Kinke schreef:en dan was ik ook nog zo stom om gewoon te zeggen wat ik vond als ze me dat vroegen. Dom dom...ik had moeten zeggen wat zij altijd wilden horen.
Ja en dan je leven lang een masker voorhebben? Nee hoor, zij hebben nou te accepteren, gezien jij hun zoon gelukkig maakt. En nee, daarmee wil ik niet zeggen dat ze alles maar moeten accepteren, maar er zou een grijs gebied moeten zijn waarin iedereen kan leven.\
Gadver, ik vind het echt egoistisch van sommige (schoon)ouders.
Voelde me direct al vanaf het begin (mijn vriend en ik hadden toen eigenlijk al wel wat, maar hij wilde dat nog niet zeggen tegen zijn ouders dus ik kwam; "zomaar" even langs, een wildvreemd meisje
), zijn moeder had het natuurlijk direct al door.. 
Zo voel ik ook dat ze het waarderen als ik een keer ginds kook voor iedereen.
Daar denkt mijn vriend ook zo over volgens mij (hij is er niet enthousiast over) en mijn schoonouders ook vrees ik. Ze drijft nogal erg graag haar zin door en kan daarbij best kinderachtig doen (tot zelfs wenen als ze haar zin niet krijgt) en claimen. Dat je veel/ alles samen doet is voor iedereen normaal, maar dat je zowat gaat stampvoeten als je je zin niet krijgt? Da's een stapje te ver.
Uiteraard krijg je dat verhaal te horen vlak voor je voor het eerst moet gaan kennismaken. Heb echt dagen in de stress gezeten uit angst voor wat ze van mij zou vinden, maar dat viel gelukkig prima mee. 
Wat veel reacties al zeg!
Dat gaat ook echt niet gebeuren.