Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) Citaat:Dus even samengevat... Het "vergeten/geen contact" vind ik overdreven, zolang zij zichzelf niet aan hem aanbied bij wijze van, gewoon netjes op een vriendschappelijke manier met hem omgaat, geen probleem. Gaat hij er verder op in, dan moet zij alleen zo "sterk" zijn om het af te kappen zolang hij bezet is...
Winged schreef:Lianne86: Je kan het ook van de andere kant bekijken. Als je tóch vriendschappelijk met iemand om wil blijven gaan, ook al ben je over je oren verliefd.... Dan gun je jezelf ook niet de kans om die andere leuke vis tegen het lijf te lopen omdat je misschien stiekem toch hoop houdt. (beetje krom omschreven, maar misschien dat mensen het duidelijker kunnen verwoorden dan ik)
Je wilt niet iets met iemand die "vreemdgaat"... Normen en waarden...
Dus met andere woorden... als hij er niet voor open staat en voor zijn relatie gaat, zal zij niet de aandacht krijgen die ze eigenlijk wil --> dan is het ook binnen een paar maanden over?
Milligan schreef:@Lianne86, ik ben het met je eens dat mensen normaal met elkaar kunnen praten en er verder niks achter hoeft te zitten. Maar in dit geval zit er wel meer achter, TS geeft zelf aan dat ze verliefd is...
Winged schreef:Tjah, dat is dan de discussie hoe lang een verliefdheid duurt. En het acceptatieproces. Ik denk dat zoiets per persoon verschillend is. Liefde maakt nou eenmaal blind.
Vriendschap: Ok, maar dan moet je je wel bedenken dat het nooit meer wordt dan vriendschap.

Jis_ schreef:sunny_l0ve schreef:Even een simpele vraag: Kan jij met het schuldgevoel leven dat jij hem van haar hebt afgepakt?
Ik had een keer een jongen ontmoet in de kroeg, erg gezellig en leuke gesprekken mee gehad. Alleen iedere keer als ik over afspreken begon, ketste hij af. Je raad het al, uiteindelijk kwam het hoge woord eruit... hij had al een vriendin. Ik heb het gelijk compleet afgekapt en hem nooit meer gesproken, ik voelde me zó schuldig. En dat terwijl er nog niet eens iets gebeurd was.
Dus tja, het ligt helemaal aan jezelf wat je er mee doet. Ik zou het persoonlijk afraden, maar het is aan jou om dat advies aan te nemen of niet. Realiseer je wel dat je nooit 100% zeker kan zijn dat hij niet hetzelfde bij jou zal doen na een tijdje.
Ik denk ook dat als het echt zo moet zijn dat jullie wel bij elkaar komen, zonder dat je tussen die relatie gaat stoken. Zo niet, dan vind je heus wel een ander. Op ieder potje past een deksel.
Snap dat dat voor jou dan een teleurstelling is maar hoezo knap je daar op af? Die jongen is toch gewoon eerlijk geweest toen jij meer wilde dan alleen gezellig kletsen. Ik vind het persoonlijk onzin dat hij gelijk bij het begin van het gesprek zou moeten melden dat hij bezet is. Als je een relatie krijgt/hebt betekent het niet dat je nooit meer iemand tegen komt waar je leuk mee kan praten en een klik hebt.
. sunny_l0ve schreef:Teleurstelling? Ja. Ik knap daar inderdaad op af, omdat de gesprekken verder gingen dan 'vriendschappelijk' en hij duidelijk liet blijken dat hij wel meer wilde. Ik vind dat echt niet kunnen als je ondertussen een vriendin thuis hebt zitten. En achteraf gezien denk ik dat hij gewoon een keer het bed in wilde duiken met een ander. Ik ben zo blij dat ik het toen direct heb afgekapt.
Tuurlijk kan een leuk gesprek gewoon wanneer je bezet bent, ik ben laatst ook de kroeg in gegaan en heb een enorm gezellig gesprek gehad met een gozer. Die was ook bezet. Wel een grappig verhaal: Ik probeerde hem aan een vriendin te koppelen, en hij mij aan een vriend.
