Op kamers in Wageningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Op kamers in Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:53

Oh leuk, een labradoodle. Ik ben vrij veel in Wageningen. Gemiddeld eens in de maand naar huis. Maar het wisselt nogal eens. Dan weer een periode veel, dan weer maanden niet. Sowieso staat Victor bij Wageningen, maar die gaat nu weer naar Hellevoetsluis toe. Dus zal ik dan wel weer meer naar H'sluis toe gaan. Ik woon wel echt in Wageningen ondertussen. Het scheelt ook echt als je een eigen keukenblokje en badkamer hebt (of met 1 moet delen). Dan is het veel meer jouw thuis.

Ik heb 2 cavia's op 3m2 voor de rest. Ook heel gezellig, en de hond komt in de vakantie regelmatig logeren en mijn broertje ook.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:15

Ik ben dus nog heel veel thuisthuis. Heb hier nog mijn baan (zeer belangrijk haha) en nog vriendinnen. Eerst zelfs nog een vriendje maar dat is uit.

Zouden jullie anders eventueel mijn vissen ooit eten kunnen geven? Het is voorlopig niet nodig (ik ga ze ook pas over 3 maanden kopen) maar mocht het ooit nodig zijn.. Ik ga een reservesleutel van mijn kamer laten maken en ik wil een sleutel van de andere afdelingsdeur. Nu moet ik iedere keer met mijn was buiten om want mijn washok zit bij de linkeringang 1e verdieping..

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:58

Drukke boel op de haarweg :p ik zit er ook. 1e gebouw, 6e verdieping :p

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:52

Als er nog iemand is die binnenkort gaat stappen en mij mee op sleeptouw wil nemen hoor ik het graag.
Na vandaag de stad bij dag een beetje te leren kennen wordt het ook tijd voor het nachtleven dacht ik zo :P

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:00

Ik ga binnenkort niet meer, zo vlak voor de tentamens ben ik spontaan diehard aan school bezig :')
Maar ik weet niet of je www.wageningenup.nl kent? Daar kun je in ieder geval al zien waar de feesten zijn.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:43

De stad was wel een beetje in snelvaarttempo. Maar het was wel ontzettend gezellig. En binnenkort maar even een Haarweg-meeting doen, lijkt me leuk. Weinig reistijd enzo.

xhorseslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:24

Super leuk al die mensen die in Wageningen studeren/gaan studeren. Ik zelf ben dit jaar begonnen met equine leisure and sports (van hall) en ga (als ik me p en een wiskunde toelatingstest haal) volgend jaar bedrijfs en consumenten wetenschappen doen. Ik woon ook aan de marijkeweg, heb me eigen paard in Bennekom staan en ben lid van KSV. Ga daar ook als promoteam helpen met de aid. :)

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:38

Gisteren heb ik me ook opgegeven voor de aid! :D

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:08

Tipje, voor degenen die nog een kamer zoeken en niks vast kunnen vinden... Op Facebook (zoeken op "Wageningen Room Subrent") worden ook geregeld kamers aangeboden in onderhuur. Mocht je op zoek zijn naar spullen voor je kamer (en je tevreden bent met gebruikte spullen... vaak door bijvoorbeeld internationale studenten die maar 1 of 2 jaar in Wageningen zitten), kun je bij "Wageningen Student Plaza" zoeken. Erg handig!

knollina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:41

In ons huis komen in de zomer kamers vrij. De hospiteeravond is volgende week donderdag. We wonen met 32 studenten in een oude fabriek(opgedeeld in drie delen (3keukens en veel wcs en douches).. heel gezellig! :) het huis ligt vlakbij het busstation, lekker centraal maar ook maar 7 minuutjes fietsen van de uni. Als er iemand intresse heeft; stuur me maar een berichtje!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:42

Hier nog toevallig iemand die vanavond of morgen met een auto in de richting van Eindhoven gaat? Ik wil naar huis, maar ik zie dat gedoe rond den Bosch niet zitten met het OV

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:55

Toevallig ga ik net deze week niet naar huis (woon ook richting Eindhoven), sorry Shiloh... Volgende week wel maar dan rij ik met iemand anders mee :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:42

@Zannem jij woont zeker in Dway? :)

ikenpaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:46

Wat leuk, ik begin aankomend schooljaar ook met de studie dierwetenschappen! :) Ben ook druk opzoek naar een kamer haha!

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:48

Hoi allemaal,

Ik kom even binnenvallen voor mensen die nog een kamer in Wageningen zoeken, een vriendin van mij gaat een poos weg en bied haar kamer voor onderhuur aan. Als er mensen geïnteresseerd zijn kunnen ze mij een pb sturen, dan stuur ik haar e-mailadres of tel.nr.!

