Het Weertopic Deel 28

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Het Weertopic Deel 28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:31

Blauwe lucht met wolkjes en de zon er soms bij.Ziet er koud uit buiten,moet zo de hond uitlaten.
Ja gelukkig deze week de DOOI.Helaas weer met sneeuw en ijzel,mja das normaal.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:40

grijs grauw jachtsneeuw en een vreselijke harde koude wind brrrrrrrrr :brr: :brr: :brr:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:49

Zie net op het kaartje van pag 1 dat wij precies in de koudste hoek van het land zitten. Geen wonder dat ik net bevroor bij het uitmesten van de wei. :brr:

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:56

Hier is het wel een graadje "warmer" maar ook een hardere wind, dat heft elkaar lekker op :j

Zere oren en een zere neus en die mammoetjes buiten hebben dolle pret, nergens last van *\o/*

De ezels blijven binnen, die hebben een hekel aan kou en wind ( en aan regen ... eigenlijk alleen niet aan zon :)) )

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:14

guur en wat een wind, brrrr

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:20

Zo heey die wind is echt koud. :brr: :brr:
Uit de wind valt het op zich wel mee met de kou. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:31

tine10 schreef:
Hier staan ze wel gewoon buiten (op maanlandschap), maar of ze helemaal blij zijn.... De wind staat verkeerd en blaast nu door de schuiltent heen. Maar goed, het zonnetje lijkt erbij te komen. Dat ziet er dan toch beter uit. Ook al blijft die wind gemeen

Ik wilde ze eigenlijk ook gewoon naar buiten doen, maar mijn ruin heeft nogal dunne zolen en het doet hem echt zeer als hij op die harde, bonkige ondergrond moet lopen, dus laat ik hem maar in een dik pak stro staan. Merrie moet dan noodgedwongen als "gezelschapsdame" naast hem staan :j (ook in een dik pak stro uiteraard).

Nou ja, ik hoop dat het snel weer voorbij is. We hebben nog wel een vlak stuk beton bij de mesthoop, daar kunnen ze vanmiddag nog wel een paar uurtjes op staan. De sneeuw is bij ons alweer weg.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:44

Smerig snijdende wind. :brr:

Yes gaat de goede kant op met de spit in mijn nek. Morgen en een woensdag 2 uurtje proberen te werken en dan weer 's middags fysio. Ben benieuwd hoe dit gaat. *\o/*

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:56

Fijn Marcella dat het al wat beter gaat met je spit!

Ja die wind is echt smerig koud.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:14

[***] schreef:
tine10 schreef:
Hier staan ze wel gewoon buiten (op maanlandschap), maar of ze helemaal blij zijn.... De wind staat verkeerd en blaast nu door de schuiltent heen. Maar goed, het zonnetje lijkt erbij te komen. Dat ziet er dan toch beter uit. Ook al blijft die wind gemeen

Ik wilde ze eigenlijk ook gewoon naar buiten doen, maar mijn ruin heeft nogal dunne zolen en het doet hem echt zeer als hij op die harde, bonkige ondergrond moet lopen, dus laat ik hem maar in een dik pak stro staan. Merrie moet dan noodgedwongen als "gezelschapsdame" naast hem staan :j (ook in een dik pak stro uiteraard).

Nou ja, ik hoop dat het snel weer voorbij is. We hebben nog wel een vlak stuk beton bij de mesthoop, daar kunnen ze vanmiddag nog wel een paar uurtjes op staan. De sneeuw is bij ons alweer weg.

Dan is het inderdaad erg verstandig om ze binnen te houden. Hier inmiddels allemaal sterke voetjes, dus ze blijven gewoon 24/7 buiten. Kan alleen helaas weer niet trainen, want bak is ondanks zout toch bevroren. Zooo jammer. Over ruim een maand kampioenschappen en daar wilde ik toch eigenlijk wel zo hoog mogelijk proberen te eindigen, maar kan zo niet echt trainen. Gisteren wel kunnen longeren, maar ja, het is nu steeds zo wisselend of er wel of niet getraind kan worden. -O-

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:17

Bij ons is het best lekker weer, zonnetje erbij en matige wind.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:19

De zon schijnt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:21

@tine10, ja het is echt balen met een winter als dit. Onze bak is ook bevroren.... Je kunt idd niet met regelmaat trainen. Hoop voor je dat het je toch lukt om goed te scoren tijdens de kampioenschappen! Succes in ieder geval.

