en wat vinden we dan wel leuk aan onze mede mens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:38

Ik hou echt van mensen die veel lachen, die gewoon goededag zeggen en lekker vrolijk zijn.

eilleen333

Re: en wat vinden we dan wel leuk aan onze mede mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:40

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:23

Ik kan zo even niets goeds bedenken over de mens... :=

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:24

Citaat:
Of die punker met veel te strakke (rode) broek met croc's

Hele mooie combi :D

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:25

Mensen die vriendelijk groeten, de deur voor je open houden als ze zien dat je eraan komt.

Dit doe ik ook voor mijn medemens en waardeer het als ze dit ook voor mij doen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:21

_Tara_ schreef:
Ik ben het zo met je eens. Dat gezeur altijd over andere mensen. Volgens mij ligt dat er aan een heel groot deel ook aan hoe jij jezelf opstelt.

Eskimo, ja, ook in Utrecht? Ik heb 't idee dat je hier over straat kan zoals je wilt. Tenminste ik zie wel eens mensen lopen dat ik denk van, zo hoef je er bij m'n ouders in 't dorp niet bij te lopen, dan word je door iedereen aangestaard. Terwijl dat in Utrecht niet zo is.

Ik heb in Utrecht ook wel eens mensen zien uitgelachen/scholden worden helaas... Laatst nog iemand in de trein die langs liep en zo maar uit het niks kanker homo werd genoemd :roll:

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:06

Ik vind het fantastisch als mensen zichtbaar moeite hebben gestoken in hun outfit die net even anders dan anders is... Of dat nou om een kakker, een gothic of een oude dame gaat. Het liefst wil ik dan alles bestuderen en alle details bekijken, om maar te zien wat ze bedacht hebben en hoe. Alleen durf ik dat niet goed, ik ben bang dat ze denken dat ik ze aanstaar om de verkeerde redenen en dat ik ze daarmee onzeker maak. Maar oooh, wat loopt er veel origineels en leuks rond! :D

Sowieso, alles en iedereen die trots tegen de stroming inzwemt kan op mijn enthousiasme rekenen. Sta rustig gillend en springend langs de kant tijdens pride evenementen, bijvoorbeeld. Heerlijk!

Wat ook heel leuk is, is wanneer mensen me op straat herkennen en aanspreken of mailen omdat ze graag hun mening willen geven (ik ben zo'n beroepszeurder met een hoekje in de krant). Vaak zijn het wat oudere mensen die heel uitgebreid en trots beginnen vertellen. Van binnen doe ik dan een dansje. *\o/*

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:37

Die spontane kus die ik kreeg van een cliënt aan het eind van de dag met de tekst: Dag juf, ik vond t gezellig. Stiekem tranen van binnen <3

Mensen die, hoe klein ook, iets over hebben voor een ander. Van opstaan in de bus voor een oudere,tot iemand voor laten gaan. Helaas zijn dit soort dingen niet vanzelfsprekend.

Ook mensen die zich volkomen wegcijferen voor het geluk van een ander. Die 's avonds compleet gesloopt in bed belanden maar een paar uur later weer op staan om met goede moed voor familie/vrienden/kinderen/anderen te zorgen, simpelweg omdat zij niet gelukkig zijn als hun naasten het niet zijn. Altijd mooi.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 23:33

Vanmorgen nog toen ik naar mijn auto liep en iemand die ik niet ken uit de straat vriendelijk goedemorgen zei. En als je iemand voor laat met de auto of voetgangers over laat steken en die mensen steken dan vriendelijk hun hand op.

Of als ik iets eenvoudigs voor iemand heb gedaan en er ligt dan opeens een kleinigheidje als bedankje voor me klaar. Toch een kleine blijk van waardering, erg leuk altijd.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 00:14

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:11

Hm, op een andere manier maar wel de moeite waard: al die mensen die iets maken en dan moeite steken in anderen uitleggen hoe je dat zelf kan doen.
Zie bv http://www.instructables.com .

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:44

Het leukste komt altijd onverwacht. En geluk zit in de kleinste dingen.

Een automobilist die ruim op tijd voor een zebrapad stopt. Dan met een breed handgebaar en een big smile aangeeft dat je over kunt steken.
Een kind wat intens blij is omdat ie je paard mag aaien en dan helemaal verrukt zegt "wat is ie lieeeef"
En gewoon een glimlach van iemand die je passeert op straat.

