Vriend die geen tijd voor je heeft , wie nog ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xanthos111

Re: Vriend die geen tijd voor je heeft , wie nog ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 22:39

Hij rijdt nu rond met zijn 50cc brommertje al 2 jaar en wilt nu persé een moto. Heb het in het begin al uit zijn hoofd proberen praten omdat ik bang ben dat hij hem gaat doodrijden met zo een ding. Niet bepaald door zichzelf maar door de andere weggebruikers. Als je ziet hoeveel slachtoffers er vallen bij de motorijders.
Ik heb zelf niks te zeggen hoor. Als meneer een moto wilt , zal hij een moto kopen , of ik dat nu wil of niet. Het is zijn keus om er zoveel geld aan te hangen, ik kan hem toch niks bijbrengen. Zelfs zijn eigen moeder niet.
En neen ik wil niet bepaald meerijden. Toch nu nog niet , hij wil eerst een jaar goed oefenen met rijden en dan pas iemand meenemen vanachterop. En dat vind ik best :') En tegen volgend jaar heb ik zelf mijn autorijbewijs dus als we samen ergens heen willen kunnen we gewoon met de auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:52

Die slachtoffers, da's inderdaad een spijtig feit. Met een stiefpa die motor rijdt, een oom die ooit BK op circuit reed (overleden) en nog een paar motorliefhebbers in de familie let je inderdaad op zo'n dingen. Ik mag zelf niet meer rijden door blijvend letsel na een bekkenbreuk.
Als hij voorzichtig is en niet als een halve gare gaat rondracen valt het allemaal nog goed mee, hoef je je geen zorgen in te maken. Wat ik zelf als bijzitter het meest irritante vond zijn mensen die in de file staan, jou zien afkomen en ook expres nog even dichter tegen de rij naast hun gaan staan zodat je er toch maar niet tussen zou kunnen :roll: Of halve garen die je aan het stoplicht gaan uitdagen om even lekker tegen elkaar op te starten als het groen wordt. Zolang hij daar het hoofd aan kan bieden zit je relatief safe.

Mijn idee zou zijn: hij wil vaak werken, dan moet hij ook maar wat moeite doen om quality time met jou door te brengen. Vind niet dat hij moet verwachten dat jij de hele tijd heen en weer pendelt. Probeer af te spreken voor 1 avond in de week die helemaal van jullie is, dat hij dan ook misschien gewoon wat vroeger stopt op het werk bij zijn vader.
En nog wat: als hij plots keihard gaat werken en hij zet alles zomaar op zijn spaarboek, dan is er altijd risico dat het bij de fiscus plots gaat opvallen. Helemaal als hij maar x dagen ingeschreven staat als jobstudent en er komt plots €4000 op de rekening.
De dagen die hij in het zwart werkt is hij ook helemaal niet verzekerd.

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 22:56

Varekaj schreef:
Die slachtoffers, da's inderdaad een spijtig feit. Met een stiefpa die motor rijdt, een oom die ooit BK op circuit reed (overleden) en nog een paar motorliefhebbers in de familie let je inderdaad op zo'n dingen. Ik mag zelf niet meer rijden door blijvend letsel na een bekkenbreuk.
Als hij voorzichtig is en niet als een halve gare gaat rondracen valt het allemaal nog goed mee, hoef je je geen zorgen in te maken. Wat ik zelf als bijzitter het meest irritante vond zijn mensen die in de file staan, jou zien afkomen en ook expres nog even dichter tegen de rij naast hun gaan staan zodat je er toch maar niet tussen zou kunnen :roll: Of halve garen die je aan het stoplicht gaan uitdagen om even lekker tegen elkaar op te starten als het groen wordt. Zolang hij daar het hoofd aan kan bieden zit je relatief safe.

Mijn idee zou zijn: hij wil vaak werken, dan moet hij ook maar wat moeite doen om quality time met jou door te brengen. Vind niet dat hij moet verwachten dat jij de hele tijd heen en weer pendelt. Probeer af te spreken voor 1 avond in de week die helemaal van jullie is, dat hij dan ook misschien gewoon wat vroeger stopt op het werk bij zijn vader.
En nog wat: als hij plots keihard gaat werken en hij zet alles zomaar op zijn spaarboek, dan is er altijd risico dat het bij de fiscus plots gaat opvallen. Helemaal als hij maar x dagen ingeschreven staat als jobstudent en er komt plots €4000 op de rekening.
De dagen die hij in het zwart werkt is hij ook helemaal niet verzekerd.

