Vriendin de benen genomen op vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Kaat_x

Re: Vriendin de benen genomen op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:08

Ik snap dat er waarschijnlijk iets mis is met vriendin maar om er dan zo vandoor te gaan en af te kappen? en dan je meteen helemaal te verwijderen, blokeren en al de rest van de 'brol' ? Nee , maar dan kan er zo veel mis zijn , zelfs dan zeg je nog zoiets en doe je niet zo of zit je niet zo te klagen...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:11

Winner91 schreef:
Bedankt voor jullie peptalk.
Ondertussen ben ik verwijderd van fb en geblokkeerd
op whatssapp. Ook heb ik nog helemaal niks van haar vernomen.
Zat er vanmorgen zo doorheen maar de gedachten dat m'n vriend
over 4 uurtjes bij me is doet me enorm goed, ik ben helemaal blij.

jeetje, dat zijn geen vrienden hoor.

gewoon niets meer van jouw laten horen en gewoon verder gaan met je leven.
zijn wel betere vrienden die wel om je geven/steunen.

dit is een persoon die eerst eens aan zichzelf moet werken :j :j

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:13

horseyfries schreef:
laetitia schreef:
Ik ben ooit eens die 'vriendin' geweest. Mee op vakantie met mijn beste vriendin (in Nederland). Zij kende daar al veel mensen, elke avond stappen. Haar vrienden daar waren niet ' mijn soort mensen', ik voelde me daardoor steeds onzekerder. Daarnaast kreeg ik in de discotheek paniekaanvallen, had geen eetlust en kon alleen maar janken.

Uiteindelijk is mijn moeder me komen halen.Heb mijnn vriendin toen ook laten zitten (al was ze daar wel met haar ouders). Later bleek dat ik een depressie had :(

Het gedrag van jouw vriendin keur ik niet goed, maar ik kan mij heel goed voorstellen hoe ellendig zij zich zou kunnen voelen. Zeker omdat je aangeeft dat ze niet lekker in haar vel zit.
Kan zijn dat ze gedacht heeft " op vakantie knap ik wel op en word ik weer vrolijk" , maar vaak word je juist keihard met je ongelukkigheid geconfronteerd als je bij anderen veel plezier & zorgeloosheid ziet.
Dan voel je je zo kelote, dat je alleen nog maar naar huis wilt en in je vertrouwde omgeving wilt zijn :j

Vind het wel jammer dat iedereen nu op dat meisje af zit te geven. Het verhaal van Laetitia lijkt idd op wat er hier aan de hand is, ze zat van begin af aan al niet lekker in haar vel, zoveel is duidelijk. En dan mag alles geweldig zijn, als het in je hoofd zwart is dan maakt dat niets uit, en op zo'n moment ben je helemaal niet meer in staat om je sociaal te gedragen en rationeel na te denken.
Ik wil haar gedrag niet goed praten, maar bedenk wel dat dit niet tegen jou of tegen de vakantie is, maar dat mensen die ongelukkig zijn soms rare dingen doen als ze in de put zitten. Vat het niet persoonlijk op en als je haar ervoor wel leuk vond, wacht dan gewoon af tot ze weer uit haar dip is en zelf weer contact zoekt. Dan kun je er normaal over praten.
En nu gewoon lekker genieten, je bent op Mallorca, je vriend komt eraan, wat wil je nog meer!!

maar dan zeg je het toch wel gewoon? :)
Stel dat ik niet lekker in mijn vel zit, dan zou ik dat gewoon hebben gezegd tegen die vriendin, want dat je er mee op vakantie gaat, betekent ook wel dat je er een goede band mee hebt. Ik zou eerlijk hebben gezegd dat ik me niet lekker in mijn vel boelde en ik zou hebben gezegd waarom, vriendelijk afscheid hebben genomen, nog een fijne vakantie gewenst en terug naar huis.
Maar ze klaagde al meteen over het vliegtuig... :/ natuurlijk kan het dat je toen al niet zin in de vakantie had, maar dan ga je toch niet mee ? of dan nog zou je nooit het zomaar in zo'n ruzie aftrappen, vooral niet op zo'n manier.
ben maar blij dat je daar vanaf bent, TS ;)

Je weet natuurlijk nooit wat er in iemands hoofd rondspookt :n
Laatst bijgewerkt door x_Kaat_x op 08-06-13 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:15

Maar dan om zo te reageren en weg te lopen en iemand van alles te blokkeren?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:17

Ragdollcat schreef:
Hahaha wat een vreselijk zielig iemand, die ben je liever kwijt dan rijk, toch.

Laat haar maar lekker in dr eigen sop gaar koken.

Je had nooit met haar op vakantie moeten gaan, dat ze weinig vrienden had zegt toch genoeg.

Meid geniet lekker van je vakantie, je kent genoeg mensen daar om je daarmee te kunnen vermaken.