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:48

- toen ik met de scooter kapot stond een jongen bij me stopte om mij te helpen hem te maken
- mijn moeder en ik waren aan het wandelen met oma (in de rolstoel is slecht ter been) en we een trapje op moesten ik mijn oma hielp en een vreemde man me moeder hielp met de rolstoel.
- toen ik 3 was en alleen in de speeltuin een bloedneus viel, die aardige oma die het zag en bij haar thuis even mijn neus schoongemaakt en ik nog een snoepje en wat te drinken kreeg.
- toen ik met valentijns dag een chocolaatje in de brievenbus kreeg voor mijn vrijwillige hulp bij jeugdspeel week (en deze zomer zeker weer ik neem er zelfs vrij voor)
- die lachende jongen in de bus met zijn handtas , makeup en vrouwlijke kleding prachtig is dat als mensen gewoon zichzelf zijn en erbij stralen

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:15

Als iemand zichzelf helemaal als zichzelf kleed, zo ben ik een jongeman tegengekomen met een wollen rok en regenlaarzen, bloed serieus dat vind ik echt prachtig :D

Mensen die opstaan voor ouderen, deur openhouden of spontaan een lachje aan je geven.

Mensen met honden vind ik ook altijd leuk, heel stom :')

Ik ben ook een keer met de fiets tegen de achterkant van een auto opgeknald door slecht zicht met regen en paraplu. Ik gleed toen over het dak aan de zijkant van de auto op de grond. Die meneer kwam naar buiten en ik was me al aan het voorbereiden op een scheldkannonde maar het enige wat hij zei: Jeetje meid gaat het wel? Maak je het geen zorgen het is maar blik toen die mijn angstige gezicht zag _/-\o_

Laatst stond ik met mijn fietsketting te stunten kwam er een jongen mij helpen, ook heel lief!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 00:15

Romytjuuh schreef:
Als iemand zichzelf helemaal als zichzelf kleed, zo ben ik een jongeman tegengekomen met een wollen rok en regenlaarzen, bloed serieus dat vind ik echt prachtig :D

Mensen die opstaan voor ouderen, deur openhouden of spontaan een lachje aan je geven.

Mensen met honden vind ik ook altijd leuk, heel stom :')

Ik ben ook een keer met de fiets tegen de achterkant van een auto opgeknald door slecht zicht met regen en paraplu. Ik gleed toen over het dak aan de zijkant van de auto op de grond. Die meneer kwam naar buiten en ik was me al aan het voorbereiden op een scheldkannonde maar het enige wat hij zei: Jeetje meid gaat het wel? Maak je het geen zorgen het is maar blik toen die mijn angstige gezicht zag _/-\o_

Laatst stond ik met mijn fietsketting te stunten kwam er een jongen mij helpen, ook heel lief!

Geweldig!!! _O-

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 01:05

Ik vind het altijd mooi als mensen 'van wie je het niet verwacht' iets super liefs/sociaals/behulpzaams ed doen.

Zo kwam mijn oma een paar jaar terug naar ons toe met de trein. En mijn oma is nogal een portret, en niet altijd op een positieve manier (lees:ze is nogal lastig om mee om te gaan). Anyway, toen ze de trein uit wilde liep ze een beetje te stunten met haar koffertje. Een van de jongens die op het balkon stonden zag dat (type 'straatmarokkaan'), liep bij zn vrienden (die daar allemaal een beetje 'stoer' muzeik stonden te luisteren ed) weg om mijn oma te helpen met uitstappen.
Zo lief.
En mijn oma heeft het er de rest van de dag over gehad! (Mijn oma is ook nogal, ahum, racistisch.. Dus der ogen rolden zowat uit haar oogkassen omdat deze jongen haar niet wilde beroven oid maar haar heel lief hielp).

Het groeten van de buschauf heb ik hier in adam ook wel eens gedaan toen ik hier net woonde (en nu nog af en toe wel), maar ik werd echt aangekeken (door de chauf en de passagiers) alsof ik niet helemaal spoorde :p. In t dorp van mn ouders is t wel een ongeschreven regel dat je even bedankt voor de rit.

Mensen die in t ov (of andere 'openbare' plekken) een praatje maken met mij heb ik dan weer echt een bloedhekel aan, maar dat hoort hier niet thuis :p

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 01:19

Waar ik echt van kan genieten en ook een beetje emotioneel van kan worden: oudere echtparen die zichtbaar van elkaar genieten en hand in hand of arm in arm lopen. Misschien omdat het mijn ouders nooit gegund is (mijn vader is relatief jong gestorven) maar ik vind het geweldig als ik zo'n ouder echtpaar zo saamhorig zie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:55

Afgelopen weekend fietste ik rond in de wijk waar ik moest zijn, maar kon de goede straat niet vinden. Een paar mensen aangesproken om de weg te vragen, en iedereen reageerde vriendelijk, dat was op zich al fijn al bleek niemand die straat te kennen.
Tot ik een meisje/jonge vrouw aansprak, die ook de weg niet kende:'Maar ik heb een hele hippe telefoon!'
Zij heeft op haar smartphone opgezocht waar ik zijn moest :) Supertof van haar!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:58

*\o/* Jeej dit vind ik nou een leuk topic!

