Een vriend die alles pikt (geldkwestie)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:33

Hier is het zo dat de bob de hele avond gratis drinkt. Tenzij het drinken geen geld kost en dan legt iedereen gewoon wat geld bij elkaar.

En beetje overdreven he om het uit te maken met vriend, als het een keer niet voor je opkomt. Als TS weet dat hij onzeker daar in is. En zij heeft daar vrede mee, dan is het toch goed?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:35

Ik zou mijn vrienden noooooit of te nimmer benzinegeld laten betalen, dat vind ik echt absurd tussen vrienden en krenterig. Als ik toch al ergens heen ga en mijn vrienden willen meerijden dan is dat geen enkel probleem en kost dat geen cent! Zowiezo betalen we wel eens drankjes voor elkaar of dat soort dingen.
Maarrrrr... als ik een keer wil meerijden kan dat andersom ook en mocht het niet uitkomen dat er iemand met mij mee zou rijden dan is nee gewoon nee.

Mocht ik in geldnood zitten en dat het probleem zijn, dan zou ik dat gewoon uitleggen aan m'n vrienden en ze vragen een keer bezine te betalen of iets dergelijks.

Die zogenaamde vriendin zou ik maar links laten liggen nee is nee en dat schelden zou ik zeker niet pikken.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:36

love_western schreef:
En beetje overdreven he om het uit te maken met vriend, als het een keer niet voor je opkomt. Als TS weet dat hij onzeker daar in is. En zij heeft daar vrede mee, dan is het toch goed?

Vind ik ook. Bij ons wisselt het regelmatig van bob, gaat prima.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:38

Ik zou het ook niet pikken als ze mijn vriend voor vanalles en nog wat uit zouden maken, andersom ook niet :+ Maarja, dan ga je gewoon een grens over en is het niet meer fatsoenlijk...

Profiteurs zijn er altijd, maar dan is het of er iets van zeggen... Het probleem: ik kan niet voor iemand anders uitmaken of hij/zij vindt dat ze van hem/haar profiteren.... Kan hooguit een balletje opgooien...

Maar degene die mij uitscheldt, weet 100% zeker dat ie niet meer met mijn vriend hoeft mee te rijden... Denk zelfs dat ie dan met heel de groep niet meer meehoeft omdat je zo niet met elkaar omgaat :')

bello2005

Re: Een vriend die alles pikt (geldkwestie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:42

wat een ellende altijd zeg,,, ik ben ook altijd de bob,, maar als mensen mee willen rijden dan betalen ze maar, en er zijn dr ook genoeg die dan wel voortijdig vragen of ze alleen met de terug reis mee kunnen, is dan voor mij ook geen probleem als er dan nog plek is, en meestal voor diegene die dan alleen de heen of alleen de trgreis mee gaat hoeft niets te betalen, maar de rest betaald me gewoon voor de benzine,, zo simpel is dat. mensen profiteren van je, zonder dat je het door hebt,, vind wel dat ze dat moeten weten. en dan moet je vriend natuurlijk zelf weten wat hij daarmee doet, maar snap best dat het voor jou best gefrustreerd kan zijn. vind het tenslotte knap dat je je daarbij kunt neerleggen, ik was allang uitgevlogen naar mijn vriend. want dan zul je in de toekomst zien dat hij dan wel ligt te zeuren over geld...

succes ermee

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:58

]
Japke_Z schreef:
Dobel schreef:
heb ze overigens niet mee terug genomen, waren andere mensen zat waar ze mee terug konden. Mijn vriend vond mij 'hard' maar ik ben het wel spuugzat.. '

En je vriend vind het wel best dat jij voor slet, kreng en poedersuiker wordt uitgemaakt? Dan zou ik ook een nieuwe vriend zoeken...

Wat vind je hier zelf van TS? Want daar reageer je niet op. Daarvoor zou ie bij mij écht gesodemieter krijgen.
En vervolgens schuift ie het ook nog eens op jou: het sms-je wordt beantwoordt met JIJ wil geen taxi meer spelen. Hij had moeten schrijven IK of WIJ. Bij mij zou dit meneertje in big trouble zitten.

En die zogenaamde vrienden van je? Weg ermee. Mensen die mij zo noemen zoals jij beschreef, kunnen een klap op hun bek verwachten en andere "vrienden" zoeken, daar was ik na 1 keer grote bek al klaar mee. Sterker nog, ik heb echte vrienden, die zouden het niet in hun hoofd halen om zoiets te zeggen, andersom natuurlijk ook niet!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:13

Mag ik even advocaat van de duivel spelen?
Ik zeg niet dat dit zo is maar houd de optie open.

