp dus dat is wel lekker rustig. Moet zeggen dat ik me niet veilig zou voelen in een grotere stad. Hier loopt/rijdt vast ook rare mensen rond meer dan je erg in hebt denk ik zo. Maar had het wel toen ik nog op de middelbare school zat liep ook wat brutale apen rond. Liep in de stad dan ook altijd om als er ergens een groepje jongeren stonden en ik alleen was.
Wat alleen tegenwoordig meer een probleem is zijn de ouders. Vele zijn veel te beschermend en dat gaat echt ver. En mede omdat ouders zo overdreven beschermend zijn voelen die kinderen zich geweldig want pappie en mammie helpen je wel uit de penarie. Zie je op scholen toch ook je zou maar leraar zijn als je een kind straf geeft of eens goed aanspreekt kan je de volgende dag de ouders op de stoep verwachten die een verklaring willen. Dat hoefde vroeger niet want dan kreeg je thuis gewoon nog een keer op je kop in plaats van dat ouders naar de school stappen.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:33

DaniBanani schreef:
Het is lontje. ;) Detail.

Vervelend dat het is gebeurd, kan me ook goed voorstellen dat het je bang/boos maakt na het vorige incident waarbij je in elkaar werd geslagen. Maar je moet het ook niet overdrijven - dat 12-jarigen (flink) schelden betekent niet dat ze later ook effectief gewelddadig of zelfs moordzuchtig zullen worden.

Kinderen doen wat kinderen doen. Klieren, geintjes uithalen. Sommigen gaan daar verder in dan anderen. De één komt nooit verder dan belletje trekken, anderen gooien harde sneewballen naar auto's, en weer anderen gooien water over fietsers/scooterrijders en gaan dan schelden als je stopt. Volgende keer ze die lol niet gunnen en gewoon doorrijden. Of er daadwerkelijk op af stappen en ze goed de wacht aanzeggen, vaak is die grote bek dan spontaan verdwenen. Je hebt er altijd rotkinderen tussen zitten; vandaag, over 20 jaar, en 50 jaar geleden ook al. Het is irritant, het is vervelend en frustrerend als je er regelmatig last van hebt, maar probeer het van je af te zetten. :)

Amen _/-\o_

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:39

Haha, had geen touw bij me dus de snotaap gewoon bij de bovenarm gegrepen, paard in draf gezet en hoppa, joch maar meerennen. Was erg leuk om te doen ook haha. Helaas was het geen echte schandetocht, hoefde maar een meter of 40. De onverlaat was zo onder de indruk van ten eerste dat ik terug kwam en ten tweede het paard zo dichtbij dat die plotseling zo mak als een lammetje was. Dat paps en mams ook onder de indruk waren van het paard hielp waarschijnlijk wel mee in de afwikkeling, weet niet of ze zo meegaand waren als er niet zo'n groot monster dat kan schoppen en bijten bij was. Dat paard zich doodverveelde zagen ze gelukkig niet. We hebben het trouwens niet over een kasteel of zo, maar gewoon over een Fjord.

Maar vroeger had je ook kinderen die niet opgevoed werden, kinderen die met 5 jaar beter vloekten dan de gemiddelde bouwvakker die op z'n duim slaat, kinderen die voor elk wissewasje pappie en mammie en liefst als ze die hadden ook grote broer erbij haalden en nooit op hun flikker kregen. Ook kinderen die de broek van andere kinderen omlaag trokken of uittrokken en weggooiden. Kinderen waartegen niemand wat durfde te doen uit angst voor repressailles van de familie.

Asocialen zijn van alle tijden. Hooguit zijn de traditionele echt asociale families wat ondergesneeuwd door de massale aandacht voor andere groepen asocialen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:13

