Rare gewoontes van jezelf!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moondust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:46

Oooh leuk topic :P Altijd fijn om te lezen wat andere mensen voor rare dingen doen

- Aan alle nieuwe spullen moeten ruiken (tijdschriften, boeken, kleding, plastic dingen) Ook wel eens per ongeluk gedaan in de trein, leverde verbaasde blikken op
- Met 19 jaar nog steeds geloven dat er in elke donkere kamer een enge vent staat (die al die tijd staat te wachten totdat ik binnenkom natuurlijk) en dus altijd zo snel mogelijk het licht aan doen
- Na het licht uit doen zo snel mogelijk, met één hand achter mijn rug als bescherming, naar bed lopen om te ontsnappen aan bovengenoemde enge vent
- Doodsbang zijn voor haaien, ook op foto's, terwijl je er nog nooit één echt gezien hebt of ooit tegen gaat komen
- Al eerder genoemde tic met ronde getallen, altijd even of als het niet anders kan in stapjes van 5
Ook bijv. met dingen eten: 3 blokjes chocola eten kan niet, moeten er wel 4 zijn (of gewoon een excuus om meer chocola te eten :P)
- Kleur van BH moet passen bij de kleding die ik eroverheen aan heb, ook al ziet niemand het
- Als ik tegen iemand praat en ik ben zenuwachtig met m'n hoofd een beweging maken alsof ik haar uit m'n gezicht wil gooien, terwijl er geen haar in m'n gezicht zit

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:48

ik knak mijn polsen mijn tenen en mijn rug! :) moet er wel mee stoppen want anders heb ik geen kraakbeen meer over! *D

Starzu

Re: Rare gewoontes van jezelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:49

oja en ik ruik aan alles weet eigenlijk niet waarom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:52

roombolletje schreef:
Marietjeeh schreef:
Alles gelijk willen houden; gebeurd er iets met mijn rechterhand, dan zorg ik dat dat ook bij mijn linkerhand zo is. Dit is nu weer aan het afnemen gelukkig x]
Verder moet al mijn eten gescheiden zijn op mijn bord en elke keer als ik langs een lantaarnpaal of iets anders langs rij met de auto doe ik mijn tenen naar beneden...

[b] o m g [/b] Bij mij precies het zelfde <3 Ik heb mijn soulmate gevonden !! En ook bij bomen of andere vage dingen!

Cool .. Me to :')

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:56

Ik zet mijn wekker eerder om s'ochtends langer te kunnen genieten van mijn lekkere bed! :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 00:02

Tazziexxx schreef:
Ik zet mijn wekker eerder om s'ochtends langer te kunnen genieten van mijn lekkere bed! :')

ik ook... maar te vroeg dan val ik weer in slaap :')

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 00:04

xJitske schreef:
Chellebel21 schreef:
-Bij het autorijden, bij elk hectometerpaaltje moet ik mijn tanden laten klappen.

JA! Dat doe ik ook haha. Maar dan meestal bij elke boom of reflectorpaaltje. Ik heb nog nooit iemand anders gehoord die dat doet. Wel eens mensen die een beenspier aanspannen.

En van de trappers heb ik ook voorbij zien komen, zorgen dat de trapper niet beneden is als er een witte streep is.
Of van te voren bedenken hoe vaak je moet trappen om van de ene boom naar de andere boom te komen,
en als dat meer was dan je dacht, vervolgens je trappers stil houden.. tja.
Het zijn trouwens geen dwangneuroses ofzo :+ Maar als ik me verveel in de auto (rijd niet zelf) of op de fiets..

ik span mijn beenspieren als ik langs een boom rij of paal! ;)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 00:06

1. Ik moet (bijna) alles aanraken.
2. Ik moet aan (bijna)alles ruiken.
3. Ik zit heel vaak aan mijn haar.
4. Ik 'wrijf' de mascara van mijn wimpers.
5. Mijn huisdieren hebben ieder een eigen 'stemmetje'.
6. Ik krijg om half 5 's middags slaap en dan moet ik eventjes liggen.
7. 's nachts moet ik altijd naar de wc (meestal rond een uur of 4).

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 00:11

de eerste twee heb ik heel erg :0

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 00:16

- Als ik in de auto zit en we over een weg rijden waar paaltjes, bomen, lantaarnpalen etc. staan, doe ik met m'n ogen bogen er over heen maken of er langs.

- Mijn schrijfstijl is altijd het zelfde, ik heb altijd opsommingen.

- Ik bijt de binnenkant van mijn wangen kapot, ik wil het eigenlijk niet, maar soms gebeurt het gewoon. En het doet eigenlijk ook niet echt pijn, dat is maar soms.