Het zijn de vrienden van jou vriend en niet van jou maak ik uit het verhaal op?
Claim jij je vriend niet teveel in de ogen van die vrienden? Spiegelen ze jou gedrag niet om jullie in te laten zien dat dat voor hun ook niet leuk is?
Laat je je vriend wel eens alleen met zijn vrienden op stap gaan?

Ik heb een vriendin waartegen je kon vertellen wat je vond maar begreep je dan gewoon niet.
Tot we 1 avond hun gespiegeld hebben en toen vonden ze ons een partij vervelend. Toen ik ze vroeg wat zij normaliter anders deden was de boodschap wel duidelijk en hebben ze zich goed aangepast.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:17

Boras schreef:
Dat noem ik geen vrienden maar profiteurs.
Eens kijken of ze nog vrienden willen zijn als het afgelopen is met profiteren.
Persoonlijk had ik al afscheid van hen genomen.

+1

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 12:20

smurffie schreef:
Mag ik even advocaat van de duivel spelen?
Ik zeg niet dat dit zo is maar houd de optie open.

Het zijn de vrienden van jou vriend en niet van jou maak ik uit het verhaal op?
Claim jij je vriend niet teveel in de ogen van die vrienden? Spiegelen ze jou gedrag niet om jullie in te laten zien dat dat voor hun ook niet leuk is?
Laat je je vriend wel eens alleen met zijn vrienden op stap gaan?

Ik heb een vriendin waartegen je kon vertellen wat je vond maar begreep je dan gewoon niet.
Tot we 1 avond hun gespiegeld hebben en toen vonden ze ons een partij vervelend. Toen ik ze vroeg wat zij normaliter anders deden was de boodschap wel duidelijk en hebben ze zich goed aangepast.

Dat mag hoor :)

We hebben een hele grote vriendengroep en hun zijn daar dus ook vrienden van, met de een kan je altijd beter opschieten als met de ander maar het klopt mijn vriend is betere vrienden met de vriend die mij uitschold dan ik.

Ik claim mijn vriend absoluut niet, dit vinden zijn vrienden en mijn vrienden ook dus dat is het absoluut niet. Mijn vriend is elke zondag met de mannen samen en ook op zaterdag gaat hij geregeld zonder mij uit. Snap inderdaad je idee maar dit is niet zo haha.

Post ervoor: ik heb hier wel op gereageerd dacht ik maar inderdaad heb ik hem er wel op aangesproken maar heb ik geaccepteerd dat hij gewoon niet zo is, ik ben degene met wat meer haar op de tanden hij is wat dat betreft een beetje een sul die weinig durft te zeggen, zo is hij opgegroeid hij is thuis ook altijd gekleineerd.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:24

Vanillia schreef:
Laat ze lekker hun eigen auto kopen, komop zeg := Vind jouw reactie niet meer dan terecht. Belachelijk dat iemand jou gaat vertellen dat je maar eerder weg moet op je werk omdat zij mee willen rijden.

Precies, ze zijn nog brutaal ook om jullie te gaan vertellen wanneer je weg mag of niet.. Terwijl je aangegeven had dat jullie zelf wilden bepalen wanneer jullie wilden gaan e.d.

En het gewoon een keer in de groep gooien dat jullie het in principe helemaal niet erg vinden om te rijden, maar dat het best heel fijn zou zijn als er dan (een keer) mee wordt gedaan en meegedacht over de parkeer- dan wel benzinekosten.
Laatst bijgewerkt door fargo op 11-06-13 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:25

Citaat:
...En vervolgens schuift ie het ook nog eens op jou: het sms-je wordt beantwoordt met JIJ wil geen taxi meer spelen. Hij had moeten schrijven IK of WIJ...

Behalve als hij er geen probleem mee heeft - zoals ik het lees is zij degene die er problemen mee heeft en is hij al jaar en dag willens en wetens "de goedzak" (als ik het verkeerd interpreteer, moet TS me maar corrigeren ;) ).

Zelf zou ik het geen geldkwestie, maar grenzenkwestie noemen. En die liggen bij de één strakker als bij de ander.
Als dat binnen een relatie nogal verschillend is, tja, dat is lastig.
Zij wil haar grenzen bewaken, maar als dat niet zijn grenzen zijn...
Wiens grenzen worden dan bepalend? Hoe vind je een gulden middenweg?