Ik denk dat de ouders tegenwoordig juist minder beschermend zijn maar ontkennend en helemaal niet gericht op de opvoeding. We moeten 2.3 kinderen, beiden een full time baan, minimaal 2 keer in het jaar op vakantie en 2 auto's hebben anders kunnen we niet op het werk komen. Oh en een grote koophuis is ook geen slecht idee. Veel ouders denken dat de kinderen opgevoed moeten worden op school want daar zijn ze het meeste en daar betalen ouders voor terwijl docenten denken dat de ouders horen op te voeden. Ouders hebben het te druk met alles en weinig/soms/vaak geen tijd voor de kinderen. Logisch dat het escaleert want de kinderen krijgen imo een slechte voorbeeldkunctie, krijgen geen goede opvoeding en aandacht wat juist zo belangrijk is voor hun ontwikkeling. Er wordt niet of te weinig in ze geinvesteerd, logisch dat het dan de verkeerde kant op gaat.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 09:24

marit_xx schreef:
ik ben 2 maanden geleden overvallen op mijn werk (supermarkt). 4 gemaskerde jongens met pistolen, messen en teasures. gasten waren echt niet ouder dan 17-21 jaar oud (iedereen dacht hetzelfde over de leeftijden). hoe vaak er wel niet: 'waar gaat het heen met de wereld' door mijn hoofd gaat...

ben zelf 19 jaar oud, maar als ik om een groepje gasten heen kan fietsen doe ik het graag. En oja, ze roepen ook steeds jonger heeee chicky hee chicky naar me :+ en oja als je dan niet reageert ben je natuurlijk een kk prutsmuts...

Jeetje! Je zou wel geschrokken zijn zeg!

Remark schreef:
Pfff lekker is dat!

Maar ik vind het aan de andere kant wel een beetje overdreven als je zo boos wordt omdat er met water of iets wordt gegooid.
Ben zelf pizzakoerier en ben vandaag ook zo'n 3x natgespoten/natgemaakt door kinderen langs de weg of uit de flat en kan er ergens wel om lachen. Het is hardstikke goed weer joh... "vroeger" had je toch ook "nozems". Dat je laatst in mekaar bent geslagen vind ik dan weer een heel ander verhaal hoor, dat vind ik écht erg maar een beetje natgemaakt worden op een super warme dag....

Het gaat ook niet om 'een beetje water'.. Er was ook geen water in de buurt, dus vraag me af wat het was. Kijk als er wat kinderen met waterpistooltjes stonden hoor je mij ook niet :+. Kan ik ook alleen maar om lachen..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 09:25

C_arola schreef:
Ik denk dat de ouders tegenwoordig juist minder beschermend zijn maar ontkennend en helemaal niet gericht op de opvoeding. We moeten 2.3 kinderen, beiden een full time baan, minimaal 2 keer in het jaar op vakantie en 2 auto's hebben anders kunnen we niet op het werk komen. Oh en een grote koophuis is ook geen slecht idee. Veel ouders denken dat de kinderen opgevoed moeten worden op school want daar zijn ze het meeste en daar betalen ouders voor terwijl docenten denken dat de ouders horen op te voeden. Ouders hebben het te druk met alles en weinig/soms/vaak geen tijd voor de kinderen. Logisch dat het escaleert want de kinderen krijgen imo een slechte voorbeeldkunctie, krijgen geen goede opvoeding en aandacht wat juist zo belangrijk is voor hun ontwikkeling. Er wordt niet of te weinig in ze geinvesteerd, logisch dat het dan de verkeerde kant op gaat.

Denk ook zeker dat het door de opvoeding komt! :j

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:16

xSlvna schreef:
Terwijl ik even van Den Haag af (Katwijk) juist geen enkele negatieve ervaring heb opgegaan, wat een vriendelijke mensen en ook jongeren.

Al is Den Haag gelijk een grote stad, maar nog.

Mensen die mij kennen weten bij voorbaat dat ze bij mijn hond of paard uit de buurt moeten blijven, en onbekende komen daar wel gauw achter, als ik iets niet kan hebben is asociaal gedrag van vreemde mensen, als het nu mensen zijn waar je ruzie mee hebt, oké, maar niet van vreemden.

Laatst eens jongens die vroegen of ik wilde daten, maar na een korte 'Ik ben 13, gedraag je' waren ze weg _O-
Of iemand die mijn paard bang wilde maken (wat aan het schreeuwen, ik was een stad verder) dus draaide ik me gelijk om met paard en al, en er achteraan, 'Had je wat?', 'Nee nee' was zijn reactie, en snel dat die weg was _O-
'Ken' ook mensen die asociaal zijn om aan geld te komen, en mensen 'bestelen' die zelf illegaal geld verdienen, maar hier zie je nauwelijks dat oma's overvallen worden, ingebroken wordt of doden vallen, mensen zomaar in elkaar getimmerd worden of uitgescholden worden door jongeren.

