Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anneliesdj schreef:benangelique schreef:Die situatieszijn hier echt nog nooit voorgekomen. Mijn dochter heeft echt een knopjes fetisj gehad en die zette ik dan gewoon in het karretje. Deden we een auto na, mocht zij de boodschappen scannen of kreeg ze een broodje in haar hand. Zo k konden en kunnen we heel ontspannen boodschappen doen
En hoe oud is zij? Wat als ze niet in de kar wil maar wil lopen? Auto's nadoen zijn ze te klein voor en zo lekker zijn broodjes niet, scannen kan alleen bij de AH, daar ben je ook niet altijd denk ik.
Dus wat dan?
anneliesdj schreef:chevax schreef:anneliesdj; ik denk zomaar dat ik al weet wat het antwoord daar op gaat zijn
Oja, het geeft niets dat je 3 kwartier te laat komt? De meeste mensen hebben die luxe niet hoor.
spatter schreef:jeetje wat een drama waar je zelf mee begonnen bent
waarom gaf je haar die rozijntjes? dat is toch al haar haar zin geven, stap één heeft ze gewonnen
vervolgens eet ze niet , hoera moeders weer op de kast, leuk!
vraagt ze om een benaan om die natuurlijk ook niet op te eten, weer kassa, moeders trapt er weer in
en ze komt er mee weg omdat jij wegloopt
dat sorry zeggen is leuk maar staat totaal niet in verhouding hoeveel macht zij heeft uitgeoefend op jou!
zij was de baas in de hele situatie en jij helemaal niet
leuk dat ze dat nu al door heeft, wordt wat als ze dat ook buitenhuis gaat uitvoeren
benangelique schreef:spatter schreef:jeetje wat een drama waar je zelf mee begonnen bent
waarom gaf je haar die rozijntjes? dat is toch al haar haar zin geven, stap één heeft ze gewonnen
vervolgens eet ze niet , hoera moeders weer op de kast, leuk!
vraagt ze om een benaan om die natuurlijk ook niet op te eten, weer kassa, moeders trapt er weer in
en ze komt er mee weg omdat jij wegloopt
dat sorry zeggen is leuk maar staat totaal niet in verhouding hoeveel macht zij heeft uitgeoefend op jou!
zij was de baas in de hele situatie en jij helemaal niet
leuk dat ze dat nu al door heeft, wordt wat als ze dat ook buitenhuis gaat uitvoeren
Ik wil de baas ook helemaal niet zijn. Ik behandel haar zoals ik zelf behandeld wil worden en ga over eten absoluut de strijd niet aan. Soms zal ik het best verkeerd doen en had ik het beter op een andere manier kunnen oplossen, maar in dit geval niet.
spatter schreef:en als ik ergens een hekel aan heb en ook een zeer maffe gewoonte, is kinderen laten eten in een supermarkt
ze wachten maar tot we de winkel uit zijn
nu moet ik wel zeggen dat het tegenwoordig de gewoonte in winkels is om overal bakjes en schaaltjes neer te zetten met iets om te proeven
spatter schreef:en als ik ergens een hekel aan heb en ook een zeer maffe gewoonte, is kinderen laten eten in een supermarkt
nu moet ik wel zeggen dat het tegenwoordig de gewoonte in winkels is om overal bakjes en schaaltjes neer te zetten met iets om te proeven
mijn kinderen groeiden op in de tijd dat er niemand meer bij de vlees en kaasafdeling stond dus een plakje kaas kregen ze niet, nu halen ze die schade weer in
anneliesdj schreef:benangelique schreef:In die fase zitten we nu en dat is soms echt heel erg moeilijk. Afleiden, uitleggen en situaties voor zijn, zijn de sleutel woorden. En dat is soms echt heel erg moeilijk. Gisteravond bijvoorbeeld. Tessa zeurde om eten. Kon echt niet wachten tot ik klaar was met koken. Bleef vragen en zeuren. Heb haar een doosje rozijntjes gegeven waardoor ze het wel zou redden tot het eten. Aan tafel naam ze een hap, spuugde het uit en zei dat ze het vies vond. Kan niet, want was de macaroni die ze altijd met smaak op eet. Prima dan eet je niet, hier uurs je toetje. Kwartier na het afruimen gaf ze aan dat ze honger had. Ze mocht een banaan want macaroni lag al in de prullenbak. Neemt 1 hap en zegt dat ze niet meer hoeft. ..
Ik ontplofte zowat! Dan kan ik heel boos op haar worden met ern hoop strijd, of ik stap uit de situatie. Ik ben d dus maar even op zolder de was gaan vouwen waarna ze na enige tijd uit zichzelf sorry kwam zeggen en toen ik vroeg waarom ze sorry zei, ze ook nog kon vertellen dat dat kwam omdat ze niet ging eten.
Dat is allemaal ontwijkend gedrag...?
Waarom ga je de confrontatie niet aan?
anneliesdj schreef:Mindfields schreef:Anneliesdj: Die momenten hebben we heus ook hoor. Maar we gaan niet schreeuwen straffen boos worden etc. Wordt gewoon rustig opgelost. Vermijden is het zeker niet, leren communiceren over 'problemen' wel.
En hoe doe je dat dan? En wat als je op dat moment geen tijd hebt om een half uur of 3 kwartier op je kind te wachten?
spatter schreef:benangelique en daar maak je een groot inschattingsfout
jij bent het voorbeeld en iemand moet beslissen en dat ben jij duidelijk niet
kinderen zijn niet gelijk aan volwassen, ze hebben het denkvermogen en overzicht nog niet
daarom moeten volwassen leiden en kinderen volgen
cruesli schreef:Als mijn zoontje niet wil eten dan krijgt hij ook echt niets vervangends. Hij krijgt wel áltijd een toetje, wel of niet eten maakt niet uit. Maar niet na het eten nog een banaan/koekje of wat dan ook. Wil hij ook wel eens. Jammer zeg ik dan, had je je eten maar moeten opeten.
Klaar punt. En de volgende dag zien we wel weer verder of en hoe hij eet.
mijn kinderen groeiden op in de tijd dat er niemand meer bij de vlees en kaasafdeling stond dus een plakje kaas kregen ze niet, nu halen ze die schade weer in
benangelique schreef:Waarom in deze de confrontatie aan gaan? Dat ze zelf naar me toe kwam heeft meer indruk gemaakt op haar dan haar dwingen tot eten. Die strijd wint ze toch, want ik ga het eten er niet in proppen.
Net vroeg ze wederom om een banaan. . Op mijn vraag of ze die ging opeten of net als gisteravond na 1 hap klaar was, gaf ze aan de banaan tich niet te willen