Nu kan ik wel naar de rijvereniging in de buurt om binnen te rijden, maar op de dagen dat ik de hele dag werk heb ik eerlijk gezegd geen zin meer om 's avonds met de trailer en mijn merrie op pad te gaan. De ruin is afgekeurd dus daar doe ik niets meer mee. Die doet dienst als grasmaaier en gezelschapspaard voor de merrie.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:12

Ik vrees dat het toch wel wat harder gevroren heeft dan -1, de waterbak bij de paarden zat net een flinke laag ijs op.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:27

Ik heb hier ook flink moeten hakken :j

En hier en daar wat warm water erbij om het vloeibaar te maken/houden ...

Komt mede door de wind !

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:31

Sjors schreef:
Ik vrees dat het toch wel wat harder gevroren heeft dan -1, de waterbak bij de paarden zat net een flinke laag ijs op.

Het zou ook tot -8 gaan vriezen he afgelopen nacht.
Dat werd gezegd op t.v. bij [dronken] Piet. %)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:36

Was 'ie dronken ??? :D :D

Is dat ergens terug te kijken ?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:39

gohya schreef:
Sjors schreef:

Het zou ook tot -8 gaan vriezen he afgelopen nacht.
Dat werd gezegd op t.v. bij [dronken] Piet. %)

Ik zag gister dit;
Afbeelding

Misschien heeft Piet een verkeerd getal opgenoemd of dat hierboven had het gewoon fout :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:59

Shirley hij is in Eindhoven bij de Bolhoedjes Carnaval vieren,en Piet houd wel van een biertje.
Vorig jaar was hij daar ook en toen zag je wel dat hij dronken was haha.
Sjors tot -8 is plaatselijk he,het Oosten is meestal het koudst.
Hier zit ook flink wat ijs op de vijver,denk dat het hier -5 is geweest.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:01

Heeft Piet het ooit goed dan :D

[***]: ik kan ook wel naar binnenbak, maar mijn gezondheid is momenteel nogal slecht dus net maar besloten de paarden een week vrij te geven. Als ik thuis nog wat had kunnen doen, had ik dat gedaan. Maar het gezeul van alles naar binnenbak (met een menkar is dat toch net even wat meer werk dan met een zadel) zie ik even niet zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:21

Tine, kan ik me goed voorstellen. Ik vind het al een heel gedoe als ik al mijn spullen in de auto moet doen, trailer aankoppelen, bij de manege alles er weer uit halen enz enz. Ik ben ruim een uur langer bezig, dan als ik thuis kan rijden. Dus vandaag hebben ze in ieder geval een vrije dag. Morgen moet de merrie er weer aan geloven. Ik kan indenken dat het met een menkar helemaal een "gedoe" is. Beterschap!

Ik ga vanmiddag (of morgen) wel een warmwater regendansje *\o/* doen in mijn blootje in de tuin. Misschien dat het helpt?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:05

[***]
Ik ga vanmiddag (of morgen) wel een warmwater regendansje *\o/* doen in mijn blootje in de tuin. Misschien dat het helpt?[/quote]

Beloofd? +:)+
Ik had het warm op de wei.Had me thermobroek ook weer aan,en die is zó warm.Daar krijg je het nog niet koud in al is het - 20.Had ik ook nog me [dunne] sjaal om.
Mijn pomp was niet bevroren,komt omdat het zonnetje er op heb staan schijnen. *\o/*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:06

We willen wel een filmpje als bewijs, [***] :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:07

Jazeker anders kan je makkelijk zeggen,ik heb het gedaan.
Als het donderdag gaat dooien en er idd. warme regen naar beneden komt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:08

Dat bedoel ik maar :D