Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:16

Ik heb geen probleem met mijn naam, alleen wel met het feit dat het blijkbaar heel moeilijk te schrijven is.
Ik heet L.ucy, maar het word 9 van de 10x verkeerd geschreven. Zelfs mijn vader maakt er Lusy of Lusie van .. :')

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:17

Wees blij met kelly,
heb je dat gez**k niet met fout geschreven namen op je diploma,

aangezien ik zo'n leuk eind diploma kreeg waar beide voor en achternaam fout stonden,
aangezien ik ook een geweldige moeilijke achternaam heb.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:17

Astrid_Brann schreef:
Ik heet Astrid en ik ben dik tevreden met mijn naam :D

Alleen blijkbaar is het moeilijk om het te onthouden, want vaak wordt ik in plaats van Astrid Ingrid, Esther of Agnes genoemd..
Snap d'r niets van :')
Of ze maken er Astrit van.

Laufen sie mit viel tritt?

(ik spreek geen Duits, hahahaa, dus als hier staat: ik lach me een tiet, excuus. :+ )

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:18

Ikke haat mijn naam! Ik heet Sera(en dan niet Séra maar je zegt eigenlijk Serra). Je kan het niet afkorten(ja Ser, maar das stomm :( ). Iedereen vind het moeilijk om mijn naam te zeggen als ze het papier hebben zien staan, dan noemen ze me dus vaak Séra. De helft van de leraren op school noemen mij Séra, al hoewel is er eentje die mij wel gewoon Sera noemt, maar dan met een ongelooflijk Engels accent(hij geeft wiskunde :P )
Ik corrigeer mensen die mij Séra noemen ook niet meer, dat kost me echt veels te veel moeite om elke keer te zeggen: Tis Sèra!
Ik had echt liever Fenna, Simone of Carice ofzo geheten. Of iets makkelijks zoals Lisa ofzo. Maarja papalief vond het leuk om mij te noemen naar een engelse actrice(Sara Jessica Parker geloof ik, en dan inplaats van Sara, hoe je het zegt, Sera _-:( ).

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:19

Applelover schreef:
Ikke haat mijn naam! Ik heet Sera(en dan niet Séra maar je zegt eigenlijk Serra). Je kan het niet afkorten(ja Ser, maar das stomm :( ). Iedereen vind het moeilijk om mijn naam te zeggen als ze het papier hebben zien staan, dan noemen ze me dus vaak Séra. De helft van de leraren op school noemen mij Séra, al hoewel is er eentje die mij wel gewoon Sera noemt, maar dan met een ongelooflijk Engels accent(hij geeft wiskunde :P )
Ik corrigeer mensen die mij Séra noemen ook niet meer, dat kost me echt veels te veel moeite om elke keer te zeggen: Tis Sèra!
Ik had echt liever Fenna, Simone of Carice ofzo geheten. Of iets makkelijks zoals Lisa ofzo. Maarja papalief vond het leuk om mij te noemen naar een engelse actrice(Sara Jessica Parker geloof ik, en dan inplaats van Sara, hoe je het zegt, Sera _-:( ).

Ik vind hem mooi..
:+

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:20

Ik heet Lieke vind ik wel goed eigenlijk vond het vroeger niet mooi maar weetje ik was drie en vond dat ik Mima moest heten ;( mijn zusje heet wouke dat is best een speciale naam je hoort hem niet zo vaak.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:20

Dat vind ik juist een heel mooie naam, Sera. :j

Mijn officiële roepnaam is anders dan de afgekorte variant die ik al sinds m'n dertiende gebruik, luister dus ook helemaal niet meer naar die naam als iemand me daarmee aanspreekt. Voornamelijk omdat het ook 9 van de 10 keer verkeerd werd uitgesproken en daar had ik een hekel aan. :')

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:21

Ik het eigenlijk Francisca ;) iedereen kent me als Cis (sis), sommige zijn dus verbaasd als ze erachter komen hoe ik echt heet :')
En wat rijmt er allemaal op Cis? Juist ja, heel veel xD

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:22

Aan de ene kant vind ik mijn naam wel leuk. Mijn naam (Sharina) is een samenvoeging van de namen van mijn ouders, en het is een naam die je niet zo veel hoort. Maar het is een lastige naam om te onthouden voor anderen, en dat is erg irritant kan ik je vertellen. Daarnaast is het voor mij geen handige naam qua klanken ivm een heel klein spraakgebrek, maar ik vind het wel een mooie naam :j
Maar eigenlijk noemt iedereen me Shaar en Saar haha, zelfs ik gebruik regelmatig mijn bijnamen ;)

liliekska

BonteLisa schreef:
Ik het eigenlijk Francisca ;) iedereen kent me als Cis (sis), sommige zijn dus verbaasd als ze erachter komen hoe ik echt heet :')
En wat rijmt er allemaal op Cis? Juist ja, heel veel xD

Sorry schoot meteen in de lach mijn pony heet dus cisko afgekort cis! Wel een mooie naam hoor!

