lifaya schreef:Ik snap niet dat mensen niet kunnen indenken dat het woord "buitenlander" alleen al ontzettend kwetsend is naar mensen toe die hier ***verdomme geboren en getogen zijn. Je bent een buitenlander als je hier niet woont, waar denk je dat BUITEN - LAND - ER op slaat?Alleen dat woord al vind ik zo denigrerend. Alsof je beter bent... "ja maar ik ben vroeger gepest door buitenlanders" ,,, tha fiets... dus omdat je een paar pesters in de klas had met een niet Hollandse afkomst zijn alle mensen met andere afkomst meteen pesters?
ik snap die logica niet...
Mwah, ik vraag me af hoeveel mensen die geboren zijn in nederland, maar met een buitenlandse afkomst zich daadwerkelijk nederlander voelen.
Verder is er de hele toestanden met de islamieten aan de gang, wat ze niet erg geliefd maakt.
Bij misdaadcijfers springen de 'buitenlanders' er uit en dat niet op een positieve manier.
Men krijgt op deze manier wel een antipathie tegen deze medelanders.
En tuurlijk is niet zo'n hele groep zo, maar misschien dat degenen uit dezelfde groep mensen de kwaaien eens op hun gedrag kunnen aanspreken? Maar dat gebeurt niet tot weinig, heb ik het idee. Want ook de 'buitenlanders' weten prima hoe ze je uit moeten maken voor alles hoor, das niet alleen voorbehouden aan de nederlanders.
Alleen dat woord al vind ik zo denigrerend. Alsof je beter bent... "ja maar ik ben vroeger gepest door buitenlanders" ,,, tha fiets... dus omdat je een paar pesters in de klas had met een niet Hollandse afkomst zijn alle mensen met andere afkomst meteen pesters? 
ik heb serieus nooit mensen op hun afkomst veroordeeld. Ik werk met mensen van verschillende afkomsten en ik word ook gewoon prima geaccepteerd. Geen enkel probleem. En ik ga ook echt geen discussies uit de weg hoor betreft religie, maar ze weten dat ik het niet persoonlijk bedoel
.