Ik denk niet dat hij gekke stoten zou uithalen met een voertuig waarvoor hij zijn hele zomer heeft moeten opofferen. Dat is al een grote geruststelling bij mij.
En al het zwart geld krijgt hij cash en het ingeschreven geld storten ze op zijn rekening.
Inderdaad wel jammer van die verzekering. Ben altijd bang dat er iets mocht voorvallen want op de bouw weet je nooit he.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:02

Ik heb ook een vriend die heel veel weg is van huis. Zit momenteel ook nog alleen, hij komt pas tegen de ochtend naar huis en dan moet ik al bijna terug opstaan om te gaan werken.

De tijd die je hebt moet je verdelen en vooraf plannen. Maar dat plannen werkt bij mij soms ook niet zo goed :) Probeer goede afspraken te maken met je vriend en dan zul je heus wel wat tijd hebben om met elkaar door te brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:32

Een goede planning is alles :j Probeer 1 avond/week af te spreken voor jullie. Kijk of hij op zaterdag niet vroeger kan stoppen en zondag pas om 12u beginnen in het restaurant. Dan hebben jullie daar al een gaatje.
Je kan ook afspreken door de week dat je om beurten op woensdag bijvoorbeeld naar elkaar toe gaat, maar niet blijft slapen. Of dat hij een keer van jouw huis naar de afspreekplek met het busje gaat.

Wat ik bedoelde is: het geld dat hij cash krijgt, kan hij ook niet op een rekening zetten. Dus bij de dealer eerst maar even luisteren of die het wel zien zitten om zo'n grote som cash te ontvangen. Ze zijn daar niet altijd even blij mee, ook omwille van veiligheid. Die zien dat ook liever per overschrijving. Daar kan hij best even voor rondhoren hoe hij dat kan oplossen. Kan me voorstellen dat mama het ook niet leuk vindt misschien om zo'n som geld in huis te hebben.
Nog een tip: laat hem niet teveel praten over waar en hoe vaak hij gaat werken. Jaloezie is een venijnig ding en het zou niet de 1e zijn die aangegeven wordt en controle op zijn dak krijgt. Als ex-RVA werknemer zie je dat helaas nogal vaak.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:53

Ik ken het! Mijn vriend heeft een eigen bedrijf welke hij maandag tot en met vrijdag van 8 tot 17 open heeft. Dan gaat hij langs zijn huis, om 18 eet hij en dan werkt hij in de avonden nog op een andere locatie wat ook van hem is, en daar is hij ook de hele zaterdag. We wonen beide nog thuis maar ik kom (nog) niet bij zijn ouders (bij mij thuis is makkelijker, hij moet zijn kamer delen), dus als we bij elkaar slapen is dat altijd bij mij. Op woensdagavond en donderdagavond kan hij echt niet bij mij slapen, de volgende ochtend moet hij zijn broertje meenemen naar zijn bedrijf.
Hij komt elke vrijdagavond en dan gaan we vaak even een drankje doen ergens en dan blijft hij slapen, op zaterdagen wisselt het wat, de ene keer komt hij 's avonds bij mij en de andere keer gaat hij met z'n vrienden op stap. Zondag komt hij ook altijd bij mij, dan gaan we samen wat doen en blijft hij slapen. Dinsdagavond is hij er ook meestal. Maandag verschilt momenteel, hij moest de laatste tijd op dinsdagochtend naar het ziekenhuis, vanaf zijn huis is het 20 minuten rijden, maar vanaf mijn huis dik 3 kwartier.
Mijn vriend komt vooral op dinsdag rustig nog om half 12 bij mij, dan heeft hij het druk gehad op zijn werk en moet hij eerst nog even langs huis, kleren halen enzo. Sinds we een relatie hebben doet hij wel echt z'n best om zichzelf niet helemaal kapot te werken. Voordat wij wat hadden was hij regelmatig na 01.00 klaar met werken en ging er om 05.00 alweer af om te werken.

Het is wat passen en meten, maar echt prima te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 07:37

Ts ik denk dat je gewoon pech hebt!
En unlike andere bokkers snap ik dat het niet leuk is als je elkaar weinig ziet, de een is wat dat betreft nou eenmaal softer dan de de ander.

