Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Brainless schreef:@Navita
Ik vind het persoonlijk zeker zeer verontrustend (netjes uitgedrukt) dat iemand van 41 jaar zich (oa seksueel) aangetrokken voelt tot iemand van 17.
mariekekroon schreef:ik en mijn vriend schelen 11 jaar...... maar t klikt super goed en we zijn helemaal gelukkig, ik ben 16 en hij is 27 is dit raar of een heel groot leeftijdsverschil?
wij hebben nooit problemen ondervonden of rare reacties gehad. Mensen in onze omgeving, die ons kennen, weten dat het goed zit. En mensen die ons niet kennen, zien vaak niet eens dat er een leeftijdsverschil is. 
). Want, zelfs al ben k dan 23, een zestienjarige voelt voor mij als ontiegelijk jong en hoe volwassen die zestienjarige ook is, ik denk niet dat wij al op één niveau zouden zitten, qua denken en levenservaring. Ik kan me hier op relationeel vlak dan ook niets bij voorstellen. Ik zou dit echt goed bespreken met je vriend. Zit het goed, dan komen jullie er alleen maar sterker uit.
jst_lyske schreef:Ik vind het ook een groot leeftijdsverschil, zoals al door velen is gezegd zit jij in een hele andere fase in je leven. Bovendien vind ik het ook raar wat die man met een 16 jarige meid moet. (Niet raar bedoeld) maar is hij ook niet strafbaar, je bent namelijk 16 en dus mindjarig.
xx_Horsiex schreef:jst_lyske schreef:Ik vind het ook een groot leeftijdsverschil, zoals al door velen is gezegd zit jij in een hele andere fase in je leven. Bovendien vind ik het ook raar wat die man met een 16 jarige meid moet. (Niet raar bedoeld) maar is hij ook niet strafbaar, je bent namelijk 16 en dus mindjarig.
Hij is wel strafbaar. Zij is minderjarig.
Natasja91 schreef:Ben blij dat mijn ouders nooit zo kortzichtig waren om mijn vriend op leeftijd af te keuren. Sterker nog, ze vonden het helemaal niet raar. Ze kenden mij (studeerde op mijn 16e en was daardoor wat 'volgroeider' dan leeftijdsgenootjes op de middelbare. Daarbij waren de 'mannen' die ik meenam zelf juist veel jonger in gedrag dan hun leeftijd zei.
jaime_andrea schreef:16 met 27 of 30 met 46...ik vind het niks uitmaken als de relatie maar evenwichtig eerlijk en met wederzijds respect is en als alles in de relatie met plezier gebeurd,dan zou ik zeggen...HAVE FUN AND ENJOY!!