Nou weet je ook niet veel over Katwijk zeg. Ben er zelf erg vaak en wat een paasei is het daar zeg. Allemaal schijnheilen maar iedereen flikt daar alles.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:55

Ja serieus? Ben er een dagje wezen 'stappen', iedereen spontaan, gezellig... vele keren in de avond rond gewandeld, maar nooit 'rare types' tegen gekomen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:06

LoveUggs schreef:
Waarom ik liever niet heb dat het woord allochtoon teveel naar boven zou komen in het topic is omdat ik niemand wil kwetsen/ beledigen. Er zijn ook heel veel Nederlandse jochies die zich zo gedragen. Ik werk in een supermarkt en daar lopen regelmatig Nederlandse 13/14 jarige kinderen rond die taakstraf hebben voor STELEN. Ook grote monden enz enz. Mijn collega is van Turkse afkomst en een schat van een meid. Kan haar alles vragen over haar cultuur en geloof. Je scheert al snel een heel ras over een kam. Ik gong flink tekeer thuis, maar mijn ouders weten hoe ik ben. Mijn collega is een hele goede vriendin van mij en vind het ronduit belachelijk hoe sommige mensen kunnen doen.

Ik woon dan ook in een buurt waar mensen/kinderen als dit die mensen rustig neersteken bijwijzevan.. Ik ben hier opgegroeid en vroeger speelden de kinderen buiten. Op de leeftijd van 10 zat ik nog in mijn hut in de bosjes. En op 12 jarige leeftijd ging ik als puppy doodbraaf naar school en speelde buiten met vriendjes en vriendinnetjes. Misschien is het idd dat de tijd veranderd, maar mijn mening is dat het een kwestie is van normale opvoeding. Een goede opvoeding, hoe zeg je dat? Er zijn weinig grenzen meer.

En zoals RusselNuwell al zegt: er zit een verschil tussen een kwajongensstreek en asociaal gedrag.

Ik scheer niemand over 1 kam. Ik vind alleen raar dat we dat woord niet mogen gebruiken, dat is alles.

Ik kom zat Turkse mensen en of Marokaanse mensen en of van welk land dan ook en het zijn erg lieve gastvrije mensen.

Daar mogen Hollanders ook van leren.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:20

xSlvna schreef:
Ja serieus? Ben er een dagje wezen 'stappen', iedereen spontaan, gezellig... vele keren in de avond rond gewandeld, maar nooit 'rare types' tegen gekomen.

Katwijk bestaat voor een groot deel uit inteelt _O- Dus dan zit er sowieso al een steekje los :D

Aan alle bokkers uit Katwijk: niets persoonlijks! :)

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:43

En in Katwijk wordt me daar een berg drugs gebruikt! In vergelijking met andere steden is Katwijk de gekste oor! Allemaal schijnheilig en snuiven.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:55

C_arola schreef:

Gebrek aan opvoeding is het zeker. Ze hebben er gewoon weg geen tijd voor. Daarom is het zo tegenstrijdig dat bepaalde type ouders, te weinig aandacht hebben voor de kids maar als er dan iemand anders de kids aanspreekt of dat nu op school is of de buurman zijn wel die ouders degene die zo in bres springen dat ze niet zo tegen hun kind mag praten en dat doet die van mij niet. Laatst ook ergens in de winkel stond moeder met een kind, kind was wat vervelend en wie z'n schuld was dat? Die van oma want die verwend ze teveel. Ja dan moet je zelf opvoeden natuurlijk. Ik heb juist zelf het idee dat ze niet willen dat een ander ze opvoedt want als ze dus hun kind aanspreken komen ze juist diegene eens even vertellen dat het niet mag. Je kan sommige kinderen niet eens straf geven omdat anders de ouders op de stoep staan.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:58