(Als het ook zijn grenzen zijn maar hij durft er niet voor uit te komen, ligt het natuurlijk anders.)

Geen fijne situatie iig, ik wens TS sterkte

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 12:28

klopt yamadeva, hij geeft me wel gelijk maar durft het niet echt tegen zijn vrienden uit te spreken hij wil graag iedereen te vriend houden maar baalt er stiekem wel van als die naar zn bankrekening kijkt hoevaak hij weer heeft moeten tanken in de maand.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:29

Tabaluga12 schreef:
Ik zou mijn vrienden noooooit of te nimmer benzinegeld laten betalen, dat vind ik echt absurd tussen vrienden en krenterig. Als ik toch al ergens heen ga en mijn vrienden willen meerijden dan is dat geen enkel probleem en kost dat geen cent!

Hier wordt er afgewisseld dus dan vind ik het geen probleem. Bij vrienden die meestal rijden, betaal ik uit mezelf, klaar. En ze pakken het maar aan, anders laat ik het zo vallen.

Lekkere vrienden, profiteurs zijn dat!

Voel je niet schuldig TS. Het zegt echt meer over hun dan over jullie.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:39

Dobel schreef:
klopt yamadeva, hij geeft me wel gelijk maar durft het niet echt tegen zijn vrienden uit te spreken hij wil graag iedereen te vriend houden maar baalt er stiekem wel van als die naar zn bankrekening kijkt hoevaak hij weer heeft moeten tanken in de maand.

Dat begreep ik er dus ook uit. Dus had hij IK of WIJ moeten schrijven, en niet ZIJ. Wat een slappe zak als ik dit allemaal zo lees. Veel succes, dat gaat je achtervolgen en ergeren (en jij bent dan altijd de boosdoener) zolang je met dit slappe wasje samen bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:57

Bovenstaande vind ik persoonlijk wel grof. Er komt vast wel een dag dat hij het ook een keertje beu is hoor en dat duidelijk zal maken.

On topic: Ik ben hier meestal de Bob. Vriendlief trakteert me dan ook regelmatig en leent me ook wel eens zijn auto uit als ik ergens heen moet. We gaan ook altijd met zijn auto omdat de mijne binnenin net een stort is :o
Met enige regelmaat krijg ik op het laatste nippertje te horen "die en die rijden ook mee" en nee, niemand betaald daarvoor. Waarom? Omdat ze nog geen rijbewijs hebben, nog geen eigen auto of op route wonen naar de bestemming en ons oppikken zou omrijden zijn. Ze zijn ook altijd vriendelijk en zeggen elke keer uitgebreid dankjewel voor de lift. En het zijn geen grote afstanden, hooguit 10 minuutjes. Dan vind ik het helemaal niet erg om wekelijks de halve stad even rond te rijden omdat ze ook laten zien dat ze het waarderen. Dan heb ik ze liever veilig thuis na een gezellige avond ipv ze straalbezopen te voet of met de fiets op pad te sturen.

Tegelijk is er eentje die nu sinds kort wel een auto ter beschikking heeft. Die gaat samen met mijn vriend vanaf dit jaar bij een andere ploeg trainen die verder weg is. Zij hebben de afspraak gemaakt dat ze om beurt een week de ander ophalen en afzetten. Vind ik goed compromis. Zelf heb ik daar geen voordeel bij maar goed. Zodra het kan doen ze echt wel eens een keer iets voor elkaar terug.

In jouw geval TS zou ik heel klaar en duidelijk zijn: als ze zich goed genoeg voelt om mee te rijden in een slettenbak moet ze er ook maar voor kunnen betalen. een prutsmuts geeft ook geen gratis ritjes :Y)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:59

Ik ben er ook makkelijk in als ik toch ergens naar toe met en ik kom er langs of het is 2 minuten om.... Ander verhaal... Maar dan kun je er nog niet vanuitgaan dat iemand standaard je taxi is!

Dus mjah, als jullie elke keer een eind om moeten rijden etc. dan snap ik de frustratie, maar als mensen naar je huis komen; daar instappen, dan scheelt het nauwelijks iets.. (dan zou het lief zijn als ze je drankje een keer betalen, of het parkeergeld of wat dan ook...

