Uitgaan: entreegeld vs. toiletbijdrage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Is een bijdrage voor het toilet, naast entreegeld of toegangsbewijs, terecht?

Ja
20 (7%)
Nee
238 (90%)
Anders (graag reden in topic)
6 (2%)

Totaal aantal stemmen: 264

Alja

Re: Uitgaan: entreegeld vs. toiletbijdrage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:23

ik werk bij een tankstation en dit is bij ons een groot punt van discussie!
ik vind dat als mensen alleen maar stoppen om bij ons naar de toilet te gaan best 50 cent kunnen betalen.
maar sommigen vinden dat ook service...

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:24

Alleen een doekje en een wc-borstel is altijd nog schoner dan helemaal niks :)*

Zit trouwens te bedenken, bij de andere mac in de stad moet je wel altijd 50 cent betalen, maar daar kregen wij toen een bonnetje voor een gratis frietsaus die we konden inleveren wanneer we maar wilden. Wel alleen bij die mac overigens. Maargoed, dat vind ik ook best een goede regeling (tenzij je dus nooit frietsaus eet :+). Uiteindelijk ben je dan wel 5 hele cent goedkoper uit :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:30

goldenarrow schreef:
Alleen een doekje en een wc-borstel is altijd nog schoner dan helemaal niks :)*

Ik waag het in sommige gevallen te betwijfelen :D :=

Anyway daar ging het (bij mij) niet om. 50ct per toiletbezoek is aardig hoog als er inflatie wordt gerekend op het gebruik van enkelschoonmaakartikelen. Zeker als je bedenkt dat de prijs van zo'n bezoek dus met ruim 100% is gestegen in circa 12 jaar tijd.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:32

alles is toch met 100 % gestegen in de afgelopen 12 jaar :S

Ik kan me nog de tijd herinneren dat je voor een twix 50 gulden centen betaalde! Dat gaat echt niet alleen op de schoonmaakartikelen hoor, ook salarissen van de schoonmakers zijn gestegen in de afgelopen 12 jaar.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:34

In het verleden ben ik jaren toiletjuf geweest bij een groot paardenevenement (wat nu niet meer bestaat). Daar was de regel dat je overdag betaalde voor het toilet. De bezoekers hadden ook al entree betaald om op het terrein te komen. Dat leverde soms ook flinke discussies op. Maar wat wel zo was: we hielden het goed schoon.
En omdat het werk zo smerig is, kregen wij de opbrengsten van de toiletten (minus de kosten voor schoonmaakmiddelen, toiletpapier e.d.). Verder waren alle andere medewerkers vrijwilligers (behalve jury's e.d. geloof ik). De reden waarom wij de opbrengsten kregen was omdat het zulk smerig werk is, daar konden ze dus echt geen vrijwilligers voor vinden die het helemaal zonder tegemoetkoming deden.

Wat de bezoekers van overdag niet wisten, was dat er bij de feestavond niet betaald hoefde te worden voor toiletbezoek. En je raadt het natuurlijk al: die waren de volgende ochtend een enorme zwijnestal, die wij dus moesten schoonmaken.
Maar de feestavond bracht dan weer geld op, zodat het evenement overdag betaalbaar bleef voor deelnemers en bezoekers.
Veel mensen kwamen overdag trouwens ook gewoon gratis het terrein over, er werden veel kaarten weggegeven via sponsors e.d. 3 keer raden wie de grootste bek hadden over het betalen voor het toilet... in de regel waren dat de mensen die gratis binnen waren gekomen (en in sommige gevallen ook nog gratis mochten drinken).

Zelf betaal ik graag voor een schoon toilet. Als het echt schoon is, mag daar van mij ook best wat tegenover staan. De dames worden er over het algemeen namelijk ook bepaald niet rijk van.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:36

laat maar :') Daar ging het niet om. Als je terug leest snap je mijn opmerking denk ik een stuk beter. Maar op deze manier dwalen we wel aardig af.

Alles met 100% gestegen is overigens niet waar :') Met de omrekening is wel een hele hoop duurder geworden. Dat klopt. Maar of alles verdubbeld is, waag ik te betwijfelen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:41

vuurneon schreef:
Anders vraag ik gewoon een toiletpasje aan voor mensen met darmproblemen :+

Daar hebben wc-jufrouws meestal schijt aan, om maar even in de context te blijven :+

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:04

Kattenbak schreef:
Je behoefte doen is een primaire behoefte. Ik vind het belachelijk dat daarvoor betaald moet worden.