- Soms bijt ik dat stukje huid naast je nagels weg. Dat deed ik eerst heel veel maar ik ben het redelijk afgeleerd.

- Ik zit best wel veel aan mijn gezicht, voelt vertrouwd aan.

- Ik knak mijn tenen.

- Ik laat mijn hoofd bijna altijd steunen op mijn hand.

- Ik zit veel aan mijn haar.

- Ik zet 's morgens mijn wekker eerder om langer te slapen :D

- Ik denk altijd dat er in donkere kamers een engerd staat of zo.

- Automatisch met mijn benen over elkaar gaan zitten en de hele tijd bewegen met het hangende been.

- Veel opmerkingen maken, soms wel irritant.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 00:27

Oh, wat zie ik veel herkenbare dingen!
Draadjes uit mijn oog, wang bijten, wekker te vroeg zetten, benen over elkaar, korstjes op mijn hoofdhuid open krabben, vellen van mijn lip trekken.
Eéntje die ik nog niet voorbij heb zien komen: Ik doe altijd mijn ogen dicht als ik mijn tanden sta te poetsen. Waarom weet ik niet... Ik doe het gewoon...

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:21

roombolletje schreef:
Marietjeeh schreef:
Alles gelijk willen houden; gebeurd er iets met mijn rechterhand, dan zorg ik dat dat ook bij mijn linkerhand zo is. Dit is nu weer aan het afnemen gelukkig x]
Verder moet al mijn eten gescheiden zijn op mijn bord en elke keer als ik langs een lantaarnpaal of iets anders langs rij met de auto doe ik mijn tenen naar beneden...

[b] o m g [/b] Bij mij precies het zelfde <3 Ik heb mijn soulmate gevonden !! En ook bij bomen of andere vage dingen!

Dit heb ik ook!! Dacht echt dat ik de enige was die dit deed en ik verklaarde mezelf al voor gek.

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:13

Eva_Toby schreef:
- als ik 's nachts wakker word, moet ik op een klok kijken, want dan denk ik; het is maar 1x 03:41 dus dan kan ik beter nu kijken, zodat ik het morgen goed kan vertellen aan iemand die het helemaal niet boeit :+

:') :')

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:27

* Ik heb mijn sleutelbos aan een koord aan mijn broek vast zitten. Toch moet ik elke keer als ik het huis verlaat voor ik de deur open doe 2 maal controleren of ik mijn bos bij me heb, of beter nog dat mijn huissleutel eraan zit (die er nog nooit afgehaald is overigens). dan doe ik de deur open en voor ik die dicht trek, check ik opnieuw mijn sleutelbos en nadat de deur dicht is.... nogmaals. (heb me 1 keer buitengesloten toen we hier net woonden 7 jaar geleden...)

* Als ik van stal ga loop ik gerust terug vanaf de auto om zeker te weten dat die staldeuren van beide paarden dicht zijn. Ik moet dat echt bewust gechecked hebben

* Als ik appeltaart of appelflap oid eet eet ik eerst de vulling en hou ik het zachte bodemdeeg bijv tot het laatst over.

* Biefstuk: ik eet eerst de gebakken randjes dan het rode vlees

* Ei: ik eet eerst het wit, totdat ik het eigeel als bolletje over heb en dan eet ik dat in zijn geheel op. Mjam! (lastig met zacht gekookte maar ben er inmiddels heer en meester in :D )

* Ik heb helemaal geen tijdsbesef en moet dus regelmatig op klokken kijken om te controleren hoe laat het is. Ik verlies dus heel makkelijk tijd uit het oog en sta dan een half uur te douchen terwijl ik er zelf 100% van overtuigd ben dat het 5 minuten was. Ik dacht altijd dat iedereen dat zo had, ben er pas sinds enkele jaren achter dat het toch wel afwijkend is hoe ik het heb... ik kan echter geen horloge om mijn pols verdragen en ben dus aangewezen op mijn telefoon als klok :+

* in de badkamer moeten spullen op een bepaalde plek liggen. Een huishoudelijke hulp (zoals na de bevalling van dochter) was dus een ramp. Want de legde alles anders neer.