Depende

Hmm ja ik ben wel blij met mijn naam, ik heet p.etra, vind vooral de betekenis wel bij mij passen, de betrouwbare/standvastig. Enige nadeel is dat hij vrij veel voorkomt, wel had ik graag een 'internationalere' tweede naam gehad, in het buitenland wordt het meestal een korte e ipv de lange e die we op z'n Nederlands gebruiken en dan heb ik in het begin nooit in de gaten dat mensen tegen mij praten :+

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:23

Ik heet Sofie, vindt het wel een prima naam.
wel een beetsje "standaard", je hoort het nogal vaak :D

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:23

ik heet Shirley,daar werd vroeger op school altijd ,Shirley de purley of Shirley Temple van gemaakt,vind het een leuke naam,maar de naam van mijn dochter vind ik mooier,Shoshona.

Ylvy

Re: Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:25

Shoshona,

komt vrijwel over overeen met die naam uit een film,

Shoshana,
geroepen naar een wegrennend meisje vanwege een duitse man ( hitler gerelateerd)

vind het een prachtige film, en een prachtig meisje,
en een mooie naam
( film, inglourious bastards )

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:25

Ben best tevreden met mn naam; M.ichelle
Internationaal gaat dat goed, in het Engels, Frans etc. :j En je hoort hem vaak genoeg zodat mensen het niet verkeerd schrijven/zeggen, maar hij is ook nog redelijk uniek.

Deirde vind ik echt een mooie naam. Of Noëlle..

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:27

Ik heet S.ushilla, en ben blij met mn naam ook al kan bijna niemand hem onthouden of uitspreken. Meestal blijft het bij Suus, of als ze het vergeten zijn Susanne.

Als lijsten met namen worden voorgelezen valt het altijd stil bij mijn naam, want ja hoe spreek je die uit?! Meestal proberen ze dan wat, en meestal is dat fout. := Mijn naam spreek je uit als Suusjillaa.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:28

SpikkelFire schreef:
Deirde vind ik echt een mooie naam. Of Noëlle..

Hoe spreek je dat uit .. want ik kan met tong er niet op leggen haha..
En Noelle vind ik dan weer niks.. ik moet gelijk aan een kerststal denken bij die naam haha
(sorry voor de mensen die zo heten)

Edit: ik zie hier namen voorbij komen :') En dan denk ik: jullie mogen blij zijn dat je geen vriendin van me zou zijn.. dan zou ik echt de meest rare variante en of bijnamen ervan maken haha
Laatst bijgewerkt door Susyb op 05-02-13 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:28

Kelly schreef:
Ik heet Kelly, vind het nu opzich geen lelijke naam ofzo, vroeger wel toen verzon ik altijd de meest gekke, aparte namen die ik liever zou willen hebben :') Maar ik vind Kelly wel best nu :D

*\o/*
Naamgenote :D
Ben er zelf wel blij mee, maar verzon ook altijd namen die ik liver zou willen (ui het boek het nest van de harpij) en dan vooral de naam Allyn vind ik mooi.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:29

Ik heet A.nk.e, maar vind het niet een bijzonder mooie naam ofzo.

Wat ik me wel afvraag, vinden de mensen die een verklein naam hebben het niet vervelend als ze volwassen worden? Of haal je het verklein woordje weg?
Laatst bijgewerkt door _coquette_ op 05-02-13 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:30

Shoshona is een een indianenstam in Canada,daar ik canadees indiaanse voorouders heb.

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 23:30

Manon is in het frans trouwens 'bitter'

...

Maargoed, ik wilde vroeger Michelle of Melissa heetten. Mooie namen!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:30

Manon94 schreef:
Sterkte :(:)

Mijn zus heet Nienke! (heb ik gelijk? is er geen rijmwoord op te vinden? :o )

Ik heet ook Nienke, prima naam, maar er rijmt maar 1 ding op en dat hoor ik dus (zucht) heel mijn leven.
Nienke de pienke is schijnbaar heel lollig.

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 23:31

CrazyCat schreef:
Manon94 schreef:

Ik heet ook Nienke, prima naam, maar er rijmt maar 1 ding op en dat hoor ik dus (zucht) heel mijn leven.
Nienke de pienke is schijnbaar heel lollig.

Ja zover kwam ik ook ;) En zelfs pienke is niet eens een echt woord -O-

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:33

Manon94 schreef:
pniekepnak schreef:
TS, een vriendinnetje van me die vorige week is overleden heette Manon. Voor mij zal die naam dus altijd speciaal blijven! ;)

Zelf heet ik Nynke en daar ben ik helemaal tevreden mee, vind het een mooie naam.

Thanks. Nee, heb nog nooit iemand een bestaand rijmwoord horen verzinnen...

Maar wel Nynkepienkeporretje :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:34

Ik had toch graag anders geheten... Vaak verwachten mensen toch een vent als ze een afspraak met me hebben :')