Koper vanuit België geld naar mij overgeboekt maar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Exponent

Re: Koper vanuit België geld naar mij overgeboekt maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:46

Mijn bank kan enkel zeggen dat het 17/06 gestort is. Voor de juiste weg moet ik dus een onderzoek gaan betalen. Wat ik dus niet ga doen, aangezien ik vandaag mondeling gehoord heb dat het geld effectief op ts haar rekening zou staan.
Een bewijs heb ik hier niet voor nee, jammer genoeg. Maar ik heb wel bewijs genoeg dat ik het effectief overgeschreven heb.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 20:47

Voor 33 euro zou ik dat onderzoek ook niet starten... Als ze dan alsnog geen oplossing vinden is je 33 euro weggegooid.

Ik ga vrijdag alsnog bij mijn bank langs. Er kan altijd een fout gemaakt zijn.. het gaat tot slot van rekening wel via internet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:47

Het heeft voor ons weinig zin om te gaan speculeren, dus laat ts naar de bank gaan en laat de bank het vervolgens uitzoeken. Zij zijn de partij die dit na kunnen kijken.

Dat een bankbediende deze gegevens nakijkt en bevestigd vind ik ergens ook erg vreemd. In principe zal alleen je eigen bank aan de rekeninghouder bevestigen dat er geld is overgemaakt (en waarnaar/vanaf).

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:55

Ben benieuwd hoe dit afloopt eigenlijk, ene bank zegt ja andere nee. Lijkt me voor beide partijen enorm irritant.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:56

Ik zie dat de koper zich gemeld heeft. Even een vraag aan haar. Wat nou als de verkopende partij ÉCHT geen geld heeft ontvangen en het geld van jou, wat van je rekening is gehaald, verdwenen is. Wat verwacht je dan wat er gaat gebeuren? Want de TS heeft immers niet het geld wat zij voor het dekje zou krijgen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 20:57

Ik ben toch ook benieuwd... want nogmaals, geen centjes betekend dat er niks op de post gaat

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:58

Geen idee eigelijk, moest het nu om iets duurders zijn gegaan had ik meteen al het onderzoek laten starten, maar wil er nu niet nog meer geld aan kwijt zijn.
Hoop dat ts vrijdag bij haar bank uitsluitsel krijgt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:00

Je zou er toch helemaal knetter van worden!

Koper heeft bewijs en weet dat ze netjes betaald heeft, verkoper komt het geld niet tegen op haar bankrekening :?
Lang leve internet betalen en het bankwezen -O-

Ik hoop echt dat er voor zowel TS als de koopster snel duidelijkheid komt waar dat geld nu zweeft.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 21:01

Hoop ik ook.

Het probleem is is dat ik nu ook gewoon niks met het dekje kan. Als ik het nu gebruik wordt het vies en wordt de waarde ook meteen minder. Dat zou ik haal al geld terug moeten geven zou ik het ooit ontvangen

Verkoop ik het verder is het ook niet eerlijk voor haar als ik het geld alsnog op mijn rekening krijg aangezien ze hem zo graag wou.

Hij ligt dus nu maar op de dekje stapel...

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:01

Ook asociaal dat een onderzoek zo duur is terwijl je bank zelf een fout gemaakt kan hebben. Een afschrift van jou met de afschrijving en het rekeningnummer en naamstelling van de ontvangster mee naar haar bank geven moet toch uitsluitsel geven.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:02

Ik heb niet alles doorgelezen, maar ik vroeg me af of er geen schrijffoutje is gemaakt in het rekeningnummer. Dat het geld nu bij heel iemand anders op de rekening staat.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:04

dat kan niet, als de naamstelling niet klopt krijg je een melding.

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:04

Gelukkig heb ik het veel te druk om me er zelf druk in te maken.. Maar begrijp hier niet al te veel van. Net zoals je aan je eigen bank geld zou moeten om uit te zoeken waar ze je geld gestoken hebben.. tja!

Zit nu toch niets anders op als afwachten vrees ik

@tabaluga, hiermee ben ik naar haar bank gegaan en heb ik uitsluitsel gekregen. Maar je brengt me wel op het idee dat ts eventueel dat bewijs (zal het morgen even deftig inscannen :) ) kan meenemen naar haar bank indien ze dat ziet zitten ?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:46

Tabaluga12 schreef:
dat kan niet, als de naamstelling niet klopt krijg je een melding.

Dat is een hardnekkig fabeltje. Als het een bankoverschrijving binnen Nederland betreft, dit wordt steeksproefgewijs gecontroleerd. Bij gironummers is dit wel zo. Maar aangezien het hier een betaling van Belgie naar Nederland betreft, neem ik aan dat de koper een zgn. 'european payment' heeft gedaan waarbij ze het iban nummer en de bijbehorende BIC code moest gebruiken. Als ze het juiste iban nr. heeft gebruikt met de daarbij behorende BIC code kan het niet fout gaan.
Ben wel benieuwd...hoe heb je de betaling overgemaakt?

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:55

Effectief zoals je zegt, via iban en bic code !
Wist niet dat het nog op een andere manier kon zelfs?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:00

Nee, inmiddels waarschijnlijk niet meer :)
Het is een vreemd verhaal.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:25

Het zal toch niet waar zijn dat het geld ergens rond 'zweeft' zoals bij vrienden van mij is gebeurd. Erg vervelend dit allemaal! :\

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 09:39

xMathilde schreef:
Het zal toch niet waar zijn dat het geld ergens rond 'zweeft' zoals bij vrienden van mij is gebeurd. Erg vervelend dit allemaal! :\

En hoe is dat afgelopen ? Die heeft het hopelijk wel gekregen!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:43

Een kennis van me heeft ook wel problemen gehad met haar bank, nu een tweetal weken geleden. Ze had overschrijvingen ingevoerd, maar die bleken uiteindelijk allemaal niet aangekomen te zijn. Was niet internationaal, maar dus wel in België. Dat is begin deze week in orde gekomen, maar ik weet niet welke bank het was.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:00

M_hartje_M schreef:
En hoe is dat afgelopen ? Die heeft het hopelijk wel gekregen!

Heb er al een berichtje over geplaatst in dit topic. Uiteindelijk is het goed gekomen maar weet niet meer wat ze precies gedaan hebben. Geloof dat de koper naar zijn bank is geweest.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 10:06

De koper is al naar haar bank geweest dus ik ga morgen naar mijn eigen bank :)

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:07

Misschien even een hele simpele tussenoplossing: kan Exponent het geld niet terug laten boeken? Op zijn minst is het geld dan weer ergens..

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 10:10

Chel_ schreef:
Misschien even een hele simpele tussenoplossing: kan Exponent het geld niet terug laten boeken? Op zijn minst is het geld dan weer ergens..

Exponent? Daar heb ik nooit van gehoord... Kan je uitleggen wat dat is :)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:14

Ik heb het ook eens meegemaakt en is wel degelijk vervelend...
Krijgt men meteen een reputatie van slechte koper ...
Ik heb eens iets in Nederland gekocht en meteen het geld overgemaakt, weliswaar een bedrijf en geen particulier waar ik iets van kocht.
Ik ben ook van België en geld was meteen van mijn rekening maar het heeft 5 weken geduurd eer ze het geld hadden!
Ook alles gecheckt en er was ook niks fout gelopen...
Laatst bijgewerkt door _Alarm_wlkp op 04-07-13 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:15

Exponent is de Bokt naam van de koper van je dekje ;)