love_western schreef:Maar dan pas ik alsnog niet mijn sieraden aan, aan de type man die ik zoek.
Zeker weten?
Vrijwel iedereen past zijn uitstraling aan aan hoe hij/zij op een ander wil overkomen en aan wat hij/zij van die ander verwacht.
Als je bijvoorbeeld iemand zoekt om diepzinnige gesprekken mee te houden, dan zul je hoogstwaarschijnlijk iets anders willen uitstralen dan wanneer je (bijvoorbeeld) alleen eenmalig spannende seks wil met de tuinman/melkboer/fitnessleraar.
Daar word je niet meteen twee verschillende personen van, maar je zult je ervan bewust zijn dat je voor het ene doel een andere uitstraling nodig hebt dan voor het andere.
Er zijn genoeg mensen die zeggen dat ze hun kleding/sieraden/uitstraling niet aanpassen voor een ander, maar er zijn er maar weinig die dat ook echt waarmaken.
Bijna iedereen kleedt zich voor een avondje uit anders dan in het dagelijks leven. Omdat die kleding/sieraden dan ineens lekkerder zitten dan overdag? Of omdat zij zich prettiger voelen als anderen kunnen zien dat ze bewust nadenken over wat ze aan trekken naar een avondje uit, en zich vervolgens nog prettigerder voelen doordat ze weten dat ze dat uitstralen naar hun omgeving?
Ookal loop je in je vrije tijd (misschien) het liefst de hele dag in je paardenkloffie, toch zullen de meeste mensen voor een sollicitatiegesprek waarschijnlijk iets anders aantrekken. Daarmee laat je zien dat je je bewust bent van wat (jij denkt dat) de andere partij verwacht en je laat meteen zien in hoeverre jíj daarin bereid bent mee te gaan. De ander ziet dat, ziet bovendien aan je doen en laten dat jij misschien niet dagelijks zo uitgedost gaat als op dat sollicitatiegesprek, en ziet zo dus dat jij voor hun bereid bent uit je
comfort zone te treden.
Daarin verschilt een (speed)date m.i. niet van een sollicitatiegesprek. Jij wilt in die korte tijd laten zien wie je bent, wat je van de ander verwacht en wat je daarvoor te bieden hebt.
Straal je uit dat je wel veel wilt, maar dat je 'zo al goed genoeg bent en de ander het daar maar mee moet doen'? Dan wordt het waarschijnlijk heel lastig om die baan/droomdate te vinden.