Discriminatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:03

lifaya schreef:
Ik snap niet dat mensen niet kunnen indenken dat het woord "buitenlander" alleen al ontzettend kwetsend is naar mensen toe die hier ***verdomme geboren en getogen zijn. Je bent een buitenlander als je hier niet woont, waar denk je dat BUITEN - LAND - ER op slaat? :') Alleen dat woord al vind ik zo denigrerend. Alsof je beter bent... "ja maar ik ben vroeger gepest door buitenlanders" ,,, tha fiets... dus omdat je een paar pesters in de klas had met een niet Hollandse afkomst zijn alle mensen met andere afkomst meteen pesters? :') ik snap die logica niet...

Mwah, ik vraag me af hoeveel mensen die geboren zijn in nederland, maar met een buitenlandse afkomst zich daadwerkelijk nederlander voelen.
Verder is er de hele toestanden met de islamieten aan de gang, wat ze niet erg geliefd maakt.
Bij misdaadcijfers springen de 'buitenlanders' er uit en dat niet op een positieve manier.
Men krijgt op deze manier wel een antipathie tegen deze medelanders.

En tuurlijk is niet zo'n hele groep zo, maar misschien dat degenen uit dezelfde groep mensen de kwaaien eens op hun gedrag kunnen aanspreken? Maar dat gebeurt niet tot weinig, heb ik het idee. Want ook de 'buitenlanders' weten prima hoe ze je uit moeten maken voor alles hoor, das niet alleen voorbehouden aan de nederlanders.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:05

Mindim schreef:
lifaya schreef:
Ik snap niet dat mensen niet kunnen indenken dat het woord "buitenlander" alleen al ontzettend kwetsend is naar mensen toe die hier ***verdomme geboren en getogen zijn. Je bent een buitenlander als je hier niet woont, waar denk je dat BUITEN - LAND - ER op slaat? :') Alleen dat woord al vind ik zo denigrerend. Alsof je beter bent... "ja maar ik ben vroeger gepest door buitenlanders" ,,, tha fiets... dus omdat je een paar pesters in de klas had met een niet Hollandse afkomst zijn alle mensen met andere afkomst meteen pesters? :') ik snap die logica niet...

Mwah, ik vraag me af hoeveel mensen die geboren zijn in nederland, maar met een buitenlandse afkomst zich daadwerkelijk nederlander voelen.
Verder is er de hele toestanden met de islamieten aan de gang, wat ze niet erg geliefd maakt.
Bij misdaadcijfers springen de 'buitenlanders' er uit en dat niet op een positieve manier.

En tuurlijk is niet zo'n hele groep zo, maar misschien dat degenen uit dezelfde groep mensen de kwaaien eens op hun gedrag kunnen aanspreken? Maar dat gebeurt niet tot weinig, heb ik het idee. Want ook de 'buitenlanders' weten prima hoe ze je uit moeten maken voor alles hoor, das niet alleen voorbehouden aan de nederlanders.

prachtig gesproken;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:10

Mindim schreef:
lifaya schreef:

Ik kom op zowel mijn studie als mijn stages met allochtonen in aanraking en nee, dat zijn niet de hangers op straat. Maar hier in de stad heb ik net zoveel last van kleine blanke opdonders als andere opdonders van wat voor etniciteit dan ook. Gisteren zijn er in de H&M nog 4 meisjes gearresteerd omdat ze oliebol hadden gejat. Dat waren blanke meisjes :') Moet ik dan als medeblanke die meisjes even aanspreken? Joejoe :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:13

bello2005 schreef:
dat moet je zelf weten, of je me wel of niet serieus neemt,, als zo ene voor de klas staat zal mijn kind niet in de klas verschijne;) en wie zegt dat ik in nederland woon ??

en ik heb dat niet alleen met 'buitenlanders' genoeg van het eigen volk wat ik niet kan uitstaan :S
wat maakt mij het uit wat mensen over mij denken ?? lekker boeiend

Ik heb eigenlijk alleen maar medelijden met je, dat je je zo moet afzetten tegen de maatschappij. Wacht maar tot je straks de pubertijd uit bent, dan zie je de dingen hopelijk in een ander daglicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:17

lieveli schreef:
Ik kom op zowel mijn studie als mijn stages met allochtonen in aanraking en nee, dat zijn niet de hangers op straat. Maar hier in de stad heb ik net zoveel last van kleine blanke opdonders als andere opdonders van wat voor etniciteit dan ook. Gisteren zijn er in de H&M nog 4 meisjes gearresteerd omdat ze oliebol hadden gejat. Dat waren blanke meisjes :') Moet ik dan als medeblanke die meisjes even aanspreken? Joejoe :')

Waar zeg ik dat de blanke kinders geen onfatsoen kunnen vertonen?? Alleen heb ik het niet over kinders ;)
Als je over de brede linie kijkt, gebeuren er nogal wat dingen, waardoor mensen moeite krijgen met mensen van een andere etniciteit. Ik kan dat wel snappen.

