Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
). Uiteindelijk ben je dan wel 5 hele cent goedkoper uit
goldenarrow schreef:Alleen een doekje en een wc-borstel is altijd nog schoner dan helemaal niks

Daar ging het niet om. Als je terug leest snap je mijn opmerking denk ik een stuk beter. Maar op deze manier dwalen we wel aardig af.
Met de omrekening is wel een hele hoop duurder geworden. Dat klopt. Maar of alles verdubbeld is, waag ik te betwijfelen. Kattenbak schreef:Je behoefte doen is een primaire behoefte. Ik vind het belachelijk dat daarvoor betaald moet worden.
Laatst werd ik bijna bij de Hema geweigerd om mijn zoontje van een paar maanden te verschonen, ik had geen kleingeld.
Binnenin zou ik koken! Ik vind het iets typisch Hollands; mensen zoveel mogelijk geld aftroggelen door te laten betalen voor primaire levensbehoeften. Zelden dat ik betaal. Met toiletjuffrouwen m/v die denken dat ze makkelijk geld kunnen verdienen door gewoon bij een toilet te gaan zitten en schoteltje ophouden, ga ik graag de discussie aan. In hele schone toiletten op het station betaal ik wel, die mensen doen hun werk goed. Maar ergens vind ik het nog altijd belachelijk!
Is wel een hele oude wet en geldt niet meer
en ja ik reken inderdaad om. Vaak om te zien hoeveel duurder iets is geworden. En nee vroeger in de gulden tijd was het een uitzondering dat je 50 cent moest betalen bij een wc. Meestal een kwartje. Voor de jonkies onder ons 25 cent. En nu is 50 euro cent goedkoop.
Shiloh schreef:Eten is toch ook een primaire levensbehoefte? wonen toch ook? Daar betaal je toch ook voor?
Rubber_Duck schreef:Ik werk bij de McDonalds en onze toiletten zijn gratis. Ze worden goed schoon gehouden en ik vind dat dit gewoon service is. Hoe vaak er mensen alleen komen plassen? Zelden. Wat kost nou die ene doortrekbeurt meer?
Hier in het dorp tijdens Koninginnedag kun je ook een bandje kopen voor onbeperkt toiletgebruik, en die is 3 feestavonden geldig. Dit vind ik wel netjes, want ik ga niet op 1 avond 5 keer naar de wc. En daarbij vind ik ook inderdaad, als je er voor betaalt móét het netjes zijn, anders vind ik het persoonlijk onzin om te dokken.
goldenarrow schreef:Rubber_Duck schreef:Ik werk bij de McDonalds en onze toiletten zijn gratis. Ze worden goed schoon gehouden en ik vind dat dit gewoon service is. Hoe vaak er mensen alleen komen plassen? Zelden. Wat kost nou die ene doortrekbeurt meer?
Hier in het dorp tijdens Koninginnedag kun je ook een bandje kopen voor onbeperkt toiletgebruik, en die is 3 feestavonden geldig. Dit vind ik wel netjes, want ik ga niet op 1 avond 5 keer naar de wc. En daarbij vind ik ook inderdaad, als je er voor betaalt móét het netjes zijn, anders vind ik het persoonlijk onzin om te dokken.
Nou, ik zie bij ons toch regelmatig mensen naar boven lopen (daar is de wc) en vervolgens weg gaan zonder iets te halen. Maar wij zitten dan ook in de stad.
Net zoals mensen alleen even naar binnen lopen om een krantje te pakken en vervolgens weer weg gaan.
ingvdh schreef:Ook zo'n frustratie zijn "reserveringskosten per kaartje" maak gewoon 1 prijs voor een kaartje incl reserveringskosten. Ik begrijp echt niet waarom ik voor kaartjes waarbij je maar bij 1 organisatie terecht kan reserveringskosten moet betalen, dat kan toch gewoon in de prijs? ik moet tegenwoordig ook nog mijn eigen kaarten afdrukken, dus veel werk hebben ze er niet aan, alles is geautomatiseerd.