Laatst werd ik bijna bij de Hema geweigerd om mijn zoontje van een paar maanden te verschonen, ik had geen kleingeld.

My point exactly! Ik was mij daar toch ziedend geworden als ik daar mijn kind aan t verschonen was... maar als moeder moet je het goede voorbeeld geven, dus zal het tactvol gebracht moeten worden :+ Binnenin zou ik koken! Ik vind het iets typisch Hollands; mensen zoveel mogelijk geld aftroggelen door te laten betalen voor primaire levensbehoeften. Zelden dat ik betaal. Met toiletjuffrouwen m/v die denken dat ze makkelijk geld kunnen verdienen door gewoon bij een toilet te gaan zitten en schoteltje ophouden, ga ik graag de discussie aan. In hele schone toiletten op het station betaal ik wel, die mensen doen hun werk goed. Maar ergens vind ik het nog altijd belachelijk!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:10

Eten is toch ook een primaire levensbehoefte? wonen toch ook? Daar betaal je toch ook voor?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:11

Volgens mij was er vroeger een wet waarin je mensen de toilet niet mocht weigeren :') Is wel een hele oude wet en geldt niet meer :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:48

Forumster, nou echt dat ik veel langer met de gulden heb gedaan, en ben nog steeds niet aan die idiote euro gewend. :n en ja ik reken inderdaad om. Vaak om te zien hoeveel duurder iets is geworden. En nee vroeger in de gulden tijd was het een uitzondering dat je 50 cent moest betalen bij een wc. Meestal een kwartje. Voor de jonkies onder ons 25 cent. En nu is 50 euro cent goedkoop.

Ben al wc s tegen gekomen waar ze doodleuk een euro vroegen. Heel fijn als je echt vaak naar de wc moet, dan heb je geen keus om je scheel te betalen aan de toilet. En nee dat vind ik niet bepaald normaal. Ja alles is duurder geworden maar niet meer dan 100 %. toiletbezoek is voor mijn gevoel een melkkoe geworden omdat je er wel gebruik van moet maken.

Eet momenten kun je nog uitstellen, toiletbezoek echt niet. Tenminste ik niet dan wordt het een smeerboel. %)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:19

Shiloh schreef:
Eten is toch ook een primaire levensbehoefte? wonen toch ook? Daar betaal je toch ook voor?

Ja, maar dat kun je zo duur maken als je zelf wilt. Je kunt zelf kiezen of je een tweekamerflatje wilt, een rijtjeshuisje of een 2-onder-1-kapper. En als deze eettent niets lekkers heeft, loop je gewoon een stukje door naar de volgende.
Als je moet dan moet je, tenminste, ik wel! Dan ga ik echt niet op lopen houden, dat is slecht voor je lijf (en bij mij ook voor m'n humeur).

Ik werk in een supermarkt en wij hebben geen klantentoilet, maar als een klant nodig moet mag dat best hoor, dan loopt er gewoon eventjes iemand mee. Dat is klantvriendelijkheid, vinden wij doodnormaal. :j

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:45

ik wist overigens niet dat gewoon kan weigeren om te betalen... en dat ze je niet mogen dwingen.
Aan de andere kant, wordt je dan niet aan gekeken als gierig persoon?
Niet dat ik het gierig vind, vind het begrijpelijk na consumptie of entree geld betalen...

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:15

Ik vind het meer dan terecht dat je ze geld geeft voor de wc. Heb je wel eens gezien hoe die wc's er aan toe zijn soms? Ik merk dat de laatste paar festivals en discotheken waar ik ben geweest, aanzienlijk schoner zijn als je er geld voor neerlegt.

Ik ben dus voor! Wat is die 0,50 cent of 2,50 nou? De munten die je moet halen voor eten en drinken: dat is pas schande!