Verder is het niet netjes een ander vanwege posts op zijn/ haar leeftijd aan te spreken, wanneer je zelf ook puberaal reageert ;)

Dora88

Re: Discriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:22

Ja maar het over de kam scheren van bevolkingsgroepen hoort niet omdat een aantal daaruit verkeerd gedrag vertonen. Zegt gewoon zoveel over jezelf ipv degene die gcrimineerd wordt. Merk dat veel mensen nog een les fatsoen nodig hebben. Behandel zoals jezelf ook behandeld wil worden, al is diegene knalpaars.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:23

gek genoeg denken mensen bij buitenlanders alleen aan turken en marokanen en antilianen en surinamers, maar je hebt ook engelse, polen, russen, belgen, amerikanen, spanjaarden, italiers, franse en etc in NL wonen. Mensen die denken dat "buitenlanders" verkeerd zijn mogen voor mijn part in de fiets spiegel krijgen. Wat een arogantie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:24

Mindim schreef:
lieveli schreef:

Waar zeg ik dat de blanke kinders geen onfatsoen kunnen vertonen?? Alleen heb ik het niet over kinders ;)
Als je over de brede linie kijkt, gebeuren er nogal wat dingen, waardoor mensen moeite krijgen met mensen van een andere etniciteit. Ik kan dat wel snappen.

Verder is het niet netjes een ander vanwege posts op zijn/ haar leeftijd aan te spreken, wanneer je zelf ook puberaal reageert ;)

Iets met de pot en de ketel? :')

Ik heb het overigens over jongeren van 14 tot 21 jaar, niet meer geheel kinderen denk ik zo. En ach, degenen die zoveel onderscheid maken tussen allochtoon/autochtoon hebben er zelf vaak niet zoveel mee te maken. Onbekend maakt onbemind denk ik dan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:25

Mindim schreef:

Mijn vriend heeft het inderdaad altijd over "wij turken" en "jullie belgen", maar dat komt puur omdat Belgen hem al heel zijn leven in dat hokje geduwd hebben. Als je heel je leven hoort dat je er niet echt bijhoort want jij bent "een turk" dan blijf je in je hoofd inderdaad "de turk'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:26

Dora88 schreef:
Ja maar het over de kam scheren van bevolkingsgroepen hoort niet omdat een aantal daaruit verkeerd gedrag vertonen. Zegt gewoon zoveel over jezelf ipv degene die gcrimineerd wordt. Merk dat veel mensen nog een les fatsoen nodig hebben. Behandel zoals jezelf ook behandeld wil worden, al is diegene knalpaars.

Is ook niet oke, maar ik snap het in de huidige tijd wel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:26

Mindim schreef:
Dora88 schreef:

Is ook niet oke, maar ik snap het in de huidige tijd wel.

Het is alleen niet iets van de huidige tijd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:27

ik snap het niet :) ik heb serieus nooit mensen op hun afkomst veroordeeld. Ik werk met mensen van verschillende afkomsten en ik word ook gewoon prima geaccepteerd. Geen enkel probleem. En ik ga ook echt geen discussies uit de weg hoor betreft religie, maar ze weten dat ik het niet persoonlijk bedoel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:27

Hier hebben we best wel last van Marokkanen, daarom ben ik altijd voorzichtig met hun.
Als we die hier niet hadden (die bepaalde groepen) kon ik savonds nog alleen over straat..

En mn beste vriendin is een pinda en mn moeder is in Suriname geboren dus een rascist ben ik niet echt. Hier is het gewoon een feit dat ik al vaak door marokkanen lastig ben gevallen.. Helaas want zo krijgen ze een naam.

Over de grapjes: die vriendin van mij noemen we ook weleens pinda voor de lol en zij zichzelf ook haha.
Wij zijn duo penotti :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:29

lifaya schreef:
gek genoeg denken mensen bij buitenlanders alleen aan turken en marokanen en antilianen en surinamers, maar je hebt ook engelse, polen, russen, belgen, amerikanen, spanjaarden, italiers, franse en etc in NL wonen. Mensen die denken dat "buitenlanders" verkeerd zijn mogen voor mijn part in de fiets spiegel krijgen. Wat een arogantie.

Jij helpt het doel niet hoor om op deze manier voor ze op te komen. Je gedraagt je nu zelf ook verre van netjes.
In mijn familie heb ik grieken, surinamers, molukkers, ieren, finnen en chinezen. Islamieten dan weer niet. Verder krijgt mijn zoon les van meester Jaswant, heet mijn huisarts patandin en mijn tandarts Ahmed. Dus hier is het multiculti en het zijn lieve mensen. Maar ook bovenstaande buitenlanders hebben moeite met wat er gebeurt in de samenleving in dit land.

Verder zijn het trouwens Italianen en geen Italiers.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:30

ik kom niet voor ze op :') Ik geef mijn mening over de mensheid. En ja, ik vind het arrogant als je van te voren al mensen veroordeeld en je alleen je eigen "soort" goed genoeg vind om je kinderen les te geven ;) Ik reageer overigens voornamelijk op Bello.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 26-05-13 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:30

lieveli schreef:

Ik heb het overigens over jongeren van 14 tot 21 jaar, niet meer geheel kinderen denk ik zo. En ach, degenen die zoveel onderscheid maken tussen allochtoon/autochtoon hebben er zelf vaak niet zoveel mee te maken. Onbekend maakt onbemind denk ik dan.

