Jelleee schreef:TS ik snap je frustratie, ik kan er zelf ook slecht tegen. Ook wanneer mensen 'myn' typen in plaats van 'mijn'. Alsof die ene letter zoveel verschil maakt
vroeger wel, toen je nog 120 tekens had om een sms te typen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Oeh ik kwam hem net ook weer tegen:
Joun
Dat is helemaal brrrr.
Joun paard, joun moeder.
SAKKIA schreef:Ik vind het ook vreselijk irritant.....
Maar als ik dan het volgende lees in de eerste bericht van de TS, denk ik wel even: Tssjjaaaaaaaa![]()
Kelly_ann schreef:Misschien wordt ik oud, en kan ik niet zo goed meer tegen verandering, wordt ik dan toch een taalpurist?
Gelukkig is er een facebookpagina die mij een beetje steunt: https://www.facebook.com/pages/me-is-ge ... 4673894356
Citaat:'Kunnen' kan toch ook prima? 'Kennen' is theoretisch, in de zin van leren, en 'kunnen' is dat het het in de praktijk gebruikt.
Oftewel, 'kennen' en 'kunnen' had voor mij beide gekund.
LindyH schreef:'Me moeder' is in spreektaal al heel lang geaccepteerd, en is het misschien altijd al geweest, dat weet ik niet. Maar dat maakt het in schrijftaal nog niet correct. Net zoals je in schrijftaal nog steeds wordt met -dt schrijft, terwijl je dat in spreektaal helemaal niet hoort.
CrazyCat schreef:Spel en typefouten heb ik niet zo'n moeite mee, maar "me paard" gaan m'n nekharen van overeind staan.
Dat valt voor mij in dezelfde categorie als het verschil niet weten tussen kennen & kunnen en liggen & leggen.
Aranel schreef:Met als hoogtepunt teksten als:
Ben net na me paard geweest, heb fijn les gehadt!
Geplaatst door mensen van mijn leeftijd.. (begin 20).
Jibbel schreef:O jaaa!! Vre-se-lijk!! Echt, wat is nou de moeite om fatsoenlijk nederlands te typen en te praten? Maar behalve 'me paard' hoor ik idd ook 'jounes' (de jouwe) en ginnen (gingen).