ik heb hetzelfde maar dan wel minder erg.. mijn school zit naast een andere school en op mijn school zit havo/vwo/gymnasium en bestaat uit bijna alleen maar kinderen van nederlandse afkomst. op de andere school zijn de niveaus onder de havo en bestaat bijna alleen maar uit kinderen van buitenlandse afkomst. de scholen zitten samen in 1 gebouw, ieder een andere kant. Maar als ik naar huis moet, ga ik altijd over het plein van de andere school omdat ik anders om rijd. maar als ik langsfiets dan gaan ze expres als ik fiets er voor springen en roepen van allerlei dingen. Niet dat ik dit vervelend vind of wat tegen kinderen met buitenlandse kinderen heb, maar valt het niet op dat de meeste 'pestkinderen' altijd van buitenlandse afkomst zijn? ts, waren dit ook kinderen van buitenlandse afkomst? Dit zeg ik omdat aan de kant van onze school vrijwel iedereen sociaal is tegen elkaar

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:02

Merk dat op de school naast ons ook. Geen vooroordelen, maar wij proberen de mensen van het VMBO hier altijd te ontwijken omdat we vaak een gemene opmerking krijgen.

Laatst moesten we iets filmen voor wiskunde, dus wij met stoepkrijt in de weer om iets te tekenen. Nu waren we al wat huiverig omdat er een groep mensen van het VMBO op het bankje 15 meter van ons vandaan zaten, en inderdaad, gemene opmerkingen, drinken over onze tekening gooien en expres door het filmpje heen lopen.

Geen reactie geven is vaak het beste inderdaad, maar soms wel heel lastig... O:)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:05

Een vriendin van mij die ging vandaag voor het eerst alleen buiten lopen met haar tinker.

Komt ze van die achterlijke jongen op scooters tegen gaan ze opeens knijterhard langs die tinker en toeteren ondertussen!
Dat paard natuurlijk van slag en probeert weg te rennen.
Gaan die jongens ook nog dood leuk achter kom kijken en lachen.
Dan denk ik zou van hoe zielig ben je doe volwassen!

Als ik met me scooter langs een paar ga ga ik er heel langzaam en met verre bocht er om heen dat paard en ruiter geen last heeft.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:08

heb hier een trapgrage pony :D
auto is zo ongeveer tegen haar kont aan gereden ( Alles gelukkig nog oke ) en bedenkt zich nu wel 2. ook die stoere jongens bedenken zich wel :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 18:24

Hannapony schreef:
ik heb hetzelfde maar dan wel minder erg.. mijn school zit naast een andere school en op mijn school zit havo/vwo/gymnasium en bestaat uit bijna alleen maar kinderen van nederlandse afkomst. op de andere school zijn de niveaus onder de havo en bestaat bijna alleen maar uit kinderen van buitenlandse afkomst. de scholen zitten samen in 1 gebouw, ieder een andere kant. Maar als ik naar huis moet, ga ik altijd over het plein van de andere school omdat ik anders om rijd. maar als ik langsfiets dan gaan ze expres als ik fiets er voor springen en roepen van allerlei dingen. Niet dat ik dit vervelend vind of wat tegen kinderen met buitenlandse kinderen heb, maar valt het niet op dat de meeste 'pestkinderen' altijd van buitenlandse afkomst zijn? ts, waren dit ook kinderen van buitenlandse afkomst? Dit zeg ik omdat aan de kant van onze school vrijwel iedereen sociaal is tegen elkaar

Ja dat wel...

Verder was ik laatst aan het skaten met een vriendin. Met dat hete weer een kort sportbroekje aan. Ook 2 gasten op een scooter dus wij netjes achter elkaar en aan de kant. Ze rijden mijn vriendin en de jongen achterop mept echt onwijs hard op mijn kont. Zo hard dat de rode handafdruk erop stond. En dan heel laf doorrijden en kijken en lachen. Dan denk ik: als je het lef heb dit te doen, wees dan ook zo stoer om te stoppen.

Of idd van die idi0ten die knetterhard gaan toeteren naar jouw en je paard. Die van mij reageerd er gelukkig niet op!