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:35

Er zijn zelfs uitgaansgelegenheden waar je moet betalen om in de spiegel te mogen kijken.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:40

Ik werk bij de McDonalds en onze toiletten zijn gratis. Ze worden goed schoon gehouden en ik vind dat dit gewoon service is. Hoe vaak er mensen alleen komen plassen? Zelden. Wat kost nou die ene doortrekbeurt meer?
Hier in het dorp tijdens Koninginnedag kun je ook een bandje kopen voor onbeperkt toiletgebruik, en die is 3 feestavonden geldig. Dit vind ik wel netjes, want ik ga niet op 1 avond 5 keer naar de wc. En daarbij vind ik ook inderdaad, als je er voor betaalt móét het netjes zijn, anders vind ik het persoonlijk onzin om te dokken.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:48

Rubber_Duck schreef:
Ik werk bij de McDonalds en onze toiletten zijn gratis. Ze worden goed schoon gehouden en ik vind dat dit gewoon service is. Hoe vaak er mensen alleen komen plassen? Zelden. Wat kost nou die ene doortrekbeurt meer?
Hier in het dorp tijdens Koninginnedag kun je ook een bandje kopen voor onbeperkt toiletgebruik, en die is 3 feestavonden geldig. Dit vind ik wel netjes, want ik ga niet op 1 avond 5 keer naar de wc. En daarbij vind ik ook inderdaad, als je er voor betaalt móét het netjes zijn, anders vind ik het persoonlijk onzin om te dokken.

Nou, ik zie bij ons toch regelmatig mensen naar boven lopen (daar is de wc) en vervolgens weg gaan zonder iets te halen. Maar wij zitten dan ook in de stad.

Net zoals mensen alleen even naar binnen lopen om een krantje te pakken en vervolgens weer weg gaan.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:52

goldenarrow schreef:
Rubber_Duck schreef:

Nou, ik zie bij ons toch regelmatig mensen naar boven lopen (daar is de wc) en vervolgens weg gaan zonder iets te halen. Maar wij zitten dan ook in de stad.

Net zoals mensen alleen even naar binnen lopen om een krantje te pakken en vervolgens weer weg gaan.

Scheelt inderdaad denk ik dat wij aan de rand van een dorp zitten. De meeste mensen die zonder te bestellen weg gaan zijn duitsers, maar op de krant zijn we wél fel. 1 krant per persoon en alleen bij een bestelling. In de drive vragen we of mensen hem willen als ze moeten wachten, maar personen die 1 hamburger komen halen op zaterdag voor de extra dikke krant kunnen het schudden hoor.

Toch vind ik het wel service dat onze toiletten schoon en voor iedereen beschikbaar zijn, geeft toch een beetje extra gastvrij beeld.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:55

ingvdh schreef:
Ook zo'n frustratie zijn "reserveringskosten per kaartje" maak gewoon 1 prijs voor een kaartje incl reserveringskosten. Ik begrijp echt niet waarom ik voor kaartjes waarbij je maar bij 1 organisatie terecht kan reserveringskosten moet betalen, dat kan toch gewoon in de prijs? ik moet tegenwoordig ook nog mijn eigen kaarten afdrukken, dus veel werk hebben ze er niet aan, alles is geautomatiseerd.

Over dit laatste heb ik een mailtje gestuurd naar de organisatie van een festival hier in de buurt.
Ik stuurde hen dat ik het niet vond kunnen dat zij hun kaartjes aanprezen als zijnde 35euro maar je uiteindelijk 38,70 moest betalen terijl ik het nog eens zelf moest afdrukken. Reatie die ik kreeg: daar hebben e nog nooit klahten over gehad.
Moest daar overgens ook 50 per toilet bezoek betalen, dus die 35euro, dat as het zeker niet. Heb dan maar minder gedronken.

Vind het belahelijk dat je nog moet betalen voor toilet anneer je entree hebt betaald. Die toilet vroutjes krijgen van de organisatie betaald dusja.

*toetsenbord erk niet goed meer*

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:14

Ik moet zeggen dat ik het betalen voor het toilet bizar vind. Hier heb ik nog nooit hoeven te betalen voor een toilet bezoek.

Wij waren in Amsterdam voor een nachtje en hadden ontbeten in het hotel.
Dankzij mijn zwangerschap moet ik elke 30 minuten plassen en moest ik 50 cent betalen om te mogen plassen in de toiletten bij het GUEST ONLY gedeelte in het hotel waar wij verbleven...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:23

Kattenbak schreef:
Je behoefte doen is een primaire behoefte.

Kattenbak, dat zijn eten en drinken ook.........