Ik vind het leuk als de mede mens:
- een gemeend compliment geeft
- een onwijs leuke opmerking plaatst/ zegt
- mij ook begroet met "Goede middag"

Wat ik helemaal leuk vind:
als de mede mens zijn telefoon weg legt/ opruimt voor ik diegene help in de winkel *\o/*
daar word ik helemaal blij van :D

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:27

Blijheid schreef:
Afgelopen weekend fietste ik rond in de wijk waar ik moest zijn, maar kon de goede straat niet vinden. Een paar mensen aangesproken om de weg te vragen, en iedereen reageerde vriendelijk, dat was op zich al fijn al bleek niemand die straat te kennen.
Tot ik een meisje/jonge vrouw aansprak, die ook de weg niet kende:'Maar ik heb een hele hippe telefoon!'
Zij heeft op haar smartphone opgezocht waar ik zijn moest :) Supertof van haar!

Ja dat heb ik ook al meerdere keren gehad nu _O-
superfijn is dat :P

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:27

Gisteren ook weer een leuke situatie meegemaakt, moest nog aan dit topic denken.
Liep bij de supermarkt, voor mij liep een moeder met een klein jongetje. We werden ingehaald door een man op een motor, zo'n grote motor met een man met zo'n leren jas en een baard. Jongetje bedenkt zich niks, stapt op die man af; meneer?? Kan deze motor heel hard?? Je zag die man even schrikken. Dat jongetje: gaat die motor zo van (steekt armpjes vooruit alsof hij een stuur vast had) Vrroeeem, Vrroeeem, ondertussen rondjes rennend. Die grote man bukt zich, tilt jongetje op en zet hem op het zadel van de motor. Dat koppie van het jongetje erbij was echt geweldig <3 . Je zag die man er ook gewoon even van smelten!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:40

_O_ _O_ Top topic! _O_ _O_

Mensen die je begroeten vind ik leuk.
Mensen die behulpzaam zijn (naar ouderen of minder validen bijvoorbeeld) vind ik leuk.
Mensen die oprecht dankbaar zijn en dat ook laten blijken vind ik leuk.

Ik moet zeggen dat ik nooit direct op het uiterlijk af ga. Tenminste, niet op kleding, dat boeit me niks. Iedereen mag dragen wat hij of zij mooi vindt. Wel kijk ik naar verzorgdheid en houding/gezichtsuitdrukking. Maar het innerlijk telt het meest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:44

Schiet me ineens nog iets te binnen waar ik echt blij van werd.

Ik zat in de trein. Er stapte een oudere dame in, en die kwam naast me zitten. Heel gezellig gesprek gehad :j
Op het volgende station stapte nog iemand in, we zagen haar alleen van de achterkant. Zegt de dame naast me: "Goh, een non, dat zie je ook bijna niet meer."
Toen draaide de betreffende mevrouw zich om, geen non, maar een moslima met hoofddoek en lange jurk. De dame naast me, eerst verbaasd: "Oh!"
en daarna: "Ach, we lijken ook allemaal op elkaar he" :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:57

Ik heb heel veel leuke herinneringen aan Lowlands, waar iedereen al een beetje in de saamhorigheidsfeer zit.

- Stoere mannen die m'n veel te zware tas over de brug tillen.
- Mensen die voor me staan bij een optreden die veel langer zijn dan ik en zeggen dat ik wel voor ze mag staan.
- Vreemden die me even 2 minuten op de nek nemen zodat ik het allemaal echt goed kan zien.
- Mensen die ik niet ken helpen me met m'n tent opzetten.
- Was tandpasta vergeten, elke dag waren er wel 10 mensen bij de sanitairblokken die me even tandpasta aanbieden als ik zei dat ik 'm vergeten was.
- M'n vriend en ik hadden 1 dag iets verkeerds gegeten, gevolg, wij stonden allebei als een idioot over te geven in het toilet. Klopt er iemand op m'n deur of het wel goed ging en of ie water moest halen, ik mompel nog dat het niet hoeft, 1 minuut later nog een keer geklop, met een grote beker water en een schone handdoek.

Ik hou van Lowlands, wordt altijd zo vrolijk van dit soort dingen. :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:00

Nienke89 schreef:
Gisteren ook weer een leuke situatie meegemaakt, moest nog aan dit topic denken.
Liep bij de supermarkt, voor mij liep een moeder met een klein jongetje. We werden ingehaald door een man op een motor, zo'n grote motor met een man met zo'n leren jas en een baard. Jongetje bedenkt zich niks, stapt op die man af; meneer?? Kan deze motor heel hard?? Je zag die man even schrikken. Dat jongetje: gaat die motor zo van (steekt armpjes vooruit alsof hij een stuur vast had) Vrroeeem, Vrroeeem, ondertussen rondjes rennend. Die grote man bukt zich, tilt jongetje op en zet hem op het zadel van de motor. Dat koppie van het jongetje erbij was echt geweldig <3 . Je zag die man er ook gewoon even van smelten!

Ahhh wat lief <3
Vanmorgen zag ik een stel innig zoenen, heerlijk vind ik het verliefde en of gelukkige stellen voorbij te zien komen :+: