Scooter kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:24

Klopt :P Ken je gevoel. Ik wordt helemaal paranoya van krassen. (dat is trouwens te zien aan onze scooter 8-) promotie,promotie..)
Ik zou dus ook nooit een scooter kopen die al echt beschadigingen heeft

Sabine_Duco

Re: Scooter kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 21:36

Haha precies, dan zou ik het echt zonde vinden, dus dan geef ik denk ik liever meer geld uit aan een nieuwe die dan echt mooi is en waaraan alles nog goed is, en als ik het dan sloop is het mijn eigen schuld haha

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:38

Of je koopt een mooie tweedehandse ;)

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:45

Ik had tot mijn 18e een yamaha aerox, liep veel te hard maar wel als een tiet!
Ben nu 28, maar nog steeds spijt dat ik em heb verkocht! Was zo'n gaaf ding.

Ik zou voor een nieuwe gaan, mn eerste scooter was 2ehands, maar ohoh wat een ellende.
De voorganger had er teveel mee geklooid. De aerox nieuw gekocht en 2 jaar overal mee heen gecrossed.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:57

Nikeyy schreef:
mn eerste scooter was 2ehands, maar ohoh wat een ellende.
De voorganger had er teveel mee geklooid.

Dat is dus het gevaar van een tweedehandse inderdaad :j En dat is trouwens ook de reden waarom je wel een goede scooter niet tweedehands kwijt wordt. omdat er gewoon veel te veel troep wordt aangeboden. Ik merk dat het heel lastig is om mijn scooter, die er super uitziet en waar werkelijk niks mis mee is, te verkopen omdat mensen er gewoon vanuit gaan dat alle tweedehandse scooters troep zijn...

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 22:03

Ja het is toch een risico dat je neemt, een tweedehandse met eventuele kosten waar je niet op zit te wachten, of een paar honderd euro meer uitgeven voor eentje die zeker weten goed is. Ik denk dat ik dan wel voor een nieuwe ga, maar ik heb nog eventjes om erover te denken. :p

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:07

Ik heb zelf 4 jaar geleden een zip gekocht deze was rond de 1500 euro nieuw.
Daar komt inderdaad een slot en helm bij, denk dat je rond deze prijs wel moet rekenen wat jij heb uitgerekend. dan kan het altijd meevallen.
Benzine is inderdaad erg goedkoop gaat zo'n 10 euro in mijn zip, maara dan is hij ook wel helemaal leeg.
Verzekering betaal ik 13.50 voor maar dit kun je wel nakijken voor jezelf.
Wat je voor een verzkering betaald ligt ook aan je scooter je leeftijd en bij sommigen hoelang je je rijbewijs hebt,

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:13

Sabine_Duco schreef:
Ja het is toch een risico dat je neemt, een tweedehandse met eventuele kosten waar je niet op zit te wachten, of een paar honderd euro meer uitgeven voor eentje die zeker weten goed is. Ik denk dat ik dan wel voor een nieuwe ga, maar ik heb nog eventjes om erover te denken. :p

Jammer. :+ had gehoopt op een leuk tweede baasje voor onze prachtige (en niet beschadigde) scooter. }>

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:15

Ik weet niet waar je precies woont. Maar mijn vriend heeft regelmatig tweedehands zip 4 takt.
Ik heb nu al me derde (luxe probleem) maarja heb een vriend en die is scooter monteur haha.
En ze zijn zuinig rijden lekker en niet al te duur in aanschaf.
Ze hebben weinig onderhoud nodig.
Kymco kan ik je niet aan raden de meeste zijn toch wel probleem scooters.
Mio is leuk, maar inderdaad hogere prijsklasse.
Als je meer wilt weten kun je me altijd een berichtje sturen. :)

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 22:16

Miesjex, ja klopt, volgens mij heb ik de duurste verzekering omdat ik dan net mn rijbewijs heb (als het goed is), dus 0 schadevrije jaren en beginnend bestuurder, en ik zit in een risicovolle regio. :p Dus dat is wel jammer. Ik denk dat ik hem toch op mijn vaders naam zet, scheelt veel geld en dan bouw ik zelf geen jaren op, maar dat is dan maar zo. :P Tegen de tijd dat ik een auto neem ga ik er vanuit dat ik meer te besteden heb dan nu.

Haha, sorry pluisje88, ik weet sowieso nog niet wat ik ga doen hoor :P

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:21

Sabine_Duco schreef:
Haha, sorry pluisje88, ik weet sowieso nog niet wat ik ga doen hoor :P

;)

als je maar weet dat je, mocht je je bedenken, altijd welkom bent om geheel vrijblijvend te komen kijken en proberen. En ik als opper-zeur wat krassen betreft kan dat met een gerust hart zeggen :j Hij ziet er super strak uit, geen beschadigingen, helemaal heel en technisch in super goede staat. Heeft pas nog een heel uitgebreide onderhoudsbeurt gehad (was niet nodig voor iets, maar gewoon onderhoud omdat het beter is voor de scooter).

Je mag gewoon komen kijken en weer weg gaan zonder dat ik schreeuwend aan je been ga hangen *D

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:36

Hier ook geen klachten over Sym, hele fijne scooters. Mijn eerste was 8 jaar oud en had ik overgenomen van familie. Had alleen af en toe wat startproblemen maar verder nog helemaal goed. Toen ik 2 jaar later een nieuwe kocht heeft de vriendin van mijn neef er nog een tijd op gereden.
Nu heb ik een sym mio, uit 2006. Uiteindelijk heb ik m heel weinig gebruikt door verhuizing en andere omstandigheden. Mocht je toch 2e hands gaan, ik wil er vanaf :+ nog geen 2000km, altijd binnen gestaan en in hele nette staat haha.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:38

Je moet in de rij Teszzz ;)

Mijn sym orbit is ook te koop ;) precies hetzelfde verhaal als bij jou

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:39

Jij was eerst haha en ik heb geen haast. Heb m laten schorsen dus hij staat in de berging en kost me niks :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:42

Ja die van ons is ook geschorst. Maar we wonen in een rijtjeshuis met een hele kleine schuur dus als we iets willen moeten we dat ding steeds naar buiten slepen. Hij staat een beetje in de weg dus :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:07

Heb je al meer duidelijk over wat je wilt gaan doen ts? Vroeg me af of je iets gehad hebt aan dit topic in het maken van je keuze

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 15:04

Sorry voor de late reactie. :P

Ja het heeft me wel geholpen, zoals het er nu naar uit ziet ga ik denk ik voor een nieuwe. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit welke maar ik heb nog even om erover na te denken. :p

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:15

Leuk. Hou je ons op de hoogte? Ben benieuwd waar je mee zult komen ;)

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:46

Mijn aerox had ik binnen 2 dagen verkocht destijds.
Voor € 1500,- nog. Waren toen erg gewild en reden er maar weinig van rond.
Maar tegenwoordig verkoopt tweedehands dus niet? Dan ga ik nu ff marktplaatsen!!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:59

Nee die van ons in ieder geval niet. Heb hem op speurders en scooterplaats staan en op bokt. Hij hangt ook op het bord bij de super maar niks... Wou hem op marktplaats doen maar is een betaalde rubriek. Daarom had ik dat nog niet gedaan

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:07

Toch is het wel aan te raden, marktplaats.
Mijn zus heeft zo haar eigenlijk weinig meer waard scooter binnen 2 weken verkocht gekregen.

Dan is die investering van €5,- ofzo? het wel waard.

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:09

Ik heb een piaggio zip 4takt, heel fijn ding! Rijdt super zuinig! Toen we hem net hadden reed ie 1 op 36. Nu iets minder, maar hij moet ook weer een beurtje hebben.

Ik zou niet voor een sym gaan als ik jou was. Hoorde bij een scooterdealer dat de onderdelen daarvoor duurder zijn en/of niet makkelijk aan te komen is waardoor het of niet gerepareerd kan worden of duur is. Het is een chinees merk.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:18

Douce schreef:
Toch is het wel aan te raden, marktplaats.
Mijn zus heeft zo haar eigenlijk weinig meer waard scooter binnen 2 weken verkocht gekregen.

Dan is die investering van €5,- ofzo? het wel waard.

Ja dat klopt. Maar vraag me dan af of het ook zo werkt bij scooters met een veel hogere vraagprijs
@ miranda; dat blijft een eindeloze discussie. Wij hebben er nooit wat mee gehad en er zijn ook dealers die er erg positief over zijn. Gewoon een verschil van mening zoals je die bij auto garages ook hebt

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:42

Sym komt uit Taiwan en is tevens ook producent voor Honda (oa.civic)

Maar wat mijn bovenbuuf ook zegt: het is puur persoonlijk. Als mijn scooter niet goed loopt, was ik alweer bij mijn garage geweest om problemen te voorkomen en was hier kosteloos naar gekeken. Voorkomen is beter dan genezen. Een als het dan toch zo ver komt ondanks voorzichtigheid en onderhoud weet ik in ieder geval zeker dat het in orde komt met goede onderdelen. Of ze ook echt duurder zijn weet ik niet, misschien is het voor een garage wel niet zo interessant qua marge waardoor ze je liever imitatie aanbieden..wie weet.
Ik ben in ieder geval heel blij mee de dealer/garage/monteur waar ik kom en nog niet met mijn prachtige en fijne Sym orbit 2 :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:42

miranda_x schreef:
Ik heb een piaggio zip 4takt, heel fijn ding! Rijdt super zuinig! Toen we hem net hadden reed ie 1 op 36. Nu iets minder, maar hij moet ook weer een beurtje hebben.

Ik zou niet voor een sym gaan als ik jou was. Hoorde bij een scooterdealer dat de onderdelen daarvoor duurder zijn en/of niet makkelijk aan te komen is waardoor het of niet gerepareerd kan worden of duur is. Het is een chinees merk.

Levertijden zijn anders, vaak niet op voorraad bij de dealer zelf. Maar zeker niet niet leverbaar! Het is ook zeker geen Chinees merk :n