Duikers? hier melden :)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duik jij?

1. Nee.
26 (24%)
2. Nee maar wil wel graag keertje doen.
31 (28%)
3. Ja.
47 (43%)
4. Ja ooit intro'tje gedaan maar niks aan
4 (3%)

Totaal aantal stemmen: 108

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:45

Oei dat is niet zo fijn, moonsparkle! Maar misschien indd dat je over die 'angst' heen kan komen door een introductieduik,als je in paniek raakt ben je zo weer boven water in het zwembad :P

Gisteren die 2 duiken gedaan (bij Barracuda point en Divers leap), en was echt leuk! Vond het wel spannend, eerste duiken na mn duikbrevet. Vond de boot echt vreselijk xD door de golven ging de boot enorm tekeer, en tussen de 2 duiken door toen we weer ff op de boot zaten, hield ik het niet meer binnen xD was wel opluchting en daarna minder last ervan gehad, maar toch niet fijn :') De boot opkomen was ook een klus, die hele trap ging heen en weer doordat de boot zo schommelde door de golven.
Maargoed, weet niet precies wat voor soorten diertjes ik gezien heb, iig wel een gevlekte murene, een hele grote krab, en lionfishes. En nog heel veel meer soorten vissen.
Heb geprobeerd foto's en filmpjes te maken, maar was echt heel moeilijk. Was heel erg snel bewogen en heel raar van kleur.
Deze zijn wel soort van gelukt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@_Mondy_: bij welke duikschool heb je em gehaald in curacao? :D

LauLoveTosca

Re: Duikers? hier melden :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 15:37

leuke foto's! ik ga vanavond naar frankrijk... maar heb geen foto meer kunnen maken. maar zal na de vakantie wel foto's uploaden..

maar vaak oefenen met fotograferen en het worde steeds mooiere foto's! kan wel even kijken of ik wat oude foto's kan uploaden

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:40

Het ligt bij mij aan de camera. Die is gwoon niet zo mooi als professionele camera's. Het is echt op goed geluk zegmaar. Maar ik kan ook niet goed zien wat ik fotografeer op het schermpje.
Maar vind een Go Pro nou net wat te duur xD

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 16:02

foto's door moeder gemaakt en niet ingezoomd behalve foto 5
1. dolfijn
Afbeelding
2. 2 dolfijnen spelen
Afbeelding
3. nog een keer
Afbeelding
4. Hee jij ook hier? Haha zo’n kippenvel gevoel dat ze zo dichtbij komen en je aankijken en verder gaan.
Afbeelding
5. schildpad vs nemo (deze is wat ingezoomd omdat deze schildpad erg agressief was)
Afbeelding
6. andere schildpad een vriendelijke deze raakte mij aan met zijn staartje haha.
Afbeelding
7. Ik en de vriendelijke schildpad (dit was vorig jaar toen had ik net 15 duikjes gehad dus niet goed uitgetrimd daarom zweef ik er zo hoog boven en mijn armen zo wijd.)
Afbeelding

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 16:02

foto's waren niet heel scherp maar nu nieuwe camera dus nieuwe start :) ik heb nog meer foto's maar die staan op moeders laptop dus even uitzoeken allemaal nog

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 01:35

wauw zagen jullie wilde dolfijnen bij het duiken? mooie foto's!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 08:46

Ik vind het alleen ook zo duur in Nederland en dan is er niet eens veel moois te zien. Neemt niet weg dat het inderdaad goed zal zijn om mijn angst te overwinnen, maar dat geld besteed ik dan weer liever aan een vakantie :+

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 00:14

haha ja dan moet je keuzes maken ja.

Ik ga morgen toch nog een keer duiken :D Bij Porto Marie hier op Curaçao.
Met snorkelen is het er al echt mooi, ben benieuwd!

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 20:43

jaaa heb ermee gezwommen 6x en deze meivakantie 1x en 5x mee gedoken
vandaag terug uit frankrijk en donderdag naar egypte tot nu toe is het geen negatief reisadvies (vanwege die protesten daar) het is wel veilig aan de kust maar ze vullen de geldautomaten niet meer en de resorts ook niet.
maarja gewoon hopen op dat het kan :)

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:44

Ik ga maandag hier in Spanje (Mallorca) duiken! Maar voor mij is het alweer een half jaar geleden. Heeft er nog iemand tips of dingen waar ik op moet letten want het is allemaal een beetje weg gezakt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:14

wat gaaaaaaf <3 gaat weer helemaal kriebelen hier bij die foto's....

