Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:26

Ik dacht eerst ook dat TS reclame wilde maken voor die achterlijke site :')

Ik vind het ronduit belachelijk dat dit soort websites er zijn. Dat het gebeurt weten we allemaal, maar door het oprichten van dergelijke sites werk je het alleen maar in de hand en maak je de drempel voor mensen lager.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:27

Geryon schreef:
Kleine kanttekening: jaloers is willen houden en afgunst is willen hebben. Dus ben je 'jaloers' op iemand vanwege geld oid dan is dat geen jaloezie

Nee, je kan ook jaloers zijn op iemands geld of paard :)
Afgunst is dat je het de ander niet gunt, jaloezie is dat je het zelf wilt hebben wat een ander heeft. Dus kan ook prima om materie gaan :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:28

Emmaa_ schreef:
Geryon schreef:
Ik denk dat wij wel monogaam zijn, maar vreemdgaan omdat seks voor ons plezierig is. Was het puur voor de voortplanting, dan was het een heel ander verhaal geweest..

Wat ik hiermee wilde aangeven weet ik niet meer _O-

Hmm.. Ja dat snap ik wel, maar wat nou als je niet vreemdgaat in de vorm van seks? Ik vind het stiekem heerlijk om te flirten en te kijken hoe ver ik kan gaan. Dat heeft niks met de liefde voor mijn partner te maken, maar dat heeft wel te maken met het kijken of anderen mij ook nog wel aantrekkelijk vinden :=

Maar vreemdgaan in de vorm van seks hoeft ook helemaal niets met de liefde voor je partner te maken. Sommigen gaan vreemd omdat zij gewoon seks met anderen willen hebben, maar wel nog steeds even veel van hun partner houden.

Maar dan vind ik het alsnog raar om daadwerkelijk vreemd te gaan en dat niet eerst te bespreken. Want vreemdgaan is bedriegen en ik snap niet hoe je dat je partner aan kunt doen, van wie je houdt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:30

vuurneon schreef:
Geryon schreef:
Kleine kanttekening: jaloers is willen houden en afgunst is willen hebben. Dus ben je 'jaloers' op iemand vanwege geld oid dan is dat geen jaloezie

Nee, je kan ook jaloers zijn op iemands geld of paard :)
Afgunst is dat je het de ander niet gunt, jaloezie is dat je het zelf wilt hebben wat een ander heeft. Dus kan ook prima om materie gaan :)

Jaloezie kan ook prima met materie (bijv. jaloers zijn op het werk van je vriend omdat je daardoor minder aandacht krijgt van je vriend). Maar jaloezie is niet willen hebben wat een ander heeft. Dát is afgunst. Jaloezie is dat je wilt behouden wat je hebt.

Anoniem

Geryon schreef:
Emmaa_ schreef:
Hmm.. Ja dat snap ik wel, maar wat nou als je niet vreemdgaat in de vorm van seks? Ik vind het stiekem heerlijk om te flirten en te kijken hoe ver ik kan gaan. Dat heeft niks met de liefde voor mijn partner te maken, maar dat heeft wel te maken met het kijken of anderen mij ook nog wel aantrekkelijk vinden :=

Maar vreemdgaan in de vorm van seks hoeft ook helemaal niets met de liefde voor je partner te maken. Sommigen gaan vreemd omdat zij gewoon seks met anderen willen hebben, maar wel nog steeds even veel van hun partner houden.

Maar dan vind ik het alsnog raar om daadwerkelijk vreemd te gaan en dat niet eerst te bespreken. Want vreemdgaan is bedriegen en ik snap niet hoe je dat je partner aan kunt doen, van wie je houdt.

Ik ben het zeker met je eens hoor. Ik zie mijzelf oud worden met mijn huidige partner en ik zou me niet voor kunnen stellen om echt vreemd te gaan. Gelukkig ziet hij een keer in een hele dronken bui een kus aan een vriend niet als vreemdgaan, dit zijn gewoon onderlinge afspraken tussen mij en mijn partner en daar heb ik geen problemen mee

vuurneon

Ik denk trouwens dat er ook een hoop wanhopige singles op second love zitten, die net doen of ze getrouwd zijn. Soort eenzaam rollenspel :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:31

vuurneon schreef:
Ik denk trouwens dat er ook een hoop wanhopige singles op second love zitten, die net doen of ze getrouwd zijn. Soort eenzaam rollenspel :')

_O- Best slim :')

Zijn vast ook zat mensen die vreemdgaan om het vreemdgaan. Niet om het seks willen hebben met een ander. Maar seks willen hebben met een bezet iemand. De spanning.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:34

vuurneon schreef:

Ja hoe triest maar die zullen er ook zijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:34

Haha ja dat snap ik ook heel goed ja, als ik echt heel wanhopig was zou ik dat ook wel doen denk ik :Y)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:35

Ik ben ook erg triest. Mezelf inschrijven op secondlove (wel onder een andere naam) om te kijken of er mensen op zitten die ik ken :=

vuurneon

Zou wel humor zijn als 2 'getrouwde' mensen met elkaar 'vreemdgaan' en erachter komen dat ze beide hartstikke vrijgezel zijn :')

Anoniem

Hahaha dat vind ik ook wel een hele goede

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:45

Geryon schreef:
Ik ben ook erg triest. Mezelf inschrijven op secondlove (wel onder een andere naam) om te kijken of er mensen op zitten die ik ken :=

