Italiaanse mannen aantrekkelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:39

Amorosa schreef:
Mwah... ik vind Italianen vaak te klein, mits het Noord-Italianen zijn.

Enrico Fabris mag zijn schoenen wel eens onder mijn bed zetten :Y)

Mijn vriend is half Portugees en wordt altijd aangezien voor Italiaan, hij heeft wel mooi donkerbruin haar en bruine ogen. Geen borsthaar (gatver!) en is geen gladde jongen.

M'n vriend wordt vaak vergeleken met Enrico Fabris :P Mijn vriend is gewoon Nederlands, maar met een Italiaanse look (halflang donker haar, bruine ogen met mega wimpers en een beetje getint) Hij is alleen wel echt lang en dat zijn italianen vaak niet.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:14

Bambolina schreef:
Ben zelf Italiaanse en kan beamen dat er idd helaas een hoop gladjakken met mooie gezichtjes rondlopen waar je met een heeeeeeeele grote boog omheen moet lopen, met name rond Rome en onderin het land, waar ook de maffia zegeviert.. ben éen keer als 'toerist' met een groep Nederlanders daar geweest en flink lastig gevallen. Ik dacht (lekker naïef) als enige Italiaans sprekende de jongens wel even vriendelijk af te kunnen wijzen, dat vonden ze niet zo leuk en resulteerde in dreigementen in de vorm van o.a ons opjagen met auto's en scooters, met de riem al in de hand ons de weg versperren etc. toen we terug aan het lopen waren naar het hotel. Daarmee zijn we er erg goed vanaf gekomen, gelukkig waren we met een vrij grote groep. Bleek achteraf dat het bloedlinke gasten waren met een flinke reputatie, bekend bij de politie maar die doen er niks aan..

Maar gelukkig zijn er nog veel meer hele leuke, lieve en sympathieke Italianen! In de meest toeristische gebieden zal je ze minder makkelijk vinden maar mijn type (sociaal, creatief/artistiek/muzikaal, slim, en een beetje een hippie, haha) bestaat in overvloed :j De mannen uit piemonte vind ik denk ik kwa uiterlijk het leukst, komen uit de bergen dus zijn wat robuuster ;) := en maken goede wijn! haha

Het is in mijn ervaring wel zo dat het overgrote deel van de Italiaanse mannen een ietsie pietsie tikkeltje arrogant zijn, maar dat wordt volgens mij vrij normaal gevonden.
Ik weet niet of ik er ooit met eentje zou kunnen trouwen, mij iets te temperamentvol denk ik, mijn pa is ook zo'n typische driftkikker.

Jouw familie komt zeker uit het noorden? :)) Mijn schoonouders zeggen altijd dat er meer mafia in het noorden is, omdat daar meer te halen valt (al geloof ik niet helemaal dat daar meer zit dan in het zuiden :+ ).
Maar ik vind juist niet dat in het zuiden meer van die gladjakkers rondlopen. Ik woon in Rome maar Romeinen en mensen uit de omgeving Rome vind ik juist vaak asociaal eruit zien, absoluut niet gladjakkerig. Met Nike Airmax, joggingbroek bij de sportsokken in, opgeschoren haar en zo'n pet die op het hoofd ligt (dus eigenlijk te hoog zit). Ik vind mensen uit het noorden juist meer gladjakkers, vind die veel meer van die metromannen dan de mannen uit het zuiden, heel erg naar de mode enzo. Mannen uit het zuiden vind ik persoonlijk mannelijker. :D En arrogantie vind ik wel meevallen, ik vind veel Nederlandse jongens arroganter. Alleen Italianen zijn wel veel ijdeler. :')
Waar was dat trouwens met die engerds, als ik vragen mag? :)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:17

Loose schreef:
Bambolina schreef:
Ben zelf Italiaanse en kan beamen dat er idd helaas een hoop gladjakken met mooie gezichtjes rondlopen waar je met een heeeeeeeele grote boog omheen moet lopen, met name rond Rome en onderin het land, waar ook de maffia zegeviert.. ben éen keer als 'toerist' met een groep Nederlanders daar geweest en flink lastig gevallen. Ik dacht (lekker naïef) als enige Italiaans sprekende de jongens wel even vriendelijk af te kunnen wijzen, dat vonden ze niet zo leuk en resulteerde in dreigementen in de vorm van o.a ons opjagen met auto's en scooters, met de riem al in de hand ons de weg versperren etc. toen we terug aan het lopen waren naar het hotel. Daarmee zijn we er erg goed vanaf gekomen, gelukkig waren we met een vrij grote groep. Bleek achteraf dat het bloedlinke gasten waren met een flinke reputatie, bekend bij de politie maar die doen er niks aan..

Maar gelukkig zijn er nog veel meer hele leuke, lieve en sympathieke Italianen! In de meest toeristische gebieden zal je ze minder makkelijk vinden maar mijn type (sociaal, creatief/artistiek/muzikaal, slim, en een beetje een hippie, haha) bestaat in overvloed :j De mannen uit piemonte vind ik denk ik kwa uiterlijk het leukst, komen uit de bergen dus zijn wat robuuster ;) := en maken goede wijn! haha

Het is in mijn ervaring wel zo dat het overgrote deel van de Italiaanse mannen een ietsie pietsie tikkeltje arrogant zijn, maar dat wordt volgens mij vrij normaal gevonden.
Ik weet niet of ik er ooit met eentje zou kunnen trouwen, mij iets te temperamentvol denk ik, mijn pa is ook zo'n typische driftkikker.

Jouw familie komt zeker uit het noorden? :)) Mijn schoonouders zeggen altijd dat er meer mafia in het noorden is, omdat daar meer te halen valt (al geloof ik niet helemaal dat daar meer zit dan in het zuiden :+ ).
Maar ik vind juist niet dat in het zuiden meer van die gladjakkers rondlopen. Ik woon in Rome maar Romeinen en mensen uit de omgeving Rome vind ik juist vaak asociaal eruit zien, absoluut niet gladjakkerig. Met Nike Airmax, joggingbroek bij de sportsokken in, opgeschoren haar en zo'n pet die op het hoofd ligt (dus eigenlijk te hoog zit). Ik vind mensen uit het noorden juist meer gladjakkers, vind die veel meer van die metromannen dan de mannen uit het zuiden, heel erg naar de mode enzo. Mannen uit het zuiden vind ik persoonlijk mannelijker. :D En arrogantie vind ik wel meevallen, ik vind veel Nederlandse jongens arroganter. Alleen Italianen zijn wel veel ijdeler. :')

De mannen uit Milaan bijvoorbeeld zijn inderdaad een stuk meer metromannen dan die uit het zuiden. En ijdel zijn ze allemaal volgens mij. Ik weet nog wel de eerste keer dat ik ze tegenkwam met stijltang, föhn en alles in hun hand. Heb me stuk gelachen. Die jongens deden langer over hun haar föhnen en stijlen dan ik. Terwijl ik lang haar tot op m'n middel heb. :') Ik vind wel de tasjes van sommige Italiaanse mannen vreselijk!! En af en toe hebben ze van die strakke broekjes aan...

Wat ik dan weer wel heel sexy vind is dat ze in de zomer van die korte broeken tot boven hun knieën hebben. Niet die tot halverwege de bovenbenen, maar net boven de knieën

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:22

Ik heb verschillende Italianen in de klas gehad. Echt gelachen met ze! Zijn echt leuke mensen, heerlijk dat Italiaanse accentje ook! :) Heb nog een Italiaanse vriendin in Italië opgezocht en ja, ik werd wel aangekeken ja, witblond in een klein dorpje waar weinig toeristen komen haha :'). Maar heb het echt naar mijn zin gehad, helemaal geen last gehad van nare mannetjes? (Alhoewel ik denk dat dat ook wel kwam omdat ik omsingelt werd door de vriendengroep van mijn vriendin daar en dat schrik misschien wel een beetje af :P).