* Het laatste restje in mijn glas drink ik eigenlijk nooit op, wat mijn man niet snappen kan. Dat beetje kan er toch nog wel bij? Nou nee. Ik zit dus altijd echt vol, ook voor dat laatste slokje }:0

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:42

TrIjNiE__ schreef:
Marietjeeh schreef:

Omg, dat heb ik ook, dat gelijk houden :oo Als mijn ene hand nat wordt, moet de andere ook nat zijn :o Ik dacht dat ik de enige was :)

Kijk! Dat heb ik dus ook. Zelfs met eten: twee keer links kauwen=twee keer rechts kauwen. Bijvoorbeeld M&M's eten: een blauwe om links te kauwen en een blauwe voor rechts te kauwen. En als er geen gelijke kleuren zijn, dan kleuren die bij elkaar passen. OMG best erg }:0

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:55

Ik mag van mezelf niet over de witte strepen fietsen van bijv een zebra pad of haaietanden. :')

Als ik dronken ben dan vertel ik dat alrijd hardop tegen mezelf als ik op de wc ben. Zo van 'Omg Rosa je hebt echt te veel gedronken. Misschien kan ik nu beter bier gaan drinken ipv wodka. Ja laat ik bier gaan drinken. Ik vind bier niet lekker. Whooooo niet omvallen bij het opstaan, focus je op de lamp.'

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:51

Gister zat ik op mn telefoon dus hier nog even wat meer rare gewoontes :))

-Geen ronde getallen bij mn wekker
- Knieën knakken, en hard ook, heerlijk :=
- Vast ritme met naar bed gaan: naar boven - laptop op zoldertrap leggen - tandenpoetsen en tegelijk haar borstelen - gezicht en handen wassen - naar de wc - laptop pakken en naar zolder - groot licht aan - gordijnen dicht - bedlampje aan - pyama aan - groot licht uit :))
- Altijd heen en weer wiebelen op bureau stoelen
- altijd iets met mn handen doen, typen/ met iets spelen :P

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:04

Laatst wees een vriendin van mij erop dat ik na het pinnen het geluidje van het pinautomaat na doe. "pieppieppiep"
Ik had dit zelf nooit door maar mijn vriend bevestigde het. Hij heeft er alleen nooit wat van gezegd omdat hij het te amusant vond :')

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:05

Moon schreef:
Laatst wees een vriendin van mij erop dat ik na het pinnen het geluidje van het pinautomaat na doe. "pieppieppiep"
Ik had dit zelf nooit door maar mijn vriend bevestigde het. Hij heeft er alleen nooit wat van gezegd omdat hij het te amusant vond :')

_O- _O- _O- _O- _O- _O-

Schiet mij te binnen dat ik in de auto bij elke drempel: BOM (erop) BOM (eraf) zeg :')

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:11

Moon schreef:

Haha, dat doe ik met het melodietje van de NCRV :')

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:23

Moon schreef:

Dit zie ik helemaal voor me, geweldig :') :')

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:24

Ik bijt ook nog nagels, en als ik er van dat vieze spul op doe doe ik het ook. Dus dat smeer ik er maar niet meer op want dan zwelg ik in zelfmedelijden :')

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:54

Haha leuk topic..

*Bijt nagels tot bloedingen en ontstekingen toe, alles geprobeerd maar niks helpt. Mijn nagels zien er ook niet uit, doe dit ook bij mijn teen nagels echt heel erg.. (teennagels pulk ik er trouwens af daar kan ik niet bijten haha)

* Bijt de binnenkant van mijn mond tot bloedens toe open (onbewust)

* Krab korstjes er af

* Moet voor ik een deur open doe eerst de deur aanraken en dan de klink pas

* Als ik zenuwachtig ben of ik ben met iemand in gesprek dan zit ik altijd aan mijn oor te friemelen, soms draai ik mijn oorbel ook 360 grade door het gaatje heen :+

* Haartjes uit mijn wimpers en wenkbrauwen trekken deed ik een aantal jaar echt onbewust heel erg, dat is gelukkig nu over, maar wonder boven wonder heb ik nog extreem veel wimpers en wenkbrauwen.

* Ik kan nooit 2 dezelfde sokken aan hebben,, heb altijd 2 verschillende sokken aan.

Ik ben eigenlijk best raar *\%/* :):)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:55

Rosa_ schreef:
Ik mag van mezelf niet over de witte strepen fietsen van bijv een zebra pad of haaietanden. :')

Als ik dronken ben dan vertel ik dat alrijd hardop tegen mezelf als ik op de wc ben. Zo van 'Omg Rosa je hebt echt te veel gedronken. Misschien kan ik nu beter bier gaan drinken ipv wodka. Ja laat ik bier gaan drinken. Ik vind bier niet lekker. Whooooo niet omvallen bij het opstaan, focus je op de lamp.'

Hahaha dat is echt geniaal :P Waar is die 'vind ik leuk' knop? :P

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:59

In de auto voor het uitstappen altijd controleren of de ramen dicht zijn, het licht niet nog aan staat en de handrem getrokken is, soms wel twee keer... Dat van de ramen is nog logisch, maar het licht zie je als je uitstapt en mijn parkeerplaats is gewoon plat dus de handrem heb ik niet eens nodig.. :=