Ik blijf heel netjes hoor en zekers niet puberaal.

En over je tweede zin, dat is nu pas een vooroordeel ;)

Rennie89

Re: Discriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:31

oh ik weet dat het italianen zijn, schreef het verkeerd, ben namelijk met 3 dingen tegelijk bezig (foto's bewerken, bokken én een serie kijken) en dan schrijf je wel eens wat fout :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:32

lieveli schreef:
I

Het is alleen niet iets van de huidige tijd.

Nee, dat is het idd niet. In de naam van het geloof is er al sinds mensenheugnis gediscrimineerd. Alleen leef ik in de huidige tijd en niet in het verleden, vandaar mijn reactie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:32

Mindim schreef:
lieveli schreef:

Ik blijf heel netjes hoor en zekers niet puberaal.

En over je tweede zin, dat is nu pas een vooroordeel ;)

Ik vind dat je anders wel op een manier reageert die nogal... Naar is. Je bent er wel heel gauw bij om ons te vertellen dat we niet netjes of puberaal reageren, maar dat Bello zegt dat zij haar kind weigert te laten onderwijzen door een Surinaamse, daar zeg je niets van. Sterker nog, je zegt dat je snapt waar die gevoelens jegens allochtonen vandaan komen. Dat vind ik bijzonder. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:34

lifaya schreef:
ik kom niet voor ze op :') Ik geef mijn mening over de mensheid. En ja, ik vind het arrogant als je van te voren al mensen veroordeeld en je alleen je eigen "soort" goed genoeg vind om je kinderen les te geven ;) Ik reageer overigens voornamelijk op Bello.

Maar goed, dat doen anderen toch ook? Nederlandse vrouwen zijn goed om mee het bed te delen, maar niet als huwelijksmateriaal bij sommigen, een hand geven doen we niet aan vrouwen. Ik denk dat andere culturen ons net zo weg zetten hoor.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:36

lieveli schreef:
bello2005 schreef:
dat moet je zelf weten, of je me wel of niet serieus neemt,, als zo ene voor de klas staat zal mijn kind niet in de klas verschijne;) en wie zegt dat ik in nederland woon ??

en ik heb dat niet alleen met 'buitenlanders' genoeg van het eigen volk wat ik niet kan uitstaan :S
wat maakt mij het uit wat mensen over mij denken ?? lekker boeiend

Ik heb eigenlijk alleen maar medelijden met je, dat je je zo moet afzetten tegen de maatschappij. Wacht maar tot je straks de pubertijd uit bent, dan zie je de dingen hopelijk in een ander daglicht.

haahh de pubertijd,, die heb ik 10 jaar geleden gehad... en de wereld word alleen maar verrotter

Rennie89

Ik heb er geen last van. En als mensen zo denken is dat hun probleem, maar dat maakt het niet goed dat er word gediscrimineerd ;) In Amerika heb ik werkelijk waar geen enkel het gevoel gehad dat ik anders behandeld werd. Wel in landen als Tunesië maar dan val je ook op... Ik ga me niet verlagen tot zo'n niveau :)

Kwanyin

Het is ook niet zo zwart-wit alsof alle Marokkanen en Turken hetzelfde zijn. Waar en hoe je opgroeit maakt ook veel. Niet alle Turken zijn gelovige strenge moslims. Niet alle Marokkanen groeien op in een ghetto-achtige wijk. Mijn vriend is opgegroeid in een wijk met maar weinig andere allochtonen, zijn ouders zijn expres verhuisd uit zo'n geconcentreerde wijk. Ik ben er vrijwel zeker van dat als hij toch daar was opgegroeid, hij een heel stuk beter zou passen in het profiel van "irritante hangturk" :D .

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:38

TS, je hebt het misschien niet door, maar je discrimineert zelf ook nog. Ik denk dan ook niet dat het eerlijk is te verwachten dat jouw vrienden dat ineens niet meer mogen doen over jouw 'neger'. Jij hebt zelfs een goede ervaring erbij en je doet het nog.

Ik denk dat je in dit geval niet zozeer naar je vrienden moet kijken, maar goed naar jezelf. En inderdaad, dat soort opmerkingen doen pijn (evenals opmerkingen als mensen die dik zijn, zijn lui etc.). Ik zou zeggen: gebruik die emotie die je nu voelt als jouw vriend gediscrimineerd wordt om je eens goed in te leven in hoe dat voelt voor die Marokkanen, Turken en Negers waar jij niet van houdt (behalve je vriend dan). En dus om jezelf te ontwikkelen. Jouw vrienden zullen dat hopelijk ook een keer teegnkomen en zichzelf daardoor ook gaan ontwikkelen.
Maar je kunt niet van hun verwachten dat ze zomaar met je mee veranderen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:39

Ghetto-achtige wijk? :') hier in nederland bestaat er geen ding als een Ghetto. Enkel wijken met meer criminaliteit. Maar dat terzijde, ik woon in de randstad, kom veel in aanraking met álle culturen, en vind het prima :)