Wel hele knappe Italianen leren kennen! Yam! En geen borsthaar en ook niet stereotype :D. Ik ga zeker nog een keer terug echt een top week gehad! Zijn toen ook nog naar andere steden geweest, maar nergens problemen gehad.

Dus ja, ik vind Italianen aantrekkelijk :P.
Moet ik wel zeggen dat dit in het noorden was, en wat ik hierboven lees, ze zeggen daar allemaal dat het zuiden erger is.. Maar ik had ook een Italiaanse jongen in mijn klas uit het zuiden, en die is een klein jaar terug nog langs gekomen in Amsterdam.. En hij zegt dus weer dat het noorden juist slecht is haha. (Volgens hem moest ik echt geen man uit het noorden nemen haha :')).

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:29

Sowieso kleed de gemiddelde Italiaan zich beter dan de gemiddelde Nederlander. :))
Ik was een keer in een huisje in de zomer met mijn vriend en wat vrienden van hem. We zouden uit en ik was allaaaaaaaaaaang klaar en in de badkamer stonden al die mannen zich nog te verdringen bij de spiegel. :') En die tasjes vind ik ook lelijk, mijn vriend heeft er eentje (ook nog van LV :+ ) maar gelukkig doet ie hem nooit om. Het type dat met van die tasjes rondloopt kleedt zich zoals Marokkanen in NL. :')

TammyVN: Er is idd een strijd tussen noord en zuid. :)) Zuiderlingen vinden noorderlingen arrogant en snobs, en noorderlingen vinden zuiderlingen lui. Ik zou ook nooit een man uit het noorden willen. :')

Aroha

Re: Italiaanse mannen aantrekkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:30

Ik heb juist hele knappe en leuke mannen leren kennen in het noorden -O-. Maar ik ben dan ook nog niet in het zuiden geweest :D.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:43

Loose schreef:
Sowieso kleed de gemiddelde Italiaan zich beter dan de gemiddelde Nederlander. :))
Ik was een keer in een huisje in de zomer met mijn vriend en wat vrienden van hem. We zouden uit en ik was allaaaaaaaaaaang klaar en in de badkamer stonden al die mannen zich nog te verdringen bij de spiegel. :') En die tasjes vind ik ook lelijk, mijn vriend heeft er eentje (ook nog van LV :+ ) maar gelukkig doet ie hem nooit om. Het type dat met van die tasjes rondloopt kleedt zich zoals Marokkanen in NL. :')

TammyVN: Er is idd een strijd tussen noord en zuid. :)) Zuiderlingen vinden noorderlingen arrogant en snobs, en noorderlingen vinden zuiderlingen lui. Ik zou ook nooit een man uit het noorden willen. :')

Jaaa precies!! Zo'n LV tasje. En dan zijn er nog van die jongens die of zo'n schoudertasje hebben of zo'n buideltje (god hoe noemen ze die dingen ook al weer). En zo kleden in Nederland inderdaad de Marokkanen zich.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:01

Loose schreef:
Bambolina schreef:

Haha klopt, mijn familie woont in het noorden :D maar zijn van origine Sardeens. En ik hoor juist dat het in het zuiden juist veel erger is; in ieder geval is het geen geheim daar dat de mafia vrij spel heeft, met name in napoli. Er bestaan hele wijken en complexen gerund door de mafia, politie kom je daar niet tegen want ook die zijn corrupt. Ik ken ook verhalen van bepaalde verzekerings 'bedrijven' die langs kleine bedrijfjes en winkeltjes gaan om hun bescherming aan te bieden, want zo maar ineens zou je zaakje in de fik kunnen staan (ofterwijl, daar zorgen zij wel voor als je ze niet betaald). Ze hebben een economie tot stand gebracht misschien nog wel groter dan 'onze' economie, ze zitten echt overal.. misschien een riskante uitspraak, maar ik durf er geld op te zetten dat Berlusconi ook z'n connecties heeft.. Wat dat betreft vind ik het bizar dat zo'n land lid kan zijn van de EU.
Komt misschien ook wel een beetje omdat ik het boek 'Gomorra' heb gelezen.. maar het schijnt dat dat precies is hoe het er daar aan toe gaat, schrijver van het boek zit ondergedoken omdat een aanta mafiabazen hem wel aan de vissen willen voeren.

