erfenis trammelant, weet iemand wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: erfenis trammelant, weet iemand wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:28

Niks meenemen schijnt overigens ook niet helemaal waar te zijn. De vader van een collega is vorig jaar overleden en die weigerde de erfenis ivm schulden. Die durfde ook niks mee te nemen uit dat huis Toen kwam de notaris toch nog met foto’s en wat persoonlijke items aanzetten.

Dus denk dat je best wat mee mag nemen, als het maar in overleg is ofzo. En niet de antieke klok ofzo :=

Verschrikkelijk dit soort geneuzel over een erfenis. Niks willen, maar verder ook totaal niet mee werken..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 17:56

Nee, dan zal dat beschreven hebben gestaan. Als de notaris daarmee kwam aanzetten...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:10

of het waren dingen die alleen emotionele waarde hebben voor directe familie maar geen geldelijke waarde hebben bij verkoop

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:22

Sammie schreef:
Niks meenemen schijnt overigens ook niet helemaal waar te zijn. De vader van een collega is vorig jaar overleden en die weigerde de erfenis ivm schulden. Die durfde ook niks mee te nemen uit dat huis Toen kwam de notaris toch nog met foto’s en wat persoonlijke items aanzetten.

Dus denk dat je best wat mee mag nemen, als het maar in overleg is ofzo. En niet de antieke klok ofzo :=

Verschrikkelijk dit soort geneuzel over een erfenis. Niks willen, maar verder ook totaal niet mee werken..

Dat zou kunnen inderdaad. Mijn zwager (broer van mijn man) is vorig jaar overleden en wij hebben ook beneficiair aanvaard, maar kleine persoonlijke dingen mochten we evt wel zo meenemen. Als het maar geen grote waarde heeft.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 18:28

De belangrijke dingen zijn al verdeeld. taxateur al bij geweest bij een klein deel dus. Wat er nu staat wou zij niet en ik ook niet in de 1e instantie. Maar ik wil niet dat een bedrijf de rest leeghaalt. kost een berg en levert niks op. En ik wil alles het liefst zelf in een doos doen. Afscheid nemen noem ik dat. Als er toch iets is wat ik wil hebben dan kan ik dat meenemen... maar zij wil niet die paar waardeloze dingetjes aan mij verkopen voor 400 euro.. dus eigenlijk 800 euro. Dus ik kan mag, niet op mn gemak door de laatste dingen om ze in een doosje te doen. Het hele geval is een zaak van misgunnen en dwarszitten!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:49

kringlopen doen het voor nix, levert je ook nix op alleen de voldoening dat het hergebruikt gaat worden.

eventueel studentenhuizen, zijn er ook heel blij mee.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:58

Volgens mij zijn alle kosten die er nu gemaakt worden voor jullie beiden. Dus niet alleen voor jou. Hoe langer ze dwars ligt, hoe meer ze moet bijdragen in de kosten.
Voor wat betreft de as, diegene die de opdracht heeft gegeven voor de crematie, heeft het recht op de as.
Hier kun je ook vragen stellen
http://www.uitvaart.nl/vraag-een-expert

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:59

pipo schreef:
ze heeft een testament ,alles wordt gewoon verdeeld en dat zal me verder ook een worst wezen, maar zij wil verder niks ondernemen en belemmerd de voortgang.
Ik ben hoofdaansprakelijke of hoe dat heet, dius als de rekening leeg is en het gas en licht enzo betaald moet worden komen ze dadelijk eerst bij mij verwacht ik. De notaris kan dingen betalen zolang er geld is. Aan onroerendgoed zonder geld kost t alleen maar. Snap je? Dat kan ik strakjes echt niet ophoesten.

Hoezo ben jij hoofdelijk aansprakelijk?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 06:15

Na ik heb volkomen aanvaard.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 07:31

dat betekend dat er bestaande schulden ook overgenomen worden, maar niet schulden die na aanvaarding ontstaan door uitstel van de afhandeling, die wordt samen gedragen, mocht de weegschaal van kosten jouw kant op slaan dan gaat de weegschaal aan haar kant omhoog want die kosten worden toch echt verrekend volgens mij, dus als je zus de boel vertraagd is dat zeker ook in haar nadeel.

ik maak nu hetzelfde mee, erfenis moeten delen met een stiefmoeder en 2 halfbroers die alle drie geen cent te makken hebben en alleen schulden maken, het huis verwaarlozen daardoor en zelfs een binnen brandje veroorzaakt hebben (terwijl er nix verzekerd is), dit gebeurt allemaal in spanje dus het gaat allemaal zo traag als ik weet niet wat, ze willen niet verkopen want dan wonen ze niet meer gratis, maar ook mijn deel verminderd nu met sprongen, ik heb ze aansprakelijk gesteld voor waarde verlies door dit soort grappen en eventuele beslagleggingen door hun schulden, dat betekend dat dit soort kosten niet van mijn deel gedragen gaat worden.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 08:01

Das helemaal zuur... kan je niet even heen en andere wetgeving en andere taal... pfff