Davinia_ schreef:Ja, dit is ook zo stom!
Heb dat eens gehad in een slijterij, ging met 2 vriendinnen en eentje betaalde en ik had m'n legitimatie bewijs niet bij me, dus we kregen het niet mee. We moesten ons allemaal legitimeren. Terwijl ik niet eens die fles in handen had, want ik drink niet.. En ik was inmiddels buiten gaan staan, maar omdat ze me met haar hadden gezien, moest ik binnen komen om me te legitimeren. Had nog nooit zoiets stoms gehoord!
Ook dat is gewoon een regel. Als jij met zijn drieen binnenkomt, moet je je alledrie kunnen legitimeren. Als jij buiten loopt en je wordt gecontroleerd met die fles in je hand, dan geloven ze het echt niet als je zegt 'de fles is niet voor mij hoor'. En wie is dan de sjaak? Wij, als supermarkt.
Ook mensen die dagelijks in de winkel komen om sigaretten en waarvan we weten dat ze oud genoeg zijn (t/m 20 jaar) moeten naar hun legitimatie vragen. Wat nu als die vaste klant legitimatie niet bij zich heeft en hij buiten gecontroleerd wordt en blijkt 18 te zijn? Dan heb jij hem dus alcohol oid meegegeven, niet om id gevraagd terwijl hij zich wel moest legitimeren! Dus ook vaste klanten moeten hun id mee hebben.
En dat gemekker om 'als ze om mijn id vragen dan ga ik het wel aan de overkant halen'. Prima, veel plezier denk ik altijd. Van een biertje meer of minder gaan wij niet over de kop hoor. En andere klanten vinden het juist goed dat wij streng op legimatie zijn. Dus dat verhaal gaat eerder de wereld in, dan die van de jeugd onder 15 die de alcohol niet meekrijgt.