Ik heb denk ik de term gladjakkers niet helemaal goed gebruikt, jongens die ons lastig vielen waren precies zoals je beschrijft.. maar dan wel met een leuk gezichtje en een vlotte babbel zeg maar. Ik weet de precieze naam van het stadje niet meer, was in ieder geval bij Lido di Ostia in de buurt, aan de kust. Maar is Rome officieel zuiden? Ik dacht dat dat midden was haha. Mij is altijd verteld, hoe verder naar het zuiden hoe armoediger/meer criminaliteit. Maar ik zou het eigenlijk niet weten, ben nooit voorbij Rome geweest := In Rome zelf nooit problemen gehad.. er is vind ik wel een heel groot verschil tussen daar zijn als toerist en als buitenlandse Italiaan/met je Italiaanse vader of moeder. Ze vinden het heeeeelemaal prachtig als je Italiaans spreekt, en inderdaad het gastvrije, met z'n allen rond de tafel, koken voor de hele buurt en tot laat in de avond wijn drinken en sterke verhalen uitwisselen, die experience mis je als toerist wel een beetje.. dat vind ik juist zo heerlijk als ik in Italie ben, dan voelt het echt als een tweede thuis. Ik ben meestal rondom Alba of in Turijn, en de laatste paar jaar ook in de bergen bij Carrara, tussen de kunstenaars en acteurs <3 Maar zou ook graag is naar Sardinie gaan.
Idd dat ijdele :=

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:11

Jaa Napoli blijkt heel erg te zijn. Wil er eigenlijk nog wel graag een keer heen. Mijn ouders waren bevriend met een Italiaanse familie uit Napoli. Die hebben wel eens zitten vertellen hoe erg het daar was met de maffia. Nu geen contact meer met die mensen omdat ze niet meer naar dezelfde plek op vakantie gaan enzo. Maar daar gingen we inderdaad ook met heel veel mensen eten, lange tafel met 30 man ofzo. Echt alles kwam voorbij, pasta's, taarten, enorme bakken sangria enz. Wij zitten trouwens altijd in de buurt van Ancona. Kom al 10 jaar in hetzelfde dorpje op dezelfde camping. Omdat het voor Nederlanders best ver rijden is zie je die daar bijna niet. Zeker 10 jaar geleden niet, toen waren wij de enige Nederlanders daar en de rest alleen maar Italianen. Nu komen er steeds meer Nederlanders, dat is heel jammer.

De Italianen naast ons vertelden ook een keer dat er in de buurt van Napoli een stadje/dorpje lag waar ze letterlijk het goud van je armen en nek af rukte als je dat droeg. Ben de naam kwijt, maar daar zat de maffia dus ook heel veel :+

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:47

Bambolina schreef:
Haha klopt, mijn familie woont in het noorden :D maar zijn van origine Sardeens. En ik hoor juist dat het in het zuiden juist veel erger is; in ieder geval is het geen geheim daar dat de mafia vrij spel heeft, met name in napoli. Er bestaan hele wijken en complexen gerund door de mafia, politie kom je daar niet tegen want ook die zijn corrupt. Ik ken ook verhalen van bepaalde verzekerings 'bedrijven' die langs kleine bedrijfjes en winkeltjes gaan om hun bescherming aan te bieden, want zo maar ineens zou je zaakje in de fik kunnen staan (ofterwijl, daar zorgen zij wel voor als je ze niet betaald). Ze hebben een economie tot stand gebracht misschien nog wel groter dan 'onze' economie, ze zitten echt overal.. misschien een riskante uitspraak, maar ik durf er geld op te zetten dat Berlusconi ook z'n connecties heeft.. Wat dat betreft vind ik het bizar dat zo'n land lid kan zijn van de EU.
Komt misschien ook wel een beetje omdat ik het boek 'Gomorra' heb gelezen.. maar het schijnt dat dat precies is hoe het er daar aan toe gaat, schrijver van het boek zit ondergedoken omdat een aanta mafiabazen hem wel aan de vissen willen voeren.