Beetje een rare reactie. Dus iemand met weinig vrienden is niet normaal? Ik heb ook niet veel vrienden en ben laatst met 1 vriendin en 2 vriendinnen van haar (die ik dus nog niet kende) 3 weken door India gereisd. Dat hadden ze dus maar beter niet kunnen doen? :P Heb geen negatieve geluiden van ze gehoord over mij.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:22

Wauw heel apart! Ben benieuwd of je er nog wat van hoort!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:41

Sandyislief schreef:
Wauw heel apart! Ben benieuwd of je er nog wat van hoort!

zulke mensen zou ik niet eens meer willen spreken.

vooral ook omdat vriendin A haar ook van fb afgegooid heeft en geblokt heeft op whatsapp.

opgeruimd staat netjes zou ik dan denken :j :j :j :j

geen aandacht meer aan schenken en doorgaan met je leven, zijn wel belangrijkere dingen dan alleen zo'n meid vriendelijk te woord staan :)

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:51

Wat laat ze zich kennen door zo te reageren. Jammer. Ongeacht wat haar kant van het verhaal is, dit is wel erg rigoreus.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 20:02

x_Kaat_x schreef:
maar dan zeg je het toch wel gewoon? :)
Stel dat ik niet lekker in mijn vel zit, dan zou ik dat gewoon hebben gezegd tegen die vriendin, want dat je er mee op vakantie gaat, betekent ook wel dat je er een goede band mee hebt. Ik zou eerlijk hebben gezegd dat ik me niet lekker in mijn vel boelde en ik zou hebben gezegd waarom, vriendelijk afscheid hebben genomen, nog een fijne vakantie gewenst en terug naar huis.
Maar ze klaagde al meteen over het vliegtuig... :/ natuurlijk kan het dat je toen al niet zin in de vakantie had, maar dan ga je toch niet mee ? of dan nog zou je nooit het zomaar in zo'n ruzie aftrappen, vooral niet op zo'n manier.
ben maar blij dat je daar vanaf bent, TS ;)

Je weet natuurlijk nooit wat er in iemands hoofd rondspookt :n

Inderdaad...

Ik vind het een heel ander verhaal als er had gestaan dat de vriendin had gereageerd zoals ik in mijn vorige post zei. En de TS zei "en nu ben ik zo boos op haar omdat ze mij durft laten zitten." Dan zou ik denken TS, jij amuseert je echt wel zonder haar want je kent er genoeg plaatsen en mensen. Waarom moet zij nu ook daar blijven en ongelukkig zijn omdat het helemaal niet haar ding is? Laat haar toch lekker naar huis gaan en geniet van de rest van je vakantie.
Maar overal op liggen klagen, niets verdragen en in het holst van de nacht vertrekken zonder ook maar een woord uitleg en alle contact verbreken? Geen stijl :n . Of je moet echt wel serieus hele zware kwetsende dingen gezegd hebben. Misschien heeft ze inderdaad weinig vrienden en heeft die zin van jou haar dieper in haar hart gestoken dan jij kan vermoeden?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 20:43

Kahawa schreef:
laetitia schreef:
Ik ben ooit eens die 'vriendin' geweest. Mee op vakantie met mijn beste vriendin (in Nederland). Zij kende daar al veel mensen, elke avond stappen. Haar vrienden daar waren niet ' mijn soort mensen', ik voelde me daardoor steeds onzekerder. Daarnaast kreeg ik in de discotheek paniekaanvallen, had geen eetlust en kon alleen maar janken.

Uiteindelijk is mijn moeder me komen halen.Heb mijnn vriendin toen ook laten zitten (al was ze daar wel met haar ouders). Later bleek dat ik een depressie had :(

Het gedrag van jouw vriendin keur ik niet goed, maar ik kan mij heel goed voorstellen hoe ellendig zij zich zou kunnen voelen. Zeker omdat je aangeeft dat ze niet lekker in haar vel zit.
Kan zijn dat ze gedacht heeft " op vakantie knap ik wel op en word ik weer vrolijk" , maar vaak word je juist keihard met je ongelukkigheid geconfronteerd als je bij anderen veel plezier & zorgeloosheid ziet.
Dan voel je je zo kelote, dat je alleen nog maar naar huis wilt en in je vertrouwde omgeving wilt zijn :j

Als je vriendin na afloop van de vakantie nog contact had willen leggen over wat er gebeurd is, had je daar dan voor open gestaan?

Of had je even tijd nodig om te verwerken voordat dat überhaupt mogelijk was?

Hoe is het bij jou afgelopen?

Wij zijn daarna gewoon bevriend gebleven :j. Ik ben ook niet over 1 nacht ijs gegaan om naar huis te gaan. Uiteindelijk heb ik jankend mijn moeder gebeld met de vraag of ze kwam halen. Daarna heb ik het aan die vriendin verteld, en ze snapte het ook wel. Maar goed, we waren 17 en uiteindelijk ben ik door die depressie wel mijn schoolvriendinnen (waaronder zij) kwijt geraakt. Ook wel logisch, stappen deed ik niet meer & feestjes liet ik ook aan mij voorbij gaan.

