Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Summerfly schreef:EliseBrouwer schreef:Wist je dat een woerd (mannetjes eend) ook een spiraalvormige penis heeft.
Bij een varken is deze aangepast aan de cervix van de zeug.
Dit is bij een eend niet het geval. De vagina van het vrouwtje is precies de andere kant (rechtsom) opgedraaid als de penis van het mannetje (linksom). In een onderzoek met een kunstschede bleek dat maar 1 op de 8 woerden de penis in de kunstschede kon krijgen.
Bij een vrouwtjes eend is dat net een ander verhaal. Als ze een mannetje heeft uitgekozen, houdt ze tijdens de paring haar kont in een bepaalde houding zodat het mannetje makkelijker binnenkomt. Mannetjes die opdringerig zijn en niet in de smaak vallen bij het vrouwtje komen er dus niet in!
Wie wil dit nou weten man...![]()

EliseBrouwer schreef:Summerfly schreef:
Wie wil dit nou weten man...![]()
Uhm, een student diergeneeskunde die als vrijwilliger werkzaam is op een dierenweide en zich afvroeg
waarom er niet continue jonge eenden geboren worden
Er zijn bij ons veel wilde eenden die meesnoepen van het voer dat we aan onze eenden geven, en
Van deze eenden is ongeveer 80% man. Het is daar een grote *rgi![]()
En lang niet alle vrouwtjes hebben ieder jaar jongen.. Sterker nog, misschien maar 15% van de vrouwtjes
krijgen per jaar jongen.
Gimme_Spurs schreef:Nogmaals, was niet venijnig bedoeld... Ik heb maar tot de derde aardrijkskunde gehad (helaas) en ik denk dat jij absoluut meer kennis hebt over gesteente dan (in ieder geval) ik hier. Common knowledge is alleen niet voor iedereen, al heet het wel common... Sorry dat ik je dit gevoel heb gegeven, was echt niet mijn bedoeling hoor!
Dus vandaar dat ik hapte
karuna schreef:Jaa het was idd brainiac. Heerlijk programma om te kijken.
Een eend een penis? Vogels hebben toch een cloaca voor zover ik weet.
Voor zo'n beest hoef je eigenlijk niet bang te zijn, het zijn tevens ook geen hele slimme dieren. lieveli schreef:Gimme_Spurs schreef:Nogmaals, was niet venijnig bedoeld... Ik heb maar tot de derde aardrijkskunde gehad (helaas) en ik denk dat jij absoluut meer kennis hebt over gesteente dan (in ieder geval) ik hier. Common knowledge is alleen niet voor iedereen, al heet het wel common... Sorry dat ik je dit gevoel heb gegeven, was echt niet mijn bedoeling hoor!
Ik moet bekennen dat ik het maar 2 jaar heb gehadDus vandaar dat ik hapte
Ik studeer Nederlands...
probeer zo'n griezel maar eens te laten vallen terwijl ie in je nek zit...
Is wel de moeite waard!
Om in de branche te blijven:
lieveli schreef:Nee, ik had blijkbaar gewoon een goede docent AKIk studeer Nederlands...

Martine_R schreef:Wist je dat:
- Coca Cola vroeger cocaine bevatte?
- Aragorn uit Lord of the Rings het paard van Arwen heeft gekocht voor de stuntvrouw die hem getraind heeft voor de film? Het was haar lievelingspaard, dus kreeg ze hem cadeau.
- een mensenlijk hart in het midden van de borstkas zit en niet aan de linkerkant?
- bijna alle zinnen in de Donald Duck eindigen op een uitroepteken?
- je bananen beter niet bij ander fruit kunt leggen omdat ander fruit dan sneller rijpt en dus ook sneller overrijp wordt? Komt door een stofje in de bananen.
- er inmiddels een auto bestaat die niet meer bestuurd hoeft te worden door mensen? Hij is alleen nog niet goedgekeurd voor op de weg.
- flamingo's roze zijn omdat ze garnalen eten? In garnalen zit caroteen, wat zorgt voor de kleur van flamingo's.
- er geen enkel woord bestaat in de Nederlandse taal dat rijmt op 'twaalf'?

Cassidy schreef:Als je je interesseert voor Egyptische Archeologie, dan kun je op Youtube heel veel leuke dingen vinden.
O.a. ook de theorie dat de Sphynx ouder is dan menigeen denkt.
http://www.youtube.com/watch?v=NhDmCuffwOI
Nog een leuk filmpje over de verboden Archealogie.
http://www.youtube.com/watch?v=kukx2i3v4Bc
En wat lugubere filmpjes : zoek maar even op Cold case history
en er worden nog steeds slachtoffers geindentificeerd van de Tsunami op 2. kerstdag in 2006
http://www.youtube.com/watch?v=ZQypaDUIz4A