Ook grappig hoe bokt weer reageert: jij mag niet zeuren want ik heb het erger (en dan hun eigen situatie er achter aan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:27

Ik zou niet zeggen dat het voor mij erger is met eentje die zo vaak weg is, het is eerder een voorbeeld van "met plannen kom je ook al erg ver". Het hoort nu eenmaal bij het volwassen leven. Ik weet ook niet welke studie vriendje wil doen op de hogeschool, maar daar zitten ook erg tijdrovende richtingen tussen dus eraan wennen zal ze toch ooit moeten doen. Helemaal als ze het jaar nadien zelf hogeschool of unief gaat starten, dan loopt het vaak nog wat meer langs elkaar door.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:31

VivaLaVida schreef:
Ts ik denk dat je gewoon pech hebt!
En unlike andere bokkers snap ik dat het niet leuk is als je elkaar weinig ziet, de een is wat dat betreft nou eenmaal softer dan de de ander.

Ook grappig hoe bokt weer reageert: jij mag niet zeuren want ik heb het erger (en dan hun eigen situatie er achter aan)

denk niet dat dat bedoeld wordt, maar meer van dat het een redelijk normale situatie is :=. Als je als volwassenen beide werkt zie je elkaar net zoveel als TS nu doet. Het leven bestaat nu eenmaal niet uit vriendje en ts, maar er moet ook gewerkt worden en andere dingen gedaan worden.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:39

Hier ook iemand.. onze relatie is begonnen toen wij allebei aan het studeren waren. Ik was net
begonnen en hij bijna klaar. Dus alle tijd! Nu werkt hij fulltime en ik werk in de weekenden..
en ik ben nog aan het studeren, daarnaast een eigen paard en hij sport ook. Maar ik moet zeggen,
zie hem vaak nog 5 keer in de week.. Ik vroeg me ook af hoe.. Maar het is goed gekomen.

Dus wacht het af! Misschien valt het wel mee! Praat er met hem over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:18

Ja verootjoo maar dan slaap je wel samen. Dat vind ik al heel anders! En haar vriend is dan tot savonds weg toch (of lees ik dat verkeerd). De meeste mensen werken tot 5 of 6.....

Edit, verkeerd gelezen, tot 18u. Maar dan nog is het een tijd reizen... ach ik snap ts wel. Het is voor haar balen omdat ze graag bij hem is. Op bokt is dat een doodzonde :')

Ehmmm varekaj ik herinner me van jou ook een hoop gedoe wbt plannen en je vriend.... niet vervelend bedoeld, maar als er iemand heeft geklaagd ben jij het wel..... dus laat Ts ook even lekker klagen.

verootjoo

Re: Vriend die geen tijd voor je heeft , wie nog ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:29

Tot 18.00 werkt ie, dan kun je dus 's avonds samen eten, even bij elkaar zijn en toch gewoon weer naar huis :?
Als je echt wil komt er wel een mogelijkheid hoor, en ze zijn ook nog eens samen een week vrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:49

Daar zijn we wel samen uitgekomen ;) Dus waar een wil is, is een weg. Het scheelt ook dat de vriend van TS gewoon in het land is en niet een paar 1000km verderop en dan even gaat eisen dat ze alles voor hem laat vallen na zijn werk, omdat het hem zo uitkomt. Het gaat erom: hoe kunnen we tijd samen doorbrengen? Dan is mijn advies: plannen, plannen en nog eens plannen. En goede afspraken opstellen natuurlijk. Was voor ons ook de oplossing.

Haar vriend kiest ervoor om zoveel te gaan werken omdat ie persé zo'n motor wil. Vind ik mooi dat een jongere daar zo gemotiveerd in is, maar aan de andere kant, moet zij daar dan de dupe van worden? Hij wil het zijne heel graag, dan mag hij ook mooi wat inspanning leveren voor haar. Vind het daarom ook best krom dat TS de hele tijd heen en terug zou moeten reizen. Mag ook wel wat van zijn kant komen, je bent immers met 2 in een relatie.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:56

Wat zonde dat hij een nieuwe 250cc wil kopen zeg! Voor die paar jaar...kan hij beter een leuk gebruikt dingetje kopen en een paar duizendjes in zijn zak houden als aanloopje naar een "echte" motor als hij 21 is, want van die motor kan hij veel langer plezier hebben :j

Als hij na een weekend werken al moet is vraag ik me ook af hoe hij dat plan voor de zomer vol gaat houden :P

Hij kan dan beter een paar avondjes vrij houden om even te relaxen en ook een vaste avond voor jou in te plannen :)

Doe jij nog een keer een nachtje bij hem dat je er vroeg uitgaat 's ochtends en dan komen jullie die tijd wel door toch :)