Maar ik snap niet hoe anderen het zouden kunnen, gewoon contact met iemand blijven houden terwijl je weet dat diegene op het moment niet bereikbaar is en je het wel heel graag zou willen. Ik vind het knap als je zó sterk in je schoenen kunt staan, ik denk niet dat dat mogelijk is.
weet natuurlijk niet hoe dat gesprek ging, niet netjes nee. milou123 schreef:Floemii schreef:ook extra appen vind ik eigenlijk al stoken tussen de relatie die hij al heeft. hij zal dan waarschijnlijk telkens op zijn mobiel zitten waarvan zijn huidige vriendin stik onzeker wordt... want ja waarom heeft ie ineens zoveel te bespreken op de app enz. misschien even bedenken iets van doe niet iets bij een ander dat je niet zou willen dat jou overkomt....
Nou, als ik een vriend zou hebben die van (veel) appen al onzeker wordt is het toch heel snel over.![]()
Ik app ook veel met het mannelijk geslacht, puur vriendschappelijk. Sommige hebben ook een relatie, maar ik wil niets met ze.
Met eentje zou ik vandaag gaan lunchen, vriendschappelijk, maar dat heeft hij afgezegd omdat zijn vriendin woest was en totaal onzeker werd van een anoniem valentijnskaartje (en dat kaartje was een grapje, maar ik geloof dat hij niet eens durft te zeggen van wie het af komt.)
Ik wil echt absoluut niets met hem, maar zijn vriendin is zoo onzeker.
Ik zou echt knetter gek worden, en al helemaal als iemand al onzeker wordt als ik veel app.
Sunrise_ schreef:Het lastige met dit soort situaties is vaak, dat het meisje dat er onzeker van wordt, er niet bewust voor kiest om zich zo te voelen en dit vaak zelf ook heel rot vindt, maar dan vaak wel als ´aansteller´ en ´onzeker´ wordt betiteld. Het is immers toch allemaal vriendschappelijk, en blijkbaar is het not done omdat als vriendin moeilijk of vervelend vinden.
Hier ook: het 'probleem' wordt helemaal bij dat meisje neergelegd, terwijl als er van beide kanten een beetje rekening met elkaar zou worden gehouden, er misschien helemaal geen probleem zou zijn.
Beetje idioot niet?!
Jizzie schreef:Ik vind het verstandig van je dat je niks gaat proberen zolang hij nog een relatie heeft. Als de relatie idd zo slecht is gaat het vanzelf wel uit (even kwijt wie dit net poste!)
En zie het zo, als hij het uit gaat maken voor jou, wie zegt dattie dan niet precies hetzelfde met jou doet wanneer de volgende voorbij komt? Dan heb je al een slechte basis.

milou123 schreef:Jizzie schreef:Ik vind het verstandig van je dat je niks gaat proberen zolang hij nog een relatie heeft. Als de relatie idd zo slecht is gaat het vanzelf wel uit (even kwijt wie dit net poste!)
En zie het zo, als hij het uit gaat maken voor jou, wie zegt dattie dan niet precies hetzelfde met jou doet wanneer de volgende voorbij komt? Dan heb je al een slechte basis.
Nou dan is de meerderheid van de relaties gedoemd om te mislukken.
De meeste gaan uit omwille van een ander.
Ayasha schreef:Nu ben ik niet zo onzeker (lees: ik vertrouw mijn vriend door en door) maar ik zou ook niet staan juichen als mijn vriend een valentijn kaart ontvangt van een ander hoor
milou123 schreef:Jizzie schreef:Ik vind het verstandig van je dat je niks gaat proberen zolang hij nog een relatie heeft. Als de relatie idd zo slecht is gaat het vanzelf wel uit (even kwijt wie dit net poste!)
Nou dan is de meerderheid van de relaties gedoemd om te mislukken.
De meeste gaan uit omwille van een ander.
Ayasha schreef:Nee de meeste gaan uit omdat het niet meer klikt, de liefde voorbij is, het niet werkt...
Die wat uit gaan voor een ander, daar zit volgens mij best een kans in dat die geschiedenis zich nog eens herhaalt.