Maar denk dat je op bokt genoeg hoort dat het zo niet hoort ;) Maar uiteindelijk moet jij het met je vriend op lossen :) Jij kan gaan roepen wat je wilt en het voor hem opnemen, hij moet er uiteindelijk iets aan doen... Vond dat eerst ook vervelend, maar nu heb ik zoiets van "je bent oud genoeg om het zelf te regelen" ;) (Hier was het verjaardag samen vieren, maar dilemma met de kosten, sommig bezoek kwam namelijk echt maar voor 1 iemand... ipv voor allemaal...) Hoor dit jaar wel wat ie doet :) Hij weet hoe het vorig jaar ging dat ie daarvan baalde, dus hij doet er maar iets aan of moet niet zeuren ;)

En 400 m omrijden is iets anders dan iemand in een ander dorp (uit de richting) moeten ophalen ;) en als ze gewoon weer meegaan wanneer jij dat wilt, geen probleem.. maar ze vragen het natuurlijk :p

Haha een sl*t is wel gratis ;')

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:01

ik denk dat ik een totaal andere definitie heb van 'vrienden', TS. Zulke mensen zou ik toch echt, echt ECHT niet in mijn omgeving hoeven, ze gaan eerst maar eens wat manieren kweken :)

En ook hier is het heibel hoor, als de 'vrienden' van mijn man/vriend/partner me voor prutsmuts/slet/wat dan ook uitmaken dan denk ik dat ze kunnen rennen voor hun leven hahaha :D

Success, TS, lijkt me niet echt een fijne gelijkwaardige situatie...zet 'm op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:02

Een h*er niet en daar werd ze ook voor uitgemaakt ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:03

Yom schreef:
die mochten van mij voortaan lekker gaan lopen, zeker nadat die vriend zulke uitspraken had gedaan

jammer dat jouw vriend niet voor zichzelf opkomt want dat samen rijden is nog tot daar aan toe, maar hij (en jij) wordt nu gewoon geclaimd als taxi

Hahaha die zou ik mooi laten lopen zeg en ze mogen dan ook nooit meer meerijden.

Laat ze zelf een auto kopen zeg!

Doe gewoon precies wanneer je zelf wilt gaan en komen wilt hoor, jullie zijn tenminste met eigen vervoer gekomen en dan hebben ze zich aan jullie aan te passen en anders nemen ze maar een taxi.

Maar het ligt ook aan je vriend he, het begint gewoon bij jezelf, dat je je laat gebruiken als een taxi.
Je vriend moet gewoon nee zeggen en voorzichzelf opkomen en in dit geval voor jou opkomen dat die k l oot zak jou uitschold.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:10

Japke_Z schreef:
Dobel schreef:
heb ze overigens niet mee terug genomen, waren andere mensen zat waar ze mee terug konden. Mijn vriend vond mij 'hard' maar ik ben het wel spuugzat.. '

En je vriend vind het wel best dat jij voor slet, kreng en poedersuiker wordt uitgemaakt? Dan zou ik ook een nieuwe vriend zoeken...

Same here.. Mijn vriend had ze nooit meer in de buurt van zijn auto gelaten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:15

Ja, durft hij niet voor jou op te nemen? ik zou het niet leuk vinden hoor als hij het ook nog eens pikt dat je uitgescholden wordt.

Ik zeg dan ook daaaag tegen hem.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:17

dat hij het niet voor je op neemt als ie onzeker is en je zelf een mondje bij hebt snap ik nog, maar dat hij ze indirect gelijk geeft door te zeggen dat je wel erg hard bent?!!! :x

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:19

Ayasha schreef:
dat hij het niet voor je op neemt als ie onzeker is en je zelf een mondje bij hebt snap ik nog, maar dat hij ze indirect gelijk geeft door te zeggen dat je wel erg hard bent?!!! :x

Hij staat dus meer aan de kant van zijn vrienden die hartelijk gebruik maakt van zijn slappe karakter, dan aan de kant van zijn vriendin, die groot gelijk heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:22

inderdaad, en dat zou me meer dwars zitten dan dat ie op het moment zelf zijn vriendin haar gang laat gaan die prima haar mannetje kan staan.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:23

Ragdollcat schreef:
Ja, durft hij niet voor jou op te nemen? ik zou het niet leuk vinden hoor als hij het ook nog eens pikt dat je uitgescholden wordt.

Ik zeg dan ook daaaag tegen hem.

idd