En dan kom je half bokt tegen :)) _O-

vuurneon

Re: Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:49

Wanneer komt het eerste topic 'ik ben mijn vriend tegengekomen op second love, wat nu?' 'Hij had zich alleen maar aangemeld uit nieuwsgierigheid, maar ik geloof dat niet zo' :')

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:54

Geryon schreef:

Jij brengt me op ideeen! 8-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 17:57

Jij denkt dat die personen allemaal wel onder hun eigen naam erop zitten? :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:19

vuurneon schreef:
Wanneer komt het eerste topic 'ik ben mijn vriend tegengekomen op second love, wat nu?' 'Hij had zich alleen maar aangemeld uit nieuwsgierigheid, maar ik geloof dat niet zo' :')

_O- Echt he :')

En dan gelooft die vriend haar niet dat zij ook uit nieuwsgierigheid is gaan kijken :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:19

Cayenne schreef:
Jij denkt dat die personen allemaal wel onder hun eigen naam erop zitten? :+

Het zou niet zo slim zijn nee _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:26

vuurneon schreef:
Second love is er ook zo 1.
Ach ik vind het prima dat het wordt uitgezonden :) keer wat anders dan de gebruikelijke meuk :P

+:)+

al is het imo NOOIT acceptabel om iets dergelijks te ondernemen met instemming van en gelijke vrijheid voor je partner(s).

Maar ja, de hypocrisie lijkt cultuurkenmerk van onze westerse samenleving met haar onrealische beeld over de ware voor altijd in eeuwige trouw.
Als dit soort reclames daar een realistischer en eerlijker beeld over helpen vormen dan is dat _/-\o_

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:28

Geryon schreef:
vuurneon schreef:

_O- Best slim :')

Zijn vast ook zat mensen die vreemdgaan om het vreemdgaan. Niet om het seks willen hebben met een ander. Maar seks willen hebben met een bezet iemand. De spanning.

En vooral; geen gezeur over meer willen :)* *\%/*

Wel de melk, maar de koe betaalt een ander.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:36

Aranel schreef:

Ik vind het ronduit belachelijk dat dit soort websites er zijn. Dat het gebeurt weten we allemaal, maar door het oprichten van dergelijke sites werk je het alleen maar in de hand en maak je de drempel voor mensen lager.

Waarom zou je drempels willen?
Als iemand ´trouw´ is aan afspraken omdat er een hek om de relatie staat maar dat niet zou doen zonder drempels dan is dat m.i. een relatie waar je helemaal niet in wil zijn.
Niet getrouwd, alles drempelloos en (met wat voor afspraken ook) bij elkaar blijven omdat je het wil is m.i. de enige duurzame formule.
Zonder drempels en met volledig transparante openheid wordt er niemand ooit ´bedrogen´.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:40

Huertecilla schreef:
Aranel schreef:

Waarom zou je drempels willen?
Als iemand ´trouw´ is aan afspraken omdat er een hek om de relatie staat maar dat niet zou doen zonder drempels dan is dat m.i. een relatie waar je helemaal niet in wil zijn.
Niet getrouwd, alles drempelloos en (met wat voor afspraken ook) bij elkaar blijven omdat je het wil is m.i. de enige duurzame formule.
Zonder drempels en met volledig transparante openheid wordt er niemand ooit ´bedrogen´.

Met andere woorden, een open relatie? Moet je ook maar kunnen (en willen).. Zo niet dan voel je je toch bedrogen, ookal kan dat theoretisch niet.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:52

Je had toch ook een reclame van second love?
Als ik in een sleur zit ga ik het zelf wel oplossen hoor, ga niet wat met een ander doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:39

Geryon schreef:
Moet je ook maar kunnen (en willen).. Zo niet dan voel je je toch bedrogen, ookal kan dat theoretisch niet.

Dan moet je die afspraken zo niet maken :)* en dan heb je een grotere kans op wel scheef lopen dan niet.
Take it or leave it of steek hypocriet je kop in het zand. Dat doen ook veel mensen. Persoonlijk vind ík dat het allerergste; hypocriet een leugen als hoog goed in stand houden. Lekker voorbeeld aan je kinderen 8)7
De sites verlenen nota bene diensten om het stiekum te doen. Dat houdt dus in dat de schone schijn van het vandaag de dag niet meer werkende model opgehouden wordt. Bepaald geen uitzondering dus.
Tweederde van de mannen én vrouwen gaat vreemd (dus zonder dat hun partner dit weet). Een deel van de resterende 40% staat het in overleg toe en een deel zou ´het´ willen.

Gisterenavond was ik in gesprek met verschillende single vrouwen die allemaal reeds een aantal keer gehuwd en gescheiden waren. Uiteaard geheel de schuld van de mannen _O-
Vervolgens blijven ze volharden in het willen trouwen met hun ware :roll: terwijl ze in dezelfde ademtocht lamenteren dat alle mannen hetzelfde zijn |o
Je zou zeggen dat het muntje een kéér valt als een groep vrouwen collectief bij hetzelfde doen hetzelfde resultaat krijgt.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:30

Ess_Ramona schreef:
Je had toch ook een reclame van second love?
Als ik in een sleur zit ga ik het zelf wel oplossen hoor, ga niet wat met een ander doen.

volgens mij gaat het hier om secondlove.

trouwens ik heb de reclame (nog) niet gehoord nee :)

maar je bent echt diep gezonken om vreemd te willen gaan ( het aanmoedigen hiervan)

en dat is mijn mening :)