Ik heb denk ik de term gladjakkers niet helemaal goed gebruikt, jongens die ons lastig vielen waren precies zoals je beschrijft.. maar dan wel met een leuk gezichtje en een vlotte babbel zeg maar. Ik weet de precieze naam van het stadje niet meer, was in ieder geval bij Lido di Ostia in de buurt, aan de kust. Maar is Rome officieel zuiden? Ik dacht dat dat midden was haha. Mij is altijd verteld, hoe verder naar het zuiden hoe armoediger/meer criminaliteit. Maar ik zou het eigenlijk niet weten, ben nooit voorbij Rome geweest := In Rome zelf nooit problemen gehad.. er is vind ik wel een heel groot verschil tussen daar zijn als toerist en als buitenlandse Italiaan/met je Italiaanse vader of moeder. Ze vinden het heeeeelemaal prachtig als je Italiaans spreekt, en inderdaad het gastvrije, met z'n allen rond de tafel, koken voor de hele buurt en tot laat in de avond wijn drinken en sterke verhalen uitwisselen, die experience mis je als toerist wel een beetje.. dat vind ik juist zo heerlijk als ik in Italie ben, dan voelt het echt als een tweede thuis. Ik ben meestal rondom Alba of in Turijn, en de laatste paar jaar ook in de bergen bij Carrara, tussen de kunstenaars en acteurs <3 Maar zou ook graag is naar Sardinie gaan.
Idd dat ijdele :=

Ja ik heb idd ook gehoord (gezien op tv) dat in Napoli zo'n wijk is waar op de begane grond van flats een luikje in de muur zit waar je drugs kan kopen, als in een winkel. Alleen ik denk niet dat als je er gewoon woont en verder geen drugs gebruikt of op een andere manier iets met de mafia te maken hebt je er veel last van hebt (tenzij je een winkel oid hebt en pizzo moet betalen). Ik weet trouwens wel zeker dat Berlusconi met de mafia te maken heeft, ik denk het merendeel van de belangrijke Italiaanse politici wel. Ik snap ook niet dat ze lid kunnen zijn van de EU, heel veel politici zijn zo vreselijk corrupt. Er is elke week een show op tv waarin ze allerlei dingen gaan uitzoeken, gister ging het erover dat er heel veel politici in Rome waren die een huis hadden kunnen kopen voor de helft van de marktprijs, de week ervoor dat politici een budget van €4000 hadden voor een assistent terwijl heel veel die assistenten maar €800 (volle werkweek!!) per maand betalen en de rest in eigen zak steken en zo is er elke week wel wat anders waar ze aandacht aan besteden.
Haha oh god en mensen uit Ostia staan sowieso al niet goed bekend. _O- :') Die zijn volgensmij wel het ergste soort van dat 'aso type'. Rome is officieel geen zuiden (bij het weer enzo :+ ), maar als ik Romeinen vraag of ze zich meer zuiderling of noorderling voelen, dan voelen ze zich altijd meer zuid. Mijn vriend komt echt uit het (diepe :') ) zuiden maar in zijn regio is er niet echt gevaarlijke mafia oid. Ze hebben daar wel last van mensen die winkels in de fik steken als ze niet betalen enzo (pizzo), maar ik vind nou niet echt dat het er heel gevaarlijk of armoedig is.
En inderdaad, ik vind het ook altijd zo gezellig hier om met zijn allen lekker (veel :P ) te eten met wijn erbij enzo, en het is ook altijd allemaal zo lekker. <3

*edit: Niet echt ontopic trouwens deze post. :=

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:39

Italianen _/-\o_

Zelden zulke gastvrije mensen meegemaakt. Was een keer daar op vakantie en we liepen zo'n kleine kiosk binnen waar we postkaartjes wilden kopen. De winkel werd bemand door een wat oudere Italiaanse vrouw. En wat denk je? Toen wij bij de kassa kwamen probeerde ze met haar beste Nederlands ons te woord te staan. De arme vrouw deed zo haar best <3 Zoiets zul je in pakweg Frankrijk niet zo snel meemaken.