Helaas dit jaar hele erge last van hooikoorts, dus dat schiet niet op. Vorig jaar wsl ookal allergieen zonder dat ik het wist, want het klaren ging niet echt soepeltjes (hoorde de hele tijd een piep ? Net alsof het helemaal verstopt was en er alleen door een heel klein gaatje lucht kwam ) met een gescheurd trommelvries en fikse ooronsteking tot gevolg. %) Dat was flink niet voor herhaling vatbaar :+ Echt super super jammer vind ik dat ...

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 11:10

ik ben sinds vanacht terug uit egypte (marsa allam) en ja dit gaan we volgend jaar weer doen jemig wat een mooi koraal!!! in 1 duik 8 schildpadden gezien waaronder 2 parende reuzenschildpadden! supermooie foto's met de nieuwe camera (zal als ik tijd heb even wat uploaden (1000 foto's gemaakt 400 waren er mooi scherp) ook ben ik voor eerst in een grot geweest :)
met groep van 50 wilde tuimelaar dolfijnen gezwommen :)

volgend jaar weer en dan waarschijnlijk liveaboard, want was super duur hier en dan liever liveaboard want we zijn in het dorpje (port ghalib) in zo'n boot geweest en we hebben allemaal info gekregen en de site en die boot was super mooi (eigen vulsysteem, goeie keuken, goeie slaapkamers (vaak zijn het stapelbedden waar je alleen op je rug kan liggen zo klein hier mooie goeie bedden niet heel groot maar wel goed) en 4 duiken per dag en soms nachtduik)

we stonden daar al te stuiteren van gaan gaan gaan nu nu nu :) vader zat helemaal rustig komt goed haha

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:53

Wauw dat klinkt super zeg! :P moet k toch een x naar Egypte om te duiken hihi
Ik heb alleen reuzenschildpadden op een strand gezien paar dagen terug, maar in t water lijkt me ook cool! :D

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 17:54

moet je zeker haha :)
ja deze waren wel groot maar heb ze groter gezien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:29

Mooie foto's!

Afbeelding
:')

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:30

mijn zusje heeft paar dagen geleden haar junior open water diver certificaat gehaald.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:36

Ik kom me ook even melden!

Ik duik inmiddels al weer lange tijd.
Heb PADI:
JOWD ( laaaaaaaaaaaaang geleden haha)
OWD
AOWD
Rescue
Ben nu al een tijdje bezig met mijn master maar door omstandigheden heb ik dat even op een laag pitje gezet.
Wel altijd veel plezier beleefd aan het assisteren bij de lessen :)

Bezochte duikstekken tot nu toe:
- Malediven(2010)
- Curacao (afgelopen februari)
Verder bijna heel Europa.

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:46

Ik zit momenteel in Kroatië en ga morgen sinds lange tijd toch weer een duik maken! :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:02

Ik kan heel misschien in februari/maart gaan duiken in Sardinië :D iemand ervaring daar met duiken? xD

Chabke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:28

DaniqueHorse schreef:
Ik zit momenteel in Kroatië en ga morgen sinds lange tijd toch weer een duik maken! :D

Nog mooie duik gemaakt?
Waar?
Ik vertrek zondag naar Kroatië voor 3 weken
En wil hier toch wel aantal duiken gaan makeIk hoor graag van je
Gr Chabely

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:34

Ik heb vorige week vrijdag een introduik gedaan hier in NL (zwembad).

Heb 5 jaar geleden in Turkije gedoken een keer en dat was niet zo goed bevallen. Ben daardoor erg angstig geworden.
We gaan dit najaar naar Zuid Afrika en mijn vriend wil daar heel graag een keer een duik doen (gewoon intro, want hij heeft geen brevet). Ik heb nu dus maar even hier een keer een duik gedaan, maar ben nog niet erg overtuigd dat ik daar de zee in ga om te duiken :=

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:20

Chabke schreef:
Nog mooie duik gemaakt?
Waar?
Gr Chabely

Ja! Was zeker een mooie duik! Twee keer (dik) half uur onder water geweest, wel vanaf het strand dan! Wel leuke dingen gezien, zeester, octopus en echt een enorme vis :oo :') ik heb wel wat foto's, maar die kan ik via mn telefoon niet hier plaatsen. Ik zit in Rabac op de camping (waar het duikcentrum ook zit), we zijn toen naar het strand van Girandella gegaan en daar heb ik gedoken. Je zou misschien op de facebook van 'Lamkra' kunnen kijken (is Tsjechisch/Kroaats), daar staan ook de foto's van afgelopen duik en van eerdere duiken! :) Fijne vakantie alvast!!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:03

Mag ik dit topic omhoogschoppen? O:)

Ik heb ergens in 2012 mijn Open Water gehaald (als ik mijn trommelvlies niet geperforeerd had in het zwembad tijdens mijn tweede duik :D ... was dit zo'n 8 maanden eerder geweest) net voor ik op reis ging, en daarom helaas een hele tijd niet echt de kans of het geld gehad om te duiken maar vorige week ben ik een weekje op vakantie geweest en daar 5 duiken gemaakt. Bij het Great Barrier reef in Australië O:) :D En na een aantal gesprekken met onze gids en wat gebrainstormd te hebben zit ik er nu over na te denken om mijn certificaat om les te geven te halen (en alles daartussen uiteraard). Dit is nog wel een paar maanden ver weg (zeg zo'n 4) maar dat geeft me mooi de tijd om erover na te denken of ik dit echt wil en zo ja om mijn medische keuringen in NL te halen :)

Tijdens de duiken op het great barrier reef heb ik overigens een 2,5 meter lange Tawny Nurse shark gezien, 2 reefsharks, 1 haai van ver weg tijdens een nachtduik (geen idee wat voor, maar het was mijn eerste dus ik was erg enthousiast haha), 3 zeeschildpadden (allemaal tijdens nachtduiken, eentje was wakker geworden (ik zwom helemaal achteraan) en bij toeval zag ik hem en vanaf dat moment is hij ons voor een volle 5 minuten gevolgd, super gaaf :D wat er overigens voor zorgde dat ik, iemand anders en een van de 2 gidsen de rest bijna kwijt geraakt waren, oeps), een unicorn fish, wat papagaaivissen en een hele hoop andere mooie (en bizar grote) vissen en mooi koraal. Overigens moet ik zeggen dat er ook een heleboel dood en afgebroken koraal te zien was op sommige plekken, ik had niet verwacht dat dat zo erg zou zijn...

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 20:52

heeiii heeeiii heb het heel druk gehad laatste tijd maar yes heb mijn rescuediver gehaald!!! dus pasje ook weer binnen en foto's komen echt binnekort maar heb het heel druk met school en ja sorry dat is wel belangrijker.

Chabke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:26

DaniqueHorse schreef:
Chabke schreef:
Nog mooie duik gemaakt?
Waar?
Gr Chabely

Ja! Was zeker een mooie duik! Twee keer (dik) half uur onder water geweest, wel vanaf het strand dan! Wel leuke dingen gezien, zeester, octopus en echt een enorme vis :oo :') ik heb wel wat foto's, maar die kan ik via mn telefoon niet hier plaatsen. Ik zit in Rabac op de camping (waar het duikcentrum ook zit), we zijn toen naar het strand van Girandella gegaan en daar heb ik gedoken. Je zou misschien op de facebook van 'Lamkra' kunnen kijken (is Tsjechisch/Kroaats), daar staan ook de foto's van afgelopen duik en van eerdere duiken! :) Fijne vakantie alvast!!

Ik heb fantastische duiken gemaakt
Naar wraj varesse geweest dit is een vrachtschip
In 1914 gezonken zat heel erg veel vis erg mooi
Nog 3 rifduiken gemaakt
Helaas ging de baron gautsch niet door wegens het slechte weer de laatste 3 dagen
Erg jammer dit is de titanic van Kroatie erg mooi wrak!