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:38

Ik was 9 (dat is 20 jaar geleden) en toen zat ik in een klas met alleen maar allochtonen.
Die terroriseerden de hele wijk en mij ook in de klas.
In elkaar slaan en hadden een vocabulaire waar menig zwaar bajesklant jaloers op werd. Dus t is niet iets van deze tijd. Maar ik snap wat je bedoeld TS.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 11:44

Het is gewoon erg vervelend..
Ik ben niet racistisch, maar bij dat soort mensen denk ik me er soms toch mijn eigen ding van.. Mensen die zich met opzet zwaar misdragen, en asociaal zijn horen wat mij betreft niet vrolijk buiten.. Sommige mensen mogen wat mij betreft zo in een donker hok opgesloten worden :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:50

Gelukkig ben ik gisteren gewoon bedreigd door Nederlandse meiden die in mijn straat stonden :')

Ik word wel over het algemeen vaker lastig gevallen door Surinamers maar eerlijk is eerlijk, het zijn mooie negers, ze zijn lekker zelfverzekerd en er zijn vast meisjes die op hun avances ingaan.

Asociaal gedrag en vervelende acties beperken zich niet tot een kleurtje of een 'ras'. Ik vind ook niet dat we daar onderscheid in moeten maken.

Ter illustratie: Op mijn school ben ik 1 van de weinige blanke studenten. In mijn klas de enige. Ik studeer Nederlands := How do you like dem apples :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 11:55

lieveli schreef:
Gelukkig ben ik gisteren gewoon bedreigd door Nederlandse meiden die in mijn straat stonden :')

Ik word wel over het algemeen vaker lastig gevallen door Surinamers maar eerlijk is eerlijk, het zijn mooie negers, ze zijn lekker zelfverzekerd en er zijn vast meisjes die op hun avances ingaan.

Asociaal gedrag en vervelende acties beperken zich niet tot een kleurtje of een 'ras'. Ik vind ook niet dat we daar onderscheid in moeten maken.

Ter illustratie: Op mijn school ben ik 1 van de weinige blanke studenten. In mijn klas de enige. Ik studeer Nederlands := How do you like dem apples :')

Helemaal met je eens hoor! :j
De enige echte ras zuivere Kaaskoppen kunnen er ook wat van.
Daarom wou ik ook niet dat dit topic een wending richting Turks/Marrokaans/Surinaams en weet ik het wat allemaal ging.
Gewoon over het algemeen. MENSEN. :j

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:27

unihorses schreef:
en er wat van zeggen en meteen alle moeders op je dak want die kinderen doen nooooooit wat fout... :x _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:(

echt vreselijk vind ik dat en het ergste is dat ik dan echt flip ik space hem helemaal en ga tekeer tegen die moeders en die kinderen nou dan worden die moeders weer boos en dan wordt ik nog bozer ik haat dat echt

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:45

al die kleine etterbakkies ook hier in de straat vreselijk
1 keer skate ik langs zei zo,n kind van 8 ga aan de kant tyfuswijf dus ik was gestopt ik skeelerde naar hem toe en ging tekeer tegen hem dan maakt het mij echt NIET uit hoe oud je bent ik ga je gwn ff de les leren.
dus dat kind janken en naar zijn moeder toe dus ik wist gewoon dat hij zijn moeder ging halen
en ik blijf dan gewoon staan en dan ga ik die moeder ff uitleggen dat ze haar zoon normaal moet opvoeden
dus die moeder: waarom heb jij mijn zoon bedreigd?
ik had echt zoiets van wat?!
ik daarop antwoorde: nou mevrouw ik zal u eens vertellen wat er echt gebeurd is u zoon zegt tegen mij tyfuswijf waarop ik hem even gezegt hebt dat hij dat niet mag zeggen en daarnaast liegt hij over het feit dat ik heb berdreigd heb.
die moeder: nou je hoeft mijn zoon de les niet te lezen want ik kan hem zelf wel opvoeden dat jij nou slecht door je ouders bent opgevoed kan ik ook niks aan doen he!
en toen zei ik: nou misschien moet u leren om u zoon optevoeden want dit is niet normaal dat hij dat zomaar tegen iemand zegt,
die moeder: nou ik kan mijn kinderen wel opvoeden hoor en jij moet je er niet mee bemoeien stomme trut.
dus toen flipte ik en ben nog nooit zo boos geweest en toen ik klaar zei ik : nog een fijne dag he mevrouw. en toen ging ik weg
wat een etterbakken zijn dat soort kinderen zodra ze me uitschelden of iets naar me toe gooien ik stop en ga ff mijn mond opentrekken.
respect voor als je dit hele verhaal hebt gelezen