OT: Ik vind Italianen wel knap , maar ook weer niet uitzonderlijk. Behalve de lange gestalte (1.93) en verschijning van Pelle natuurlijk. :~

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:55

Loose schreef:

De engerds waar ik het over had was in Milaan.
Zowel in het centrum als in de wijk Citta Studi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:56

Nou... ik heb dit topic ooit geopend en heb nu de charme en vooral de cliché's van italianen zelf mogen ervaren... :')

Ik snap nu waar de cliché's vandaan komen.

Ik was deze week met school naar Rome, en was met vier vriendinnen op een leuk terrasje in een gezellig steegje wat gaan eten. We hadden al wel door dat het personeel de hele tijd onze richting uit keek, en we af en toe een knipoog ontvingen.

Opeens kreeg ik van de geweldig knappe ober Francesco (echt waar :') ) een roos. Ik helemaal rood dus enzo... Even later kwam hij weer langs en vroeg of ik die avond alleen een glaasje wijn bleef drinken. Dat leek me niet zo'n goed idee, maar hij bleef maar vanalles uit de kast halen om mij over te halen (wat hem niet gelukt is).

Uiteindelijk wilden mijn vriendinnen die inmiddels helemaal dood gingen van het lachen een foto van ons nemen, waarna hij opeens begon te knuffelen... en kusjes op m'n wangen... ondertussen was er een andere ober "Mario" bij mijn vriendinnen komen zitten om ze af te leiden, zodat Francesco met mij een stukje verderop kon gaan staan. En jahoor... hij heeft me dus gezoend. :') _O- Hij fluisterde ook nog of ik even vijf minuutjes mee naar beneden kwam, maar daar heb ik maar nee op gezegd. :')

Uiteraard kreeg ik te horen dat hij speciaal voor mij naar Nederland zou vliegen... jahoor :') tuurlijk. Ik zoek er verder niets achter en neem het ook niet serieus aangezien hij morgen waarschijnlijk hetzelfde met een ander meisje probeert, maar het is toch wel leuk, en goed voor je zelfvertrouwen. :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:20

_O- En na die 5 minuutjes zou hij je niet meer bekeken hebben denk ik :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:24

Waarschijnlijk niet nee! :') We hebben ons na afloop helemaal doodgelachen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:26

Achja leuke herinnering!! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:30

Dat zeker! :) het is niet dat ik het niet leuk vond... hij was echt helemaal niet lelijk. <<)

Het was op zich wel leuk om te zien hoe ontzettend gladjes en ervaren die italianen daarin zijn. Het kostte hem echt geen moeite... je hebt het zelf niet eens door, haha.

Egoboost en een leuke ervaring (en een geweldige avond), en natuurlijk een prachtig verhaal om te vertellen. :')

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:43

Hahaha ja geniaal :+ Wij gaan proberen erheen te gaan :P

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:14

Heb altijd al naar Italie gewild, vooral door de film 'Letters To Juliet'. Lijkt me echt geweldig daar. Mijn vader heeft vroeger heel lang in Napoli gewoond, bij zijn zus. Nu nog steeds leert hij mij een beetje Italiaans, en ook bij de Italiaanse ijsboer, besteld hij in het Italiaans. Zo leuk is dat, haha.

Door zijn verhalen ben ik ook zo nieuwsgierig geworden.. Het gaat alleen een beetje moeilijk, heb altijd snel last van heimwee, en heb er op dit moment het geld niet voor. Maar als ik er ooit heen ga, heb ik ook geen idee waar in Italie ik heen zou moeten.

Even ontopic, er word wel altijd gezegd dat Italianen bekend staan om hun charme, vrouwen versierders, en ijdelheid. Maar goed, ik denk dat dat stereo type Italiaan is, heb er verder geen verstand/ervaring mee. Maar, ik vind sommige echt niet verkeerd hoor... <<)