SELF-CONTAINED COMPLETELY FURNISHED ROOM FOR SUBRENT: I will put my room up for sub rent from the 8th of July until the end of January. It is a self-contained Idealis room, so with own kitchen and bathroom. It is 38m2 and is completely furnished. The rent will be 470 however there is rent subside so the rent will be lower. It is possible to live here with two persons. The room is in a quiet neighborhood and has friendly neighbors. The room itself has a stair in the living room, which includes a open kitchen, that leads to the bedroom upstairs. Upstairs there is a skylight witch will provide a lot of natural light.

knollina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:34

Douce schreef:
@Zannem jij woont zeker in Dway? :)

Haha, klopt! ken je mensen van D-way dan? :p

MeMarijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:46

Hi,
Ik ga volgend jaar Bio doen ik Wageningen. Ik ben ondertussen al aan het klussen in m'n kamer. Omdat ik paardrijden te leuk vind om ermee te stoppen ben ik van plan om lid te worden van Hipac. Zijn er er nog meer bokkers die al lid zijn of met hetzelfde plan?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 07:24

MeMarijke schreef:
Hi,
Ik ga volgend jaar Bio doen ik Wageningen. Ik ben ondertussen al aan het klussen in m'n kamer. Omdat ik paardrijden te leuk vind om ermee te stoppen ben ik van plan om lid te worden van Hipac. Zijn er er nog meer bokkers die al lid zijn of met hetzelfde plan?

Ik heb het geluk dat ik een verzorgpaard in Wageningen heb gevonden. Maar het grootste nadeel van Hipac vind ik dat je naar Rhenen (nou ja ik vind het meer Veenendaal) moet. Ik heb geen weekov, dus dan is dat al best wel duur bovenop de prijs van een rijles... Weet niet of je dit al wist, maar bij deze dan :)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:41

Ik zit wel bij Hipac, moet je idd naar Rhenen maar dat kan je op zich ook wel fietsen (is wel zwaar op de heenweg die berg op) en vaak rijdt er ook wel iemand met de auto en dan betaal je een euro benzinekosten. Maar de lessen vind ik opzich wel goedkoop (in vergelijking met wat ik thuisthuis betaal).
Maar ik heb geen actief lidmaatschap, les nog gewoon in Apeldoorn en dat wil ik ook graag blijven doen dus ik doe gewoon mee aan de activiteiten :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:51

Ik heb een tijdje bij Hipac gereden. Verwacht een leuk uurtje rijden op redelijk leuke paarden. Verwacht geen les. Die eigenaar/instructeur praat heel veel maar zegt eigenlijk niks. (Ben geen fan). Veel over het "plaatje dat je wilt bereiken van ruiter in paard in harmonie" en bla, bla, bla. Maar hoe precies je dat moet bereiken? Ho maar.

1 keer hadden we spring les en mijn paard ging veel te hard, waardoor ik teveel ging inhouden en paard ging weigeren. (Duhuh) maar goed.
Hij steeds, je moet op tijd loslaten en aanmoedigen, niet te lang vast houden.
Dus ik: wanneer is op tijd?
Hij: ja, op tijd
Ik: ja maar wat is op tijd?
Hij: een paar meter voor de sprong
Ik: hoeveel meter voor de sprong?

Nou, hij bleef maar vaag en ik had zoiets van 'leg het nou verdriedubbeltjes gewoon echt uit inplaats van die stomme vaagheden.' Heb ik niet gezegd maar ik dacht het wel. In een les later kreeg ik ineens te horen dat ik 'vorige week zon grote mond had opgezet' :S uuuh,? Vragen om fatsoenlijke uitleg is een grote mond?

Nou ja, toen had ik het ook wel snel gezien eigenlijk.

Kortom, wil je gewoon lekker rijden? Doen! Ben je op zoek iets te gaan leren? Weet ik niet of dit je beste zet is. Maar je kunt altijd in het begin vrijblijvend gaan kijken zonder echt lid te worden!

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:12

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:29

Volgens mij gaat mijn collega daar wonen!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:20

Wat betreft rijles hier in de buurt, ik heb hele goede ervaringen met Renkum. Ben alleen even vergeten hoe de manege ook alweer heet.. Kostte 2 jaar geleden 14,- per uur, werd op maandbasis via machtiging afgeschreven.
In de winter goed dressuur, met veel aandacht om paarden actief te houden (tempowisselingen etc). In de zomer ook heeeeel veel buitenrijden over de Veluwe. Vaak met 2 groepen tegelijk, zodat je 2 uur weg kunt.
Ik heb er altijd heerlijk gereden, maar het werd me als student toch allemaal iets te prijzig, aangezien ik thuisthuis nog 3 Shetlanders heb staan.

_Rozanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:39

Hoi hoi, ik kom me hier ook even voorstellen. Volgens jaar ga ik Voeding en Gezondheid studeren aan de uni in Wageningen. Aangezien ik dit 3 weken geleden pas definitief besloten heb ben ik nog op zoek naar een kamer. Dus mochten jullie tips hebben, graaaag!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:41

Hierboven zijn er al een paar genoemd! In Dway dus en project Duivendaal.