Vind het wel erg bizar dat ze je nu meteen van fb enzo verwijderd heeft! Hoe lang kenden jullie elkaar eigenlijk al?

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 20:47

ik volg
wat raar om gelijk te blokkeren, misschien kan je met haar ouders gaan praten als je terug bent

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:03

Jeetje wat raar zeg... Ook dat ze je verwijderd van alles.
Wel fijn dat je vriend komt, veel plezier nog! :D

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 23:12

lovelady1 schreef:
ik volg
wat raar om gelijk te blokkeren, misschien kan je met haar ouders gaan praten als je terug bent

Ik vraag me af of ze dat waardeert, het is een meid van 25. Dan laat je de ouders er doorgaans buiten.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 23:16

Bij elke vakantie met vriendinnen ontstaan er wel ruzies/irritaties, maar dit is wel een hele extreme reactie :/ ben benieuwd hoe dit afloopt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 23:16

_Tara_ schreef:
Ragdollcat schreef:
Hahaha wat een vreselijk zielig iemand, die ben je liever kwijt dan rijk, toch.

Laat haar maar lekker in dr eigen sop gaar koken.

Je had nooit met haar op vakantie moeten gaan, dat ze weinig vrienden had zegt toch genoeg.

Meid geniet lekker van je vakantie, je kent genoeg mensen daar om je daarmee te kunnen vermaken.

Beetje een rare reactie. Dus iemand met weinig vrienden is niet normaal? Ik heb ook niet veel vrienden en ben laatst met 1 vriendin en 2 vriendinnen van haar (die ik dus nog niet kende) 3 weken door India gereisd. Dat hadden ze dus maar beter niet kunnen doen? :P Heb geen negatieve geluiden van ze gehoord over mij.

Voel je aub niet aangesproken. Het gaat om die "vriendin".

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 06:55

Ragdollcat schreef:
_Tara_ schreef:

Voel je aub niet aangesproken. Het gaat om die "vriendin".

Wat maakt andere mensen anders dan die vriendin dan? Er zullen nog wel meer mensen met weinig vrienden zijn. Ik vind 't nogal een kort door de bocht opmerking.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 08:40

De mensen die het vreemd vinden dat zo'n meisje niet gewoon normaal praat die hebben zelf nog nooit echt zo diep gezeten denk ik. Als je nog de dingen gewoon kan uitpraten en rationeel verwoorden, dan heb je een slecht dagje, maar zit je niet zo diep dat je het echt niet meer aankan. Dat verschil is heel groot, en het begrip als zij zo diep zit mag best wel wat groter zijn, ze heeft er zelf wss ook niet om gevraagd om zo depressief te zijn dat zelfs een vakantie haar niet kan opbeuren.

Geniet gewoon lekker van je verdere vakantie, ik hoop dat zij hulp heeft gezocht want dat heeft ze wss wel nodig.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:53

Vakantie is altijd een goede manier om mensen te leren kennen :Y)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:55

hmm wie heeft nou wie geblokkeerd.. zij jou? of heb je haar geblokkeerd.
ik dacht het laatste.. maar lees nu veel andere dingen

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:07

Pffffff.... Eerst kon ik nog wel een beetje in het verhaal van je vriendins kant komen, maar om je maar meteen van alles te verwijderen en blokkeren? Nee, dat vind ik echt een actie voor een kind van 7. Hierdoor krijg ik steeds meer het idee dat het inderdaad gewoon kinderachtige verwendheid is, en niet een persoon die serieus in de knoop zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:01

xSwanHeart schreef:
Pffffff.... Eerst kon ik nog wel een beetje in het verhaal van je vriendins kant komen, maar om je maar meteen van alles te verwijderen en blokkeren? Nee, dat vind ik echt een actie voor een kind van 7. Hierdoor krijg ik steeds meer het idee dat het inderdaad gewoon kinderachtige verwendheid is, en niet een persoon die serieus in de knoop zit.

OF dat er ook een heel andere kant van het verhaal bestaat...

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:05

Sonja schreef:
xSwanHeart schreef:

OF dat er ook een heel andere kant van het verhaal bestaat...

Ja, die andere kant kon ik me eerst nog wel indenken. Maar nu vind ik dat de vriendin in kwestie gewoon echt verkeerd handelt. TS moet haar wel heel erg slecht behandeld hebben, wil ze dit verdienen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:19

Heb je nog iets van haar gehoord?
Is ze al terug in nederland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:19

Wie zegt dat die vriendin niet geprobeerd heeft te praten? En (voor háár gevoel!) heel duidelijk en redelijk is geweest?

Ik vind het voor TS prut hoor, maar ik heb niet het gevoel dat de andere partij dit " voor de lol" heeft gedaan zeg maar...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:32

Ikbheb het gevoel dat de ts stevige oogkleppen draagt en kan me goed voorstellen dat de vriendin daar tegenaan heeft gebokst
Je zo op de blok gooien is niet vreemd als je vriendin ook echt wat heeft geprobeerd of tegen het depressieve aanhangt.